Zelfbeeld: hoe denk jij over jezelf?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mopske08

Re: Zelfbeeld: hoe denk jij over jezelf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 23:10

ik ben dinsdag begonnen en weet morgen hoeveel ik kwijt ben ;) maar 1 week zal niet zo'n groot succes zijn waarschijnlijk

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 23:14

Nee maar ik bedoel te zeggen dat je met een lekkere zelfverzekerde uitstraling en wat extravert gedrag ook ontzettend veel (positieve!!!) aandacht trekt.

Daar kunnen korte rokjes, tietentruitjes en lagen plamuur niet tegen op! Mannen mogen dan oppervlakkig lijken, gemiddeld gezien (uit persoonlijk onderzoek gebleken uit een vrij grote sample-groep :P) willen zij liever een échte vrouw. Geen plamuur lagen, geen perfecte figuren.

Afvallen voor je gezondheid is echt een pre, en idd hoe beter je je voelt hoe meer dit bijdraagt aan je uitstraling.

ik ben inmiddels (over een erg lange tijd, dat wel) van 92.2 maar 81.8 gegaan. Ik neem mijn tijd, maar het blíjft er ook af, ook als ik me totaaaaal niet aan de regels hou (bijvoorbeeld op vakantie/feestdagen/ongesteldheid)

MARILYN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 23:15

Ik ben redelijk tevreden met mezelf, ik zou alleen wel iets groter en dunner willen zijn, maarja niemand is perfect :D

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 23:16

Poficiat daniella doe zo voort.

Ik denk dat het ook meer met uitstraling heeft te maken, alhoewel dat ik vroeger vrij vaak onzichtbaar was, terwijl ik genoeg plaats in nam :P. En nu komen mensen inneens naar me toe om te praten, de deur word veel meer opengehouden enz.
Ik denk dus dat het een combi is :j

Verder omschrijft qimm het perfect :D

Mopske08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 23:17

amai, das wel toppi
Ik ben ooit begonnen op 102. Vorige week ben ik gestart op 98 ofzo. Ik hoop ooit 65 te halen, dus ik heb nog lange weg te gaan...

ja het is idd een combi. Ik voel me vaak zo onzichtbaar als katia omschrijft.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 23:20

Qimm kent andere soorten mannen dan ik.....
Waar vind je dit type?

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 23:21

katiavl schreef:
Poficiat daniella doe zo voort.

Ik denk dat het ook meer met uitstraling heeft te maken, alhoewel dat ik vroeger vrij vaak onzichtbaar was, terwijl ik genoeg plaats in nam :P. En nu komen mensen inneens naar me toe om te praten, de deur word veel meer opengehouden enz.
Ik denk dus dat het een combi is :j

Verder omschrijft qimm het perfect :D

Thanx, jij bent anders ook goed bezig

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 23:22

Objectief gezien heb ik een dondersmooi figuur en dat zegt ook iedereen, maarrr zelf zie ik wel wat minpunten, Het beetje vet tussen mijn bovenbenen en mijn buik als ik 's avonds net gegeten heb. (dat laatste slaat dus nergens op want 's ochtends is die buik zo plat als wat eerder een kuil)

Mijn zelfbeeld gaat steeds verder de goeie kant op :)

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 23:23

Ik wil eerst naar 75, dat woog ik voor het 'mis' ging (lang verhaal) ik heb toen eerst 68 gewogen (daar was ik wel heel blij mee toen) maar laat ik eens beginnen met de 75 halen.

Tja en hoe onzichtbaarder je je voelt hoe ontzichtbaarder je bent. Als je in een hoekje gaat staan (bij wijze van spreken) val je zowieso al minder op dan dat je lekker aan het rondstuiteren bent op de dansvloer.
Deels komt het door andere mensen, maar grotendeels ligt het toch bij jezelf, en daar ligt ook de eerste mogelijkheid voor verandering. Andere mensen zullen je pas waarnemen als jij jezelf waarneembaar maakt.
/blaat filosofisch gezwijmel

@daniella74
Uhm gewoon, die liggen soms langs de weg enzo... Maar zeg nou zelf, wil jij zo'n oppervlakkige klootzak die het er alleen maar om gaat dat je lekker voldoet aan alle nep-eisen die aan vrouwen worden gesteld? Nee hoor, daar heb je niks aan!

Mopske08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 23:24

Das waar Qimm. geef ik je helemaal gelijk in

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 23:29

Ik kijk niet echt naar mezelf als 'ik vind mezelf knap' oid.. ook al zeg ik dat af en toe voor de grap. M'n haar vind ik nu éindelijk wel gewoon mooi mits ik 't fohn anders heb ik echt een pluiskop maar daar ben ik redelijk tevreden over.. m'n benen zijn een ramp.. die vind ik te dik... maar verder kan ik niet mopperen... gewoon ik ben gewoon denk ik? ik ben 160 en weeg er zo'n 55 nou dat is netjes. Ik heb wel betere dingen om me mee bezig te houden dan me druk te maken over m'n uiterlijk. :)

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 23:35

Dat is zo Maartje1990 maar soms bellemert je uiterlijk in de dingen die je wil doen ;) en dan ga je je er vanzelf over drukmaken.

Mopske08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 23:36

feit norski!

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 23:40

pffoe hoe denk ik over me zelfbeeld..
nou ik voel mezelf dus echt niet knap...vooral mijn neus is echt te lelijk vind ik zelf ..
dit jaar wil ik er wat aan laten doen...
voor de rest tjah me borsten mogen wel wat groter voor de rest vind ik mezelf wel ok maar me neus echt niet...

jacqueline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 23:51

ja ik mag een paar kilo kwijt, ja ik moet meer sporten en ja ik zou ook echt stoppen met roken want mijn wilskracht staat ook op standje nul... maar whatever ik ben gezond ben weer lekker vrijgezel en voel me goed! ik vind mezelf gewoon een lekker wijf!!! :D en zo zou iedereen moeten denken!

ook al weet ik dat het moeilijk is!

Mopske08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 23:52

das gesproken :)

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 23:53

:? soms niet echt goed, ik had altijd al een beetje een laag zelfbeeld

alissaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 23:55

ik vind mn eigen verschrikkelijk, maar ik uit dat niet t.o.v de buitenwereld, 't enige waar ik trots op ben zijn mijn ogen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 23:56

daNiielle_ schreef:
Nou, ik had graag gewilt dat er een gebruiksaanwijzing bij mezelf zat. :')

Heel bekend. Ik denk ook heel vaak, was ik maar wat gemakkelijker, snapte ik mezelf maar, waarom doe ik nu zo moeilijk. En inderdaad, ondanks dat je je heel erg bewust kan zijn van je gedrag, kun je dat niet altijd zo even veranderen. Juist dat bewustzijn maakt het ook lastig...

Wat gaat dit topic hard trouwens, super!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 00:01

katiavl schreef:
Gastric bypass (gewichtsoperatie) ik kom er gewoon lekker voor uit. Als je hulp nodig hebt vind ik het niet erg om dat te aanvaarden.
Al is het nog altijd een redelijk stroef onderwerp bij veel mensen.

Als zoiets je helpt om gelukkiger te worden met jezelf, is dat ook niet iets om je voor te schamen.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 00:24

Nouks schreef:
vooral: is je zelfbeeld realistisch? Als je het puur objectief bekijkt, klopt je zelfbeeld dan?
[/b]

Een zelfbeeld is per definitie subjectief, kortom een onmogelijke vraag...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 00:27

Nee hoor, niet onmogelijk. Ik vraag in eerste instantie je gevoel (subjectief, zelfbeeld) te omschrijven en daarna eens jezelf objectief te bekijken. Want objectief bekeken kan dus blijken dat je subjectieve zelfbeeld niet "klopt". En in dat geval is het heel goed om je er bewust van te zijn dat je gevoel je voor de gek houdt, denk ik.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 01:51

Voor mijn gevoel ben ik dik (heb een buik alsof ik 7 maanden zwanger ben door medicatie) en dat stoort me enorm! Doe er dan ook heel veel aan om die kilo's eraf te krijgen en weer naar mijn oude 50 kilo te gaan. En mijn gebit is een ramp (en te duur om op te knappen, helaas). Voel me wel veel jonger dan ik ben en word soms wel eens hardhandig teruggefloten door mijn lichaam.

Objectief: Ik lijk 10 jaar jonger dan ik ben, wordt zelfs af en toe nog naar legitimatie gevraagd bij de slijter of zo (ben in de 30) en kom geen uitgaansgelegenheid in zonder me te legitimeren. Heb best mooi heel lang haar (dat ik wel iets beter bij mag houden). En ben best tevreden over de vorm van mijn benen. Gespierd maar niet te. Jammer alleen van de vele littekens erop door alle ongelukjes die ik in de loop der tijd gehad heb. En heb best mooie lange nagels tegenwoordig en dat voor iemand die heel lang heel erg nagels beet!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 01:53

Ik ben trots op mezelf, dat ik ondanks zoveel tegenslagen qua gezondheid. Een heel jaar op bed gelegen door continue luchtwegontstekingen. Het is nu aardig onder controle, probleem is gevonden en ik begin in maart met een immuumtherapie voor de ernstige allergieen dus hopelijk blijf ik daarmee echt een keer gezond :P
Ik heb de studie weer opgepakt én ik begin volgende week met de master! jaar later dan gepland, maar ik heb het geflikt! :D
Heb genoeg zelfvertrouwen, ben niet snel chagie (dus eigenlijk altijd vrolijk) en zeer stressbestendig (misschien iets té hahhaha ).
Minpunt: eeuwig uitstel gedrag (hmm wat meer gevoelig voor stress zou wel handig zijn denk ik....) en vaak toch te lief zijn en ik moet leren beter aan mezelf te denken omdat ik niet alles kan wat ik denk dat ik kan. Teveel vertrouwen in de mensen, ook al ben ik vaak teleurgesteld nog vertrouw ik mensen snel. Raar, want ik ben erg nuchter. Maar als het op dat aankomt kan ik iemand wel 101 kansen geven voordat ik pas zeg: ho! dit kan niet langer zo want dit is slecht voor mezelf, mijn dieren of mijn geliefden.

Qua uiterlijk ben ik tevreden, goed had wel iets langer willen zijn ;) maar dan zouden mijn borsten weer zo klein lijken. Ik ben van 44 kilo naar 58 gegaan, dus van ondergewicht naar een normaal gewicht. Binnenkort wel naar de sportschool want die buikspieren zijn wel verdwenen nu...

en ja ik hoor ook graag feedback van anderen die mijn zelfbeeld bevestigen, dat is goed voor de innerlijke mens ;)
Ik ben zeer tevreden zo met mezelf :) Imperfecties horen bij mij, als ik ze niet zou hebben zou ik mezelf niet zijn. Dan ben ik maar te druk, te praatgraag en ik heb nu eindelijk wat vet op mijn lijf. Maar ik ben gelukkig ik :)

Ik zou met niemand anders willen ruilen!

Puberteit was ik wel wat onzekerder, maar dat was omdat ik bang was dat ik benadeeld zou worden omdat ik chronisch ziek ben. Dus deed alles normaal en moest thuis de tol betalen omdat ik geen medicatie durfde te nemen als ik teveel had gedaan. Nu schaam ik mij niet voor mijn medicatie, ik heb het volledig geaccepteerd. Mensen die het niet accepteren, prima. Not my problem!
Ik zie er wel jonger uit, maar ook dat vind ik nu geen probleem meer want als ik 60 ben zie ik er tenminste nog uit als een jonge blom hahhahaha :D
Wel jammer waren de opmerkingen over: heb jij anorexia, toen ik zo dun was. Neeee, ik at juist vrij veel maar ik bewoog te veel :+ Daar kon ik niet tegen eten. Ik ben nu luier geworden (slechte eigenschap, maar goed voor het gewicht :=)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 10:02

tja een poos terug ben ik met mijn nichtje(echt een knappe meid,we lijken niet op elkaar :P )en een paar vriendinnen van haar wezen dansen.
ik was net zo stuiterend op de dansvloer als zij,maar gedurende de hele avond is er geen kerel op me afgestapt hoor,en ik zag er best leuk uit toen al zeg ik t zelf :P
maar naast mijn nichtje ben ik net een olifant.

evengoed was het gezellig,maar ik werd wel weer even goed met de neus op de feiten gedrukt.

ik heb echt bewondering voor mensen die zeker over zichzelf zijn.