Hooikoorts erger dan andere jaren??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Re: Hooikoorts erger dan andere jaren??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 19:07

Kun je niet wat schoonmaakmiddel neerzetten waar je wel tegen kunt?Dat ze dat gaan gebruiken? :)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-09 20:07

Nou, ik heb vanmiddag oogdruppels gehaald, maar volgens mij kan ik er net zo goed water ingieten, het werkt voor geen meter.
Grrr, ben echt wanhopig aan het worden...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 20:28

Bij mij duurde het een paar dagen voordat het echt werkte geloof ik :)
Had wel spul van de HA, niet van de drogist :P

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-09 20:30

Mmm, ok. Nou morgen ga ik toch maar de HA lastig vallen met dat rare oog van me, hopelijk krijg ik een of ander zwaar paardenmiddel :D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 20:31

ghegheghe:oogamputatie en dan 2 glazen ogen :D

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 20:37

hmm klinkt zo bekend. Ik wordt gestoord van de jeuk in mijn oren en keel. Ik moet op mijn handen zitten om niet aan mijn ogen te zitten en dat genies af en toe, lekker vooral onderweg in de auto. Mijn hele lijf schiet af en toe in een kramp als ik weer een niesbui heb.
Ik ga weer een allergoloog opzoeken en daar maar weer heen voor die prikken om je minder gevoelig te maken. Heb ik ooit al gehad en het jaar erop had ik echt zo ongeveer nergens last meer van. Dus dat was ideaal, alleen lastig te combineren met mijn werk omdat je een half uur moet blijven zitten om te kijken of je geen allergische reactie krijgt. Maar allergologen hebben trouwens meer nieuwe medicijnen als HA dus je kan beter naar een allergoloog gaan. Dan wordt je getest waar je precies allergisch voor bent en dan krijg je medicijnen aangepast voor jou. Oh en het is heerlijk om 's nachts natte wattenschijfjes op je ogen te leggen tegen de jeuk. Dat lucht echt enorm op. Lekker koel en het trekt echt de jeuk uit je ogen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-09 20:39

Nou echt, ben er toe geneigd het eruit te lepelen, het huilen staat me nader dan het lachen na anderhalve week zo (en nee, dat is niet omdat ik een tranenoverschot heb omdat mijn hoofd dicht zit hihi...)

Rockwitch; bij zo'n allergoloog kun je zeker alleen terecht na doorverwijzing van een arts?
Die wattenschijfjes werken trouwens ook niet meer, niets verlicht de jeuk en pijn helaas. 't Is een kwestie van overleven nu }>

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 20:44

Allergoloog kan inderdaad alleen na verwijzing :)
Ik heb van die man de oogdruppels van Tilavist gekregen, werkt goed!

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 20:50

klopt, maar mijn HA is inmiddels mij wel zat met mijn hooikoorts klachten, dus daar krijg ik gelijk een verwijzing van.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-09 20:51

Hahahah, dat scheelt rockwitch. Ik denk dat ik ook maar eens flink moet zeuren dan :D

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 20:53

ja joh, kan je gewoon om vragen hoor, dat je misschien ook wilt gaan kijken voor die injecties. Hij zal je heus geen verwijzing weigeren, tis nog altijd jou lijf en jou keus.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 21:00

Je hoeft het inderdaad alleen maar te vragen, verwijzing krijg je zo mee :j

Hier in groningen is de wachtijd voor de allergoloog wel schrikbarend hoog := Ik als spoed geval kon binnen 5 (!) maanden terecht.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-09 21:01

5 maanden >;)
Dan heb ik al geen oog meer over.....

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 21:06

Ik heb oogdruppels die een beetje prikken als ze je ze erin druppelt en dat is zoooooo lekker tegen de jeuk 8)7

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 21:07

5 maand is nog mazzel, want voor de normale mensen is de wachttijd 1 jaar :=

Ik werd zelfs intern doorverwezen. Om er zeker van te zijn dat ik het wel uit zou houden tm die afspraak, kreeg ik een antibioticakuur die ik 2 maanden moest nemen :=

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-09 21:09

Ik heb oogdruppels die aanvoelen als water, dus ik vraag me echt af waarom ik er geld voor heb betaald....

Jeetje, bizar dat die wachttijden zo lang zijn zeg.... Kunnen ze dat baantje niet wat beter promoten bij de aankomende student zodat er meer mensen per jaar geholpen kunnen worden..

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 21:10

Ik heb prevalin oogdruppels, die zijn op zich wel lekker.

Misschien ga ik ook maar studie allergoloog doen. Kijken hoe lang dat moet hahaha.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-09 21:12

Mag je mij als stage-object gebruiken ja :D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 21:16

Mijn oogdruppels prikken ook :j

Allergoloog is geen hippe afstudeerrichting, al die snotterende mensen in je kamer :P
Maar in amsterdam is de wachtlijst veeeeel korter :) Komt omdat er maar 2 of 3 allergologen zijn voor Groningen, Friesland, Drenthe en ik geloof zelfs nog voor overijssel :)

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 21:25

Vanuit Groningen, zou je dan niet naar Duitsland kunnen? Zo ver is dat niet

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 21:29

oooh ik kan niet wachten tot ik weer lekker in bed lig met natte watten op mijn ogen, dat is altijd echt het prettigste moment van de dag.

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 21:31

Hier meld zich nog iemand !

@ welshcopfan ; Ik had zelf ook vaker me stem kwijt, bij mij was het geval dat ik dan een keelontsteking had die op de stembanden was geslagen volgens ha en allergeloog. Ik had zelf dan helemaal geen pijn maar had alleen geen stem.

Bij mij is het dit jaar gelukkig een stuk minder. Ik had het twee jaar geleden zo erg dat ik een intolerantie had ontwikkeld tegen veel soorten voedsel. Heb 3 maanden mocht ik alleen witte rijst, rode kool / rode bieten / bloemkool/ brocoli en een maizenasausje eten. En alleen hele donkere roggebrood, en in de winkel verkopen ze bijna alleen rogge gemengd met tarwe. Als bijvoeding kreeg ik dan nutridrink, maar alleen de chocolade smaak / caramel en het liefst alleen de nutrale smaak omdat in die andere toch weer fruit toevoegingen zaten.
Langzaam is weer alles opgebouwd. Nu reageer ik alleen nog op selderie/selderij, hoewel dat ook in alle kant en klaar verpakkingen/sausjes ed zit. Maargoed zolang ik het zoveel mogelijk weg gaat lukt het allemaal redelijk.

Om mijn nachtrust te bevorderen neem ik mijn allergietablet trouwens voor het slapen gaan. Ik kreeg altijd reacties vooral hevig in de nacht ( dikke keel/dikke tong mond en lippen, verlamd gevoel in armen en echt niet kunnen bewegen, heel veel spierkrampen ) Mijn waarde van die allergiereactie, weet niet meer hoe ze die uitdrukken, maar die lag op bijna 2800 terwijl hij bij " normale " mensen onder de 50 ligt. Die test is 3 x overnieuw gedaan en de waarde kwam steeds hoger uit, dat de artsen verwonderd zijn dat ik nooit een anafalactische shock heb gekregen, om die reden heb ik ook altijd een adreline epi -pen bij me.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 21:32

zo twinducklin, dan heb jij het wel heeeeel heftig zeg.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 21:35

Margreet schreef:
Vanuit Groningen, zou je dan niet naar Duitsland kunnen? Zo ver is dat niet

Zou vast kunnen :)
Maar omdat ik al vanaf mijn 4de bij het umcg loop, was dat handiger ivm volledig dossier :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 21:45

Twinducklin: Jeetje dat is inderdaad erg hoog! Bij de bloedtest is een waarde van 0.1 al genoeg om te zeggen: lichte allergie. Schaal loopt maar tot 100 en dan was je bijna dood := Ik scoorde 50 op gras. Dat was al extreem hoog. Had op de huidtest ++++ :=
Of hadden ze bij jou een andere test gedaan?