Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
lejo schreef:SAKKIA schreef:Even voor de goede orde: Ik respecteer ieder zijn/haar keuze, maar ik verwacht wel van mensen dat ze zich in ieder geval een klein beetje verdiept hebben én dat ze zich óók als ze het niet willen laten registreren als niet donor
Verwacht, ik zie het meer als Hoop, maar verder![]()
Helemaal omdat er maar zo vreselijk weinig mensen geschikt zijn.
(hersendood, voor ze sterven)
Daarom hoop ik ook dat zij mijn toelichtingen lezen en toch overwegen alsnog donor te worden.
xKatleentjex schreef:Waarom is het anders? Als jij sterft terwijl je zus nog leeft, is er nog steeds een orgaan wat in leven is in iemand anders zijn lichaam. Net zoals als je pas nadat je sterft een nier zou geven aan iemand. Of is het anders omdat het een naaste van je is?
Ik zou zowel bij leven als dood afstaan
Marije_jiplover schreef:@ Katleentje: in dat geval zou ik niet twijfelen en wel doneren indien ik de goede match ben. Maar dat vind ik wel iets heel anders.
SamSter schreef:K ben geen donor en sta ook zo geregistreerd uitleg vorige pagina, Maar als het je zus is staat het heel dicht naast je en weet je aan wie je lever gaat, Moet dr niet aan denken dat mijn lever naar een zwerfer of junk gaat die zich zelf alleen maar klem zuipt en daardoor ook een donor lever nodig heeft.
Zulke mensen krijgen geen nieuw orgaan, niet zolang ze niet voor een hele tijd clean zijn geweest en dat kunnen bewijzen. Dacht je nou echt dat er organen getransplanteerd worden in mensen die er niks om zullen geven terwijl daar ook ook andere mensen van gered kunnen worden
Mas schreef:Daarbij noem je de term 'een vies idee', dat gaat in mijn geval niet op. Ik vind orgaandonatie niet iets viezigs, het voelt voor mij gewoon verkeerd.
Maar ik mag niet
SAKKIA schreef:SamSter schreef:K ben geen donor en sta ook zo geregistreerd uitleg vorige pagina, Maar als het je zus is staat het heel dicht naast je en weet je aan wie je lever gaat, Moet dr niet aan denken dat mijn lever naar een zwerfer of junk gaat die zich zelf alleen maar klem zuipt en daardoor ook een donor lever nodig heeft.
ik begin steeds meer te denken dat jij je echt niet verdiept hebt in de hele materieZulke mensen krijgen geen nieuw orgaan, niet zolang ze niet voor een hele tijd clean zijn geweest en dat kunnen bewijzen. Dacht je nou echt dat er organen getransplanteerd worden in mensen die er niks om zullen geven terwijl daar ook ook andere mensen van gered kunnen worden
Daarom probeer ik mensen er van te overtuigen dat de meeste vooroordelen die er in de wereld bestaan rondom orgaandonatie, gewoon niet waar zijn
Mas schreef:Ik verbaas me ook regelmatig over het feit dat veel mensen slecht geinformeerd zijn over feiten/fabels rond orgaandonatie. Zelf wist ik voor mijn 18e al dat ik geen donor wilde zijn, na het lezen van het uitgebreide infopakket is mijn mening hierover niet veranderd.
De redenen waarom ik geen donor wil zijn hebben dan ook niets te maken met verkeerde vooroordelen over orgaandonatie
lejo schreef:SAKKIA schreef:Maar er zijn ook genoeg mensen die wel willen doneren, maar het niet invullen en dat is echt zo zonde
Als je het maar duidelijk kenbaar maakt aan je familie/nabestaanden,zij moeten beslissen.
die registratie is toch niet bindend.
Dan is er niemand die weet wat hij/zij met de organen had gewild.......