Mexicaanse Griep - Pandemie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SAKKIA

Re: Mexico gangers opgelet!!-->dodelijk griepvirus!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 15:22

Nou ik lees net dat mensen ook gewoon genezen hoor. Student uit Israël heeft het meegenomen uit Mexico maar is inmiddels geheel hersteld ;)

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 15:25

Maar dat hebben ze ook al snel gezegd :j , alleen als het een massabesmetting word dan hebben ze te weinig middelen en dan is het een probleem.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 15:28

SAKKIA schreef:
Nou ik lees net dat mensen ook gewoon genezen hoor. Student uit Israël heeft het meegenomen uit Mexico maar is inmiddels geheel hersteld ;)

Gelukkig geneest 90-95% ook gewoon, en met tamiflu volgens mij zelfs 100% :)

Voor iedereen die richting de andere kant van de oceaan moet in de zomervakantie: ik durf te wedden dat er tegen die tijd minimaal 1 geval in nederland is, dus daar zou ik me weinig zorgen over maken ;)

ShirleyM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 17:09

Wel fijn om te lezen dat er ook mensen nuchter tegenover staan dat helpt mij enorm, ik ben een enorme stresser!

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 17:16

Ik ook Shirley1981, ik zit er echt al de hele dag mee in mn kop. In mijn doemdenk scenario's ga je direct een hele nare dood sterven als je het krijgt.......terwijl je er ook gewoon van kunt genezen en de meerderheid dat ook gewoon doet.

Dickie8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 18:25

Ik vind het doodeng...

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 18:35

Dickie8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 19:04

Bah bah bah..hopen dat het mee gaat vallen allemaal!!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 19:09

NatassJa schreef:
http://www.nu.nl/algemeen/1956075/varke ... dwijd.html

Het begint er toch op te lijken dat het een panedemie wordt!
Komt wel erg dichtbij, nu waarschijnlijk ook al in Duitsland!

Op CNN werd vanmiddag gezegd dat het aantal zieken in Mexico begon af te nemen. Misschien valt het allemaal wel mee.

Kikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 19:47

xKatleentjex schreef:
Wat ik mij wel afvraag, ik weet niet als iemand dat weet: er zijn gevallen bekend dat er mensen reeds gestorven zijn. Die gevallen, waren dat ook gezonde sterke jonge mensen, of gaat het hier alleen maar om mensen die bv al in hygiënische zwakke omstandigheden leefden, ouder waren, sowieso al een zwakke weerstand, geen fatsoenlijke medicatie...?

Citaat:
Doorgaans zijn het met name ouderen en kinderen die niet (nog niet, of niet meer) beschikken over een afweersysteem dat in staat is zo’n nieuw virus onder de duim te krijgen. De Wereldgezondheidsorganisatie heeft wat harder alarm geslagen over deze varkensgriep omdat het erop lijkt dat naast kinderen vooral jongeren het slachtoffer zijn – een veeg teken.

Bron: depers.nl

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 20:10

Ik vind het zo apart dat men in NL allemaal zo hyper is en ik in Zwitserland waar dus blijkbaar al besmette mensen zijn geen kip erover hoor. Ik kan kan er ook nog altijd niet van in paniek raken. Je kunt toch niets doen behalve jezelf in eenzame opsluiting doen.

Sieppus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 20:42

Misschien is wel een bangmakertje. Of gaan we er gewoon allemaal aan...De varkens eerst!!!! :Y)

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 20:46

Brr, lees nu al een tijdje mee,
maar ik begin het nu toch knap eng te vinden hoor!

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 21:04

ik meld me hier ook maar even.

het begint echt Serieus te lijken..
sommige gaan eerdaags met de klas naar engeland.
ik wil niet eens meer mee.. omdat het daar ook als is.
ze zijden ; wie zecht dat je er dood aan gaat
maar dan zeg ik. je zet wel een andermans leven in het spel als ze toch hier de virus mee heen nemen.

sommige vakanti gangers snap ik ook niet.
ze weten zinds zaterdag dat de mensen van onderzoekers enzz het hebben afgeraden om naar mexico te gaan om vakanti te gaan vieren.
en toch doen ze het.. zooo dom

nja.. wat zeggen jullie hier van ?
graag mening

groetjes

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 21:07

Mijn ouders zijn gisteravond teruggekomen van een weekendje schotland en ze zijn dus ook in de buurt van Falkirk geweest, waar de besmetting opgedoken is. Nja, ik kan me d'r niet al te druk over maken, al vind ik wel dat ze beter voor mogen bereiden wat betreft medicijnen. Er is maar voor 27% van de bevolking medicijnen, en een deel gaat eerst naar zieke verplegers, dokters, brandweer, politie etc. Wat moet de gewone mens krijgen dan? Niks? Als het op is?

Maar we zullen het maar zien, je kunt toch niks anders doen dan afwachten.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 21:16

Ben al 5 dagen grieperig...dacht gister dat het over was, maar sinds vandaag weer helemaal beroerd.

Het zal toch niet ....H1N1??

Heb gelukkig geen koorts. Maar ben echt beroerd en moe

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 21:45

Ik vind persoonlijk dat reizen nu echt onverstandig is. Alleen een negatief reisadvies vind ik ook echt te weinig.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 21:46

@ Laetitia,Ben je in Mexico geweest dan, of in contact geweest met mensen die daar geweest zijn? Nu gaat iedereen die gewoon verkouden is of een griepje heeft natuurlijk denken dat het varkensgriep is.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 21:59

Nee dat allemaal niet...en ik hoor om mij heen meer mensen die ziek zijn en griepje hebben dus ik maak mij echt geen zorgen hoor.
Er heerst in NL nu een ander griepje denk ik!

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 21:59

laetitia : Als ik jou was zou ik wel even naar de huisarts gaan ..
voor alle zekerheid. en anders

beterschap (F)

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 22:02

IK zou eigenlijk aanstaande zondag voor 2.5 week naar Mexico gaan. Wel naar Playa del Carmen, dat ligt 1250 km van Mexico stad. Maar we kunnen kostenloos onze reis omboeken dus gaan nu voor de zekerheid waarschijnlijk naar Bali toe.

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 22:06

pummer12 schreef:
sommige vakanti gangers snap ik ook niet.
ze weten zinds zaterdag dat de mensen van onderzoekers enzz het hebben afgeraden om naar mexico te gaan om vakanti te gaan vieren.
en toch doen ze het.. zooo dom

nja.. wat zeggen jullie hier van ?
graag mening

groetjes

Ik vind niet al die vakantiegangers perse dom. Toen er nog geen negatief reisadvies werd afgegeven was ik ook gewoon van plan om er heen te gaan als het veilig genoeg was. Maar nu kan ik m'n reis gelukkig nog omboeken omdat het erger begint te worden.

Het gaat natuurlijk wel om een paar duizend euro die je laat schieten als je niet heen gaat pummer12 dus toen het nog niet heel erg was zou ik er ook gewoon heen gaan. Maar nu heb ik het dus veranderd nu dat kan.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 22:10

Pebblesther schreef:
IK zou eigenlijk aanstaande zondag voor 2.5 week naar Mexico gaan. Wel naar Playa del Carmen, dat ligt 1250 km van Mexico stad. Maar we kunnen kostenloos onze reis omboeken dus gaan nu voor de zekerheid waarschijnlijk naar Bali toe.

He wat goed zeg! Bali lijkt me ook veel mooier dan Mexico als ik eerlijk ben. Welke Touroperator is dat?

Ik ga nooit zo snel naar de HA, en daarbij heb ik geen koorts. Zeker niet meer dan 38,5 (zoals bij de symptomen van H1N1). Heb alleen heel erg last van mijn buik en ben misselijk en futloos en moe.
Denk gewoon een 'normaal' griepje.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 22:11

Fijn dat de reis nog gewijzigd kon worden! Dat is toch wat relaxter op vakantie gaan.

nairtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 22:14

Ik weet niet zo goed wat te denken. Ik houd het nieuws scherp in de gaten en wacht het maar gewoon af. We moeten het wel serieus nemen, maar het moet je niet belemmeren in de dagelijkse dingen.
Erg vervelend allemaal hoor. Hoop dat ik de komende dagen (taxichauffeuze) niemand van schiphol hoeft te halen. :P

Heerlijk naar Bali..... genietse!!