Anti-depressiva, ervaringen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Charlie_P

Re: Anti-depressiva, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 20:25

verslaving
De zodanige fysieke of psychologische gewenning aan een substantie of gewoonte dat het beëindigen hiervan ernstige trauma`s kan veroorzaken. Gebruik `misbruik van middelen` voor het op lange termijn of overmatige gebruik of misbruik van drugs, alcohol of andere substanties.
Categorie: Abstracte Begrippen > kwaal.
Gevonden op http://www.aat-ned.nl/wwwopac.exe?databa

Toch even gegoogled op verslaving.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 20:32

tja sommige mensen gebruiken deze middelen omdat er echt iets niet goed is met het serotoninegehalte,en ze dus ook gewoon niet zonder kunnen.
er zijn heel veel middelen die niet of moeilijk gestopt kunnen worden vanwege de gevolgen.

in weze heb je dus schijnbaar 2 verschillende soorten verslaving,en wat de meeste mensen bedoelen is dat je van iets steeds meer nodig hebt voor hetzelfde effect,jouw stukje gaat weer over iets anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 20:35

Snoevie schreef:
tja sommige mensen gebruiken deze middelen omdat er echt iets niet goed is met het serotoninegehalte,en ze dus ook gewoon niet zonder kunnen.
er zijn heel veel middelen die niet of moeilijk gestopt kunnen worden vanwege de gevolgen.
.

Presies net als insuline bij suikerpatienten, zo kan je de seretonine van AD ook wel vergelijken,
niet verslavends aan.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-09 20:36

Gelukkig, toch nog iets positiefs... :')

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 20:37

ja sommige mensen zijn er misschien wel positief over.
omdat ze zonder geen normaal leven hebben.

je moet afwegen wat voor jou erger is,het middel of de kwaal.
bij mijn vader is dat duidelijk de kwaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 20:41

Trouwens even terugkomen op dat magnesium, ik slik dat dus omdat ik niet meer normaal naar het toilet kan en ik anders geopereerd moet worden lang leve de pillen.
Maar nu las ik net in een bijsluiter, goh lees die troep nooit maar dacht toch even kijken waar ik voor betaal (Ja moet dat zelf betalen) en zie dat je het niet langer mag slikken dan 14 dagen...
JEaahh slik het al een jaar.

Ach heb ik weer wat om mij druk over te maken, onee de AD remt dat weer :+

Toekie; het is idd gewoon een toevoeging van dat hormoon, of ligt plasticke laagjes om de receptoren ofzo waardoor je minder kortsluiting krijgt, maar..........die bijwerkingen he :') _O- Zo compleet nutteloos.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 20:42

Ik heb citalopram geslikt. Denk dat ik het een klein jaartje heb gebruikt.
Bij mij was het ook echt het laatste redmiddel omdat ik zat was van het leven.
Bij mij heeft het wel geholpen. Heb er verder ook geen bijwerkingen van gehad gelukkig.
Ik werd wat stabieler in mijn hoofd, rustiger en kon weer wat helderder nadenken.
De eerste paar weken/maanden hielp het geen drol en ik zag eht dan ook echt niet zitten, maar goed, het duurt natuurlijk een tijdje voordat de antidepressiva voor een goed resultaat kan zorgen.

Mijn vader is manisch depressief en ik ben inmiddels de draad al helemaal kwijt geraakt van wat hij nu slikt.
De psychiaters/dokters enz die ervoor opgeleidt zijn weten blijkbaar minder dan ze horen te weten.
Tuurlijk is het zo dat het per persoon verschilt hoe iemand op een antidepressiva reageert. Maar toen ze bij mijn vader eindelijk de juiste antidepressiva hadden gevonden waardoor hij wat stabieler werd in zijn hoofd besloten ze hem 'omdat het zo goed ging' andere medicatie te geven _-:( Zó stom!

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 22:58

ik slik sinds mijn 13e fluoxetine :) (ben nu 14)
t kan wel helpen, maar dan moet je wel een flinke lading krijgen.
bij mij iig :+

k neem nou elke avond 40 mg.
en voel me best wel goed, maar ben wel veel misselijk en chagrijnig, ook veel hoofdpijn en duizelig.

cile205

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 23:00

Ik had ook Fluoxetine.. had 2 tot 3 weken inwerkingstijd nodig volgens men dokter. Ik moest na 2 weken net als Daphe de dosis verhogen van 20 naar 40 mg.. Het heeft me wel geholpen maar zou er niet nog is aan beginnen..

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 07:02

het is soms kiezen tussen 2 'kwaden'

wat is erger,de kwaal of het middel.
dat moet de arts samen met jou afwegen