Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
kynshiri schreef:ik heb een spuughekel aan groepen mensen! ben inderdaad helemaal niet sociaal...
hetgene dat mij daarbij het meeste stoort is dat het 9 vd 10 zinloos 'mooi weer he' praatjes zijn waarvoor ik nog niet eens de moeite wil doen om er woorden aan te verspillen (erg he). bij gevolg eindig ik meestal zwijgend daan de hoek van de tafel en denk ik er het mijne van... en als je dan eens probeert te wijzen op de verschillende invalshoeken over het onderwerp waarover je gezelschap duidelijk cliche-conclusies zit te trekken dan krijg je altijd als antwoord 'je maakt het veel te moeilijk' of 'jamaar als we daar allemaal rekening mee moeten gaan houden'
nickyu schreef:wat dacht je van de zin "hoe gaat het ?"
mensen willen helemaal niet weten hoe het gaat
houd het dan lekker bij hoi of hallo ..
Ilzas schreef:kynshiri schreef:ja ik had het ook al gezien, maar dacht 'ach laat maar'... ik zit momenteel id les nl. en moet dus tegelijk lesnota nemen
Ja, overal kom je daar mee weg, behalve hier!
Ilzas schreef:nickyu schreef:wat dacht je van de zin "hoe gaat het ?"
Ja! Briljant! De autist in mij wil daar ook geen antwoord op geven. Je wilt het antwoord toch niet horen, dus ik wil de vraag ook niet horen.
Heb ook wel eens, om te pesten, heel gedetailleerd antwoord gegeven, maar ja, dan gedraag je je juist weer "autistisch" want dan "snap" je zogenaamd de sociale contecxt niet. Terwijl ik de sociale context wel degelijk begrijp, het is een retorische vraag, maar ben dan gewoon lekker dwars, als grapje. Word ook niet gesnapt...
Dus antwoord ik maar al jaren. "goed", of "goed he, met slechte mensen gaat het altijd goed"
zonnebloem18 schreef:Hebben jullie trouwens ook dat als iets niet lukt je jezelf enorm de grond in praat, want kom op zeg dat moet je toch gewoon kunnen.
Lovely schreef:Peelie, aanpassen aan andere kinderen of volwassenen is niet zo heel simpel hoor en kan een heleboel frustratie opleveren. Daarom is het zaak om te leren met dat soort dingen om te gaan zodat je jezelf niet alsmaar buiten spel manouvreert omdat anderen je niet kunnen volgen. Als je als kind of volwassene tegen dit soort dingen aanloopt op school, op werk of ergens anders dan is het wel degelijk verstandig om daar voor jezelf te zorgen dat die frustratie afgewikkeld wordt. Zoals Authentic al zegt komt dat je niet zomaar aanwaaien, daar kunnen de meeste mensen best wat tips bij gebruiken. Er zijn ook clubs waar je met dat soort problemen leert omgaan met elkaar. Mensa is niet heel erg geschikt omdat men daar meer bezig is met slim zijn, maar HIQ is wel een club waar je met elkaar over dit soort dingen kunt praten en van elkaar de tips en trucs leert om met de omgeving om te gaan.
kynshiri schreef:[ wat dacht je van de zin "hoe gaat het ?"
Ilzas schreef:zonnebloem18 schreef:Hebben jullie trouwens ook dat als iets niet lukt je jezelf enorm de grond in praat, want kom op zeg dat moet je toch gewoon kunnen.
De ene keer wel en de andere keer niet. Met dingen als huishouden enzo denk ik wel vaak bij mezelf: "kom op he, NIEMAND die daar zo lang over nadenkt als jij, doe toch eens een keer NORMAAL"
Ilzas schreef:zonnebloem18 schreef:Hebben jullie trouwens ook dat als iets niet lukt je jezelf enorm de grond in praat, want kom op zeg dat moet je toch gewoon kunnen.
De ene keer wel en de andere keer niet. Met dingen als huishouden enzo denk ik wel vaak bij mezelf: "kom op he, NIEMAND die daar zo lang over nadenkt als jij, doe toch eens een keer NORMAAL"
nickyu schreef:weet nog dat dtoen ik heel erg ziek was
terug vroeg "wil je het echt weten ? of denk je beleefd te zijn en intersseert je het gewoon geen ene hol ?
nickyu schreef:ook leuk als je dan domweg zegt "slecht ,.."
dan zijnn mensen meestal verstomd weten ze niks meer te zeggen
nickyu schreef:klopt wel
merk dat thuis hier bij mijn kleine en mij ook
of je word niet begrepen dan ga je verder in jip en janneke worden mensen weer boos
tussen weg is erg moeilijk te bedenken / vinden
maw je leert het wel te laten
behalve thuis is het soms lastig (man)
ben erg blij voor mijn kleine dat ik net zo ben
onderling is het meestal maar een half woord nodig
maakt het voor hem iets makkelijker
onbegrip is een zwaar emotionele belastingCitaat:Ps, mijn broertje is dus hoog begaaft en zwaar dislexties (net als ik (daarbij ben ik ook nog eens licht autisties )) Allenmaal lekkere combinaties, maar we kunnen er mee leven
erg herkenbare combi, zie je wel vaker
![]()
merk dat het vooral op school lastig is voor de leerkrachten om het te begrijpen
ze zitten soms ook met handen in het haar
soms krijgen ze iets niet uitgelegd zijn ze dan al weken mee bezig
ik leg het in 5 minuten uit aan mijn kleine en hij snapt het
(iets andere uitleg )
daarbij de taal begrip niveau is dus erg hoog
maar het schrijf niveau (spelling) is bedroevend laag
en ook dat levert vaak onbegrip op bij een leerkracht
kynshiri schreef:hebben jullie dan ook dat jullie veel genuanceerder zijn in woordkeuze? om even een evident vb'tje te geven: ik vind pretty en beautifull iets totaal verschillend qua betekenis.
Peelie schreef:Op een of andere manier schakeld de hoogbegaaftheid dan uit, of gaat het teveel toeren maken en raak ik snel in de stress.