Citaat:
Hoe denken jullie daar over? Wat is jullie reden om af te vallen? Gaat iedereen voor het maatje 36?
Ik denk namelijk ook dat als je je motivatie van buitenaf haalt (wat ik ook doe), omdat je er leuk uit wil zien in bikini, of omdat je graag maatje 36 wil of omdat je niet dikker wil zijn dan je vriendinnen, het niet gaat werken, iig niet op lange termijn Of zeg ik nu iets doms?
Voor mij geldt dat het nu gewoon ongezonde proporties begint aan te nemen, vorig jaar zat ik ook nog wel een heel eind boven een 'ideaal' gewicht, maar toen was ik wat mij betreft slank genoeg (de foto's in mijn profiel zijn van mijn 'slanke' periode), ik zat lekker in mijn vel, was ook helemaal niet onzeker (ben ik ook nooit echt geweest, nu pas eigenlijk). Nu zit ik mezelf in de weg, broeken passen niet fijn meer, en dingen als bukken e.d. zijn gewoon lastiger nu. Bovendien krijg ik nu ook echt een buik, en die had ik nooit zo erg, heb voornamelijk een dikke kont en heupen/dijen, maar die buik wordt me echt te gortig.
Het gaat mij dus absoluut niet om dat maatje 36, die had ik toen ik 12 was (ik ben altijd al groot geweest), 42 is voor mij een hele prima maat, dan is alles ook beter in verhouding. Conditie, goed in m'n vel zitten en me weer zeker voelen over mezelf, dat zijn mijn belangrijkste drijfveren.