Goedkope Beautytips, deel 2

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Yasmine_

Re: Goedkope Beautytips, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 19:38

een soort camouflage, je verbergt rode plekjes of wallen door er iets over te doen, eigenlijk een soort foundation geloof ik

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 19:39

Runn_love_ schreef:
een soort camouflage, je verbergt rode plekjes of wallen door er iets over te doen, eigenlijk een soort foundation geloof ik

:j

Wat krab je open? Puistjes?

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 19:52

alles, bultjes, puisten heb ik eigenlijk geen last van, eigenlijk alles waar ik een beetje last van heb, of jeukt.
en als het eenmaal open is komen er korsten, die jeuken en gaan ook open, en zo worden ze steeds groter ;(
het beste is natuurlijk niet krabben, maar die verleiding is gigantisch groot, en voor je het weer ligt het weer open

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 19:53

Lieneke_ schreef:

Dat is idd super spul! Ik gebruik het overal voor, zelfs bij mn pony als hij een wondje/onsteking heeft! Echt het werkt perfect!
Super tip als je een uitbraak hebt: Zorg dat je gezicht goed make-up vrij is stoom je gezicht vlak voor het slapen gaan met kokend water en een paar druppels tea tree, dus gewoon een bakje vullen en daar met je gezicht boven gaan hangen met een handoek over je hoofd. Dit doe je tussen de 5 - 10 min. Daarna even afspoelen met lauw (liefst warm) water, afdrogen en meteen een kleimasker erop. En dan ga je gewoon zo slapen, je zult zien, 's morgens zijn de meeste puistjes weg en is je huid veel gladder! O ja het beste is je tanden te poetsen en je pyama aan te doen vóór je aan de behandeling begint. Anders is het best onhandig en als het makser begint te drogen, en je beweegt je huid te veel barst het masker en dan gaat het kriebelen, daarom moet je snel het bed in, zodat je niet meer te veel beweegt.

Het grootste voordeel aan deze behandelingen is dat het veel beter voor je huid is dan alle producten die ze aanbieden, het is namelijk gewoon 100% natuurlijk. Het stoombadje laat je huid zweten waardoor al een deel van de vuiligheid je poriën verlaat, ook gaan ze open staan. Door het warme water blijven ze open. Groene klei is van nature ontstekingremmende en trekt onstekingen als het ware naar buiten, en dat is precies wat puistjes zijn; kleine ontstekingen! Omdat je poriën door het stoombadje nog open staan kan het masker extra goed zijn werk doen! 's morgens even wat hydraterende creme als basis onder je make-up en klaar is kees!

Het is verkrijgbaar als poeder en kant en klaar, bij poeder is het even oefenen hoeveel water je voor welke hoeveelheid 'pasta' je nodig hebt en als je het liever gewoon makkelijk hebt is de kant en klaar versie even goed.
Net zoals Lieneke raad ik het ook iedereen aan!

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 20:00

Runn_love_ schreef:
alles, bultjes, puisten heb ik eigenlijk geen last van, eigenlijk alles waar ik een beetje last van heb, of jeukt.
en als het eenmaal open is komen er korsten, die jeuken en gaan ook open, en zo worden ze steeds groter ;(
het beste is natuurlijk niet krabben, maar die verleiding is gigantisch groot, en voor je het weer ligt het weer open

Ben je niet ergens allergisch voor??
En anders gewoon iets gebruiken om je gezicht te kalmeren..

Ik zou geen foundation etc erover gaan doen.. anders verstopt het namelijk en word het veel erger!

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 20:01

Ehm wordt je dan niet wakker tussen de groeneklei kruimels en stukjes?

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 20:08

Nou bij mij is het iedere keer minimaal, het kan dat er hier en daar een heel klein beetje ligt. Natuurlijk kan het bij iemand die veel draait meer zijn. Overigens verlies je nooit echt stukje het is meer gruis áls er al wat vanaf komt. Als je niet al te zeker van de zaak bent moet je voor de zekerheid een handdoek over het kussen leggen. :)
O ja nog even aanvullen, een behandeling als deze doe je normaal maar één of twee keer per week, dus eigelijk net zoals je bij een ander masker ook zou doen. Het droogt namelijk wel een beetje uit, waardoor het goed tegen puistjes is. Maar teveel van het goede is natuurlijk ook nooit goed.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 20:12

Runn_love_ schreef:

Dat heb ik dus ook. Vreselijk is het he.
Loop al een hele tijd zonder make up, en t werd steeds erger. Vandaag naar de dokter geweest. Bleek dat ik een bacteriële huidinfectie in mn gezicht heb, de dokter dacht dat ik dat bij de pony's heb opgelopen.. Kreeg een receptje mee van de apotheek, en moet 3x per dag smeren. En dan na 5 dagen het rustig afbouwen. Hoop zó dat het helpt. Want het lijkt alsof ik zo'n 17 plekjes van mn gezicht heb opengekrabt, terwijl het dus veel erger dan puistjes is, en t niet eens komt doordat ik dr echt aan heb gezeten. :\

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 20:21

Lara_Silver schreef:
Lieneke_ schreef:

Dat is idd super spul! Ik gebruik het overal voor, zelfs bij mn pony als hij een wondje/onsteking heeft! Echt het werkt perfect!
Super tip als je een uitbraak hebt: Zorg dat je gezicht goed make-up vrij is stoom je gezicht vlak voor het slapen gaan met kokend water en een paar druppels tea tree, dus gewoon een bakje vullen en daar met je gezicht boven gaan hangen met een handoek over je hoofd. Dit doe je tussen de 5 - 10 min. Daarna even afspoelen met lauw (liefst warm) water, afdrogen en meteen een kleimasker erop. En dan ga je gewoon zo slapen, je zult zien, 's morgens zijn de meeste puistjes weg en is je huid veel gladder! O ja het beste is je tanden te poetsen en je pyama aan te doen vóór je aan de behandeling begint. Anders is het best onhandig en als het makser begint te drogen, en je beweegt je huid te veel barst het masker en dan gaat het kriebelen, daarom moet je snel het bed in, zodat je niet meer te veel beweegt.

Het grootste voordeel aan deze behandelingen is dat het veel beter voor je huid is dan alle producten die ze aanbieden, het is namelijk gewoon 100% natuurlijk. Het stoombadje laat je huid zweten waardoor al een deel van de vuiligheid je poriën verlaat, ook gaan ze open staan. Door het warme water blijven ze open. Groene klei is van nature ontstekingremmende en trekt onstekingen als het ware naar buiten, en dat is precies wat puistjes zijn; kleine ontstekingen! Omdat je poriën door het stoombadje nog open staan kan het masker extra goed zijn werk doen! 's morgens even wat hydraterende creme als basis onder je make-up en klaar is kees!

Het is verkrijgbaar als poeder en kant en klaar, bij poeder is het even oefenen hoeveel water je voor welke hoeveelheid 'pasta' je nodig hebt en als je het liever gewoon makkelijk hebt is de kant en klaar versie even goed.
Net zoals Lieneke raad ik het ook iedereen aan!

Waar kan je dat halen? :o
Ben wel eens benieuwd of het werkt :D

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 20:59

ik heb last van hele kleine littekentjes (van puitjes) en zo in mijn gezicht, niet groot (heel klein zelfs) en ze valen ook niet echt op door mijn sproeten maar vind het niet fraai xD

iemand daar iets tegen ?

dat van de groene leem ga ik ook gebruiken!
ik heb dat spul nog staan van een gigantische been wond van mijn paard

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 21:18

met dat groene leem of zo, moet je heel je gezicht dan insmeren of niet?
zou het misschien ook wel eens willen proberen..

1 tip: me gezicht scrubben doe ik niet meer, het wordt wel glad maar dag erna zit me gezicht onder de pukkels...

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 00:10

Je kunt het gewoon op je hele gezicht doen maar ook pleks gewijs.
De poeder kan je via internet bestellen en de kant-en-klare tube in de ruitersportzaak! :Y)

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 00:33

Tegen pukkels is normaderm van vichy heel goed. Eucerine heeft daar ook een lijn voor. Is alleen niet echt goedkoop. Ik heb veeelll baat bij de vichy, de dermatoloog heeft me dit ook aangeraden.

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 19:06

Hoe krijg je doe rode vlekjes weg als de puist weg is. Men hele kop staat er mee vol

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 19:40

Iemand een idee voor een littekenzalf oid om al die littekens van al die plekken in mn gezicht weg te krijgen? :\

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 10:45

PCL-E creme van Biodermal werkt daar weer goed voor!

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 14:56

is het waar dat slakkencreme werkt tegen puisten en littekentjes ? En kan je dat in het kruidvat kopen ?

meeikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 14:58

ik had laatst een aspirine masker gemaakt dat helpt ook echt goed :D

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 15:01

Morrow_Less schreef:
is het waar dat slakkencreme werkt tegen puisten en littekentjes ? En kan je dat in het kruidvat kopen ?

Verschilt per persoon :) Bij mij werkt het in ieder geval best goed! (wel prijzig)

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 15:02

Paardje_13 schreef:
ik had laatst een aspirine masker gemaakt dat helpt ook echt goed :D

Een asprine-masker? Kun je dat toelichten? :)

angelax

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 15:03

slakkencreme werkte bij mij niet.

ik zoek ook spul tegen littekentjes van puisten

meeikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 15:04

3 aspirintjes op een schoteltje leggen steeds water erop druppelen echt niet te veel doen!
als ze zacht zijn kun je ze helemaal fijn maken.
en dan kun je e evt. nog wat honing doorheen doen
het reinigt je gezicht helemaal :)

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 15:06

Wow echt, daar had ik nog nooit van gehoord. Gewoon van die witte asprines?

meeikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 15:08

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 15:34

ik ga eens vragen aan de apotheker of ze iets hebben voor die vlekjes