Een tip voor mensen met krullen/slag in het haar

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Oamaru

Re: Een tip voor mensen met krullen/slag in het haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 17:57

Indd, ben ook wel benieuwd! :)

Inky_devil

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 18:50

Bedankt, ik ga het ook eens halen en proberen. Want t klinkt alsof jij t zelfde probleem hebt als ik.

marilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 12:43

Nu 20% korting bij de DA.... dus maar eens een keertje John Frieda proberen.... :D

EsBianc

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 16:02

Er worden hier zoveel middeltjes genoemd dat ik niet meer weet wie wat heeft geprobeerd en wat goed werkt. De volumizer vind ik iig niks :n plakt heel erg en ik krijg er geen krullen mee in mijn haar (heb lichte slag). Wat bij mij echt super blijft zitten is haarlak van goldwell, wild. Wel wat duurder, te koop bij kapper of kapperspeciaalzaak, maar je ziet eigenlijk niet dat het erin zit en blijft super zitten!

En ook nog een tip die ik ooit ergens heb gelezen (voor mensen met slag). Om krullen te krijgen:
Doe je natte haar in een haarnetje en fohn het droog. Heeft hetzelfde effect als 'omhoog pakken' tijdens het fohnen, maar blijft bij mij dan nog iets mooier zitten.

En als je haar echt niet wil zitten: doe het dan op een staart :+

Janna_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 20:48

Ik heb een bos rode krullen!
Echt super veel krullen gewoon, soms wel onhandelbaar! :P

Maar wat ik gewoon doe is 2 x in de week wassen met Head & Shoulders Sensitive, omdat mijn haar niet tegen die chemische troep kan.
En dan wikkel ik mijn handdoek eromheen.
Want het schijnt slecht voor je haar te zijn als je met een handdoek hard gaat wrijven zodat je haar droog word.

Dan als ik me aangekleed en al heb, dan haal ik de handdoek van mijn hoofd en dan doe ik er alleen maar mousse in van Super De Boer eigen merk, en klaar is kees! :D

d_ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 21:05

foto? (A)

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 06:52

Ben ook niet laaiend enthousiast over volumizer, mijn haar wordt er een beetje viezig van, beetje wax achtig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 07:42

Heb de Andrélon Golf en Slag definer geprobeerd :
Afbeelding
Tjaa, het voelt een beetje viezig aan.
Het word niet echt hard, niet echt plakkerig, beetje vettig ..
Vind het niet zo heel fijn om in m'n haar te smeren.

Ben bang dat ik het toch ga houden op :
Andrélon Curl Control, Schwarzkopf Taft Mousse & John Frieda Frizz Ease serum.
Dat werkt nog steeds het beste bij mij.
En dan evt. een klein beetje van die Golf en Slag erin.

EsBianc

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 08:00

Ik heb gisteren toevallig ook de golf en slag geprobeerd. Maar bij mij ziet het er helemaal niet vet uit. En het voelt ook niet plakkerig. Maar ik heb ook maar een heel klein beetje gebruikt. Wel mooi resultaat vind ik.

Chawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 08:01

Ik gebruik de hele lijn van John Frieda Curl Around (shampoo, conditioner en spray). Oke het is wel een uitgave, maar ik heb prachtig krullend haar (van mezelf een stevige slag), geen pluis, het ruikt lekker en is heerlijk zacht. Mijn vriend kan er in ieder geval niet van afblijven ;-).

En ik hoef maar 1x in de 3 dagen mijn haar te wassen. Conditioner gebruik ik ook niet iedere keer. Op de dagen dat ik niet was gebruik ik de spray wel.

Alleen de olie gebruik ik niet. Op de een of andere manier wordt mijn haar daar gewoon te vettig van en moet ik het iedere dag wassen.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 11:57

eilleen333 schreef:
xDramaQueen schreef:
ik heb het wondermiddel gevonden! *\o/* *\o/* :# :):) :):)
een stijltang :+
stomme krullen ;( ik ga een bob laten knippen en met een goede stijltang aan de slag, geen zin meer in schaap zijn :') :D

Je weet ook hoe je eruit ziet als je dan een keer niet stijlt? Daarbij is het erg slecht voor je haar om het elke dag te stijlen. Zou geen bob laten knippen...

net als met krullen, zolang je er bescherming en verzorging in te doen is het mogelijk, bovendien hoeft het niet elke dag gestijld te worden met een goede stijltang :)
of ik nou 3 producten erin gooi of 1 bescherm goedje en een stijltang lijkt me niet veel verschil :D

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 13:02

Chawi schreef:
Ik gebruik de hele lijn van John Frieda Curl Around (shampoo, conditioner en spray). Oke het is wel een uitgave, maar ik heb prachtig krullend haar (van mezelf een stevige slag), geen pluis, het ruikt lekker en is heerlijk zacht. Mijn vriend kan er in ieder geval niet van afblijven ;-).

En ik hoef maar 1x in de 3 dagen mijn haar te wassen. Conditioner gebruik ik ook niet iedere keer. Op de dagen dat ik niet was gebruik ik de spray wel.

Alleen de olie gebruik ik niet. Op de een of andere manier wordt mijn haar daar gewoon te vettig van en moet ik het iedere dag wassen.

Foto? O:)

jesterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 13:13

Toch ook maar eens proberen, die volumizer....

Anders heb ik 1 grote bos met tina turner haar...
Als het opdroogt idd ook een schaap!!

Wat ik eens als tip heb gekregen, als je je haar gewassen hebt, handdoek droog maken, insmeren met cremespoeling!!
Duurt lang voordat het droog is, maar het resultaat is verbluffend...

Zal even een foto opzoeken..

jesterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 13:17

jesterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 13:19

hele rare foto, maarrrr, je ziet mijn bos krullen!

Deze foto is van anderhalf jaar terug, iets korter...doe momenteel geen cremespoeling meer, want het duurt zo lang voordat het droog is!

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 15:29

Maar daar wordt het toch ook erg vettig van?

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 15:37

Ik heb dit spul eindelijk door. Deed er veelste weinig in, nu pluist het indd niet meer. Met een klein beetje mousse erbij en ik ben fan!

Sies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 15:41

na alles geprobeert te hebben heb ik deze
Afbeelding
dan de stylingbalm, niet zo duur niet vies vettig en mooie krullen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 16:13

Chawi schreef:

Ik had ook die gehele lijn van John Frieda voor krullen ..
Ja, dat werkt wel :')
Maar gezien ik er veel van moet gebruiken .. Dan kost het fortuinen :')

marilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 09:41

Misschien is het wel handig als er foto's geplaatst worden, want zou het resultaat van de producten wel eens willen zien.
Aan de woorden 'het werkt!' hebben we een beetje weinig , denk ik.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 10:18

Hier zit in : Krul control crème + mousse van Taft (Schwarzkopf) & een beetje John Frieda anti frizz serum.

Afbeelding

(de linkse)
Afbeelding

weer de linkse
Afbeelding

(Jaaa, we moesten verkleed .. Let daar maar niet op :') )

Overtuigd ;) ?

Janna_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 10:19

Afbeelding

Zo ziet m'n haar er eigenlijk altijd wel uit, ben het nu wat langer aan het groeien ;)
let niet op de foto, ik hou soms van gek doen .. :o

Nouja, ik heb eigenlijk al beschreven wat ik er zoal in doe.
Ik denk dat krulhaar niet zo goed tegen al die chemische rotzooi kan,
want ik had wel veel shampoo's geprobeert maar het werd er alleen maar pluiziger van!

En nu ik Head & Shoulders sensitive heb, gaat dat veel beter, ik hoef er alleen dan nog maar
wat mousse in te doen en het zit prima!

Misschien is het gewoon een tip, maar wat ik z'ochtends doe is mijn haar nat maken (even met je hoofd onder de kraan hangen (A) )
en dan gewoon een handdoek eromheen wikkelen, dus niet droog 'schuren' maar gewoon een handdoek eromheen.
Nouja en dan ga je je gezicht even doen, dagcreme'pje, mascara etc, en als laatste doe ik pas m'n haar!
Handdoek eraf, even borstelen wat mousse, en dan spik en span voor de dag! :D

Hoop dat jullie er wat aan hebben :)

x_Charlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 10:24

Ik gebruik ook dit spul :j. Heb zelf vrij dun haar met een kleine slag erin. Als ik dit spul gebruik dan voel ik wel dat me haar iets dikker is (klinkt raar, maar tis wel zo :+). Die kleine slag wordt wel wat 'duidelijker' zeg maar, maar na een paar uurtjes is het er allemaal weer uit...Misschien ook maar er iets meer in doen!

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 12:59

Ik ga zometeen naar Kruidvat, zal ff kijken of ze 'm hebben :)

Wat ik altjd gebruik: na het douchen John frieda frizz ease serum erin, dan taft mousse :) Krijg ik wel 'harde' krullen van maar het is wel mooier vind ik, iig geen pluis :+

EsBianc

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 13:10

Aranel schreef:
Ik ga zometeen naar Kruidvat, zal ff kijken of ze 'm hebben :)

Wat ik altjd gebruik: na het douchen John frieda frizz ease serum erin, dan taft mousse :) Krijg ik wel 'harde' krullen van maar het is wel mooier vind ik, iig geen pluis :+

Jij hebt een mooie bos krullen!