Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

LindyH schreef:Nou, ik ben vandaag in het UMC geweest maar daar ben ik ook niet veel wijzer geworden. Ze willen me niet testen op ADD omdat er eigenlijk geen goede tests zijn en omdat daar toch nooit een duidelijke uitslag uit komt. Maarja, zonder testuitslag durft er ook niemand te zeggen dat ik ADD heb, en dus blijf ik diagnose-loos.
)
dus het is voornamelijkvoor school
Nimue schreef:Jammer genoeg richt dat testje daar zich alleen op ADHD, dus het hyperactieve type. Als je op je 8e niet van je stoel afstuiterde, komt er daar dus niks uit.

Naast idd het snel/veel praten, aanwezig zijn enzo.

) dingen doen die voorhanden zijn.jilleroo schreef:tsja met dat hele vergoeding zit ik ook nog, ik wil aan de medicatie maar kan het niet betalen.
best vervelend want ik mag door de bijwerkingen van ritalin dat niet slikken en ben dus aangewezen op strattera. maar met een bijstandsniveau kan ik dat niet betalen.

jilleroo schreef:ja maar dat is het tweede punt, dan moet je (vaak een hele dure) aanvullende verzekering hebben, en laat ik dat nou net ook niet kunnen betalen.
maar ik zal mijn verzekering nog eens vragen of ze het toch niet alsnog kunnen vergoeden omdat ik met die bijwerkingen zit.
mijn vader gaat het ook nog indienen, kijken of het lukt