Meer mensen met burnout/overspannen: deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Flappie30

Re: Meer mensen met burnout/overspannen: deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 20:17

Mijn idee :)

Ik snap niet dat je zo met je kinderen om kan gaan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 20:19

Nee inderdaad... Vreselijk hoor.. gelukkig krijgt je vriend ook goede begeleiding!

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 21:28

Hoe is het hier allemaal? Zal zo eens bijlezen. Vandaag weer gewerkt, mn ma kwam vanavond nog langs en mee dat zij wegging stond er een vriendin op de stoep, die nu net weg is. Phoe, was weer een vermoeiend dagje, nog een half uurtje zitten en dan gaan we weer naar bed. Nog een dagje en dan hebben we weekend. De training ging wel, vond het wel even spannend maar was al snel op mn gemak, morgen nog mn gesprek en dan zit ik als het goed is weer een jaar onder de pannen. :D

Dan kreeg ik vanavond nog slecht bericht, mn oma van 85 heeft te horen gekregen dat haar ene klep nu wel dusdanig slecht is dat ze als ze zo door loopt nog max 2 jaar te leven heeft. Of ze kan een nieuwe klep krijgen, mits haar conditie nog voldoende is. Ze heeft 2mnd bedenk tijd maar nu zegt ze dat ze zich niet laat opereren, dat is toch wel even slikken. Ze is overgens nog erg goed voor haar leeftijd, woont nog zelfstandig en doet alles nog zelf, morgen gaat ze weer een hele dag opstap.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 22:37

Helaas als ik hier ben zijn jullie er niet, mis jullie |( Slaap lekker en een knuffel voor degene die het nodig hebben :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 00:00

CIV: waarom niet, mijn oma heeft ook een nieuwe klep gekregen en die gaat weer als een trein!

Ik ben hier overigens ook wat minder, mag van mezelf niet hele dagen meer achter bokt zitten.. Of ik dat volhou is een 2e..

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 07:30

Pollewoppy schreef:
Leuk angela dat het zo'n positieve ervaring is! Ga zo door!
Kinkt goed. Wat vindt je paardje er van?

Mijn hobby therapie was wel leuk. Ik heb zitten kleuren, heel kinderachtig misschien, maar het was gek genoeg een hele mooie afleiding. Muziekje op de achtergrond. Ik kon zelf kiezen en heb bewust voor zoiets simpels te kiezen. Nu voel ik me 'veilig' in de groep en daardoor durf ik de volgende keer wel wat uitdagenders te gaan doen. Ik heb er dus een goed gevoel bij :j Jammer genoeg is ze nu twee weken op vakantie en gaat het niet door. Maar daarna kan ik weer creatief bezig zijn ;)

Tijdens het kleuren gebruik je een andere (weet zo gauw niet welke :o ) hersenhelft dan wanneer je denkt, en voelt. Daarom is dit misschien juist zo'n goede methode geweest. Ken je mindmappen? Dat is een manier om dingen (bv je gdachten) te ordenen door middel van kleuren en woorden. Speelt ook in op beide hersenhelften, wat voor veel mensen een positief effect heeft. Je kunt dan écht je gedachten uit je hoofd schrijven :)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 08:19

Grappig, dat wist ik niet.
Vandaar dat het zo ontspannend was, even nergens aan denken ;)

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 14:23

Jeetje wat een verhaal met die famillie bahbah hoe kun je zo met je eigen kinderen omgaan...
Wel knap van je dat je er zo positief en sterk tegenover staat, petje af hoor !

Petulan, idd toen ik de vorige keer overspannen was vond ik het ook heerlijk om te kleuren , heb gewoon een kleurboek bij de wibra gekocht en kleuren maar.
Nooit geweten dat het een serieuze therapie was :D

Ik heb me de afgelopen dagen toch een nachtmerries joh niet normaal.

Afgelopen nacht ook een hoop stress gehad, ik moest met beide paarden op concours, maar moest op het laatste moment Lazy klaarmaken (schimmel!!) dus hoe moest ik dat doen?? Een vieze poepschimmel , en ik moest binnen een half uur al starten.
Bleek ik te moeten rijden in een modderbak, al dat wassen en haasten voor niets.
En na de proef bedacht ik me ineens dat ik geen startkaart meer met haar had :+
Toen moest ik met Sjaan in een andere klasse, maar die begon meteen na de klasse van Lazy.
Dus ikke haasten om Sjaan te halen, was ik te laat terug op concours ;(

Men waar slaat dat toch op al dat dromen :+

Van de week droomde ik dat onze overleden bouvier hier was, en met een pootje achter de trapleuning bleef hangen en een pootje eraf rukte :+ Echt luguber

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 15:10

Ik droomde dat ik op vakantie was in mijn vorige woonplaats samen met mijn nieuwe vriend. Ik was bij de eigenaren van mijn vorige verzorgpaarden van ongeveer 4 jaar geleden. Heel vaag. Toen brak er een bosbrand uit, en toen moest ik als een gek naar huis om mijn katten in veiligheid te brengen. En toen ik thuis aankwam was ik te laat, en ook mijn huidige verzorgpaarden waren allemaal dood...

Dus ook hier nachtmerries..

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 16:12

pfoeh nou jij ook heftige nachtmerries dus !

Ik droom ook vaak dat er wat met de katten is, vooral dat ze ontsnappen, dat is echt een nachtmerrie (ivm open poezen en ziektes)

janne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 17:38

hallo iedereen,ik heb haast niets gepost in het vorige topic :o maar heb wel af n toe meegeleezen.
en heb ook meegekregen dat het met sommige minder gaat en met andere weer goed.
het hoort er helaas bij
met mij gaat het nog steeds super ondanks de efexor :D ik heb nu geen last van de bijwerkingen meer en ben gelukkig niet afgevlakt.
de eenige bijwerking die ik nog heb is dat ik wat zweteriger ben maar daar is het nu ook weer voor ;)
het gaat dus echt super en ben ook wel tot de conclusie gekomen dat ik al veel eerder mer de efexor had moeten beginnen.
maar ik wilde het toen nog niet maar echt ik voel me er echt zo fijn door.
ik doe me ding weer ben nergens meer bang voor ben niet meer down geen huilbuien meer en ik werk weer ful time en hou dat gemakkelijk vol en heb nog energie om na het werk nog iets te doen..
het gaat dus erg goed met mij gelukkig.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 17:50

Fijn om te horen Janne !

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 18:41

Hee hallo meiden. Zoals gezegd heb ik me de laatste dagen wat minder op bokt en in het topic begeven. Zie dat het sowieso wat minder hard loopt, hopelijk is dat positief.
Hier gaat alles aardig goed deze week, ik slaap goed en voel me overdag ook langzaamaan steeds wat beter. Hopelijk zet dat door en kukel ik niet (weer) terug.
Dikke knuffel voor jullie allemaal :(:) , jullie zijn allemaal toppers en iedereen gaat er hoe dan ook uitkomen hoor! Sterkte allemaal en tot later!

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 20:38

Vandaag mn gesprek gehad op mn werk, alles was positief!! Het is natuurlijk lastig beoordelen als ze je nog maar 4 weken hebben zien werken. Ze hadden nog niemand gehad (aldus mn baas) die zo snel leerde. Vind het erg fijn om te horen want het heeft me de nodige energie gekost. Volgende week gaan we kijken of het al gaat lukken om mn uren af te bouwen. Was wel een fijn begin van het weekend.

Enge dromen/nachtmerries heb ik ook regelmatig maar ik kreeg ze ook van de kalmeringspillen, heb toen een andere soort gekregen. Was echt super eng.

Angela, hoe oud was je oma toen ze geholpen werd? Ik zeg ook niet dat ze het niet moet doen maar het is haar keuze, haar leven.

RodeoRoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 15:18

Goedemiddag meiden!

Ik zie dat vandaag nog niemand hier geweest is, hoop dat het goede berichten zijn.
Flappie wat een rotsituatie maak je mee zeg. Echt super dat je vriend zo stevig achter je staat, daar worden jullie samen ook echt sterk van. In ieder geval veel sterkte en ik hoop dat je dit weekend iets rust kan krijgen.

PW mooi dat je creatief toch erg leuk vond! Je kan evt ook altijd thuis aan de slag gaan als je je daar beter door voelt he.

Crossmonster jeetje wat een gedoe met die wedstrijd zeg! Heb je die 2e helemaal niet meer mogen starten?

CIV wat goed van je werk! Super meid! Dat van je oma is idd even slikken maar wel haar eigen keuze natuurlijk. Leuk trouwens he een aquarium. Ik heb er ook een en vind het erg rustgevend om er zo nu en dan even uun tijdje naar te kijken.

Hoor dat er vervelende nachtmerries voorbij komen. daar heb ik gelukkig geen last van, heb wel dat ik steeds wakker word.

Hier gaat het verder wel aardig. Heb de hele week nog niet gehuild en kon ook een beetje genieten van kleine dingetjes. Wel heb ik helaas nog veel hoofdpijn gehad. Ik hoop echt dat ze daar nog eens wat voor vinden.

Ik wens iedereen verder een super mooi en fijn weekend toe.

RodeoRoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 18:34

hoop dat iedereen een goede dag heeft vandaag...

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 23:19

Zo het was een rustig dagje hier, hoop dat dat een goed teken is?

Ik ben vandaag druk in en om het huis geweest, de tuin ligt er weer netjes bij en dat doet me goed. Vanavond bij mn ma gaan eten, was weer wel gezellig. Kreeg nog wat foto's van mn vriend, hij zag er goed uit :9 maar mis hem nu nog meer. Heb ook niet het idee dat het minder wordt.

RR wat fijn dat het wel goed met je gaat. Huilen doe ik de laatste tijd weer erg makkelijk, erg vervelend al zeg ik het zelf. Genieten doe ik ook echt wel van het leven, het is maar zo kort, probeer ook echt van de kleine dingen te genieten. Hoe was je dag?

RodeoRoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 16:57

Zo nog steeds rustig hier. Blijf hopen dat het positief is.

Mooi dat het met in de tuin bezig zijn je goed heeft gedaan. Dat missen zal denk ik alleen maar erger worden hoe langer hij weg is, zo niet dat klopt er iets niet denk ik. Hoe heeft hij het daar?
Jammer dat je de laatste tijd weer meer moet huilen. Weet je ook hoe dat komt of gewoon zomaar, wat ik ook altijd heb? Gelukkig dat je wel weer wat kan genieten van de dingen.
Verder heb ik tot nu toe een rustig weekend gehad en vandaag officieel een week niet gehuild (ik ben trots). Vanochten lekker even een buitenritje gemaakt, heerlijk was dat. Verder ben ik druk druk druk met afronding enzo van de studie.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 17:05

Hey RR, wij zijn even de enige 2 hier zie ik wel. Wat fijn lekker buitenrijden, wou dat ik dat ook weer kon. Mis dat met dit weer toch extra en dan zag ik net mn oude verzorgpaard nog staan waar ik altijd lekker mee rond reed ;( . Ben lekker met een vriendin gaan wandelen en voel me wel oke, vandaag weer in en om het huis bezig geweest. Doet me goed als alles netjes is.

Waarom ik steeds moet huilen weet ik niet, zal wel de samenloop van omstandigheden zijn vrees ik? Ben er ook nog niet aan mn nieuwe ritme gewend, werken, alleen zijn, het is allemaal nog erg wennen. Ze zeggen dat het missen in de loop van de tijd minder zou moeten worden maar volgens mij gaat die vlag voor mij niet op.

Je mag trots op jezelf zijn en als je toch een keer emotioneel word dan geeft dat ook niks, je bent ook maar een mens en vrouw, die huilen nou eenmaal makkelijker. ;) Succes met de afronding van je studie, gaat het lukken?

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 17:35

Rodeo, dat was dus een droom :')

Ik heb Lazy haar startkaart voor dit jaar afgemeld omdat ze de ene na de andere blessure had , ik breng nu een jonge merrie voor iemand anders uit :)

Maar ik droom dus vaker dat ik op concours ben, en er vanalles mis is...

Maar vandaag was het niet zo mis, nou ja.. smorgens zitten vechten met vlechten, ze was zo vervelend...
Met rijden ook wat venijnig, eerste proef was ze echt aan het etteren, tweede proef reed ik op safe daarom maar een braaf proefje, om geen gevecht aan te gaan.. wat denkje, word ik met dat proefje eerste :+

Alweer 7 wp in het L2, over een paar maanden als ze er klaar voor is, gaan we naar het M1

Hier ietsje rustiger in het hoofd, wel echt enorm moe, kwam thuis van cc en heb gewoon 2 uur op de bank liggen slapen, dat ben ik niet gewend van mezelf.
Morgen eindelijk mijn eigen dokter bellen, ik ben al maanden moe en kapot savonds, misschien toch wat meer onder de leden ?

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 20:30

CM, gefeliciteerd met de 1ste prijs en je wpen! Dat moet toch wel een lekker gevoel geven? Zoals iemand als jij zoek ik ook voor mn merrie, iemand die haar wilt rijden en uit wilt gaan brengen. Wie weet vind ik ooit iemand. Hoe is het nu met Lazy? Denk dat het goed is dat je even naar de HA gaat, kan nooit geen kwaad. Vermoed dat ze wel een bloedonderzoekje zal worden. Succes in ieder geval en pas goed op jezelf!

Ik ben vandaag lekker in en om het huis bezig geweest, vanavond bij pa gaan eten en daarna zijn we nog een ronde gaan fietsen. Ik heb nog even gestreken dus we zijn weer klaar voor de nieuwe week. Maandag of dinsdag heb ik gesprek over mn uren, ze willen dat ik ga afbouwen *\o/* ivm het budget. Moet zeggen dat ik dat niet erg vind. Edit; Morgen komt dan eindelijk de hoefsmid langs.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 20:39

Dankje, CIV
IK ben echt helemaal gek op dat dier, ik had hiervoor alleen een spring en cross carriere, dressuren vond ik maar figuurzagen :+
Maar ik moest van de dokter stoppen met crossen en springen,mijn tussenwervelschijven waren er niet zo blij mee.

Sinds ik niet meer spring heb ik lang niet zoveel rugproblemen meer.
Maar ik ben natuurlijk nooit gestopt met rijden, heb veel jonkies gereden,heul veel, en mijn schimmeltje waarmee ik gesprongen heb wilde ik omtoveren tot dressuurknol. Maar de ene na de andere blessure, dikke hak door trappen tegen de muur, een kroonrandscheur in de wei, een peesblessure op de wei ... dus de boodschap was mij duidelijk.

Ik rijd al jaren voor de eigenaar van het paard dat ik nu start, heel veel paardjes mak gemaakt en daarna werden ze verkocht, er liep zoveel spul daar.
Nu zijn we erg gecharmeerd van Sjaan en blijkt ze het op de concoursen ook erg goed te doen,dus voorlopig mag ze blijven.
En er lopen nog 1 driejarige en 2 jaaringen die tzt ook gereden moeten/mogen gaan worden.
Dus heb altijd wat te rijden als het moet.

En Lazy,dat is mijn bospaard, Sjaan maak je niet blij met een bosrit :D

Fijn dat je zo bent beziggeweest in huis , en nog gefietst, jeetje lekker veel kunnen doen dan !

Wat jammer dat je niemand kunt vinden voor je paard.
Ben je zelf geen wedstrijdruiter?
Ik geloof trouwens wel dat het niet meevalt, goede ruiters moet je betalen, degenen die het gratis doen .. daarvan moet je maar afwachten of het wat is, 9 van de 10 keer is de rijkwaliteit erg laag...

Ik krijg er geen vast bedrag voor betaald,maar alle onkosten worden betaald, en vaak een extra'tje. Prijzengeld mag ik zelf houden, en mijn paard staat gratis in stalling, goed geregeld dus, ik ben er in elk geval echt superblij mee zo!

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 20:52

Dan heb jij een goed plekje gevonden CM, wees er maar zuinig op! Voorheen had ik dat ook, totdat ik weg werd weggestuurd door de eigenaar. Zat er al 8 jaar dus dat ging me niet in de koude kleren zitten, had "mn paard" zelf beleerd maar ik kreeg hem niet mee, doet nog pijn als ik eraan denk. Dit is ook 1 van de redenen dat ik thuis ben komen te zitten. Zou het daarna zelf wel even doen en kocht veel te overhaast een paard, was een grote miskoop en toen kwam ik viavia aan mn merrie, die ik nu nogsteeds heb. Had haar zelf nooit gekocht maar ik was blij dat ik van die andere af was :o. Ze is een sportpaardje, aldus de trainingsstal, maar ik heb geen ambities. Ben al blij als ik erop durf te zitten want mn angsten zijn veel erger geworden sinds mn burnout, echt niet leuk. Daarom zou het leuk zijn als iemand haar zou willen rijden zodat ik er ooit misschien zelf ook mee weg kan, ze is nu nog best wel sensibel/pittig en dat icm mijn angst is zeker niet ideaal. Voorheen reed ik altijd recreatie met iedere week een prive les.

Wel vervelend van je rug, heb je daar nu nog veel last van? Zie je er tegenop om naar de dokter te gaan?

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 21:00

Begrijpelijk, CIV.

Sjaan is ook echt een paard met een chinese gebruiksaanwijzing, op en afstijgen vind ze nog steeds erg eng.
Met het zadelmak maken trok ze in een paniekaanval mijn schouder uit de kom, dus ik ben altijd erg gereserveerd geweest.
maar nu vertrouw ik dr voor 80 % . Het blijft een schijterd namelijk.

Maar ik snap je gevoel dus, en wat zou het idd fijn zijn als iemand dr naast jou op rijd en dr wat doorrijd .

Och mijn rug , als dat het ergste was...
Vind de andere klachten die ik nu heb erger ;)

Ik zie er niet tegenop, de laatste keer dat ik er kwam zei die dat ik niet moest aarzelen en beter een keer teveel kon komen dan te weinig.
Vond ik erg fijn, want voel me idd al gauw een zeur :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 23:58

Even een teken van leven, gaat k*t hier..