Verstandig afvallen voor jojo'ers: deel ll

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 17:07

mijn zelfgebakken cake is verhuist |( hij is ingetrokken bij mijn schoonmoeder :wave: haha
heb nog wel een heel klein dun plakje gesnoept als afscheid :o hij was zoooo lekker :9
en heb net NEE gezegd tegen een heerlijk uitziende kersenflap bij mijn schatje op het werk..........en nu ben ik kei trots!!! *\o/*
weet alleen nog niet wat ik vanavond ga eten.....denk dat het brood word vanavond,de rest heeft macaroni :r ieuw zo vies.
en heb een lekkere wandeling achter de rug....helemaal uitgewaaid :D
Laatst bijgewerkt door amazone77 op 27-03-09 17:13, in het totaal 1 keer bewerkt

ilovelucky

Re: Verstandig afvallen voor jojo'ers: deel ll

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 17:10

Mijn schema van vandaag.

o: kellogs special k met melk en een activia yoghurtje
t: appel
m: bruin broodje met pindakaas en plak kruidkoek
t: sultana volkoren
a: kippensoep met brood
t: ga naar de bios dus misschien dat ik nog wel iets eet.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 17:14

bah heb vandaag echt een depri dagje, heb gewoon zin om lekker wat blokjes kaas en worst met komkommer af te snijden en zo de hele avond van te peuzelen. :(

tot op heden mijn dag:

O: saucijzebroodje en een broodje met jam en 2 glazen melk
t: half bakje aarbeien
l: kopje overgebleven tomaten soep van gister (met verse groenten; bloemkool, boontjes, doppertjes en prei)
t: niks
a: nog in dubio wat we gaan eten. kan nog steeds niet goed harde of taaie dingen kauwen. denk gebakken aardappeltjes met spekkies uit champignons met doppertjes en blees

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 17:36

gelukkig is het misselijke er ondertussen weer een beetje af :) Ik heb trouwens al pfeiffer sinds begin/midden september
Ben wel mee gaan ontbijten vanochtend , maar heb in plaats van het croissantje een donker broodje met granen gepakt. Ik heb namelijk gehoord dat je bij pfeiffer vet-arm moet eten, dus als ik weer eens misselijk ebn wil ik wel een beetje uitkijken.
Omdat het ontbijt dus eigenlijk pas om 10.30 was heb ik niet geluncht (was in de stad), ik weet dat het heel fout is, maar we hadden geentrek toen we bij een restaurantje zaten. Heb wel warme chocomel met een beetje slagroom gedronken. EN een appel rond 4 uur.
Mijn broertje doet een bakkersopleiding ( echt heel erg) en heeft al weer veel ste veel lekkers meegenomen, dus dan eet ik daar dalijk een stukje van en dan naar bed :P

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 17:56

Ik wil gaan beginnen met afvallen omdat ik sinds ik in oktober de ziekte van pfeiffer heb gekregen helaas al een kilootje of 5 ben aangekomen.. Mag ik mij hier ook melden en hebben jullie nog goede tips voor mij?

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 18:03

@frouk: zoals ik in mijn vorige bericht zei: ik heb van meerdere mensen gehoord dat zij een vetarm dieet moesten volgen . ik weet niet precies waarom, maar waarschijnlijk ivm de lever.
OM een goed dagschema te krijgen moet je maar eens een beetje rondkijken. Er staan veel goede schema's op.
Ik weet niet of je al weer een beetje kunt gaan bewegen? Dat wil namelijk ook wel helpen

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 18:04

ik sport 1x in de week een half uurtje, meer wil momenteel niet omdat ik voor school stage moet lopen en dat is zo vreselijk zwaar.
Ik heb het met mn huisarts gehad over vetarm en suikerarm eten, maar zij zei mij dat daar geen verbanden voor waren, maar dat het sowieso gewoon beter is en je je lekkerder voelt wanneer je minder vet en suiker eet. Daar probeer ik dus ook al op te letten..

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 18:07

ik zigt aan de soepstengels met chocopasta...
ach het is vrijdag

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 18:09

Ik was vanmiddag op de voorjaarsbeurs bij de hanos... dat is niet goed voor je lijn :Y) Hebben daarom thuis ook besloten om maar niet echt meer te gaan avond eten, maar een grote fruitsalade te maken met een beetje honing er over.

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 18:10

eten jullie in het weekend meer,of anders dan door de weeks?

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 18:11

In het weekend heb ik minder ritme en eet ik onregelmatiger en minder fruit, stom maar waar

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 18:14

in het weekend eet ik juist minder

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 18:15

Ik eet in het weekend ook minder, geen idee waarom eigenlijk ondanks dat ik dan meer thuis ben dan door de week

M_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 18:19

Hey hey, mag ik me ook melden?

Wil ook wat kilotjes eraf voor de zomer, weet alleen niet zo goed hoe :+

's ochtens eet ik vaak een schaaltje yoghert

Als school ganger heb ik om 10.10 - 12.05 en om 14.15 pauzen.
De eerste pauzen eet ik vaak een sinasappel.
Maar omdat ik nooit weet wat ik voor de middagpauzen mee moet nemen (ik lust niet zoveel op mijn brood op krekkers) schiet dat ervaak na een koekje aal bij in, met gevolg dat als ik thuis kom ik me niet kan beheersen en een halve doos koekjes op eet of een schaaltje chips pak, wat dus niet de bedoeling is ;)

'S avonds eet ik gewoon normaal het avond eten mee en moet 3 kwartier fietsen naar mijn paard (wat er in de winter weleens bijinschiet en met de auto ga omdat het dan zo enorm hard waait, in de zomer vind ik het fietsen heerlijk!)

Dus mijn vraag.. hoe kan ik mijn etenspatroon het beste indelen en me te leren beheersen :o

alvast bedankt!

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 18:20

ik eet op zaterdag minder en op zondag meer :P
ik moet namelijk op zaterdag werken van 8-13 ( met 15 min pauze) en dan heb ik niet zoveel tijd iets te eten. En na het werken moet ik slapen en dan snel weer avondeten ( na het werken trouwens ook) en dan vriend ophalen en zwemmen:P
Op zondag heb ik een luierdag, en eet ik dus meer uit verveling

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 18:20

Ik ben totaal geen ontbijter en eet s' ochtends ook alleen maar een glas fruit ontbijt. Zijn er meer slechte ontbijters, en hoe pakken jullie dit probleem aan?

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 18:22

Was ook goed Frouk :?

Ben begonnen met een beschuitje met muisjes, daar deed ik 15 minuten over, nu is daar zelfs een cracker bijgekomen.
Heeft wel een tijd geduurd maar ik wilde graag een centrum pil nemen elke dag, dus moest wel....

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 18:23

uhm hier een slecht eten+aankomer en wil nog afvallen ook :p sochtends eet ik echt nooit word missenlijk en meestal gewoon glas water...

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 18:40

Ik neem 2 plakjes ontbijtkoek met een beker koude melk elke ochtend en 2 Davitamon tabletten. Als ik meer eet gooi ik het er meteen weer uit en daarom eet ik wat later op de ochtend een Evergo green (hoe die dingen ook heten).

Brnc

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 18:47

ik ben ook bezig met gezond afvallen :P
maar merk er tot nu toe nog niks van want ik blijf maar hetzelfde wegen, misschien moet ik nog minder eten ofzo :o
in het weekend eet ik ook meestal meer dan doordeweeks omdat k dan meer tijd thuis ben :P

o: banaan
t: sinaasappel en bibaboerderij kwark ofzo hihi
m: bolletje met kaas
t: 2koekjes
a: andijvie met aardappels
t: appel

val je zo wel af?

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 18:47

ok goed schema voor de mensen die dit willen weten!(mag gequote worden):

ochtend: 2 volkoren boterhammen met light beleg (sandwichsspread, gestampte muisjes, vruchtenhagel, halvajam,appelstroop, honing, plakje ontbijtkoek, achterham, donkerrode filet american, kipfilet, 30+kaas, 20+ smeerkaas, rookvlees, kalkoenfilet, magere smeerworst, ossenworst, pindakaas light (dun laagje!).
tussendoor:1 stuk, keuze uit: 1 liga(evergreen), 1 sultana, 1 plak ontbijtkoek, 1 eierkoek, 1 stuk fruit, 1 speculaasje, 1 bastogne koekje, 1 zakje snack a jacks, 1 fruitkick, 1 taaitaai (ook wel amsterdams korstje),1 glas optimel, 1 glas halfvolle melk, 1 glas chocomelk, 1 breaker light, 1 glas karnemelk, 250 gr magere yoghurt, 15 stuks pepsels, 30 gr cracottes luchtige zoutjes, 30 gr japanse mix (zonder nootjes) 30 gr lays baked light.
lunch: 3 volkoren broodjes met light beleg.( zie hierboven)+stuk fruit
tussendoor: 1 stuk (zie hierboven)
avondeten: aardappels, groente en vlees. of pasta MET groente. oid.
tussendoor: Soms streng = niks, of 1 stuk (zie hierboven)

denk aan 2 stuks fruit op een dag, let op met bananen daar zitten veel suikers in en 200 gr groente. 2 liter water per dag.
Rauwkorst kan je onbeperkt nemen.
af te raden is zuivel als toetje na het avondeten te nemen, dit vertraagd de stofwisseling.
Extra tip: snij je eten in kleine stukjes of neem kleine hapjes, kauw je hapje minimaal 10x het neemt je hongergevoel eerder weg!
Laatst bijgewerkt door cindybijl op 27-03-09 19:09, in het totaal 1 keer bewerkt

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 18:48

brnc: dit is te weinig, je valt wel af maar niet op de goede manier.

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 19:24

ik eet de hele week door evenveel
fiets in het weekeind wel meer.
eet later mijn ontbijt normaal om 6.00 in het weekeind rond 8.00 uur

ik vindt dat ik goed ga en verders goed gezond eet
eet 5 keer per dag en vaak 3 potten thee en dan nog 2 losse kopjes thee en 4 bekers water op een dag
1 a 2 stukken fruit, 4 boterhammen,waaronder doorde weeks nog extra een broodkapje warm uit de oven warm eten aardappels,groente, vlees dan van een rund
en geen jus of volkoren macaroni met verse groenten of vis zonder vette sausen
bak alles in dieet becel en met mate
drink 1 zuivelproduct op een dag melk of yoghurt
maar geen zuivel savonds
doe gewoon wat water of appelmoes en dan de aardappels in de blender (is het niet zo droog)

tevens mijn thee is slappe groene thee met zoetjes

ondanks dat ik ongesteld ben ben ik deze week 400 gram afgevallen.
ik ga vrolijk zo door .
weet dat ik het red
want zonder goede motievatie kom je er niet.
ik zal mijn vriend weer de vriendin geven die hij had en mijn paardje strakjes een slanke eigenaar op zijn rug .

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 19:31

DK: heel goed! ga vooral zo door ;)

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 19:45

Een vraag voor de dames met een partner. Hoe staat jullie partner er tegen over dat jullie ergens in de relatie een maatje meer hebben gekregen? Ik ben al jaar of 8/9 alleen dus ik ben alleen dik geworden dus ik vroeg mij dat af.