Kan niet opstaan 's morgens, iemand tips?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MilesNF

Re: Kan niet opstaan 's morgens, iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 13:08

Ik ben er ook zo een. Fijn dat er zoveel mensen hetzelfde hebben Haha!.
Als ik er echt uit MOET, dan lukt het wel (wel zo lang mogelijk uitstellen), maar als ik gewoon voor mezelf op tijd op wil staan. Bijvoorbeeld om te studeren/sporten/naar paard dan blij ik het uitstellen. Bijvoorbeeld vandaag om 9 uur de wekker gezet, half 11 eruit. Wekker staat al aan de andere kant van de kamer en blijft irritant doorpiepen, wel beter dan dat hij naast me staat, maar echt resultaat geeft het nog niet.
Ben ook echt geen ochtendmens, tot 10/11 uur ben ik gewoon niet te genieten. Wat voor mij het beste werkt is iemand die me wakker komt maken en niet weggaat voordat ik er echt uit ben. Maar helaas heb ik deze kans bijna nooit.

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 13:44

Ah, feest der herkenning... Lovers
Ik ben ook zo'n nachtuil. Snap werkelijk niet hoe mensen om 7.00 uur fris en fruitig vrolijk hun bed uitspringen. Go jij! Go jij! Hamer
Ik heb 2 kindertjes...die dus soms te laat op school komen omdat ik me verslaap. Kom regelmatig te laat op mijn werk, gelukkig zijn zij heel begripvol. Bloos
Verder maak ik wekkers stuk in mijn slaap en krijgen irritante luide wekkers een enkeltje naar de wekkerhemel.Mijn humeur is berucht en ik kan gewelddadig worden als mensen aan me gaan lopen sjorren.

Het is genetisch, want mijn oudste zoon van 9 is precies zo. Heel gezellig als ik hem dan uit bed moet halen... *LOL*

Het enige dat een beetje werkt is dat mijn wekker niet op tijd staat, hij loopt voor. Ik weet niet precies hoeveel, een kwartier ofzo...maar dat zorgt op het juiste moment wel voor een adrenaline stoot en ik besef het me pas als ik al met 1 been in mijn broek zit. Huilen van het lachen

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 17:01

Aah, herkenning Jacimatho!
Ik ga ook écht meppen hoor als mensen aan mij gaan sjorren als ik slaap.
Ook geef ik antwoord in mijn slaap en dekens van mij aftrekken word ik echt boos, dan zoek ik op
de tast mijn dekbed weer op.
Soms ben ik sirieus 5 keer geroepen terwijl ik het zelf niet eens door heb gehad, dus ik geef in mijn slaap antwoord..
....Tot mijn moeder woest naar boven komt stampen en ik mij dus van geen kwaad bewust ben. Clown

En van meerdere wekkers op meerdere, dagelijks veranderende plaatsen heeft ook geen effect.
Ik word écht héél sjacherijnig daar van, evenals aan mij lopen plukken in mijn slaap.

Als ik weet dat mijn klok voorzetten heeft ook echt geen nut.

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 17:12

Hier ook herkenning !!

heb zins een tijdje een wakup light geval,

maar ik word niet wakker van het licht,wel van het geluid.. maar helaas heeft ook dat apparaat een snooze knop Sigaar

Ik kom altijd 5 minuten voordat ik weg moet uit me bed, nja, snel aankleden, en de auto in naar me werk, gelukkig
staat daar de koffie altijd klaar, en drinken we eerst een bakkie Knipoog

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 17:15

Ik had ook altijd moeite met opstaan, sinds ik in de zomer om 7 uur moest beginnen bij mijn zomerbaantje is het me aangeleerd om ook wel eens vroeg te beginnen.
Nu moet ik ook om 7 uur beginnen, 3 dagen in de week en het lukt me aardig, maarja ik ga er pas om 6 uur uit, moet om half 7 weg. Mams komt om 6 uur nog even langs (in de zomer waren ze zelfs nog op vakantie en dan lukt het me ook) en me brood enzo is al gesmeerd, omdat me pa om 6 uur weg gaat Clown

DaanCats

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 17:16

Nouks schreef:
moonfish13 schreef:
http://www.megagadgets.nl/gadgets/flyin ... p-629.html

Ik zou echt strontsjaggerijnig worden van zo'n wekker, je moet dus je bed uit om dat dingetje te zoeken, die er op klikken en dan stopt dat kreng pas met loeien. (luchtalarmgeluid.)

Geweldig dit Clown ROFL

wedden dat ik de batterijen eruit ruk Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 17:17

Wedden dat mijn kater het geweldig vindt om dat ding te vangen Clown

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 17:24

Duracell er in en het klepje dichtplakken met secondelijm dan maar he? Haha!
Liefst de wekker zelf met een rubberen beschermer én vastgeplakt aan je nachtkastje met secondelijm.

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 17:25

Mijn uit-bed-gaan truc? Een wekker zetten Clown vind het veel te sneu voor de rest van mijn familie om om zes uur wakker te worden als ze nog een paar uur kunnen slapen

babbii_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 17:36

hier had ik ook last van maar tegenwoordig gaat het steeds beter en idd gewoon jezelf dwingen om er uit te gaan

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 17:37

Als ik er moeilijk uit kom dan stap ik toch, met moeite, het bed uit en ga ik gelijk onder de douche. Wordt je gelijk lekker wakker van.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 18:29

Utixo schreef:
TurdusMerula schreef:
Zie je, het was Nouks. Lachen

Na het wakkerbellen heb ik er serieus over nagedacht om er een topic voor op te starten, het bel-elkaar-wakker-topic. Toch maar niet gedaan.

Niet om ontzettend kinderachtig te zijn, maar als we allemaal blijven slapen, wie belt wie dan wakker? Echt betrouwbaar zijn we natuurlijk niet Haha!

Voor mij zou het wel helpen, ik zou me dan verantwoordelijk voelen voor die ander en er daardoor extra goed op letten dat ik zelf ook op tijd opsta Tong uitsteken

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 18:31

Alle tips zijn zo'n beetje wel gegeven, maar ik ben het eens met de beste: discipline!! Je bent toch geen klein kind meer!! Hup, opstaan met je luie donder, je hebt de hele nacht al geslapen!!

Knipoog Haha! Tong uitsteken

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 18:37

Eyck schreef:
Alle tips zijn zo'n beetje wel gegeven, maar ik ben het eens met de beste: discipline!! Je bent toch geen klein kind meer!! Hup, opstaan met je luie donder, je hebt de hele nacht al geslapen!!

Jij bent zeker een ochtendmens!? Haha! Haha!

Cheyenne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 18:38

Ik doe meestal wekker op m'n mobiel zetten en dan zo'n heel hard k*t geluidje. Dan leg ik m'n mobiel aan de andere kant van m'n kamer (ik heb een best grote kamer) en dan moet ik wel opstaan om hem uit te zetten.
Ook vraag ik wel eens of me moeder me wakker wilt maken en die zet dan de tv heel hard aan, maar daar slaap ik soms nog doorheen als het een mooi rustig nummer is Schijnheilig

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 18:39

Ir111 schreef:
Eyck schreef:

Jij bent zeker een ochtendmens!? Haha! Haha!

Neuh Bloos Maar ik heb wel een hekel aan haasten Koe

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-08 19:06

Mijn probleem is dus eigenlijk dat ik de laatste ben die eruit moet, ouders staan om half vijf met de voeten op de grond. Mijn moeder verslaapt zich nooit en m'n vader ook niet. We zijn wel allemaal op non-speaking terms...zeer ongezellig hier thuis, zelfs geen goede morgen Knipoog. Het antwoorden in m'n slaap ken ik ook, zelfde geld voor gebeld worden in m'n slaap, ga er gewoon doorheen. Maar wel een beetje trots van 1 wekker vanmorgen, kijken of het morgen weer lukt.

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 19:45

vind het ook een drama.. kan het gewoon niet..

savonds denk ik standaard: morgen ga ik écht op tijd eruit want dit en dat en bladiebla..
en dan heb ik 3 wekkers gezet maar ik kom gewoon echt mijn bed niet uit.. en dan kan er wel gezegd worden discipline enzo.. maar het interesseert me sochtends ook werkelijk allemaal niks.
'boeiend dan maar te laat, dan poets ik mn tanden maar niet, dan strijk ik mn blouse maar niet, kan mij het verotten' en dan ben ik alweer weggesuft..
en áls ik dan wakker word (te laat) dan ben ik het eerste half uur ook nog eens bloedchagrijnig en moet iedereen gewoon z'n mond houden.. dan ben ik echt een soort rondstrompelende zombie.. en ik word er nog chagrijneriger van dat ik dan moet haasten enzo..
en dan ga ik uiteindelijk de deur uit en als ik dan een beetje bijgetrokken ben denk ik van; oke vanavond ga ik echt op tijd naar bed.. maar dat komt er niet van want ik ben echt een avondmens..ik slaap gewoon echt niet voor 12en..

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 20:53

Ir111 schreef:
Twiggy2008 schreef:
maar ik vraag me (zeker in de winter) af, welke mafketel ooit verzonnen heeft dat je in het koude donker op moet staan. Haha!

Een ochtendmens waarschijnlijk... Clown

Heel jammer dat de maatschappij niet door avondmensen is ingericht, zou mij iig een hoop ellende schelen...

idd. en dan sochtends uit je warme bedje in die verschrikkelijke kou bah!

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 21:56

Volgens mij helpt ouder worden ook...ik heb ook vreselijke deadlines, dus weekjes met 4 of 5 uur per nacht komen regelmatig voor. Maar ik heb blijkbaar steeds minder slaap nodig en kom (een enkele uitzondering daargelaten) gewoon uit m'n nest. Vroeger was dat echt wel anders.

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 22:28

zo herkenbaar!
ik zet wekker en kan zovaak op snooze drukken. en eigenlijk wil ik ook wel is heel relaxt me kunnen aankleden, haartjes doen, tandjes poetsen en relaxt kunnen eten en een beetje chillen!

aan het begin van t topic las ik iemand over tv kijken, ga ik morgen ook maar is proberen!

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 22:43

als ik naar school moet kan ik er echt niet uitkomen... maar als ik vrij heb en vroeg naaar de paarden ga, ben ik er meestal nog vóór mn wekker uit! dus misschien moet je maar ff denken dar je voor school ff je paard gaat voeren ofzo... Clown

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 23:04

Ik ga 's avonds rond 22.00 uur naar bed en 's ochtends om 5.45 uur gaat mijn wekkertje weer.
De wekker staat zo afgestelt dat ik nog een kwartiertje kan blijven liggen.

Ik moet 's ochtends voordat ik aan het werk ga eerst mijn vriend weg brengen en de paarden voeren en checken en heb dus ook absoluut geen moeite om uit bed te komen.
Ik ga met plezier naar me paardjes, ook als het zo vroeg is.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 23:33

Citaat:
Volgens mij helpt ouder worden ook...ik heb ook vreselijke deadlines, dus weekjes met 4 of 5 uur per nacht komen regelmatig voor. Maar ik heb blijkbaar steeds minder slaap nodig en kom (een enkele uitzondering daargelaten) gewoon uit m'n nest. Vroeger was dat echt wel anders.

Een jaar of vijf geleden haalden ik zo een nachtje of wat door, en kon ik prima af met maar een paar uurtjes slaap, ook voor langere tijd. Nu lukt me dat niet meer... Ik ben nog niet echt oud dus wie weet komt het weer... Haha!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-08 00:08

Ik ben vroeger zelfs dagen achter elkaar doorgegaan. Nu crash ik al bij de gedachte. What reminds me, ik moet maar eens m'n bedje in kruipen Knipoog