te dun, welke nadelen voor jou?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fira

Re: te dun, welke nadelen voor jou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 12:43

Ik ben ongeveer 1.66 en weeg 43/44 kilo.
Mijn bmi is ongeveer 15.97, dat is te licht.

Ik heb het nog nooit echt koud gehad ofzo, maar alleen de nadelen zijn dat al mn broeken te wijd zijn en shirtjes zijn te groot en ik heb geen grote voorgevel. Zeg maar gerust erwten op een plankje :D
Ik zou liever ook wat dikker zijn, maar ik eet juist té veel.
Maar dan ook écht te veel.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 12:58

Gister was ook wel een uitzondering hoor.
En de paar wijntjes tellen dan ook nog mee. :D

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 15:00

Ik ben ook te dun (al vind ik dat ik op een prima gewicht zit, ik voel me goed, en ik vind mezelf een mooi figuur hebben).

Een nadeel voor mij is dat ik het bijzonder snel koud of frisjes heb.
Heel vervelend soms.

En dat zal dan ook wel het enigste zijn, denk ik zo..

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 08:49

Toevallig las ik pas geleden dat als iemand elke dag 20 kcal teveel binnenkreeg, dat ie na een jaar 1 kg zwaarder was.
Probleem is alleen dat je niet zo 123 weet hoeveel kcal jij persoonlijk nodig hebt. (gem., om niet aan te komen of af te vallen)
Bij mij ligt het vrij hoog.
Ben afgelopen week weer 1 kg aangekomen. Maar eet daarvoor tussen de 2500 en 3000 kcal op een dag!
Omgerekend zou ik dus per dag ruim 100 kcal teveel binnen hebben gekregen. Dus mijn normale behoefte ligt al hoger als de gem. behoeft. (welke 2000 kcal is voor een vrouw van mijn leeftijd)

Apacheshadow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 09:02

Als wat hier boven staat klopt had ik al lang wat kilo´s aan moeten komen XD
Ik ben echt lang en dan super dun (dit komt door een schildklierprobleem) maar ik krijg het er niet meer aan.
Ik een veel maar doe daar tegenover vrij zwaar werk ( is werk op een stal zoals wortels scheppen en hooi laden enz en dat dan de hele dag door) Maar ik heb er ook een handje van om door te werken totdat ik bijna omval omdat ik geen energie meer heb. Her moet ik echt aan werken

Silfanoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 10:04

Ik heb nét geen ondergewicht, hoeveel ik ook eet (en ik snoep erg veel) ik kom niks aan.
Verder heb ik geen nadelen ofzo, maar nu je het zegt dat je naar word in de kou.
Dat heb ik ook, ik haat kou, en heb het ook erg snel koud, en word dan altijd heel chagerijnig enz.

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 11:46

Ik heb ook ondergewicht, en ik ben ook de laatste tijd 3 kilo afgevallen. Dat komt omdat ik geen zin heb om te eten, Als ik iets eet word ik kotsmisselijk. Ik spuug mijn eten niet uit, maar ik voel me zo naar heel de dag dat ik geen zin heb in eten.
Daarbij heb ik ook klachten, Ik ben heel het jaar door ziek (verkoudheid , en om de zoveel tijd keelpijn) , Heb snel last van mijn mild & ademhaling bij zowel paardrijden als sport. Ik voel me daarbij ook nog erg down, Heb ook geen intresses meer in dingen die ik vroeger wel leuk vond. Ik slaap niet goed in enzovoort. Ik word hierbij geholpen , maar dat komt nu pas opgang omdat ik het altijd weggestopt heb en nooit over vroeger wilde praten.
Maar ik denk dat mijn ondergewicht ervoor zorgt hoe ik in me vel zit, En ik denk dat dat misschien nogwel bij meerdere mensen het geval is.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 22:59

Ik vind het zo vervelend, dat als je tailleriemen gaat kopen (van die elastische) dat het elastiek helemaal niet werkt en die riem dus bij het passen al naar beneden is gezakt omdat ze te groot zijn..

Verder heb ik het ook wel snel koud , en is mijn weerstand niet optimaal. Maar het bovenstaande vind ik echt heel irritant :+

Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 14:54

Nadelen:

Onderzekerheid
Goed blijven uitkijken
steeds blijven wegen (moet anders aan het infuur)
Zwart voor mijn ogen zien
Lage bloeddruk

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 16:42

Toen ik een stuk jonger was, rond de 12-14 had ik zeker ondergewicht. Ik at te weinig, omdat ik veel eten niet luste, en mijn ouders viel dit blijkbaar niet op. Pas dankzij de GGD ben ik er aan gaan werken.

Doordat ik te weinig at, had ik vaak buikpijn, meestal eens per dag, in de middag of namiddag, kreeg ik ontzettende kramp, meestal dagelijks. En ik moest soms richting kinderkleding voor broeken.

Nu heb ik een normaal gewicht, 60,2 kilo op 1,67, maar in mijn ogen ben ik nogsteeds dunner dan normale mensen en mijn streefgewicht is momenteel 65 kilo, hoewel dat heel lastig gaat worden. Ik woog eerst een lange tijd 57/58 kilo, en toen was mijn streefgewicht 60 kilo, dus dat is gelukt. Als ik straks op kamers zit kan ik weer zelf bepalen wat ik eet, dus dan kom ik hopelijk weer aan.

Voila, dus nog iets wat ik heb overgehouden aan mijn ondergewicht: het idee dat ik nogsteeds te dun ben.

CandyQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 13:53

Mijn bmi is momenteel 16, valt opzich mee. Maar om even een beeld te vormen, ik ben 1m60 en pas nog steeds in t-shirtjes voor 6jarige.
Ik heb overal donshaartjes, vind het echt zo verschrikkelijk.
Ben vrij zwak. En het is voor mij een hele opgave om een dag wakker te blijven.
Ik heb het wel nooit koud, alleeja, ik voel ijskoud aan, maar ik vind het niet koud. Lastig om uit te leggen.
Ook verlies ik meer haar, en word het echt dunner. Maar voor de rest heb ik er niet echt problemen mee. Behalve leuke kleding shoppen dan. :')
Edit: Ik eet trouwens heel vet, maar kom gewoon geen gram bij.

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 13:57

Ik ben 1.75 en weeg nu 49 ... niet echt veel dus, maar er komt ook niks aan hoeveel ik ook eet .. En als ik eens een beetje aankom gaat het er dubbel zo snel af..
Ook met paardrijden is het niet fijn, omdat ik weinig vet op mijn kont heb is het eigenlijk best wel pijnlijk om goed op mijn kont te zitten, daardoor zit ik ook te veel naar voren.. En ik heb het snel koud, en geen goede doorbloeding..

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 14:11

Hier nog eentje. Ben 1.64 en weeg 46 kilo kom ook niet aan terwijl mijn buik nu wel vet begint op te slaan. Ik heb ook de goede hoop opgegeven dat je na je groei aankomt (ben nu 22) Vroeger weleens naar de huisarts geweest maar 25% is te licht en bij mij leverd het geen problemen dus ik hoef me geen zorgen te maken. Ik ben menstrueer normaal, soms last van koude handen maar verder nergens last van. Ook met kleren kopen niet veel problemen. Ik eet wel veel vooral als ik veel te doen heb vorige week was ik als begeleider op kamp nou ik snap niet dat ik niet ben aangekomen!
ontbijt: 4 broodjes, met 3 glazen drinken.
smiddags: 4a 5 broodjes met drinken en banaan na
tussendoortjes: koekjes, en fruit
savonds: 2 volle borden
Daarnaast veel drinken en snoepjes eten :P

Waar het blijft? Hebben jullie ook last van een snelle stoelgang? Ik nl wel na elke maaltijd.....

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 19:39

Ik heb ook een te laag BMI, maar niet echt veel klachten... Ik heb het snel koud, maar dat zit volgens mij in de familie en heeft niet veel met m'n gewicht te maken :D.
Ik moet wel regelmatig eten, gemiddeld iedere 3 uur, anders kan ik me flink beroerd voelen - dat vind ik soms wel een nadeel.

Ik eet best veel vind ik zelf.
ontbijt: grote kom muesli (meer dan de verpakking aangeeft als normale portie :D) met vanille yoghurt.
tussendoor: liga oid, 1 of 2 boterhammen
lunch: 4 boterhammen
tussendoor: fruit, liga, brood of koekjes net waar ik zin in heb
avondeten: flinke portie, schep vaak wel 2 keer m'n bord vol
's avonds: chips, koekjes oid

Ik vind het best lastig om gezond te blijven eten, want als ik niet snoep heb ik het idee dat ik helemaal te weinig calorieën binnenkrijg.
Heb een paar maanden minder gesnoept en alcohol gedronken en meteen een aantal kilo afgevallen.

Ik ben 1.72m en weeg nu 51 kilo, wil weer terug naar 54 kilo. Dat is nog steeds te licht, maar ik vind het een fijn gewicht. Het is te licht, maar dat ben ik m'n hele leven al..

Wat ik idioot vind is dat kledingmaten tegenwoordig steeds groter uitvallen. Met dikke mensen wordt naar mijn idee een stuk meer rekening gehouden.

M'n weerstand is juist wel goed, zal het afkloppen ;), maar ben echt zelden ziek.

_flo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 20:24

Volgens de bmi ben ik niet te dun, maar als 47-jarige jeugdige ouder, slechts 1.58 mtr. lang of kort en 52 kilo zwaar of licht heb ik toch wel veel problemen met het kopen van leuke kleren !

Broeken zijn altijd te lang en kleding die ik leuk vind bijna nooit in mijn maat te koop.

Ik moet wel zeggen dat ik niet altijd echt gezond eet, ik heb door nachtdiensten ook een vrij onregelmatig leven.
Neem wel elke morgen trouw mijn pro biotica, visoliecapsule's en vit. complex.
Ben vrijwel nooit ziek, heb momenteel energie genoeg maar dat is in de herfst/winter wel stukken minder.

cile205

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 20:27

Kun je ergens je bmi meten? ben er wel eens benieuwd naar.

ik ben zelf 1,78 en weg 52 kilo.
nergens last van verder, met uitzondering dan dat ik wel soms echt op men bot zit :) hihi

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 13:14

@ cile205 : Je kan je BMI berekenen op de site van het voedingscentrum :))

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 18:55

Hmm.. het leek zo goed te gaan.
Afgelopen week 4kg eraf. :\ Ik zit nu vér onder een 'normaal' gewicht.

Silfanoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 19:03

ooh flink balen muur :(:)

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 19:08

Ja, echt balen..
Het is ook echt heel goed te zien. Mijn verstandskiezen worden/zijn eruit gehaald. Doordat ik ben afgevallen is er al wat misgegaan met de verdoving en ben ik KO gespoten.
Dus ik denk dat ik weer aan de nutridrink moet.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 21:32

ik heb vroeger op het randje gezeten qua ondergewicht, nu zit het wel redelijk geloof ik, maar ik had vooral psychisch last. vooral van de pesterijen, het heeft mijn zelfbeeld behoorlijk beschadigd. maar ook dat is weer op peil. :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 21:40

ik heb jaaaaaren ondergewicht gehad, bmi van 16 en soms nog lager! Heb met mijn 1.65 ook wel eens 42 kilo gewogen ipv 45.
Tot mijn 20e ben ik veel te dun geweest, at echt veel maar bewoog ook veel. Dus stofwisseling was fanatiek op gang.
Ik ging aan de pil, werd luier en kwam aan hahaha :D
Ben nu 24 en weeg 64 kilo. (ben een jaar ziek geweest in 2007/2008 en ben door de zware medicatie en bedlegerigheid van 55 naar 65 gegaan: er is nu gelukkig weer een kilo af)
Hoewel ik nooit problemen had met de dunne ik, zie ik er nu wel veel gezonder én vrouwelijker uit: heb nu mooie vormen gekregen (en oke ook een buikje, maar ach dat vind ik mooier dan mijn ribben).

Toen ik te dun was had alleen problemen met broeken: die zakten van mijn kont af of waren te lang.
En als ik ziek werd en daardoor afviel was ik wel heeeeel mager!

Mijn weerstand is nu met een gezond gewicht veel slechter eerlijk gezegd.

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 22:31

@ Welshcobfan : Ik ben 1.68 en weeg 42 .. :oo

Ja, ik ben te dun & heb ondergewicht, een BMI van 17.5 ongeveer :) . Maar, ik ben nog redelijk jong & misschien komt het er ooit nog wel eens aan en anders mag het lekker wegblijven :) . Ik voel me goed, en zie er gewoon gezond uit maar ik kan zoveel eten en drinken als ik wil zonder me opgeblazen te voelen of na te denken over mijn dieet. Heeerlijk ! :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 22:42

Op mijn 13 was ik geloof ik nog dunner := Ze zeiden ook altijd bij hele harde wind: heb je wel extra gewicht in je tas gedaan zodat je staan kan blijven? :D
(ben echt heeeeeel blij dat ik aangekomen ben, op mijn 20e had ik nog zo'n iel lichaampje en werd daardoor ook veeeeeel jonger geschat! Nog een nadeel: ik werd jonger geschat)

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 22:47

Hahahaha ja dat krijg ik ook regelmatig te horen :+ .Ach, moet er altijd wel om lachen en geef dan als antwoord; Ja, en jij hebt zeker je extra gewicht al in je buik gestopt? :D