Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
xKatleentjex schreef:Ik vraag me ook af, als je nooit geweten hebt wat genot van seks is, zou je het dan missen? Ik weet wat het is, en als ze het me nu afnamen ik zou het zowat het einde van de wereld vinden, maar als je nog te jong er voor bent, en je hebt er nooit van kunnen proeven, zouden die vrouwen ook soms denken 'kon ik maar echt genieten'?
Veirl schreef:Het is toch niet nodig ? De mannenbesnijdenis was er voor hygiënische (schrijf ik dat goed?) redenen. Is bij een vrouw denk ik niet nodig. En waarom snijden in gezond vlees ?
Sinelia schreef:Het is verschrikkelijk. Je hebt een aantal soorten van besnijdenissen. Ze varrieren van iets weghalen tot de meest rigoreuze vorm dat alles vanonder wordt dichtgenaait. De vorm hangt van in welk gebied je woont. In veel landen wordt je ook niet geacepteerd als je niet besneden bent. Als ouders kun je het niet tegen houden, je kunt je dochter namelijk niet 24/7 in de gaten houden. In onbewaakte ogenblikken worden meisjes door families gekidnapt en besneden. Ik heb 3 jaar geleden voor mijn toemalige werk, videobeelden gezien en heel veel vrouwen gesproken die het meegemaakt hebben. Dat waren geen fijne beelden en gespreken.
Ik ben er echt zwaar op tegen. Het is absoluut niet noodzakelijk en levert heel veel nadelen op voor vrouwen.
Vjestagirl schreef:Miryamk schreef:Vjestagirl iedere vrouw heeft een gezonde vagina nodig...
Als jij dat niet begrijpt heb ik geeneens zin je dat uit te leggen. Wees blij met wat je hebt en dat het je niet is ontnomen. Ik wil best een discussie aangaan maar jouw argumenten vind ik zeer onnozel. Lees er eens wat meer over hopelijk vergroot dat je kennis in deze.
En jij kunt niet snappen dat sommige culturen anders zijn dan de jouwe. Je eigen denkraam is ALTIJD beperkt, iedereen reageerd ethnocentrisch. Misschien moet jij iets meer lezen over andere culturen, over wat er met deze vrouwen gebeurd als ze het NIET laten doen, en daar je kennis over vergroten.
Vjestagirl schreef:dwaallicht schreef:Vrouwenbesnijdenis vind ik een typisch voorbeeld van onderdrukking en overheersing door mannelijke denkbeelden... de man is "meer" de vrouw is vies als ze van seks kan genieten, en als ze niet besneden wordt geeft ze daarmee te kennen (voor de mannen..) dat ze met elke man wel seks wil/kan hebben.
Eigenlijk vind ik dat het lijkt alsof de mannen al heel lang "bang" zijn voor de vrouwelijke kracht, en op deze manier willen zij dit controleren, en inmiddels is dit zo ver doorgedrongen dat vrouwen niet anders meer kunnen dan eraan gehoorzamen. De enige echte manier om dit helemaal op te lossen, is als vrouwen gezamelijk een vuist maken om dit te stoppen... maarja dat is mijn opinie, en mannen zullen dit niet accepteren..
Vind je dan ook dat we hier geen borstvergrotingen meer uit moeten voeren? En geen 'schoonheidsoperaties' meer? Want dat is eigenlijk hetzelfde...
zap schreef:Sinelia schreef:Het is verschrikkelijk. Je hebt een aantal soorten van besnijdenissen. Ze varrieren van iets weghalen tot de meest rigoreuze vorm dat alles vanonder wordt dichtgenaait. De vorm hangt van in welk gebied je woont. In veel landen wordt je ook niet geacepteerd als je niet besneden bent. Als ouders kun je het niet tegen houden, je kunt je dochter namelijk niet 24/7 in de gaten houden. In onbewaakte ogenblikken worden meisjes door families gekidnapt en besneden. Ik heb 3 jaar geleden voor mijn toemalige werk, videobeelden gezien en heel veel vrouwen gesproken die het meegemaakt hebben. Dat waren geen fijne beelden en gespreken.
Ik ben er echt zwaar op tegen. Het is absoluut niet noodzakelijk en levert heel veel nadelen op voor vrouwen.
HIER is het niet noodzakelijk, DAAR is het wel noodzakelijk om überhaupt te kúnnen functioneren. Niet definieren vanuit hier, maar vanuit de cultuur/traditie/leefwijze ter plekke
dwaallicht schreef:Vjestagirl schreef:
Vind je dan ook dat we hier geen borstvergrotingen meer uit moeten voeren? En geen 'schoonheidsoperaties' meer? Want dat is eigenlijk hetzelfde...
Je kunt dit niet vergelijken, want zonder borstvergroting kan je als vrouw nog prima functioneren in de maatschappij. Je loopt dan niet de kans om verkracht te worden en gezien te worden als prutsmuts. Zo kijken ze daar namelijk aaan tegen vrouwen met een onbesneden vagina. Daarnaast wordt een borstvergroting niet onder de druk van de familie gedaan, omdat je er anders niet bijhoort. Plus dat een besnijdenis vaak bijn een jong meisje wordt uitgevoerd, die daar zelf nog geen inspraak in heeft. Bij schoonheidscorrecties wordt die beslissing op volwassen leeftijd uitgevoerd en kiest men daar zelf voor. Wat jij doet is appels met peren vergelijken..
Vjestagirl schreef:dwaallicht schreef:Je kunt dit niet vergelijken, want zonder borstvergroting kan je als vrouw nog prima functioneren in de maatschappij. Je loopt dan niet de kans om verkracht te worden en gezien te worden als prutsmuts. Zo kijken ze daar namelijk aaan tegen vrouwen met een onbesneden vagina. Daarnaast wordt een borstvergroting niet onder de druk van de familie gedaan, omdat je er anders niet bijhoort. Plus dat een besnijdenis vaak bijn een jong meisje wordt uitgevoerd, die daar zelf nog geen inspraak in heeft. Bij schoonheidscorrecties wordt die beslissing op volwassen leeftijd uitgevoerd en kiest men daar zelf voor. Wat jij doet is appels met peren vergelijken..
Een borstvergroting wordt gedaan onder peer-pressure van de maatschapij. Je krijgt continue beelden voorgeschoteld van een perfect lichaam, en dat beeld zouden we allemaal moeten volgen. Als je te dik bent, als je borsten te klein zijn, als je een grote kont hebt, of juist geen, dan hoor je er niet bij, want jij bent niet perfect.