bang dat ik mijn been gebroken heb..

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: bang dat ik mijn been gebroken heb..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 18:21

ik heb een keer een breuk gehad in mijn wreef van mijn voet.. ben dr gewoon mee doorgelopen Rolleyes dus soms doen het minder pijn dan hoe erg het is zeg maar..

BibicheB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 18:37

Tja hoeveel iemand meemaakt als iemand een echte pechvogel is kunnen wij natuurlijk niet zomaar over oordelen... Vork

Ik heb had zelf op mn 17de al 15 breuken gehad (waaronder sleutelbeen, voet, onderbeen, bovenbeen, duim), mn achillispees gescheurd, meerdere spieren gescheurd, kniebanden en kruisbanden afgescheurd, schedelbasisfractuur opgelopen en ga zo maar door.. Clown

Bovendien heb ik als 13 jarige door een grapje van mn zusje (een duw daarbij mn voet bleef hangen achter een balkje en mn lichaam de andere kant op geduwd werd) de aanhechting van mn bovenbeen-knie afgescheurd. Mn moeder dacht dat ik me aanstelde want tjee het was maar een balkje op 20cm hoogte, en ben er 2 dagen mee blijven "lopen" (hinkeldepink en kon hem niet belasten). Vervolgens naar het ziekenhuis (via HA), foto's gemaakt en niks te zien, dus niet zeuren en gaat vanzelf over. Na 1,5 week nog een keer terug naar het ziekenhuis want ik kon er helemaal niks mee en het verbeterde niet; nieuwe foto's en TOEN pas zagen ze dat de boel afgescheurd was (moest een tweede arts aan te pas komen).
Heb uiteindelijk 9 weken in het gips gezeten en zeker een half jaar moeten herstellen, nog tot 2 jaar later last gehad!

En dan categoriseer ik me nog niet eens als pechvogel eigenlijk Tong uitsteken (hoewel alles hier neerzetten wel confronterend werkt Huilen van het lachen )

Je hoort mij trouwens nooit, heb een hele hoge pijngrens. Dit is trouwens niet positief te noemen, want is vaker een reden geweest waarom het letsel erger (werd) dan nodig.. Cool

TS, Ik hoop dat je been snel beter voelt en je voortaan meer mazzel hebt Ach gut .

edit: typfout
Laatst bijgewerkt door BibicheB op 16-12-08 18:38, in het totaal 2 keer bewerkt

Pinkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 18:37

kneuzen en breuken kan je niet met elkaar vergelijken. gewoon onmogelijk.
Elke breuk en kneuzig is sowieso anders dus dat kan je al niet vergelijken.
maar voor je lichaam kan je (vind ik Schijnheilig) beter het kneuzen. dat geneest uiteindelijk (na lang, lang wachten) wel weer terwijl een breuk altijd naar kan blijven.

Verder ben ik een ongelovelijke pechvogel. Iedereen die ik ken heeft nog nooit zo iemand mee gemaakt. Maar zo veel als TS heb ik niet, en ik ben toch wel een paar jaartjes ouder. Dus het lijkt me heel sterk als het allemaal waar kan zijn.

@TS, maak niet van iedere mug een olifant. Straks is er echt iets aan de hand maar dan gelooft niemand je meer...

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 20:15

als ze gekneuste ribben heeft zal daar nu nog meer pijn in hebben normaal gesproken want je bent weer gevallen.maar daar hoor ts niet over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 20:18

Gekneuste ribben wil je sowieso niet meemaken en zijn al helemaal niet binnen een paar weken over Huilen van het lachen

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 20:21

idd zit nu met een hernia na ja lig... ook geen pretje kan ik je vertellen

Lindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 20:31

Kneuzing is een erg breed begrip mensen, een blauwe plek is al een kneuzing.
En ja, afhankelijk van de plaats, en de manier van ontstaan van trauma kan dat inderdaad erg pijnlijk zijn, of soms slechts een beetje.
Over het algemeen doet een kneuzing niet meer pijn dan een breuk, en in de meeste gevallen kan er écht niet meer op een gebroken voet gelopen worden.
Maar dan nog heb je fracturen en fissuren, oftewel, botdelen los van elkaar en scheurtjes in botten.
Een klein scheurtje, op een plek waar het bot nog veel steun heeft van omliggende weefsels en structuren kan soms maken dat op een breuk nog even gelopen wordt.
Maar zo zwartwit is het dus allemaal niet.
Dat moest ik nog even kwijt, amen. Tong uitsteken

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 21:19

Nouks schreef:
magriet schreef:
Nou gelukkig is het een kneuzing. Ben je vaak sneller van hersteld dan van een breuk. ook al kan een kneuzing pijn doen. Goed parascetamol slikken (max 8 op een dag en per 2 tegelijk innnemen) Voet ontlasten en hoog houden + koelen Heeft de arts verder nog iets gezegd?

Maar niet heus. Een breuk is met 6-8 weken volledig genezen, over een kneuzing zullen we 't maar niet hebben.

da's niet altijd waar, ik ben bijna een half jaar zoet met een breuk in m'n voet... Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 21:44

Nouvel schreef:
Nouks schreef:

Maar niet heus. Een breuk is met 6-8 weken volledig genezen, over een kneuzing zullen we 't maar niet hebben.

da's niet altijd waar, ik ben bijna een half jaar zoet met een breuk in m'n voet... Clown

Dat rijmt Haha!

Maar een half jaar is wel erg lang hoor. Misschien een moeilijk botje geweest?? Of wou het niet meewerken??

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 21:46

Ja inderdaad! Haha!

Vervelend plekje, onderste deel van m'n enkelgewricht, zitten 2 schroeven in, mag eerst 3 maanden helemaal niet belasten en dan 3 maanden belasten weer op gaan bouwen...
dus even zoet ja... Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 21:47

Nouvel schreef:
Ja inderdaad! Haha!

Vervelend plekje, onderste deel van m'n enkelgewricht, zitten 2 schroeven in, mag eerst 3 maanden helemaal niet belasten en dan 3 maanden belasten weer op gaan bouwen...
dus even zoet ja... Clown

Ik dacht al Clown Maar als het een 'gewone' breuk geweest zou zijn zou het inderdaad maar 6-8 weken duren hoor Knipoog .

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 21:51

Roos_s schreef:
herstellen is wat anders dan hoe snel bot geneest... Bot geneest toch gemiddeld 6-8 weken, tenzij je natuurlijk complicaties hebt. Herstel duurt natuurlijk langer...

en ook dat klopt niet. Ik ben in oktober voor controle geweest (dus 4 maanden later) en op de foto was heel duidelijk te zien dat het bot nog niet volledig genezen was, laat staan van de foto begin augustus (6 weken) waar nog maar net wat botaangroei begon te ontstaan. En ik heb geen complicaties gehad, ben juist voorspoedig genezen.

Bizzybijtje, hoe komen jullie daar toch bij? Of wat versta je onder genezen? Ik had een volledige bovenarmfractuur, dus wel een lelijke breuk maar dus geen complicaties en omdat er een pin is geplaatst voor stabilisatie heb ik ook geen gips gehad.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 21:58

Nou...in theorie hebben ze wel gelijk. Normaal gesproken staat er idd 6-8 weken voor botherstel. Echter zijn er in de praktijk meer uitzonderingen dan normaal genezende breuken Huilen van het lachen Maar dat komt ook door het omliggende weefsel en bijkomende complicaties.
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 16-12-08 22:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 22:03

Ik denk dat het bij iedereen wel anders is, wat Verootje hierboven ook aangeeft.

Met de discussie hierover gaat het wel erg offtopic hier.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 22:19

Lielle schreef:
Bizzybijtje, hoe komen jullie daar toch bij? Of wat versta je onder genezen? Ik had een volledige bovenarmfractuur, dus wel een lelijke breuk maar dus geen complicaties en omdat er een pin is geplaatst voor stabilisatie heb ik ook geen gips gehad.

Bij mij tot nu toe ook geen complicaties, toen ze wisten wat voor breuk het was, werd er gelijk bijverteld hoe lang het herstel zou gaan duren...

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 22:23

het ligt er trouwens ook natuurlijk aan wat voor vorm breuk het is voor je weer kunt gaan belasten Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 22:25

zullen we verder wel een beetje ontopic blijven Lachen het gaat wel erg ver offtopic Knipoog

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 22:26

Kan best zijn dat je een scheurtje in je bot in je voet ofzo hebt hoor Lachen Ik was toen met de scooter gevallen en mijn rechtervoet was helemaal dik en kon er amper op lopen (lees; met echt heel veel pijn kon ik 1 stap zetten), maar ik dacht dat hij zwaargekneusd was. Ik dus gewoon gekoelt etc. totdat hij echt helemaal blauw werd en ik er helemaal niet meer op kon lopen. Wij naar de 1e hulp, foto's laten maken en bleek dat ik een scheur in het bot aan de bovenkant van de voet had zitten, daar zat ik dan met mijn pootje in het gips in de zomer Clown

Diaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 22:34

Nymphadora schreef:
Ik denk persoonlijk dat de enige diagnose die gesteld zou kunnen worden bij de Daphne, Hypochondrie is..

Sorry, er zijn zoveel meer topics geweest die ik gevolgd heb van je, heb je geschiedenis in M&W bekeken en ik geloof er niets meer van Daphne.
Hypochondrie is ook een ziekte en je kan er ook voor behandeld worden, misschien is dat geen verkeerd idee.

En sorry voor het geval je werkelijk zo'n pechvogel bent en het allemaal echt waar is, maar op mij kom je niet geloofwaardig meer over, mede ook door je reacties.

Als ik dit zo eens zie, denk ik dat je gelijk hebt Nymphadora..
Voor de TS, als je werkelijk steeds denkt dat je ziek bent etc. doe er dan iets mee.. Ik denk dat je dan echt hulp moet gaan zoeken omdat het anders heel je leven kan gaan beheersen. Het is misschien niet leuk om te horen, maar we willen je alleen maar helpen..

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 22:39

damm meisje, denk det jij hard hulp nodig hebt... 13 jaar...

Clinnn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 22:56

gelukkig is de dokter om de hoek Nagelbijten / Gniffelen.

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 22:59

Maar vervolgens heeft het topic toch al weer 6 blz

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 23:04

Hier volgen enkele topictitels in MW van de ts:

knudde regen/sneeuw/hagel! (Gevallen)
kiespijn!
bult(je) in nek..
walgelijke drank (vezels)
al tijden ziek..
extreme vreetbuien!
dikke pijnlijke pols..
fysiotherapie
eerst kramp, dan een trap, nou heel veel pijn..
gevallen met de fiets, nou vreselijk zere arm
medicatie voor een ''goed gevoel''..
allergie's voor paarden?
alweer pijn in m'n borst!
kei tegen mijn hoofd gekregen! koppijn, misselijk etc!
wat moet ik hiermee..
en toen kreeg je een optater..
kleurenblind?
met de ambulance naar het zh na val van mijn pony..
vinger tussen de deur, nou raar gevoel in vinger..
grote bult in m'n zij
bijna overal pijn..
zo'n pijn in m'n schouder/bovenarm!

En dat gaat maar door...

Sorry,maar hier schrok ik écht van!
Of je nou pechvogel bent of niet...dit gaat me iets te ver...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 23:12

Los van dat het onmogelijk is om iemands medische geschiedenis te bepalen vanachter een pc, vind ik het nogal wat om iemand een hypochonder e.d te noemen.
Ik ben het ermee eens dat TS een indrukwekkende geschiedenis heeft qua pijn en verwondingen, maar wij weten er het fijne ook niet van.

TS, hopelijk gaat het snel beter. Moet je nog terugkomen voor controle?

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 23:30

Moderatoropmerking:
Mag ik jullie verzoeken om weer richting ontopic te gaan? Hoeveel en welke topics de TS geopend heeft, is in dit geval niet relevant. Ik wil jullie vragen om hier niet verder meer op door te gaan. Verder verwoordt Cayenne het prima:
Cayenne schreef:
Los van dat het onmogelijk is om iemands medische geschiedenis te bepalen vanachter een pc, vind ik het nogal wat om iemand een hypochonder e.d te noemen.
Ik ben het ermee eens dat TS een indrukwekkende geschiedenis heeft qua pijn en verwondingen, maar wij weten er het fijne ook niet van.