Wie doet er nog meer aan Yoga?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bonechi_

Re: Wie doet er nog meer aan Yoga?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-09 12:47

tjee joyce... het nadeel is natuurlijk dat je geen expert hebt die over je schouder mee kijkt bij de wii. dus de fysio probeertnu je benen uit de kom te draaien? :D dat doen ze bij mij iig met een vast bekken

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 19:15

Nee, ze drukt/masseert heel erg hard in de zijkant van mn heup en bovenop mn bekken en de ze pakt de lange spieren die naar mn onderrug toelopen. Maar ze zegt dat het een probleem is wat al veel te lang speelt (heb al vanaf mn 15e rugklachten, dus al 8 jaar) en het was dus een kwestie van tijd totdat het een keer echt fout zou gaan, oopsie.. Dus ze heeft er heel erg veel werk aan en ik krijg oefeningen zoals mn knie omhoog trekken en met mn neus er naartoe buigen en rondjes draaien met mn heupen, maar bovenlichaam stil houden en ik moet proberen mn onderrug helemaal bol te maken en dan weer recht te strekken.

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-09 20:08

ik heb het ook al sinds mn 11e. hoop dat de fysio voor je werkt! osteopaat werkt voor mij beter, maar als je er mee gebaat bent is het super natuurlijk!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 22:57

K heb al ruim 2 jaar bij een chiropractor gelopen en er zelfs gewerkt als assistente, ben toen heel erg vaak behandeld maar heb er alleen voor tijdelijke duur baat bij gehad. Van de mensen die bij de chiropractor kwamen hoorde ik dat de behandeling van manueel en osteopaat nagenoeg hetzelfde idee zijn (de geblokkeerde wervels losmaken, niet kijken naar het probleem, maar naar de oorzaak en het zo oplossen), maar met een iets andere insteek, dus daar ga ik verder niet aan beginnen. Hoe fysiotherapie gaat helpen weet ik nog niet, maar ik krijg 23 behandelingen vergoed, dus ik kan nog even vooruit!

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-09 11:49

Dat is idd het grote voordeel van fysio: dat t vergoedt wordt. Verder zou ik de osteopaat en de chiropractor echt niet willen vergelijken... Ik heb ook bij de laatste gelopen, die kraakte dan wat links en rechts, en na een week of 2 was ik terug bij af. Osteopaat kraakt meestal niet (tenzij echt strict noodzakelijk, hebben meestal ook een fysio achtergrond). Maargoed... das allemaal een beetje off topic...

maandag weer naar yoga! :) ben nu reuze verkouden dus hoop dat ik wat opknap.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 13:58

als ik zo weer opgeknapt ben ga ik denk ik toch maar weer aan de yoga, maar dan onder begeleiding, haha.