Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Hannah_Menno schreef:Tuurlijk hebben ze dat, ik vind alleen dat er wat beter geinformeerd moet worden!
_San87_ schreef:Moet een kind daarom maar terecht komen bij mensen die het niet willen?
Chiqa schreef:anneliesdj schreef:Dus als jij moeder wordt en na een paar jaar vind je 't toch niet meer zo leuk vermoord je je kind ook gewoon?
Hoor je jezelf nu praten? Gaat volledig off-topic.
Chiqa schreef:Abortus is iets persoonlijks, ben blij dat het er isJe zult maar verkracht worden, ziek zijn, je kind geen toekomst kunnen bieden, een hekel aan kinderen hebben en het wordt je opgedrongen om het kind te houden omdat het zo'n gevoelig onderwerp is? Of omdat het een levensovertuiging is en een schande?
Die ongelukkig zijn als je een abortus moet ondergaan omdat het mis is gegaan? Kan je toch beter naar t ziekenhuis gaan, weg dr mee en je leven weer oppakken waar je was gebleven? Wat moet je met een kind waar je totaal niet achter staat kan je dr toch maar beter achter staan ipv van dr nog jaren mee opgescheept te zitten.
Gelukkig zijn dr meer vrouwen die daar geen wereld drama van maken en deze keus kunnen maken om nog meer ellende te voorkomen.
anneliesdj schreef:_San87_ schreef:Moet een kind daarom maar terecht komen bij mensen die het niet willen?
Er bestaat ook nog zoiets als adoptie.
Als je zo onverantwoordelijk kunt zijn om het zo ver te laten komen, draag dan ook de consequentie's.
Er zijn veel mensen die maar wat graag een kindje zouden willen maar om watvoor reden niet kunnen, waarom zou je het kind dan niet een kans geven bij een ander stel waar het wél heel gewenst is?
@ Mistery; hoe voel jij je nu? Ben je nog steeds tevreden over de beslissing die je destijds hebt genomen?
]anneliesdj schreef:Een vriendin, gunst, zo ken ik ze ook wel![]()
Wat er bij mij gewoon niet in gaat is dat het fout is om mensen te vermoorden maar niet zodra het ongeboren is, ik vind het niet kunnen dat een ongeboren kind gewoon vermoord mag worden.
Ik kan me dus ook maar weinig situatie's voorstellen waarin een abortus te rechtvaardigen is.
En dat is mijn mening, er wordt hier gevraagd om meningen dus geef ik die.
Als jij meteen al zegt; 'ik wil het niet weten', kun je beter niet op een discussieforum komen.
anneliesdj schreef:Chiqa schreef:Hoor je jezelf nu praten? Gaat volledig off-topic.
Dat vind ik niet, imo is een ongeboren kind net zo goed een kind als een geboren kind, waarom zou je de een wel mogen vermoorden en de ander niet?
Je kunt vinden dat ik er een drama van maak maar ik vind het niet normaal om kinderen te vermoorden, ook niet als ze ongeboren zijn.Chiqa schreef:Abortus is iets persoonlijks, ben blij dat het er isJe zult maar verkracht worden, ziek zijn, je kind geen toekomst kunnen bieden, een hekel aan kinderen hebben en het wordt je opgedrongen om het kind te houden omdat het zo'n gevoelig onderwerp is? Of omdat het een levensovertuiging is en een schande?
Die ongelukkig zijn als je een abortus moet ondergaan omdat het mis is gegaan? Kan je toch beter naar t ziekenhuis gaan, weg dr mee en je leven weer oppakken waar je was gebleven? Wat moet je met een kind waar je totaal niet achter staat kan je dr toch maar beter achter staan ipv van dr nog jaren mee opgescheept te zitten.
Gelukkig zijn dr meer vrouwen die daar geen wereld drama van maken en deze keus kunnen maken om nog meer ellende te voorkomen.
Gelukkig zijn er ook vrouwen die het wel willen proberen en ik ben dolblij dat ik daar toe behoor.
Het dikgedrukte was ook op mij van toepassing toen ik zwanger werd, ik had geen stabiele woon/werksituatie en heb kinderen altijd maar 'eng' gevonden, ik heb altijd om het hardst geroepen dat ik geen kinderen wilde.
Toch ben ik blij dat ik mijn zoon heb laten komen, met een beetje hulp was de woon/werksituatie zo gefixt en dat moedergevoel komt vanzelf tijdens je zwangerschap.
Als ik mijn zoon nu rond zie lopen moet ik er werkelijk niet aan denken dat ik ooit stiekem heb gedacht dat een abortus misschien wel een makkelijkere weg zou zijn, kan me niet voorstellen dat je zo'n lief en onschuldig wezen moedwillig om het leven brengt, puur uit egoisme.
_San87_ schreef:anneliesdj schreef:Een vriendin, gunst, zo ken ik ze ook wel![]()
Wat er bij mij gewoon niet in gaat is dat het fout is om mensen te vermoorden maar niet zodra het ongeboren is, ik vind het niet kunnen dat een ongeboren kind gewoon vermoord mag worden.
Ik kan me dus ook maar weinig situatie's voorstellen waarin een abortus te rechtvaardigen is.
Als jij meteen al zegt; 'ik wil het niet weten', kun je beter niet op een discussieforum komen.
Ik doelde erop dat ik niet wil weten hoeveel mensen onverantwoordelijk zijn, dat had ik misschien duidelijker uiteen moeten zetten.
Ik vind dat zolang de embryo nog geschikt is voor abortus, dus tot 12 weken 'oud', het geen mens is, ik geloof niet dat het dusdanig bewustzijn heeft en kan voelen. En daarom, geloof ik dus ook niet dat het moord is en vind ik ook niet dat abortus verboden moet worden. Want dát is pas vragen om problemen. Ik vind moord en aborteren absoluut niet te vergelijken.

mistery schreef:Wel een harde mening anneliesdj. Maar eerlijk is eerlijk, zo dacht ik er tot 2 jaar geleden ook over. Zolang je het zelf niet hebt meegemaakt kun je er eigenlijk niets over zeggen en is het wel heel makkelijk praten. Dan ben ik liever een moordernaar dan een egoist die haar kind wel op de wereld laat komen zonder het geld er voor te hebben om het kind alles te geven wat hij/zij verdient.

maar dan idd nog beter voorkomen! als je sex hebt weet je dat je zwanger kan raken _Sigrid_ schreef:Ik ben dus erg pro-abortus en vind dus dat die mogelijkheid er ten alle tijde moet zijn. Horrorfilmpjes over abortussen zijn pure propaganda.
anneliesdj schreef:Ik weet wel degelijk waar ik over praat, lees maar eens beter.
Ben benieuwd waar jij je mening vandaan haalt? Heb je abortus ondergaan, ooit zwanger geweest?
Het is gewoon een feit dat vrouwen die al een kind hebben maar weinig een abortus laten ondergaan, hoe denk jij dat dat komt?
anneliesdj schreef:Dat vind ik niet, imo is een ongeboren kind net zo goed een kind als een geboren kind, waarom zou je de een wel mogen vermoorden en de ander niet?
Je kunt vinden dat ik er een drama van maak maar ik vind het niet normaal om kinderen te vermoorden, ook niet als ze ongeboren zijn.
Delphi schreef:Jeej,
ik schrik hier persoonlijk erg van de reacties!!! Er wordt zo makkelijk over abortus gepraat. Net of je een blik soep in de supermarkt gaat kopen. Het begint er op te lijken dat abortus gezien wordt als anticonceptiemiddel.
Ik kies dus voor 4! Ik vind dat als je écht geen kinderen wilt of écht niet zwanger wilt raken je daar dan ook alles aan moet doen. Dus en pil, spiraalte o.i.d. én een condoom. Dan kun je tenminste zeggen dat je er alles aan gedaan hebt. Ik vind het erg naief van iemand die zonder condoom doet en regelmatig een pil vergeet.
Zelf ben ik mama van een bijna 2 jarig dochtertje. Ik kan me niet voorstellen dat ik haar had laten weghalen.
Als je beslist een abortus te willen dan krijg je eerst een echo om precies te kijken hoe ver je bent. Lijkt het jullie niet verschrikkelijk dan om een levend klein mensje te zien dat je dood gaat laten gaan??? Ik heb een echo gehad met 9 á 10 weken zwangerschap en dan zie je duidelijk een hartje, armpjes, beentjes en hoofdje.
Met 14 weken heb ik er nog één gehad en daarop kon ik mijn dochtertje zien duimen. Dan vind ik het onvoorstelbaar dat er op zo'n termijn nog abortus mag worden gepleegd.
Ik vind niet dat abortus verboden moet worden, maar wel dat het minder makkelijk moet worden om te kunnen zeggen ''Tja, als ik zwanger raak laat ik het gewoon toch weg halen''.
anneliesdj schreef:Een vriendin, gunst, zo ken ik ze ook wel![]()
alsof het niet genoeg pijn doet en ze ook moordenares noemen? omg..