Ziek, maar wat nu? Graag meningen gevraagd.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

phaser

Re: Ziek, maar wat nu? Graag meningen gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 15:02

Waarom zou je zo lang wachten op dat onderzoek?

Ik weet, ik kom uit Belgie, maar als ik vandaag bel, kan ik deze namiddag perfect voor dat onderzoek gaan.

Zijn er geen centra die dit doen?
Die bellen dan het resultaat door naar je huisarts en die kan je dan meedelen wat er gevonden is.

Het lijkt mij ook erg vreemd dat je nagenoeg 1 maand moet wachten op dat resultaat.
De ziekte van Crohn zien ze in principe onmiddellijk omdat het gaat om een plaatstelijke en zware ontsteking van je darm.

Er zullen wel biopsies genomen worden (voel je niets van) maar ook dit duurt misschien een week vooraleer ze resultaat hebben.

@Wardie: de ziekte van crohn is geen lachertje hoor... Snap niet dat je het als 'goed nieuws' ziet.
Er zijn mensen genoeg die er mee zitten. In details ga ik niet treden, wil niet dat de TS nog meer zenuwen krijgt.
De ziekte van Crohn heb je meestal voor je leven, je kan het slechte stuk darm niet wegnemen omdat het een regeneratieve aandoening is, deze blijft terugkomen, ook op nog gezonde plaatsen van je darm.

eknein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-09 15:05

Ze vertellen na een uur al een uitslag. Maar ik moet op 5 augustus naar het ziekenhuis komen voor een einduitslag.

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 18:55

hoe ging het onderzoek ? :)

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 07:28

Ja, hoe ging het onderzoek?

Mijn nicht heeft ook de ziekte van Crohn, en moet zo min mogelijk vetten eten, en vooral veel gezond eten enz.

eknein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-09 16:02

Onderzoek ging slecht. De dag ervoor moest ik van dat laxeer middel drinken. Nou dat vond ik nog wel het ergste van alles, ik ben vrij verwend aangelegt en hield het gewoon niet binnen. Kreeg er weinig diaree van en heb veel moeten overgeven zeg maar.

De dag op het onderzoek was ik super zenuwachtig. Ik werd die nacht en ochtend alweer zo ziek dat mn vriend er zat van was. Die nam me eerder mee naar het ziekenhuis. We hebben met z'n 2en ook zitten speculeren en kwamen tot de conclusie dat het misschien ook wel mn eierstokken konden zijn. Omdat ik steeds aan de links en recht onderin pijn had.

Eenmaal in het ziekenhuis zou de internist ook even kijken naar het vaginale gebeuren. Was ik super dankbaar voor want begrijp me niet verkeerd. Ik ben echt goed geholpen, maar over het algemeen vind zo'n ziekenhuis een stel ambtenaren bij elkaar. Zolang je niet ingeplant staat en precies op de goede afdeling staat kan er echt niks voor je worden gedaan.

Kwam aan, infuus was aangelegd. Uit bed gerold van het lachen met vriendje omdat mn buurman zulke hard scheten liet. Eenmaal in de onderzoeks kamer probeerde ik de dokter en verpleegsters te overtuigen dat ik meer slaapmiddel nodig had omdat ik aan de zeldzame ziekte ADHD lijd. Nog over lopen ouwehoeren en viel vrijwel gelijk in slaap :+ . Op het moment dat ik wakker werd hoorde ik: 'nee te veel ontlasting, we houden op'. En werd naar buiten gereden. Ik had echt helemaal niet door dat ik zo ver weg was geweest en dacht dat ze nog geen eens begonnen waren, dus ik helemaal verontwaardig dat ik maar 3 minuten in de onderzoekskamer was geweest. Gelijk vriendje erbij geroepen en verteld dat ze helemaal niks hadden gedaan. Uiteindelijk bleek dat ik een half uur weg was geweest :+ . Nadat ik al bij was gekomen heb ik nog een heel gesprek met de dokter gehad, maar daar heriner ik me ook niks meer van..

Later toen ik niet meer zo in de war was vertelde vriendje me dat de internist dacht dat ik ontstoken eierstokken had. Dus ik naar de huisarts voor een inwendig onderzoek(ja voel me echt aangerand aan alle kanten). En jahoor, ik krijg maandag de echte uitslag. Maar zodra de huisarts vanaf de binnenkant op 1 van mijn eierstok drukte voelde ik gelijk dat dat het gene was wat zo zeer deed.

Jammer genoeg willen ze het darmonderzoek nog een keer doen. Dus donderdag(ga vrijdag op vakantie) ben ik weer aan de beurd. Woensdag 4 liter laxeermiddel. Ze zijn er nog steeds niet zeker van of ik niet de ziekte van crohn heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 17:04

Jammer dat het mis is gegaan, en je het laxeermiddel niet binnen kon houden, neem aan dat je ook even niet eten mocht? Logisch ja dan dat er nog ontlasting inzat, als het zijn werk goed doet zit je namelijk om de 10 minuten 'plassend' van de poep op het toilet :D
Even doorzetten dus erg belangrijk.
Ben wel benieuwd voor je wat de uitslag van je eierstokken is.

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 20:18

Waarom wachten ze niet eerst de uitslag van je eierstok af? Lijkt me minder erg dan 4 liter smurrie en rectaal onderzoek?
Vervelend dat je nu nog n keer moet! Ik ga bij het idee al kokhalzen, sterkte!