Bang voor bevalling?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 14:00

Dat zou voor mij geen reden zijn om nooit zwanger te worden. Je hebt het er wel voorover lijkt mij en als je eenmaal de bevalling achter de rug hebt en je baby ziet vergeet je snel alles.
Van de zwangerschap moet je ook lekker genieten lijkt mij en niet teveel over de bevalling nadenken.

Alet74

Re: Bang voor bevalling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 16:23

Na mijn bevalling was ik in een mum van tijd weer thuis. Ik geloof dat Arwen om half 6 's morgens geboren was en we om half 11 alweer thuis zaten (bidden dat de kraamhulp snel kwam, want wat moesten we nu met ons kaboutertje? ;) ).
Goh, wat lijkt dat alweer lang geleden!

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 19:14

Van mij is het alweer 7 jaar geleden maar zal het zo weer over doen ;)

kavama

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 20:03

Ik wilde eigenlijk 3 kinderen, maar de bevalling van de tweede heeft zo veel zeer gedaan dat het bij twee blijft.

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 20:08

Ik wil nog wel een bevalling alleen zit er een natuurlijke zwangerschap voor ons niet meer in ;)

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-09 22:12

Ik hoop ook niet op een keizersnede... ik vind het dan meer een operatie ook omdat ik pas echt laat het besef had dat er een kind in mijn buik zit ( nu geregeld nog niet ).
Als ik dan geen normale bevalling zou hebben dan vind ik het allemaal gewoon erg vreemd....
Als jullie begrijpen wat ik bedoel :+

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 22:30

Ik beval liever dan dat ik naar de tandarts ga zeg maar :D
Ik heb geen hele makkelijke bevalling gehad maar ik zou het zo weer doen (ben ik ook nog wel van plan)! Dat heerlijke gevoel als je je kindje op je buik hebt is met niks te vergelijken.
Mijn moeder is trouwens we bij de bevalling geweest (samen met mijn vriend die helemaal niet waardeloos is :D) en ik had juist heel veel aan haar. Maar mijn moeder is ook geen pieper en zou eerder zeggen dat ik me niet zo aan moest stellen (was niet nodig) dan dat het zo niet meer kon. Mijn moeder vond bevallen, net als ik, ook geweldig!
Het zebraprintje op 'm'n buik, borsten en heupen vind ik iets minder, net als de hardnekkige extra kilos en m'n buideltje van overtollig vel... maar goed als ik naarm 'n prachtige dochter kijk heb ik het er maar al te graag voor over gehad. En nog een voordeel, erger kan het niet worden dus daar hoef ik me bij de volgende niet meer druk om te maken :)

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 22:37

ah ik ben dus gelukkig niet de enige die er niet aan moet denken om te bevallen. Ik zou negen maanden lang als een berg er tegenop zien en telkens denken 'oliebol het moet er ook nog uit..'

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 22:47

bij mijn eerste bevalling was mijn moeder aanwezig
en gelukkig ook maar beter dan die waardeloze vent wat ik toen bij me had

nu weet ik nog niet of ik me moeder erbij wil hebben gezien
ik nu mijn kind verwacht van een ander die wel me steun en toeverlaat is
naja ik laat het wel op het moment aankomen wat ik doe ;)

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 22:59

Ik draai er niet omheen; ik had bij 1 een verschrikkelijke bevalling van 32 uur eindigend in spordkeizersnee. Nr 2 werd een traumatisch spoedspoedkeizersnee met ic. Voor mij nooit meer!!! En toch.. Gelukkig zijn er ook vrouwen die ze gewoon uitpoepen. Ik wil niemand bang maken, maar de realiteit is dat bevallingen alle kanten uit kunnen gaan. Heb ook besloten om niet meer mee te doen met de "voorzichtige" benadering. Ik heb al veel vrouwen in mijn buurt gehoord, die zeiden: waarom heeft niemand dit (niet mijn specifieke situatie, maar ook de vervelende kanten)vooraf verteld....
Vaak hield ik mijn mond, maar naast alle verhalen van.. Alles vergeten als ie op je buik ligt, zijn er dus ook andere. Daarom mijn anti-verhaal... Want roze wolken genoeg(die trouwens heerlijk zijn om naar te luisteren)

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 07:16

Mijn collega zei eens: "ja erin is wat leuker dan eruit". Ik moet nog steeds lachen om deze opmerking.

Soms zie ik er wel tegenop, gewoon omdat ik niet weet wat voor een pijn ik moet verwachten, maar aan de andere kant kan ik ook niet wachten tot onze kleine meid er is. Volgens mij ben je op een gegeven moment je buik ook wel zat.

Ik heb nog even. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 08:27

Ik ben op het moment bezig met een onderzoekje naar de complicaties rondom zwangerschap. Veel stellen willen een kindje, maar er zijn ongelooflijk veel momenten waarop het mis kan gaan... Misschien kan je niet eens zwanger worden, verlies je het kindje blijken er dingen mis te zijn op de echo, heb je een horrorbevalling en/of wordt je kindje heel ziek (of jijzelf) vlak na de geboorte.

Ik denk dat het maar goed is dat die percentages niet bekend zijn bij de gemiddelde mens... Je zou haast niet meer aan kinderen durven beginnen.

Gelukkig gaat het in de meeste dingen gewoon voorspoedig :)

_Judje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 09:47

Bevallen is voor mij een schrikbeeld.... Ik bedoel... dat past gewoon niet! En inderdaad de verhalen van dat je het allemaal zo vergeten bent, geloof ik ook niet. Voor de meesten wel, maar ik ken genoeg verhalen van 1x en nooit weer. Maaaaar, die vrouwen hebben evengoed geen spijt van hun kindje. Dus dan is dat een rotervaring, en niet weer dan inderdaad, maar wel blij met hun kind. Dus ik denk als je kinderwens inderdaad groot genoeg is, dat je er altijd wel overheen komt. En of je dan besluit het wel of niet weer te doen.. jah, die eerste pakken ze je iig niet meer af dan ;-)

Maarreh... niet uit mijn lijf denk ik... ik zou dan eerder adopteren ofzo...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 10:16

Maar weet je wat het mooie is Judje, het past dus wél... In verreweg de meeste gevallen dan. En als het niet past, dan ligt dat eigenlijk nooit aan waar het voor ons gevoel niet door zou passen (namelijk de ingang van de vagina) maar dan past het vaker niet door het bekken heen door misvorming bijvoorbeeld, of een abnormaal groot kind.

Dat komt allemaal vrij weinig voor. En ja, het doet pijn... en na mijn derde riep ik ook echt noooooooooooooooooit meer (maar hij was ook érg groot := ) maar ondertussen denk ik; nou, ik hoef eigenlijk niet zo nodig kinderen meer, maar misschien ooit weer...

Nou moet ik wel zeggen dat ik eigenlijk droombevallingen heb gehad hoor... Maar ik vond het vooral heel mooi om mee te maken dat mijn lichaam het zo mooi deed allemaal!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-09 11:18

Als je nog iemand nodig hebt die moeilijk zwanger kon worden mbt overgewicht dan wil ik je wel helpen met je onderzoekje, Rock :)

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 11:26

Ik heb eigenlijk bij de eerste zwangerschap niet op gezien tegen de bevalling puur door het feit omdat ik niet wist wat me te wachten stond.
En het viel me reuze mee.
haha, ik werd wakker in het zh om half 6 ofzo en pas na een half uur had ik door dat dat wat ik voelde dat dat weeen waren :D

Nu bij de tweede zwangerschap moet ik zeggen , ik zie niet tegen de bevalling op maar wel een beetje tegen de nasleep.

Vorige keer heel veel bloed verloren en nog wat complicaties en ik hoop eigenlijk dat dat deze keer niet zo gaat zijn en dat ik me stukken fitter zal voelen in de kraamtijd.

Danielle_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 11:32

Mijn vriend wil heel graag kinderen, hij is super gek met de kinderen van zijn zus en in zijn ogen zie ik hoe graag hij zelf een hummeltje zou willen.
Ik moet er echter niet aan denken en dan vooral door de zwangerschap en bevalling. Ik heb na een operatie (aan mijn knie) bijna drie jaar een zeer slechte gezondheid gehad, heb erg slecht gereageerd op de ruggenprik en kreeg door de diverse klachten een wisselwerking van geestelijke en lichamelijke klachten. Ik ben als de dood dat ik die periode nogmaals moet doorstaan als ik weer het medische circuit in ga, wat een zwangerschap en bevalling toch met zich mee brengt. Ook moet ik echt niet denken aan zown suitpoepend monstertje ;) sorry moeders hier als ik erg ondenkend spreek.

Ik zie meer in pleegzorg of adoptie.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-09 11:35

Ik voorzie dat niet als een probleem Danielle... niet iedereen vind kinderen leuk, niet iedereen vind paarden leuk etc etc... smaken verschillen gelukkig :P

Pleegzorg en adoptie vind ik ook iets moois :j

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 11:36

nou cyntje ik ben 5 maanden geleden bevallen,
ik heb gewoon gebokt tussen de weeen door,
ik heb wel 5 dagen weeen gehad,
maar ik kan je vertellen toen ik bevallen was zei ik meteen was dat alles,ik wil nog 1,
ik heb wel toen ik in het ziekenhuis ben gekomen een ruggenprik gevraagd,
als jij het niet volhoud moet je gewoon een ruggenprik vragen dat is zo fijn,
je voeld niks meer,ook als je moet gaan persen,
toen voelde ik niks daaronder.eigenlijk valt het heus wel mee,
je moet je proberen te ontspannen,dan gaat de ontsluiting veel sneller.

Danielle_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 11:38

@ Cyntje
Gelukkig maar he dat smaken verschillen.

Ik heb je verhaal gevolgt ook voor dat je zwanger werd.
Ik wil je heel veel plezier en succes wensen in de laatste weken maar ook zeker daarna!!!

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 11:40

komt wel goed en wat ze zeggen van als je je baby hebt ben je alles vergeten dat is echt waar,waarom is dat je hebt je kleine in de arme en de weeen stoppen meteen zodra ze eruit is,

Baal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 11:41

Was niet zozeer bang voor mezelf... maar bang dat er iets mis zou gaan met m'n kindje tijdens de bevalling.
Alledrie mijn meiden waren groot (niet mollig.. gewoon groot), heb bij de 1ste 2 wee-opwekkers gekregen omdat de ontsluiting bij 8cm bleef steken. Achteraf bleek dat de schoudertjes te breed waren.
Bij de 2de ging dit maar nét goed (had 'n Apgarscore van 2 en 2 weken lang een verlamd armpje omdat ze daaraan hadden moeten trekken!). Had eigenlijk een spoedkeizersnee moeten zijn, maar de arts-assistent (is later ontslagen door mijn gyn) vond dit niet nodig!
Bij de 3de beloofden ze secure begeleiding en keizersnede zodra er strubbelingen waren en niet later dan de 39ste week.... Nou ze lieten me lopen tot aan de 40ste week, ik heb hemel en aarde moeten bewegen om een gyneacoloog aan m'n bed te krijgen (en geen 'arts-assistent') toen de onstluiting wéér niet vorderde.

Kom voor jezelf op, en zorg dat je familie dat voor jou doet als jezelf te moe bent. Er zijn vreselijke prutsers bij op die verlosafdelingen. Je vraagt je af waarom het nog zovaak goed gaat!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-09 11:43

Nou de kleine is al wel ingedaald maar blijkt nu met het gezichtje omhoog te zitten,... en dat is niet gunstig voor de bevalling vertelde mijn VK... dus tja :+

Maargoed... moet ze maar een beetje lopen draaien :P
Ik ben geen voorstander van de ruggenprik, als het niet nodig is dan liever niet, ben een flinke doorbijter en hoop het zonder af te kunnen! Maargoed... je hebt het niet altijd voor het zeggen :+

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 11:48

ik kan je vertellen dat ik echt tegen pijn kan,
pijn is fijn zei ik altijd haha,
maar als je al 4 dagen met weeen loopt is je lichaam op,
en die 5de dag had ik echt niet meer gered,
daarom zeg ik alleen waarom moet je onnodig pijn lijden?
dat is iets van vroeger,ik ben blij dat ze het bij hebben gedaan,
ik deed zowiezo met een test mee.
ze waren toen uitaan het zoeken wat beter was,ik ben blij dat ik meegedaan heb.alleen stonden ze naast mijn bed constand vragen te stellen,maarja je moet wat he.
ik wens je veel succes met je bevalling,

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-09 11:52

Ik zeg ook niet dat jij geen doorbijter bent maar dat is gewoon een principieel iets van mezelf.
Heb veel lichamelijke klachten maar probeer het altijd met zo min mogelijk medicatie te doen en zo heb ik dat ook met de ruggenprik, als het niet hoeft liever niet :)