'Slachtoffer' van de pil

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

izzy1985

Re: 'Slachtoffer' van de pil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 16:03

tja overleg met de huisarts.... nog zoiets.... valt daar tegenwoordig nog mee te overleggen?

De huisartsen bij ons zijn zo arrogant, daar ga ik liever nooit naar toe... die beweren altijd wat anders of ze zijn te laks wat sommige dingen betreft...

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 16:04

Suzanne F. schreef:
Breitling schreef:
Dat kan een zwangerschaps masker zijn. Als je tijdens je zwangerschap in uv licht komt (zon/zonnebank) dan kun je pigmentvlekken krijgen.
Dat hoeft dus niet door de pil te komen,

Ik kreeg het een jaar NA mijn zwangerschap of kan het met terugwerkende kracht?? Clown

owww zo lang er na dan zal het dat niet zijn.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-08 16:05

Dat het bij 'zelden' staat komt misschien ook doordat velen de klachten niet aangeven, waardoor de bijsluiter niet veranderd kan worden.

Ik ben echt bijna 15 kilo aangekomen nadat ik die pil heb.

En achteraf na het openen van dit topic gaan bij zoveel mensen de ogen open.
Ik ben echt blij dat ik dus niet de enige ben die altijd gedacht heeft dat het ergens anders aan lag, nooit gedacht aan de pil.

efaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 16:07

ik had ook altijd microgynon ben toen overgezet, kreeg heel veel last van buikpijn en heb nu dus weer de microgynon, terwijl er werd verteld nee het echt is preciiiieeeeeesss hetzelfde!!!!!!!!! Boos! Boos! toch gek dat mn buikpijn weg was na het terug gaan op de oude magoed....

xxxNaatjuhxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 16:08

meen je niet ?? :S ik had ook micragenon 30 en heb ook een andere gehad omdat dezen ietm eer vegoed werd kreeg iederene dus een andere
maar het zijn de zeflde stoffen zeiden ze dus nergens om me eigen zorgen om te maken, maar nu ik dit lees word ik wel even bang Boos!

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 16:10

Is hier nog iemand met Lovette ? Ik lees her en der dat het een lichte pil is, en die je niet door kan slikken in je stopweek?
Dus ik begin hier langzaam helemaal in paniek te raken, aangezien ik m laatst 3 maand doorgeslikt heb?

xxxNaatjuhxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 16:10

ownee wahct even pak net het doosje erbij het is een andere die ik in de plaats heb gekregen, ik heb nu Stediril 30 gekregen.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 16:11

ik heb precies dezelfde verandering nu.. maar tot nu toe alleen nog positief.. ben wel beetje bang nu:S

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 16:33

Nouja, aangezien langg niet iedereen er last van heeft hoef je je niet meteen zorgen te maken. Ik zou gewoon goed opletten maar jezelf niks in het hoofd halen.

Ik heb nu ik ff nagedacht heb meerdere dingen gehad toen ik ben begonnen met de pil: zonder reden flauwgevallen, migraine gehad en altijd de 2e en 3e week van het pil-slikken hele harde steken in mijn buik. Dit begon wel ongeveer na 2 maand slikken denk ik. Ik wacht nog 1 maand af, schrijf op wat ik wanneer voel.. en als het niet minder gewoden is, ga ik ermee naar de huisarts. Dan wil ik microgynon terug! Hoe zit dat met de verzekering? niet of wel vergoed?

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 16:39

Ik ben de hele tijd op internet al aan het zoeken, naar ervaringen van andere mensen met lovette. En er zijn er meer die flauwvallen met deze pil..
En idd, ik ben afgelopen keer ook bijna flauwgevallen, heb me ook in tijden niet zo beroerd gevoelt.

Misschien eens kijken naar die prikpil..

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 16:43

hm vreemd zeg Scheve mond ik heb geen lovette die ken ik niet, ik heb stediril.. Maar weet wel dat ik nooit weer wil flauwvallen!!
Prikpil vind ik ook maar niks eigenlijk waarom weet ik eigelijk niet.. Het idee dat je ergens een staafje hebt...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 16:43

ik moet er eigenlijk niet aan denken om ts stoppen met de pil...krijg ik al die kwaaltjes er ook weer bij!
ik heb de goedkope variant van de diane pil, ben een tijd op een andere pil geweest.
maar beviel me niet ( in de stopweek hoofdpijn)dus toen toch maar weer terug.
ik slik de pil nu zo'n 21 jaar alweer.
ben er gelukkig niet van aangekomen,dat doe ik alleen als ik teveel eet Tong uitsteken

pigmentvlekken door de pil kan, ik heb het wel op mijn bovenlip als ik dan te lang in de zon zit,maar dankzij een zalfje van de dermatoloog is dat verholpen.

van de prikpil hoor ik alleen maar verhalen dat je er best wel van aankomt, en dat mensen toch met enige regelmaat een lichte bloeding van een dag hebben

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 16:44

Nog even terug te komen op de overgang van de andere pillen,
ik slikte indd ook de microgynon 30 en kreeg ook ineens een andere, deze heb ik 1 strip geslikt en voelde me gewoon niet prettig! Heb gelijk weer om me oude pil gevraagd en deze kreeg ik gelukkig!
Nu ben ik dus zoals ik eerder zei gestopt een aantal weken, en voel me met de dag beter!

Moet wel zeggen dat ik eerder bij de huisarts ben geweest om te vragen of bepaalde klachten van de pil af komen en ook mij werd gezegd dat is bijna onmogelijk en toen ben ik dus niet gestopt.
Toen paar maand later dacht ik wie niet waagd niet niet wint dus ga het gewoon doen!
Tot nu toe bevalt het mij eigenlijk prima!

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 16:47

rensju schreef:
hm vreemd zeg Scheve mond ik heb geen lovette die ken ik niet, ik heb stediril.. Maar weet wel dat ik nooit weer wil flauwvallen!!
Prikpil vind ik ook maar niks eigenlijk waarom weet ik eigelijk niet.. Het idee dat je ergens een staafje hebt...

Prikpil is gewoon een prik met een verhoogd aantal hormonen, dezelfde werking als 3 pillenstrippen dacht ik.. aangezien je m 1 x in de 3 maand moet halen.. las ik net.
Staafje is spiraaltje..

Ik weet het ook niet hoor haha.. maar ben zo bang dat het een keer fout gaat.. helemaal nu 2 oud-klasgenoten
zwanger zijn Rolleyes

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 16:50

NonaWen schreef:
Staafje is spiraaltje..

Dat staafje is geen spiraaltje hoor.
Het is een implantaat dat in je arm wordt geplaatst, zoek maar eens op Implanon.
Ook al genoeg nare verhalen over gehoord overigens.

lique

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 16:52

ik had ook die microdinges 30 en ben ondanks netjes slikken, niks overslaan ...zwanger geworden!!!
heel ander vehaal ,maargoed dat kan dus ook...

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-08 16:54

Ik heb zelfs gehoord dat na gebruik van prikpil, je vele malen moeilijker zwanger wordt. Ook is pilgebruik niet goed bij heel lang gebruik.
Geef toe, alles brengt schade aan je lichaam

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 16:54

lique schreef:
ik had ook die microdinges 30 en ben ondanks netjes slikken, niks overslaan ...zwanger geworden!!!

Daar mogen ze van mij ook nog wel ens extra onderzoek naar doen..
99% bescherming tegen zwangerschap.. Terwijl ik redelijk vaak hoor dat iemand de pil netjes slikt en toch zwanger wordt..

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 16:57

Ja bedoelde met staafje dus de prikpil.. Maar dat wil ik niet, ring heeft mijn zus hele nare ervaringen mee gehad, spiraaltje wil ik al helemaal niet... Hoop dat mijn huisarts microgynon weer voor wil schrijven, dan wordt ie ook vergoed namelijk en ben ik weer blij.
Stoppen met de pil hoef ik niet, want met Microg. had ik nergens last van en ook nog niet zwanger geweest duss Vork
Me nichtje is ook zwanger door de pil heen... Ach gut

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 17:00

Ach, mijn zus heeft een staafje en is er heel blij mee.

Bedenk met de pil: 1x ziek en overgeven en je kunt hem al kwijt zijn of met diaree kan hij zo snel door je lichaam heen gaan dat de stoffen niet opgenomen kunnen worden.
En dan verhoogt de kan op een kleine.

En dan heb je ook nog mensen die af en toe een pilleke vergeten... ikke ook, maar nog nooit wat van gekomen Haha!

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 17:05

Haha.. oke.. nou weer wat geleerd vandaag..

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 17:13

Heb niet alles doorgelezen maar ben het wel eens met de titel van dit topic. Ook heb ik jaren de pil geslikt en mijn klachten werden steeds erger en omvangrijker maar niemand die de schuld aan de pil gaf. Migraine aanvallen 2-3 keer per maand, hoge bloeddruk, extreme stemmingswisselingen, trombose gevoeligheid en ga maar even door, ik was gewoon echt een 'ander' persoon. Ik dacht dat het er allemaal 'bij hoorde'. Wist ik veel dat het aan de pil lag. Tot ik stopte! Mensen, wat voelde ik een verschil zeg! Het grote verschil kwam al meteen binnen 6 maanden na het stoppen met de pil, ik voelde me gewoon anders en beter. Weer een normale bloeddruk, geen abnormale hoofdpijnen meer enzovoort... . Bij mij komt die troep er dan ook echt nooit meer in, dat is het me echt niet waard!
Zelfs mijn vriend wil dat ik er nooit meer aan begin, ik was echt een compleet ander persoon. Ik herkende mezelf op het laatste niet eens meer. Dat die hormonen zoveel kunnen doen in je lijf is me nu wel duidelijk. Ik laat het gewoon over aan mijn natuurlijke hormonen huishouding.

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 17:24

Hmm ik heb geloof ik gewoon nog microgynon 30 maar dan witte pillen. Eerst waren ze namelijk geel en de verpakking was goudkleurig. Nu dus zilverkleurig en witte pillen.
Maar volgens mij is het gewoon dezelfde pil.

Ik heb sowieso sinds ik de pil slik vaak last van stemmingswisselingen en somberheid. Maar voor de menstruatie die ik nu heb heb ik dat er wel voor over. Voordat ik de pil slikte was dat namelijk echt een ramp!

Ik heb trouwens ook vaak nergens zin in maar ik weet niet hoe dat is als ik de pil niet slik haha :p

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 18:17

lique schreef:
heel ander vehaal ,maargoed dat kan dus ook...

Ook ik meld me daarvoor. Ik was overgestapt van Diane35 naar Microgynon 30 en was ook meteen zwanger.

Dusse... Clown

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 18:23

Ik heb hetzelfde! De apotheek zei dat het hetzelfde was, maar na een beetje onderzoek kwam ik erachter dat dat niet het geval was! En ik heb lekker op eigen kosten Mycrogynon gekocht!