Welke fobie/angst heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mereltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 16:59

Mereltje schreef:
Houten ijsstokjes... Brrr :=
Ik krijg er al kippenvel van als ik er aan denk :o

Quote mezelf even, want ik ben eigenlijk mijn grootste angst vergeten.
Word er ook niet zoveel meer mee geconfronteerd sinds ik mijn rijbewijs heb

Maar waar ik echt heel bang voor ben is dode dieren. Als ik ze vanuit de auto of op tv oid zie vind ik het niet eng.
Maar om bijvoorbeeld een dooie eend tegen te komen langs de kant van de weg als ik op de fiets zit of loop (dus echt als ik het aan zou kunnen raken), brr, dan krijg ik de neiging om gewoon keihard te gaan gillen.
Dan krijg ik kippenvel/rillingen en dan durf ik er eigenlijk ook niet meer langs.
Het stomme is, als ik in de natuur loop, met hond uitlaten oid, dan kijk ik ook alleen maar naar de grond om te kijken of ik niet per ongeluk een dood dier tegenkom....
Slaat nergens op want een dood beest doet natuurlijk niks ;)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 17:02

Ik zie hier wel aparte dingen voorbij komen :P
:D

Ach, heb zowel échte fobieen als gewone dingen waar ik van walg. Ik kan daar prima om lachen! :D

Van die draaiorgels heb ik een hekel aan, die ontwijk ik echt! Omdat mijn vader er dan altijd gaat dansen in de overvolle straat. Ik heb 1 ding geleerd: je bent noooooit te oud om je te schamen voor je ouders! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 17:02

Charica schreef:
Ben je dan ook bang voor je ouders 0_0?
Of heb je nog wel enig sociaal contact dagelijks?
Of alleen via internet? Dat zijn eigenlijk ook groepen mensen, en hier op het forum, praten ze allemaal :D:P

Duidelijk een mooi voorbeeld wat dus geen fobie is.
Ergens bang vor zijn is heul wat anders.

InezFlip

Re: Welke (grappige) fobie heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 17:05

Jongens, de TS heeft gewoon het verkeerde woordt gebruikt. Lees de titel nog eens maar dan inplaats van FOBIE lees je ANGST

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 17:08

hooiwagens!
Dat zijn van die monsterlijke langpootspinnen. Ik kan echt he-le-maal gek worden van die krengen. Mijn moeder wilde zelfs dat ik op een cursus ging.. Heb m'n stiefvader een keer huilend van z'n werk afgebeld omdat er één bij de voordeur zat dus durfde ik het huis echt niet in :Y) Ben ook gewoon echt in staat om iedereen te slaan die zo'n beest vastpakt en naar me toekomt.
Ben trouwens ook niet echt weg van wormen :+
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-06-09 17:12, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 17:09

Lees dan de titel:
angst en/of fobie.

Want ik vind mijn fobie best grappig :P

M_VE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-09 17:18

Nee, maar over die fobies zoals mensenschuw en pleinvrees. Volgens mij is dat echt heel moeilijk om te overwinnen!
En hoe kom je aan zo'n fobie? Was dat dan van kindsafaan al zo?

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 17:19

Teziej schreef:
Ik ben laatst over me nek gegaan toen ik perongeluk op een kikker stapte, en alle ingewanden eruit spoten. :\
Kikkers, nee bah!

haha ik ging ook bijna op een kikker staan met blote voeten :+
hij lag echt op ze rug met ze pootjes naar boven, sinds dien als de dood voor kikkers :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 17:21

Welshcobfan schreef:
Want ik vind mijn fobie best grappig
:P

Dan zal het allemaal wel meevallen ;)

Janine1990

Hahahaha Chiqa, ik leerde altijd; Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet.

MAG IK DAN OOK EVEN LACHEN?
NEEE WANT JIJ HEBT WEL EEN SERIEUZE FOBIE.

Hoe kinderachtig kun je doen zeg? Alleen omdat mensen hier vinden dat fobieën er in alle soorten en maten zijn, en jij dat niet leuk vindt? :')

Judith_M: _/-\o_

* Pc bleef hangen, late reactie..

Anoniem

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-07-23 17:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 17:22

Chiqa schreef:
Welshcobfan schreef:

Het valt ook altijd automatisch mee als je er om kan lachen.
Misschien moet je even leren lezen... B-)
Welshcobfan schrijft namelijk eerder dat ze het op dat moment NIET leuk vindt.
Ze zal waarschijnlijk net als ik een paniekaanval krijgen.
Maargoed, wij hebben het natuurlijk LANG zo erg niet als jij. :n

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 17:23

Als iemand moet overgeven/buikpijnheeft/overgeef zelf.
als iemand alleen al zegt dat ie misselijk is ofzo dan word ik echt helemaal naar, krijg zelf buikpijn ect.
Ik zal er ook echt álles aan doen om zelf niet te hoeven overgeven.
Af en toe vraag ik me wel af wat ik zou doen als mijn vriend ziek is ofzo en/of eventuele kinderen later?

En ook voor water in mijn gezicht/onderwater geduwt worden
ik word daar echt helemaal gek van het idee dat ik niet kan ademen brrr..

Chiqa wat doe je kinderachtig zeg, ik snap best dat Welshcob van fan zichzelf kan zeggen dat haar fobie best grappig is. Zo iets heet je verplaatsen. Net zoals Janine haar vlinder fobie ook best grappig vind.

M_VE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-09 17:24

Judith_M schreef:
M_VE schreef:
Nee, maar over die fobies zoals mensenschuw en pleinvrees. Volgens mij is dat echt heel moeilijk om te overwinnen!
En hoe kom je aan zo'n fobie? Was dat dan van kindsafaan al zo?

Let's go back ontopic ;) Dit kan ook via pb?

Ja, misschien beter!

di_Segno

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 17:27

Kikkers |(

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 17:27

_Micha_ schreef:
als iemand alleen al zegt dat ie misselijk is ofzo dan word ik echt helemaal naar, krijg zelf buikpijn ect.
Af en toe vraag ik me wel af wat ik zou doen als mijn vriend ziek is ofzo en/of eventuele kinderen later?

Chiqa wat doe je kinderachtig zeg, ik snap best dat Welshcob van fan zichzelf kan zeggen dat haar fobie best grappig is. Zo iets heet je verplaatsen. Net zoals Janine haar vlinder fobie ook best grappig vind.

Is het echt een fobie? Of iets dat je aanvoelt. A la HSP, die richtingen op...
Trouwens, dat kotsen kan ik heel goed inkomen! Heb ik vroeger ook gedaan. Stond m'n zusje te kotsen, ging ik ook gelijk over m'n nek! :P

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 17:29

Chiqa schreef:
Welshcobfan schreef:

Dat kan ik ook van jouw fobie zeggen ;)

MAW: don't judge a book by its cover. Dit is mijn manier om ermee om te gaan en weet je wat? het werkt prima voor mij! Lach er gerust om mee! :D

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 17:33

Hmmm; ik heb wel een aantal serieuze angsten, waarvan ik alleen van de eerste twee zou kunnen zeggen dat het in de buurt komt van een echte fobie. De rest zijn gewoon angsten of dingen waar ik echt niet van houd. Hier is mijn lijstje:

1) Spinnen (Alleen de middelgrote. Hooiwagens, kleine spinnen en vogelspinnen kan ik wel hebben, alles wat er tussenzit doet mij echter verstijven van angst...)
2) Naalden
3) Wespen
4) De meeste andere insecten
5) Ziekenhuizen
6) Spreken in het openbaar
7) Clowns

M_VE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-09 17:34

Misschien de discussies: fobie of niet fobie verder via pb doen.
Zo houden we het leuk. :+

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 17:37

Janine1990 schreef:
_Micha_ schreef:

Is het echt een fobie? Of iets dat je aanvoelt. A la HSP, die richtingen op...
Trouwens, dat kotsen kan ik heel goed inkomen! Heb ik vroeger ook gedaan. Stond m'n zusje te kotsen, ging ik ook gelijk over m'n nek! :P
'

Hmm ik denk het niet, aangezien ik het echt alleen heb met water enzo. Als je al een klein beetje water in mijn gezicht spattert doe ik al ontzettend raar (Roep altijd al dat ik in mijn vorige leven gewoon een kat ben geweest ofzo := )
Als iemand een beetje water spatterd ben ik ik niet bang maar vind het wel vervelend, maar zodra iemand me optilt in het zwembad ofzo of me bij mijn been pakt word ik echt spastische

en overgeven daar kan ik me zó druk over maken, en wat nog wel het ergste is dat ik PDS heb en dus ontzettend vaak buikpijn heb en ik dan bang ben overtegeven en daardoor krijg ik dan weer meer buikpijn. Cirkel weer rond

Janine1990

Re: Welke (grappige) fobie heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 17:40

Ik bedoelde meer als in andere mensen aanvoelen, zoals ik heb met zenuwachtige mensen, daar wordt ik zelf ook zenuwachtig van. Maar bij jou is het meer de gedachte?
Wel erg lastig met PDS erbij! :oo

Ik oordeel niet over het feit wel/niet fobie hoor :)
Maar meer over het aanvoelen, of de gedachte, dat vroeg ik me af :P

Water is trouwens wel een erkende fobie hoor! :j
Ook al is het slechts een lichte vorm!

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 17:46

Mijn 'ergste' is niet echt een fobie denk ik, maar eer een soort vorm van smetvrees misschien?
Ik krijg het benauwd en wordt erg chagrijnig als er mensen die ik niet ken in mijn 'persoonlijke ruimte' gaan staan.
Het wordt dan helemaal erg als ik moet rechtstaan op bv. een drukke trein en dat er mensen dan langs mij
gaan schuren met hun blote armen. Dus wanneer ik hun huid tegen de mijne voel. Ik heb dit overigens niet zo
erg met mensen die ik goed ken. Of wanneer ik bv aan de kassa sta en de persoon achter mij staat té dicht, dat
ze bijna in men nek staan te hijgen. Daar krijg ik het echt doodsbenauwd van.

Mijn tweede is rijstpap. En niet van: ik lust dat niet, want ik weet dat ik de smaak ervan wel lust zeg maar.
En toch kan ik het niet zien, ruiken en al zeker niet die substantie in mijn mond voelen. Als er iemand naast me
rijstpap zit te eten, dan moet ik mijn hoofd omdraaien of de kamer verlaten, anders word ik onpasselijk :D

M_VE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-09 17:47

Nickytje schreef:
Mijn 'ergste' is niet echt een fobie denk ik, maar eer een soort vorm van smetvrees misschien?
Ik krijg het benauwd en wordt erg chagrijnig als er mensen die ik niet ken in mijn 'persoonlijke ruimte' gaan staan.
Het wordt dan helemaal erg als ik moet rechtstaan op bv. een drukke trein en dat er mensen dan langs mij
gaan schuren met hun blote armen. Dus wanneer ik hun huid tegen de mijne voel. Ik heb dit overigens niet zo
erg met mensen die ik goed ken. Of wanneer ik bv aan de kassa sta en de persoon achter mij staat té dicht, dat
ze bijna in men nek staan te hijgen. Daar krijg ik het echt doodsbenauwd van.

Mijn tweede is rijstpap. En niet van: ik lust dat niet, want ik weet dat ik de smaak ervan wel lust zeg maar.
En toch kan ik het niet zien, ruiken en al zeker niet die substantie in mijn mond voelen. Als er iemand naast me
rijstpap zit te eten, dan moet ik mijn hoofd omdraaien of de kamer verlaten, anders word ik onpasselijk :D

Had ik dus ook met joghurt.

(Zie, een paar pagina's terug)

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 17:48

ben werkelijk als de dood voor kikkers, ga rustig een blokje om als er eentje zit. Wil er eigelijk best voor in therapie aangezien wij een vijver hebben. En de padden gaan nog wel, maar de kikkers springen altijd op het verkeerde moment bbrrrrr

Ook durf ik niet over bruggen te fietsen, en als ik er toch over moet dan fiets ik nog harder dan een auto die voorbij rijdt!!!
Moest vorig ook weer een keertje over de brug en ik vond het eng. Maar er fietste ook een meneer een paar meter voor me, ik ben druk pratend naast hem gaan fietsen en eenmaal erover, bedankt voor het mee fietsen geroepen. Pppftt ik was er weer over.
Laatst bijgewerkt door Esmeralda op 02-06-09 17:48, in het totaal 2 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 17:48

Ik vraag mij af waarom er nog steeds zoveel clowns in een circus zijn, volgens mij vinden echt heeeeel veel mensen die dingen of irritant, of gewoon eng :=
(ik vind clowns wel beter uit te houden als ze niet zo erg geschminkt zijn)