Eerste keer; ongesteld

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe oud was je toen je voor het eerst ongesteld werd?

jonger dan 9
7 (0%)
9
14 (1%)
10
44 (3%)
11
161 (13%)
12
271 (23%)
13
280 (24%)
14
215 (18%)
15
98 (8%)
16
44 (3%)
17
11 (0%)
18
5 (0%)
ouder dan 18
3 (0%)

Totaal aantal stemmen: 1153

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 06:28

Ik was 9 :+ Veel te vroeg in mijn ogen, maar ja, het was niet anders.
Kwam erachter op een avond dat mijn moeder natuurlijk de hele avond weg was. Heb het toen maar tegen mijn vader verteld en die heeft toen maandverband bij mijn moeder gepakt met de mededeling:"Zo, nou kan je vooruit, en hoe verder moet je maar met je moeder bespreken".
Mijn vader vond het denk ik genanter dan ik :D

Omdat er op onze basisschool geen prullenbakken in de toiletten stonden, had mijn moeder geregeld dat ik dan bij de leraren naar het toilet mocht :+
Heb dat 1 keer gedaan en kreeg meteen opmerkingen van klasgenootjes waarom ik dat wel mocht en hun niet. :o
Daarna maar gewoon plastic zakjes meegenomen en op het "kinder"toilet. Zakjes goed dichtknopen en thuis weggooien.
Pas toen nog 1 meisje in mijn klas ongesteld werd, werd er in 1 toilet een prullenbak neergezet.

Brittol

Re: Eerste keer; ongesteld

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 08:14

Ik was 12 en was er echt absoluut niet blij mee.
Ten eerste wilde ik het niet aan mijn moeder vertellen, want die begon echt helemaal hyper er vrolijk te doen. En op 1 of andere manier kreeg de hele familie het binnen een paar uur te weten.

Kwamen ze allemaal langs om me te 'feliciteren' , nou..... Kon je vertellen dat ik me op dat moment liever een week lang had schuilgehouden.

Mienky_23

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 08:23

ik was ook een jaar of 9/10. alleen ik was niet voorbereid. dus toen het zover was begon mn vader :P heel stuntelig alles uit te leggen. gelukkig wel een oudere zus dus maandverband bij haar weggepakt. en toen snel naar de winkel...
maar ben dr nog steeds niet blij mee. gelukkig hebben ze daar tegenwoordig een soort pijnstiller voor uitgevonden.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 08:25

M'n moeder schrok er erger van dan ik :')

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 08:29

ik was 13, en ik vond het afschuwelijk, ik had wel de nodige voorlichting al gehad, maar toch was het even schrikken.
En mijn moeder; Nu ben je een echte vrouw. Kan haar nog steeds wel wat doen voor die opmerking.
en indd, maandverband ieeeuw, ik was het meteen heel erg, dus er was bij mij geen houden aan, zeker niet toen we op vakantie gingen... leuk zo'n vakantie, tampons waren bij mij snel in beeld later.

My_Lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 08:29

Ik was net een paar weken 12.
Kwam uit school en ging naar de wc en zag dat alles rood was.
Was er wel even van geschrokken maar voor de rest viel het wel mee

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 08:39

Nanne schreef:
Ik was elf en op vakantie met mijn familie en stel vrienden van mijn ouders + kinderen.

Ik schrok me dood en riep in paniek naar mijn moeder dat ik bloedde.. :+

Ik vond het ook heel erg, ik was de eerste van de klas en had het aan een vriendinnetje verteld. Nou binnen twee dagen wist natuurlijk de hele klas het, dat is echt niet leuk gewoon.

En nu ben ik het niet meer.. Kaduke baarvader..

dat is handig, voor het niet ongesteld worden. maar als je kinderen wilt word het een lastiger verhaal.
hoe komt het?

Carmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-09 09:40

Dat vraag ik me ook af...

SummerLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 09:48

ik was 13 ik kreeg er pillen voor om ongesteld te worden
want ik moest stoppen met groeien en voor een operatie aan me groeischijven in me knieen duurde te lang
toen ik 16 was ben ik over gegaan op de pil
was gestopt met groeien en me groeischijven waren dicht dus kon niks gebeuren
ben wel een paar keer van uit me zelf ongesteld geworden en toen pas aan de pil
want de pil was echt een beslissen voor me zelf was anders lag ik 2 dagen plat van de pijn in me rug buik en hoofd.
gelukkig is dat nu wat minder doormiddel van de pil
en soms een maandjee doorslikken is ook wel handig :Y)
niet te vaak natuurlijk

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 09:52

Summerless, die rugpijn heb ik ook gehad.
pil werkte niet echt.
ik slechte elke keer 2 strips en dan pas een stopweek. dat heb ik 2 jaar volgehouden :Y)
nu heb ik een spiraaltje en word helemaal niet meer ongesteld :D
*\o/*

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 09:54

Rond mijn 12/13e. Ik ben het nu nogsteeds heel erg onregelmatig.
Zo ben ik het een tijdje regelmatig en dan opeens ben ik het een halfjaar niet?

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 09:56

Ik was 10, een week voor mijn 11de verjaardag. ^)
Vanaf dag 1 vond ik het al 10x niets.

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 12:30

ik was 11. schrok er niet van. me moeder had alles al verteld. maar wat een hel was dat zeg. ik had ontzettende de buikpijn en de keren daarna ook.
uiteindelijk dus aan de pil gegaan, maar het is nog steeds geen pretje. heb nog iedere keer erge buikpijn de eerste 2 dagen en alles in dat gebied doet gewoon zeer. vaak ook lichte pijn in me onderrug.
slik de pil dus meestal ook 3 strips achter elkaar door.

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 12:38

pff 1e x toen waren we net naar zo'n kinderarts geweest. Zo'n eentje die je in de zoveel jaar bezoekt en die je groei bijhouden etc

Dat vrouwtje vroeg en ben je al ongesteld? Ik nee!! :D
dat komt snel dan...
kwam idd snel dezelfde middag nog. Wat heb ik dat vrouwke vervloekt :+ dacht dat zij er voor had gezorgd.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 12:50

Ik was 13, was in de 2e klas. Ik vond het echt heel erg en moest ook bijna huilen toen ik voor het eerst ongesteld naar school moest. :o En ik had ook nog eens auladienst, dus elke keer na de pauze de aula schoonmaken met zo'n dikke luier die ik steeds voelde zitten als ik bukte enzo. :(:)

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 13:02

Ik was 12 of 13 jaar. Had er altijd naar uitgekeken en toen het moment daar was vond ik het verschrikkelijk. Ik ben op mijn 16de aan de pil gegaan ( was veiliger voor mijn omgeving :P en ze waren ook redelijk hevig)
en na een paar jaar zoeken heb ik eindelijk de juiste gevonden en is het makkelijker om met mij om te gaan in die periode.

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 13:07

Vicky_88 schreef:
Nanne schreef:
Ik was elf en op vakantie met mijn familie en stel vrienden van mijn ouders + kinderen.

Ik schrok me dood en riep in paniek naar mijn moeder dat ik bloedde.. :+

Ik vond het ook heel erg, ik was de eerste van de klas en had het aan een vriendinnetje verteld. Nou binnen twee dagen wist natuurlijk de hele klas het, dat is echt niet leuk gewoon.

En nu ben ik het niet meer.. Kaduke baarvader..

dat is handig, voor het niet ongesteld worden. maar als je kinderen wilt word het een lastiger verhaal.
hoe komt het?

Ik ovuleer niet meer. Kort gezegd ben ik naar alle waarschijnlijkheid nog maar voor 5 % vruchtbaar.. Leuk nieuws om te horen als je net 21 bent.. :+

Maar goed, er is niks aan te doen. Mijn eitjes komen gewoon niet vrij omdat ik het hormoon gewoon niet meer aanmaak. Heb verschillende hormonenkuren ed gehad om het op gang te helpen maar het blijft gewoon uit.

Life can be a bit.ch sometimes.. ;)

Ik lig wel helemaal in een deuk om de verhalen hier, alle moeders met hun uitspraken..

Mijn moeder liep dus vol trots naar haar vrienden, caravan naast ons, en begon heel luid te vertellen dat haar kleine meid een vrouw was geworden.. :roll:
Ben zo naar buiten gestormd, langs gerend en de hele dag weg gebleven.. :')

Jasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 13:10

ik was 13, maar ik voelde het al wel aankomen, ik had van 's morgens al een maandverbandje aangedaan, enja, 's middags was het zover..
Het was op een zondag, net na de examens :p
m'n moeder werd ook hysterisch en begon het tegen iedereen hier in huis te vertellen :')
ik gebruik altijd een maandverband, want een tampon kan ik niet verdragen :o

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 13:12

Nanne, das minder nieuws indd. en 5% is extreem weinig.
zullen we ruilen? ik hoef toch geen kids :+
nee grapje, is niet leuk nee. is wel gek dat je dat hormoon wel ooit hebt aangemaakt en opeens niet meer... hebben ze daar een verklaring voor?

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 13:13

Op mijn twaalfde, waren we net met alle 8ste groepers aan het oefenen voor het school toneelstuk :') en die zelfde dag had ik een verjaardag van een vriendin xD lekker sjaggie verlopen :P

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 13:16

Vicky_88 schreef:
Nanne, das minder nieuws indd. en 5% is extreem weinig.
zullen we ruilen? ik hoef toch geen kids :+
nee grapje, is niet leuk nee. is wel gek dat je dat hormoon wel ooit hebt aangemaakt en opeens niet meer... hebben ze daar een verklaring voor?

Is goed.. :')

Ik heb opzich ook geen kinderwens hoor.. Maar vind het wel heel jammer dat die kans mij ontnomen word. Ik heb nu eigenlijk geen keuze meer.. :n

Wss maakte ik het al niet zo heel goed aan en is het door de pil helemaal gestopt.. Die laat je lichaam natuurlijk niet ovuleren en ik denk dat mijn lichaam dat als het zetje heeft gezien om er maar mee te stoppen. Dat idee heeft de dokter.

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 13:18

Nee, indd als je die keuze nog had gehad was het een ander verhaal (en spiraaltje laten zetten is ook geen feestje hoor ;) )

hmm, toch gek dat dat dan is doorgezet... en dat je helemaal niet meer ongesteld word...
is het ook van de ''een op de andere dag'' gekomen (ofja, juist weggebleven :') )

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 13:20

Ik was 10..

Mijn moeder die vertelde me meteen over de eerste keer dat zij ongesteld was gewees:
Haar vader had toen gelijk de hele familie en vriendenkring op de hoogte gesteld _O-
Ze vertelde nog dat ze dat zo erg vond..

Eerstkomende keer dat mijn opa (haar vader dus) langs kwam vroeg hij:
'hoezo gaat Tessa ineens niet meer mee wandelen?'
Mijn moeder: 'ja, die voelt zich niet lekker, ongesteld...'

En bedankt >;)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 13:23

Ja, het was "leuk" ik werd het op mijn 13e, onderweg naar Frankrijk. Ik ging helemaal over de zeik en mijn moeder was helemaal trots..

En ze mocht het niet aan mijn vader vertellen!! _O- Ik schaamde me dood! _O-

Ik kan jullie de prikpil aanbevelen, ik ben inmiddels al 7 maanden verlost van periodes :D Ik krijg ze gewoon helemaal niet meer, heerlijk!! :D

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 13:25

en wat heb jij er aan gedaan? (om niet meer ongesteld te worden dan)