Verstandig afvallen (voor jojo-ers)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

W_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 13:43

ellepel schreef:
wekkertje zetten??

Hmm klinkt opzich goed, alleen denk ik niet dat het gaat werken. Als ik een wekker zet en ik ben op stal dan kan ik niet eten. Ik moet regelmaat krijgen zodat het automatisme word. Er bijvoorbeeld aan denken om eten mee te nemen als ik uren weg ben (vergeet ik echt altijd).

Iig tnx for the tip! :D

justmenatas

Re: Verstandig afvallen (voor jojo-ers)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 13:50

De reden dat ik wil/ moet afvallen is dat ik echt te zwaar was geworden... Weeg alvanaf me 16 (nu 24) zo rond de 80kg en 1.73cm lang, heb daar nooit problemen mee gehad, sporte erg veel dus daar lag het ook verder niet aan. het afgelopen jaar erg veel aan gekomen toch wel richting de 100kg en voelde me daar echt niet tof bij daarbij komt dat ik HMS heb (vorm van reuma) waarbij te zwaar zijn ook niet echt meewerkt. Nu trekt de schaal weer naar de 80 en ben helemaal happy aan het worden.
Ben idd ook wel benieuwd wat jullie redenen zijn

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 13:51

Mijn reden om af te vallen is omdat mijn BMI nu iets van 31 is ofzo ;) Dus als ik 20 kilo afval, zit ik net rond de 25. Kijk, minder zou altijd mooi zijn. Ik ben 1.68m, dus zo'n 66 kilo is ideaal. Maar goed, ik streef nu naar de 71, liever iets eronder dat ik een 'buffer' heb. Maar eerst maar eens naar onder de 90, dat is al een hele tijd geleden :P Kleine stapjes!

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 13:56

Mijn reden is een weddenschap met mijn vriend.
Hij stond me uit te lachen toen ik op 4 januari bij de aanblik van een hamburger zei dat ik die niet ging eten omwille van mijn stijgende gewicht (dat ook niet goed is voor mijn pony).
Ik werd toen zo kwaad dat we gewed hebben dat ik 3 maanden niet ga snoepen (we hebben wel afgesproken dat ik 1 keer in de week chocola mag, een bolletje ijs, gebak, een glas wijn en iets gefrituurd) en uitkijken met al de rest (geen kant-en klare gerechten, soepen of sauzen)
Aangezien ik op een TV avondje makkelijk een reep, chips, ijsje, popcorn en snoepjes wegwerk is dat dus wel een opgave.
Laatst bijgewerkt door foxy80 op 14-01-09 13:58, in het totaal 1 keer bewerkt

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 13:57

Citaat:
Hoe denken jullie daar over? Wat is jullie reden om af te vallen? Gaat iedereen voor het maatje 36?

Ik denk namelijk ook dat als je je motivatie van buitenaf haalt (wat ik ook doe), omdat je er leuk uit wil zien in bikini, of omdat je graag maatje 36 wil of omdat je niet dikker wil zijn dan je vriendinnen, het niet gaat werken, iig niet op lange termijn Of zeg ik nu iets doms?

Voor mij geldt dat het nu gewoon ongezonde proporties begint aan te nemen, vorig jaar zat ik ook nog wel een heel eind boven een 'ideaal' gewicht, maar toen was ik wat mij betreft slank genoeg (de foto's in mijn profiel zijn van mijn 'slanke' periode), ik zat lekker in mijn vel, was ook helemaal niet onzeker (ben ik ook nooit echt geweest, nu pas eigenlijk). Nu zit ik mezelf in de weg, broeken passen niet fijn meer, en dingen als bukken e.d. zijn gewoon lastiger nu. Bovendien krijg ik nu ook echt een buik, en die had ik nooit zo erg, heb voornamelijk een dikke kont en heupen/dijen, maar die buik wordt me echt te gortig.

Het gaat mij dus absoluut niet om dat maatje 36, die had ik toen ik 12 was (ik ben altijd al groot geweest), 42 is voor mij een hele prima maat, dan is alles ook beter in verhouding. Conditie, goed in m'n vel zitten en me weer zeker voelen over mezelf, dat zijn mijn belangrijkste drijfveren.

W_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 13:59

Ik ben ook wat te zwaar, vroeger ook altijd geweest, tot ik ging jojoo-en :Y)
Ik ben 1.65m en weeg nu rond de 85 (schaam). Ik wil graag rond de 65 wegen. Maar eerst maar eens naar de 70!
Mijn gewicht is mijn grootste reden tot afvallen, alleen mijn paard helpt hier wel bij. Ik wil het haar ook niet te zwaar maken.

@Foxy; Goed idee zo'n weddenschap! Is op de korte termijn zeker een goede motivatie, alleen moet je dan niet na die drie maanden weer het zelfde gaan eten als je deed...
Mijn vriendje is ook echt een snoepkous! Dus het is voor mij wel eens lastig om het af te slaan, al moet ik zeggen hoe langer ik bezig ben hoe beter het gaat.

W_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 14:03

@hyppolyte; Dat vind ik ook hele goede beweegredenen. Maar ik denk dat het wel begint met zelf acceptatie.
Volgens mij is dat nog het moeilijkste. Jezelf accepteren ongeacht je omvang, gewicht of uiterlijk.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 14:05

er staat een handtas van meer dan 350 euro op het spel en mijn eer :D
die handtas is gekocht en staat in een zak in de woonkamer als motivatie

ik ben rotsvast van plan om na die drie maanden het nog steeds vol te houden, maar dan nog meer op de kleintjes te letten (bruin brood ipv wit) en te kijken of ik iets meer sport in kan lassen (ik heb nu wel met mezelf de afspraak meer te fietsen, maar daar is niets concreet van gezegd in de weddenschap)

Blondie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 14:06

Waarom afvallen?
Voor mij hetzelfde als, waarom je je haren verft, je lippen opspuit, een piercing zet, leuke kleren koopt....kortom om er zo uit te zien als je wil. Ik heb maat 36 ben dus ook echt niet dik maar nog een paar kilo minder zou ik nog mooier vinden. gewoon perfectionisme.
Maar vooral omdat ik lekkerder in mn vel zit als ik niet zoveel snoep ik heb dan veel meer energie enzo.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 14:06

Nou daar had ik nooit zo'n problemen mee, maar sinds het vorig jaar helemaal mis ging, heeft mijn zelfvertrouwen een aardige knauw gekregen, ook omdat ik er zo van baal dat ik het zover heb laten komen, in 1 jaar is er meer bijgekomen dan er in 2 jaar is afgegaan, dat sucks.

Je hebt trouwens een prachtig paardje staan :j! Heb even in je ITP topics gespiekt.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 14:09

Ik had maat 34 / 36 en toen merkte ik dat het lichamelijk voor mij beter was om vrij dun te zijn...... Mijn rugklachten speelden namelijk bijna geen rol, door emo eten na een operatieve ingreep ben ik 20 kg aangekomen en nu maat 40 slecht 3 kg overgewicht en 3 % teveel vet maar puur voor mijn rug ga ik de strijd aan met de kilo's :D

W_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 14:11

@Foxy; Goede plannen, ik ben van mening dat je best wat lekkers kan eten. Maar met mate :P
Sproten is naar mijn idee wel belangrijk omdat je dan vet gaat omzetten in spieren en je niet alleen vet en spieren verbrand omdat je zo weinig eet, bij wijze van.

@Blondie; ieder zijn ding. Maar denk nou eens echt na? Is het perfectionisme dat vanuit jezelf komt? Of is het perfectionisme opgelegd door onze materialistisch onrealistische samenleving?
Wil je afvallen omdat die 3 kilo je in de weg zitten of omdat het mooier gevonden word, door wie dan ook?
Gezond eten is nooit verkeerd, daar hoef je niet dik voor te zijn. Maar om af te vallen is het niet nodig als je niet te dik bent.
Veel suiker is voor niemand goed, als kan je 100kg suiker eten en word je niet dik.

littlemouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 14:12

Ik meld me hier ook maar eens aan. Een beetje steun is altijd welkom :)

Voorheen deed ik staand /lopend werk en kon ik redelijk eten wat ik wilde. Sinds jaar doe ik zittend werk en ik voel de kilo's erbij aankomen, mijn broeken zitten strakker en ik voel me gewoon niet zo lekker meer in mijn vel de laatste tijd.
Dus per 1 januari moest ik er ook weer aan geloven.

Ik blijf afvallen moeilijk vinden, ik ben nou eenmaal gek op eten en dan vooral hartige hapjes. En ik ben helemaal geen ontbijtmens, dus dat maakt het helemaal moeilijk.

Ik sta elke dag om kwart voor 5 's morgens op en dan staat mijn hoofd (en mijn maag) niet zo naar ontbijten. Ik drink nu elke morgen van die ontbijtdrink om toch wat binnen te krijgen en rond 8 uur probeer ik iets van fruit te eten.
Dan rond 10 uur een snack a jack en om half 12 lunch met 2 bruine boterhammen met mager beleg (kipfilet, ham, magere smeerkaas, etc) en een glas optimel.
En rond een uur of 3 nog een stuk fruit.
Als avondeten heb ik dan een stukje vlees/vis met veel groenten. En als toetje magere yoghurt of kwark.
Overdag drink ik alleen thee en water (gelukkig ben ik gek op thee).

Voor beweging wandel ik 3 tot 4 keer per week met de honden en daarnaast geef ik de paarden beweging. Eigenlijk zou ik nog wel meer moeten sporten, maar ik weet nu soms al niet meer waar ik de tijd vandaan moet halen, dus voorlopig is dat nog niet mogelijk. Wanneer het wat langer licht wordt ga ik dat meer proberen te doen.

En nu maar hopen dat de kilo's eraf gaan :)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 14:12

Mijn motivatie is vooral dat ik me nu niet lekker in mijn vel voel zitten. In de kerstvakantie heb ik veel teveel gegeten en ik voel me daardoor gewoon niet lekker. Mijn BMI is goed en écht dik ben ik ook niet, maar ik snoep gewoon teveel en zou me beter voelen met wat kilo's minder :)

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 14:13

Iemand trouwens die ook zo zit te pieren op het menu als ie op restaurant gaat?
Wij waren zaterdag weg met familie en het was een beetje drama: alles met romige saus/ witte pasta/ gefrituurde elementen en in sla had ik echt geen zin...
Heb als voorgerecht camembertkoekjes met gandaham en rauwe groentjes met balsamico gegeten (LEKKUR!!!) en als hoofdgerecht vis met garnalen en prei (puree en hollanse saus apart geschoven).

W_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 14:14

@Hypolyte: Kan me goed voorstellen dat je daar een klap van krijgt, qua zelfvertrouwen. Ik ben ook niet de zefverzekerdheid zelve :P Maar ik merk wel dat sinds ik bewust tegen mezelf zeg dat ik wel wat waard ben en ook zoals ik nu ben goed ben het afvallen 100% makkelijker gaat. Ben al flink wat kwijt.

(bedankt voor t compliment, ben ook ontzettend blij met mn meisje!)

@miep; Ook dit vind ik een goede motivatie, al moet je het niet zo doen dat het op nummer 1 staat. Hoe ben je van plan het aan te pakken?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 14:15

foxy80: ja, in een rastaurant vind ik het ook erg moeilijk ja :j
Vooral als er standaard patat bij de gerechten geserveerd wordt... Gelukkig houdt ik heel erg van groente, dus ik zorg gewoon dat ik dat als eerste op eet, zodat er weinig plek voor de patat over blijft ;)

W_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 14:16

Ik vind het sowieso lastig om iets in een restaurant te bestellen omdat er flink wat dingen zijn die ik niet lust :Y)
Maar het feit dat er vaak patat word geserveerd bij de gerechten vind ik jammer. Vaak is er nog wel keuze gelukkig!

littlemouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 14:19

Een restaurant vermijd ik voorlopig nog maar even denk ik. Dat ruikt allemaal zo lekker en dan krijg ik helemaal de neiging om dingen te bestellen die niet zo goed voor me zijn :D

hyppolyte

Nee, als ik naar een restaurant ga dan ga ik me niet druk maken over hoe slecht het zou zijn. Daar zit ik om lekker te genieten, dus dan ga ik geen concessies doen. Maar ik eet sowieso eigenlijk al niet echt rundvlees, en in een restaurant kies ik vaak voor lamsvlees of vis, van lamsvlees krijg je nooit een enorme lading op je bord en vis is sowieso al vrij gezond. Bij mij zit het 'm ook niet in dat soort dingen, bij mij gaat het vooral om het snoepen en het te laat eten (soms wel eens na 21.00 uur, das niet goed), dat scheelt natuurlijk.

Loveable

Ik zit nu ook echt in een gigantische dip, het ging allemaal goed met afvallen, dik 10 kilo afgevallen! Maar ik wil echt nog wel een paar kilo eraf, maar het gaat zo langzaam. En ik eet echt helemaal niet veel, kom gewoon snel aan, heb eigenlijk ook nooit onder dit gewicht gezeten maar wil er gewoon echt nog wel wat af. Maargoed nu gaat het zo langzaam dat ik eetbuien krijg. Kijk als je resultaat boekt dan is het prima, maar als ik toch niet afval denk ik van ja waar doe ik het voor, dan eet ik maar gewoon. En daar gaat het mis, heel rot. Heb er nu weer dik een kilo aan...

haha sorry ik moest even mijn verhaal kwijt, ik heb echt even een baalmoment namelijk.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 14:20

littlemouse schreef:
Een restaurant vermijd ik voorlopig nog maar even denk ik. Dat ruikt allemaal zo lekker en dan krijg ik helemaal de neiging om dingen te bestellen die niet zo goed voor me zijn :D

Dat doe ik nu ook maar even, de verleiding is daar gewoon té groot... We hebben hier wel twee wokrestaurants zitten, wokken is niet
zo heel slecht heb ik begrepen. Maar er staan ook zoveel andere lekkere dingen dat ik het nog even niet aan durf.

Blondie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 14:22

W_W schreef:
@Blondie; ieder zijn ding. Maar denk nou eens echt na? Is het perfectionisme dat vanuit jezelf komt? Of is het perfectionisme opgelegd door onze materialistisch onrealistische samenleving?
Wil je afvallen omdat die 3 kilo je in de weg zitten of omdat het mooier gevonden word, door wie dan ook?
Gezond eten is nooit verkeerd, daar hoef je niet dik voor te zijn. Maar om af te vallen is het niet nodig als je niet te dik bent.
Veel suiker is voor niemand goed, als kan je 100kg suiker eten en word je niet dik.

Haha nee echt vanuit mezelf. absoluut niet omdat het mooier gevonden zou worden, want het boeit me niet wat anderen nou wel of niet mooi vinden. Ikzelf vind het gewoon net wat mooier en zit dan beter in m'n vel, vind het leuk om er goed uit te zien :) denk iedereen wel!

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 14:23

Mijn motivatie is dat ik gewoon weer in al die kleren wil die ik in de kast heb liggen, maar de allerbelangrijkste reden is mijn paard. Ik wil hem gewoon niet opzadelen met bijna 100kg, dat verdient hij niet. Verder merk ik dat als ik 20 kg minder weeg, mijn rijhouding stukken beter is, ik meer energie heb en gewoon lekker in mijn vel zit. Kan dan ook psychisch meer hebben.
Overigens woog ik afgelopen maandag 99 kg en ben 1.75. Vanmorgen op de weegschaal na 2 opruimdagen van wjhe 96 kg, jippie. Nog 21 te gaan :o
Overigens vind mijn man mij prima zoals ik nu ben, van hem hoef ik echt niet te gaan lijnen, ik doe het dus voor mezelf!

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 14:24

Toevoeging: puree op zich is niet slecht, maar ik maak hem zelf met wat magere melk en kruiden
op restaurant is dat vaak een eidooier en vette klod boter, dus in die omstandigheden: NEE DANKU

Patat kan je vervangen door rijst, maar meestal is het witte
Saus ook altijd apart vragen!