19LindA83 schreef:Het is niet hard oordelen (vind ik) daarbij mag de reden van afwijzen nooit een hadicap zijn, en als je dan toch al afgewezen wordt hoeft het niet met je handicap te maken hebben. AL kan ik me voorstellen dat je dit dan zelf wel gauw denkt.
Mischien zijn er echt wel andere redenen dat ze voor een ander kiezen, want zoals ik al zei: als je de werkzaamheden gewoon kunt uitvoeren en je past in een team lijkt er voor mij geen probleem te zijn..
Daarom zeg ik ook: je moet wel solliciteren op iets waarvan je zeker weet dat je die werkzaamheden aan kan. Tuurlijk zouden wij ,als we de keus hebben uit iemand met rug problemen of iemand zonder, ook kiezen voor degene zonder, maar dit omdat je weet dat diegene dan niet naar behoren kan functioneren, dan is je ''handicap'' inderdaad een belemmering in je werkzaamheden. (even als voorbeeld om mijn mening duidelijker te maken!)
Ik denk dat je het ontzettend onderschat hoe lastig het kan zijn 
Nee het mag niet de reden zijn, maar als ik te horen krijg (meerdere malen) dat ik ben afgewezen omdat er iemand anders is aangenomen die makkelijker over uren kan werken, andere functies kan vervullen bij bijv. ziekte en minder kans is op dat diegene meer afwezig is vanwege ziekenhuis bezoek of ziek zijn, dan mag ik denk ik wel de conclusie trekken dat het vanwege mijn handicap is.
En nee dit gebeurd (helaas) niet alleen bij mij maar bij vele anderen en niet alleen jongeren, ook al is de inzet, wil, motivatie en kun je alle taken uitvoeren die gedaan moeten worden dan nog is het alles behalve makkelijk, zeker niet in deze periode