Accepteer je het als iemand je op je gewicht aanspreekt!?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Van wie accepteer jij commentaar op je gewicht?

Ik pik het van van niemand! Ik ben ook goed met extra kiloos!
52 (28%)
Ik zou het alleen accepteren van mn familie die kennen mij goed
46 (25%)
Ik accepteer het alleen van mijn partner Vriend/vriendin
39 (21%)
Ik accepteer het van iedereen en ga er niet tegen in ik weet dat ik af moet vallen..
46 (25%)

Totaal aantal stemmen: 183

Exit13

Re: Accepteer je het als iemand je op je gewicht aanspreekt!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 21:12

Ik kan er niet mee zitten. Ik ben iets te licht (1.72 en ongeveer 53 kilo), maar ben tevreden met m'n figuur en kan me er dus echt niet druk om maken als iemand daar anders over denkt.

Het enige wat ik raar vind is dat je blijkbaar tegen dunne mensen wel mag zeggen 'wat ben je dun, eet je wel genoeg?', maar tegen dikke mensen niet 'wat ben je dik, eet je niet teveel?'.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 19:34

dat onderste is natuurlijk onzin.

wie zegt dat je dan wel een dun iemand mag aanspreken op het figuur?(eet je wel genoeg?)en een dik iemand niet?

voor geen van beiden is het niet leuk,als je al zo in gevecht bent met je lichaam om af te vallen of aan te komen.

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 19:56

Vindt zoiezo dat je iemand niet hoeft aan te spreken op zijn haar figuur. En zeker als je die mensen niet kent weet jij veel waarom ze zo dik zijn misschien gebruiken ze wel medicijnen of zijn ze hard bezig met afvallen. Andersom geld het ook.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 20:25

DaanxBien schreef:
Amanda schreef:

Nu doe je het onbewust zelf ook.
70 vind je nog best gaan. Klinkt alsof je 80 niet meer vindt gaan. ;)

Ik vind 70 niet echt dik dat bedoel ik ermee

ligt aan de lengte, want ik weeg 70 kilo, en ik ben toch echt dik :)) volgens de bmi obesitas.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 20:26

Misser schreef:
Het enige wat ik raar vind is dat je blijkbaar tegen dunne mensen wel mag zeggen 'wat ben je dun, eet je wel genoeg?', maar tegen dikke mensen niet 'wat ben je dik, eet je niet teveel?'.

en denk jij werkelijk dat dat nooit word gezegd???

jij bent niet dik dus dat hoor jij niet, maar dikke mensen horen het non stop hoor :j
precies hetzelfde als dunne mensen dus.

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 22:39

Hoor vaak van 'magere' mensen dat ze het vervelend vinden om op hun figuur aangesproken te worden.

Ik was vroeger altijd heel slank tegen mager aan, en als mensen me te dun vonden zat ik daar totaal niet mee, ik vond het wel iets om trots op te zijn, ik snoepte namelijk héél wat weg! :+

Ik ben nu wat gevulder en mis het best die opmerkingen, haha, volgens mij ben ik een uitzondering ofzo. _O- En ik wissel ook heel erg hoor, zo ben ik de hele winter 57-60 geweest, nu zit ik alweer richting de 66 ofzo. := Juist met bikiniweer! :') Ben btw ongeveer 1.76 lang.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 21:56

Ik accepteer het wel, maar vind het vervelend om steeds te de vraag te moeten horen of ik wel eet...
Mensen die hun mening (en hun eten) aan je proberen op te dringen...

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 10:01

xDramaQueen schreef:
Misser schreef:

en denk jij werkelijk dat dat nooit word gezegd???

jij bent niet dik dus dat hoor jij niet, maar dikke mensen horen het non stop hoor :j
precies hetzelfde als dunne mensen dus.

Inderdaad dikke onzin, ik hoorde het elke dag. :j Met miss piggy, tien tonner varieteiten bij. Mensen die op straat wat tegen je roepen, als je aan de kassa staat en frieten moet halen voor je ouders al die vieze blikken en commentaren.

Ik hoor echt liever eet je niet teweinig, moet je niet opletten voor anorexia die ik nu krijg. Ik zou er nog geld voor gegeven hebben nu ik de twee meegemaakt heb :) en hier hoor je ook nog positieve dat was bij het dik zijn absoluut niet het geval.

En ik weet zeker dat moest je tussen twee vuren moeten kiezen, iedereen de dunne variante zou kiezen :)

Vroeger was het: *met vieze blik* nee je hebt gelijk als ik zoals jou was zou ik ook geen taart meer eten, en nu weet je zeker dat je niet nog een beetje taart wilt. Makkelijk kiezen echt waar :)

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 13:39

Je bent zoals je bent en natuurlijk zjn er altijd redenen waarom, maar vaak ook geen redenen waarom en in dat geval vind ik dat je er wel op aan gesproken mag worden. Vaak is dat toch een duwtje in de rug als mensen zeggen; Goh ben je iets aangekomen of je lijkt wel afgevallen sinds de vorige keer. Bij mij helpt dat in elk geval wel!