[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Alexx

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 20:21

Eind Januari heb ik een Mirena spiraaltje laten zetten. Ik ben echt door een hel gegaan met flauw vallen en braken etc. zoveel pijn deed het me.

Nu voel ik hem nog steeds erg vaak, ik ben de twee keer dat ik ongestelt ben geweest langer geweest dan normaal. De tweede keer zelfs 2 weken!!
Nu komt er af en toe wat bloed uit zetten (sorry smerig :+ ) wel echt van dat menstruatie bloed en het doet vaak ook gewoon een beetje kramperig pijn.

Mijn menstruaties zijn nog steeds echt een hel, dan moet ik echt aan de pijnstilling.

Klopt dit voor de eerste 2 maanden Mirena of is dit abnormaal? :)

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 20:59

Piaffe_Girl schreef:
het was juist koeller als normaal in de kas

Dan is het dus al snel buiten warmer, door het temperatuur verschil wordt je dan misselijk.
Maar als je het niet vertrouwd gewoon de huisarts even bellen, maar als je gisteren aps bent begonnen denk ik niet dat het daarvan is.

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 14:26

Zijn er hier mensen die de pil doorslikken? Zo ja, hoeveel strips nemen jullie dan achter elkaar zonder stopweek?

Ik ben nu bezig met mijn 2e strip achter elkaar en zit een beetje te twijfelen of ik er nog een 3e achteraan doe ivm eventuele doorbraakbloedingen.

daantje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 14:37

ik slik de pil regelmatig door. Meestal 2 strips achter elkaar.

Janna_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 18:18

ALS ik nog een een 2e strip pillen doorslik dan doe ik dat, maar ik neem er geen 3 want dan ben ik altijd zo erg ongesteld ..
Ga maar na, als je het dan steeds uitsteld ..

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 09:59

Ik slikte er rustig 3 achter elkaar door.

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 12:28

Ik slikte er ook zo 3 achter elkaar door hoor. Ik vond het altijd verschrikkelijk om ongesteld te worden, dus meestal werden het er ook 3. :j
En op het moment dat het een klein beetje uitkwam (oke het kwam eigenlijk nooit uit maar oke :') ) dan nam ik mn stopweek :j

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 12:35

Bij mij komt 't nu ook al 2 keer achter elkaar niet uit om ongesteld te zijn... Denk dat ik dus ook maar 2 keer doorring. Ben benieuwd hoe 't dan is als ik wel weer een stopweek hou :=

Myrthe92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 14:24

Hey, ik heb een vraagje. Slik nu sinds ongeveer 3 weken de pil. Ik neem 'm meestal rond 23:00 in. Maar als ik uitga en ik kom bijvoorbeeld pas om 04:00 thuis? Is dat erg als ik 'm dan pas inneem? Of moet ik 'm dan toch al daarvoor rond 23:00 innemen?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 14:25

Denk dat steeds op hetzelfde tijdstip de pil het meest betrouwbaar maakt.

Myrthe92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 14:30

Hm oke, en stel dat dat een keer niet goed uitkomt omdat je bijvoorbeeld bij vrienden bent en 'm niet kan meenemen ofzo. Zal toch niet erg zjin voor een keer? Als je 'm maar binnen 12 uur slikt toch?

Myrthe92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 14:32

Ik slik trouwens Ethinylestradiol/Levonorgestrel 0,03/0,15 A
Nog iemand die deze pil slikt?

Het schijnt net zoiets te zijn als microgynon 30

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 14:39

Voor een keer zal 't niet erg zijn. Zolang je 'm maar wel binnen die bepaalde tijd slikt.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 15:25

In principe maakt het met die pil niet heel veel uit, als het maar binnen de 12 uur is. Ik neem hem als ik uitga meestal van te voren in, meestal is dat tussen 10 en 11u.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 16:43

Alexx schreef:
Eind Januari heb ik een Mirena spiraaltje laten zetten. Ik ben echt door een hel gegaan met flauw vallen en braken etc. zoveel pijn deed het me.

Nu voel ik hem nog steeds erg vaak, ik ben de twee keer dat ik ongestelt ben geweest langer geweest dan normaal. De tweede keer zelfs 2 weken!!
Nu komt er af en toe wat bloed uit zetten (sorry smerig :+ ) wel echt van dat menstruatie bloed en het doet vaak ook gewoon een beetje kramperig pijn.

Mijn menstruaties zijn nog steeds echt een hel, dan moet ik echt aan de pijnstilling.

Klopt dit voor de eerste 2 maanden Mirena of is dit abnormaal? :)

Ik had het zelfde.. Het zweet brak me uit en wist niet hoe snel ik buiten moest komen. Wat deed het ontzettend veel pijn! Dat je nog ongesteld bent is normaal. Ik ben het al langere tijd en volgens de dokter gaat het vanzelf over..

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 18:21

Voor de gene die een spiraal hebben.

Hoelang hebben jullie nog last gehad van de buik?
Ik heb hem afgelopen maandag laten zetten heb heb nu nog steeds zo'n zeurderig gevoel in de onderbuik en last onderin de rug. Klinkt dit bekend en is dit normaal?

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 19:04

2misty2 schreef:
Voor de gene die een spiraal hebben.

Hoelang hebben jullie nog last gehad van de buik?
Ik heb hem afgelopen maandag laten zetten heb heb nu nog steeds zo'n zeurderig gevoel in de onderbuik en last onderin de rug. Klinkt dit bekend en is dit normaal?

Een weekje ong :j
Daarna af en toe eens beetje zeurderig.. Maar daar had ik totaal geen last van ;)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 23:40

Ik denk ook en weekje en nu heel soms nog als ik heel fantiek gereden heb of zo.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 10:08

@ Alexx: er zijn meer vrouwen die deze pijnaanvallen houden. Bij sommige is het uiterlijk na een half jaar wel over, bij anderen blijft het doorgaan en is dat een reden om hem weer te laten verwijderen.

2misty2: ik heb de avond datie gezet is, heel erg kramp gehad, met een kruik en paracetamol in bed gekropen. De week erna, bleef het wat kramperig, alsof ik vrij heftig ongesteld was.
De weken erna, tot een maand of 2 ong. voelde ik nog wel wat 'geks' als ik bijvoorbeeld ging hardlopen ofzo, ik voelde dan mijn baarmoeder heel erg mee schudden ofzo. Het was een glijdende schaal, geleidelijk aan werd het minder en ineens was erg geen pijn meer.

pearl_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 15:02

Oeh pfff lees hier weer de verhalen van mensen die een spiraaltje hebben laten zetten.. Grr moet volgende naar de huisarts. Waar hebben jullie het laten zetten dan?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 16:30

Mijn eerste is door de gynaecoloog gezet. Die moet er volgende maand uit en dan laat ik hem meteen vervangen door een nieuwe en dat gaat mijn huisarts zelf doen (is inmiddels een andere huisarts).

Ronne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 17:48

Bij mij deed het de dag dat ik hem liet zetten erg veel pijn, maar dat was de volgende ochtend helemaal over. Daarna alleen nog maar als ik een rare beweging maak ofzo. Maar mijn baarmoeder is schijnbaar aan de kleine kant (zegt de gynea) en daardoor prikt ie soms even, maar dat komt eigenlijk nooit voor. Heb er ook niet heel veel last van! Steeds minder eigenlijk!

_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 10:47

Vraagje... Zijn hier meer mensen met ervaring met de Stediril.
Ik heb m in februari voorgeschreven gekregen omdat ie gewoon vergoed word.
Ik heb sindsdien vaak hoofdpijn en best vaak down.
Gister ook op de weegschaal gaan staan en ik ben bijna 5 kilo aangekomen sinds ik deze pil gebruik.
Ben er behoorlijk down en depressief van vandaag, me gewicht vond ik altijd al een issue en 5 kilo erbij word ik echt niet blij van.
Kan wel janken.

edit: typfoutje weggehaald.

pearl_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 13:38

jup ik ben ook aan die pil. Maar vrijdag was de laatste keer dat ik hem heb geslikt. Ik laat een spiraal zetten om ook eigenlijk een gedeelte van jou dingen. Ben aangekomen, hoofdpijn, deprie. Pfff hou op.. ken het, ik had er bij de microginon ook eigenlijk geen last van. Maar ik ken het. Misschien toch ergens anders aan gaan denken.

_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 14:20

Ik ben vanmiddag gaan rondbellen, heb 6 mei een afspraak in het ziekenhuis, wil ook een spiraaltje.
Ben die rotpillen en die K*thormonen zat.
Ik ben op mijn 14de begonnen met de pil en heb eigenlijk nooit echt een goede gevonden.
En dit is voor mij eigenlijk echt de druppel.