Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Anoniem schreef:juist spinet.
ik was als klein kindje vaak enorm huilerig,kon ineens ontploffen gigantische woede aanvallen.
in mijn puberteit was ik altijd maar ziek en moe.
alles getest maar ik was gezond.
ik maakte lastig vrienden,was vaak helemaal leeg,kon soms compleet overprikkeld reageren.
als ik met mama lekker ging winkelen werd ik opeens bloedchagrijnig en maakte ik ruzie in de v&d.
NU pas snap ik hoe dat kwam.
Nu vallen dingen op zn plek.
spinet schreef:@ Hermelijn
Snap je nu waarom het voor mij moeilijk was? Ben gewoon nooit begrepen en iedereen vond me altijd maar raar (anders). En je weet hoe hard pubers kunnen zijn, ik was dus altijd de sjaak.
En nu nu komen mensen makkelijk naar mij toe om mijn visie of hulp te vragen.
Heb 10 jaar in de zorg gewerkt omdat ik dacht dat dit was wat ik moest gaan doen met mijn leven. Maar achteraf gezien was het niet goed voor me omdat ik totaal leeg gezogen wordt daar en de grens vaak niet kan leggen en dingen op mijn werk te laten. Nu help ik mensen die er behoefte aan hebben en mijn hulp graag willen.
@ Darkchrystal: Ik kreeg altijd halve stempels, net niet genoeg, mara het leek er wel op!
carrie79 schreef:waarom moet je dat nou weer een 'fantasie' ziekte noemen? Alles waar nog niet zoveel over bekend is is meteen een fantasie ziekte volgens jou?! we zijn psychisch allemaal niet in orde?! wat een onzin..
Chiqa schreef:Anoniem schreef:Ik zie hoor en ruik niks anders dan jij hoor.
Het komt alleen stukken sterker binnen.
Ja dat heb ik ook hoor als ik me een keertje niet lekker in mn vel voel of moe ben,
maar om daar een stempeltje op te gaan plakken (Die an sich niet eens wetenschappelijk aangetoont kan worden) gaat dat niet een beetje ver? Kan je niet gewoon genoegen nemen met het feit dat je mss iets gevoeliger reageerd dan een gemiddeld mens?
Wat is de meerwaarde van zo'n "Fantasie" ziekte?
Ja zolang het niet erkent is (Zal het ook nooit worden) heb ik hier gewoon mn vraagtekens bij.
Waarom wil jij jezelf die 'stempel' aan laten meten, of is het gewoon puur herkenning?
pharagirlke schreef:Chiqa het punt is dat het geen ziekte is.
Er zijn psyhologen die het geloven, maar het is niet erkend.