Afval-probleem

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Chikiboy

Re: Afval-probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 23:00

Charlenexx schreef:
@Juul daar woog ik nog 52 Tong uitsteken het is nu 57 er moet écht iets vanaf. Vroeger deed ik heel veel trainen, oefeningen om mijn lichaam strak te houden en te krijgen. Maar na 10 uur werken heb ik daar echt geen zin meer in Verward Enige wat ik wel echt fijn vind is dat ik van 2 lelijke erwten naar 2 mooie borsten ben gegaan Knipoog

Als je nu mooie borsten hebt maar terug zou afvallen...dan zul je niet terug "zoals je zelf zegt "2 lelijke erwten hebben " maar 2 lelijke hangende erwten...

Das het nadeel van vermageren...wat eens mooi was...blijf verminkt mager achter...

Nu ik niet bewegen mag ben ik 7 kilo bijgekomen op 5 weken...vreselijk idd. maar mooi stevige staande borsten Haha! die binnen 2 maand onherkenbaar zullen zijn na 7 kilo minder Bloos

Zijt blij met wat ge hebt....dat kan niemand van je afpakken...t leven is al zo kort...Dat je er beter van genieten kan... binnen dit en enkele weken zal ik ettelijke begrafenissen mogen bijwonen...3 longkankers en borstkanker, hersentumor... om me heen...

En jullie maken je zorgen om enkele kilootjes ? Kom toch eens terug met jullie voeten op aarde en zijt blij dat ge leven moogt Ach gut

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 23:03

Charlenexx schreef:
Hmm ja wel een beetje, Ik kan het alleen nu beet pakken een randje vet Tong uitsteken En dat moet weeeggggg erger me er dood aan. Ennnn ik had 2 spijkerbroeken die niet meer pasten!!

dat randje vet werk je echt niet weg door af te vallen hoor ga buikspieren doen ofzo dat het weer wat strakker wordt. en over die broeken welke maat was het? Je moet echt niet op kledingmaten gaan kijken als je dat gaat doen wordt je helemaal para

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 23:04

Chikiboy: Ik maak me idd ook druk om een kilo'tje, om de reden die je zelf geeft. Ik wil niet dik worden om vervolgens af te moeten vallen en met los vel te blijven zitten. Dat zegt niets over hoe ik in het leven staan, ik ben verder harstikke gelukkig met het leven.
Maar wat er niet aan komt hoeft er ook niet af.

Cherrypop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 23:07

ukje schreef:
Charlenexx schreef:
Hmm ja wel een beetje, Ik kan het alleen nu beet pakken een randje vet Tong uitsteken En dat moet weeeggggg erger me er dood aan. Ennnn ik had 2 spijkerbroeken die niet meer pasten!!

dat randje vet werk je echt niet weg door af te vallen hoor ga buikspieren doen ofzo dat het weer wat strakker wordt. en over die broeken welke maat was het? Je moet echt niet op kledingmaten gaan kijken als je dat gaat doen wordt je helemaal para

Mn broeken waren maat 27/28 maar die heb ik laten innemen omdat ik toen zo dun was en ja dat ben ik nu dus niet echt meer.. Maar vond dat wel echt mooi. Was toen heel gelukkig met mn lichaam en nu niet echt meer. En ik weet dat 52 niet haalbaar is ivm mn werk. Toen deed ik niets en nu werk ik natuurlijk heel veel dus moet wel meer eten. Zoals ik al eerder zei heb ik na 10 uur fysiek werk niet echt zin meer in oefeningen doen Knipoog

_JL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 23:09

hey Nancy, ik snap hoe je je voelt, ik ben ook zo geobsedeerd door mijn eetgewoonten en gewicht...
ik tel wel dagelijks het aantal kcal dat ik binnenneem....
wél probeer ik gezond en vezelrijk te eten.
waarom niet eens volkorenpasta eten?
ik eet 2x per week als ontbijt een croissant, daar ga je echt niet dood aan,
het gaat erom gevarieerd en gezond te eten...
die chips kan ook gerust eens, gewoon niet elke dag...

ik heb 1 ding geleerd:
als je té streng bent voor jezelf loopt het slecht af,
ik woog nog 58kilo voor mijn 1.79m, dàt ging erover...
nu eet ik zo'n 1800kcal per dag en zit ik op een gezond gewicht van 63kilo,
als ze mij omschrijven ben ik nog steeds een smalle, maar steken ze hun pink al niet meer omhoog Clown

probeer gewoon eens nieuwe dingen te proeven en eet gezonde maaltijden met groentjes,
sommigen zijn echt wel eetbaar hoor, ik ben ook zo'n moeilijke eter... ik eet dan wel geen brood...
dot vervang ik door volkorencrackers en veel volkorenpasta,
ik eet amper vlees, dus eet ik veel noten,
gewoon omdat ik besef dat mijn lichaam vitaminen enzo nodig heeft!!

edit: voor de nieuwschierige profielkijkers, daar woog ik 67kilo, mijn maximum...

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 23:13

charlene, 27/28 is toch harstikke mooi maatje en zie het als iets positiefs dat je je broeken niet meer in hoeft te laten nemen en die broeken die dat waren te klein zijn want kennelijk zat je onder je gewicht (en ik wil hier niks mee zeggen of je iets had of niet)

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-08 23:15

Ik merk niet echt dat ik iets mis of zo..
Ik bedoel, ik voel me nou niet echt beroerd of slecht, omdat ik dus enkele (vele..??) voedingsstoffen mis, doordat ik dus zo veel brood eet..
Maar goed, dat brood komt me onderhand de keel uit, en het is echt tijd voor iets anders..

Maar ja, wat is nou lekker?? Bloos
Eerst was ik echt graatmager en kon je al mijn ribben letterlijk tellen, maar nu.. prff..
Ik ben toch liever mager dan dik hoor, omdat je als je afvalt inderdaad, je met 'los vel' komt te zitten en dat is nou niet bepaald mooi..

_JL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 23:17

je kunt je wel verzadigd voelen door die hopen brood,
en tekorten zijn op korte termijn ook niet altijd zichtbaar...
in je bloed kunnen ze dit meten...

wat lekker is? proeven!!
zoek een buffetrestaurant uit en begin eraan!

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 23:18

nancy, er is niks mis mee om vol slank te zijn je hoeft er echt niet als een fotomodel uit te zien en als je tips over voeding wil dan kan je altijd in het topic terecht zou zo de link wel even geven.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-08 23:20

buffet!?
Dat is zooooo slecht voor mij Bloos
Dan eet ik sla of zo, omdat ik al die andere prut niet lust..
Proeven durf ik niet Boos!
Dan denk ik; vanavond ga ik aardappelen, en witlof, en biefstuk eten!

En als t dan echt op je bord ligt, denk je echt iiieee, dát ga ik niet eten!

Maar goed, ik móet dus echt afvallen jongens, ik zit op maar 28/29..
Dat zijn écht 2 maten te veel..imo dan..

En ik hoef er ook niet uit te zien als een foto model Bloos
Maar gewoon, wat dunner zou ik erg op prijs stellen

_JL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 23:22

dan vind je mij ook een dikke, ik heb maat 28...
ik lustte zogezegd ook geen biefstuk, dit heb ik 3 jaar volgehouden,
tot een vriendin het eens had klaargemaakt en ik moeilijk kon weigeren,
ze had een uur in de keuken gestaan Bloos
viel best nog mee hoor... Knipoog

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 23:27

Nancy, GA ASJEBLIEFT HULP ZOEKEN wij kunnen niet in jouw hoofd kijken hun kunnen dat ook niet maar die mensen die kunnen jouw beter helpen dan dat wij dat kunnen want van ons lijkt het wel of je niet wil horen dat je niet hoeft af te vallen kortom het zit tussen die oren van jouw. En ik kan je het boven genoemde aanraden het helpt nogmaals ik kan niet in je hoofd kijken maar ik weet wat je nu ongeveer doormaakt heb het zelf nog niet zolang geleden ook gehad en met behulp van dietiste en psycholoog heb ik in iedergeval mijn leventje weer teruggekregen en denk ik niet steeds ik moet afvallen afvallen afvallen.

_JL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 23:28

ukje, ik heb het ook gedaan, maar dan gewoon met behulp van mijn vriend, betergezegd iemand die om je geeft en het beste met je voorheeft.
Ik vind dat beter dan iemand die je totaal niet kent...

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-08 23:29

_JL_ schreef:
dan vind je mij ook een dikke, ik heb maat 28...
ik lustte zogezegd ook geen biefstuk, dit heb ik 3 jaar volgehouden,
tot een vriendin het eens had klaargemaakt en ik moeilijk kon weigeren,
ze had een uur in de keuken gestaan Bloos
viel best nog mee hoor... Knipoog

nou ik heb t zo vaak geprobeerd..
maar ik krijg het niet weg!! Zo raar..
Rood vlees krijg ik niet weg,, ieder ander vlees (wat lekker is Bloos) gaat er wel in..

_JL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 23:30

ik doorbak het hoor, rood kan ik ook niet zien Knipoog

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-08 23:32

ukje schreef:
Nancy, GA ASJEBLIEFT HULP ZOEKEN wij kunnen niet in jouw hoofd kijken hun kunnen dat ook niet maar die mensen die kunnen jouw beter helpen dan dat wij dat kunnen want van ons lijkt het wel of je niet wil horen dat je niet hoeft af te vallen kortom het zit tussen die oren van jouw. En ik kan je het boven genoemde aanraden het helpt nogmaals ik kan niet in je hoofd kijken maar ik weet wat je nu ongeveer doormaakt heb het zelf nog niet zolang geleden ook gehad en met behulp van dietiste en psycholoog heb ik in iedergeval mijn leventje weer teruggekregen en denk ik niet steeds ik moet afvallen afvallen afvallen.

nou ik hoef helemaal geen hulp te zoeken vind ik..
Ik ben nog helemaal niet ver heen Bloos
Ik bedoel, kan wel heel erg bezig zijn met mijn gewicht, maar dan nog..
Ik vind niet echt dat ik al hulp nodig heb..
Ik denk ook niet steeds afvallen afvallen afvallen, misschien kom ik wel zo over..
maar dat is dat mis..
Ik kijk nu alleen 4x naar de calorieen en suikers dat erin zit.. Bloos
Daar is toch niks mis mee??
En ik vind gewoon dat ik wat dunner mag worden,, bij buik en (boven) benen dan.. De rest is eigenlijk wel prima..

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-08 23:33

_JL_ schreef:
ik doorbak het hoor, rood kan ik ook niet zien Knipoog

haha Tong uitsteken
Kip vind ik anders wel echt heeeerrlijkkk Lachen
Vooral gegrilde kip..
Gegrilde kip is toch beter dan gebakken?? Lachen

Omdat je boter doet bij t bakken en bij gegrilde kip komt t vet er juist uit, toch?

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 23:36

_JL_ schreef:
ukje, ik heb het ook gedaan, maar dan gewoon met behulp van mijn vriend, betergezegd iemand die om je geeft en het beste met je voorheeft.
Ik vind dat beter dan iemand die je totaal niet kent...

Het maakt toch niet uit hoe je het doet maar hoe zij praat vindt ik persoonlijk dat ze hulp moet gaan zoeken of zeg ik nu iets heel doms natuurlijk is het fijn als je het met behulp van iemand kan doen die je vertrouwt maar wij er zijn ook andere wegen.

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 23:39

Ga jij maar lekker afvallen van mijn part tot je een ons weegt ben hier klaar als je geen eens moeite doet om mijn bericht te begrijpen.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 11:06

_Nancy schreef:
ukje schreef:

nou ik hoef helemaal geen hulp te zoeken vind ik..
Ik ben nog helemaal niet ver heen Bloos
Ik bedoel, kan wel heel erg bezig zijn met mijn gewicht, maar dan nog..
Ik vind niet echt dat ik al hulp nodig heb..
Ik denk ook niet steeds afvallen afvallen afvallen, misschien kom ik wel zo over..
maar dat is dat mis..
Ik kijk nu alleen 4x naar de calorieen en suikers dat erin zit.. Bloos
Daar is toch niks mis mee??
En ik vind gewoon dat ik wat dunner mag worden,, bij buik en (boven) benen dan.. De rest is eigenlijk wel prima..

Zo begon het bij mij ook..
En nu heb ik al zo een acht jaar anorexia.

Maar goed, je krijgt gelukkig niet zomaar anorexia.
Maar meid, er zijn écht zoveel dingen belangrijker dan gewicht en lichaamsomvang.
Ik wou dat ik nooit was gaan afvallen.
Behoed jezelf ervoor!

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 12:07

_Nancy schreef:
buffet!?
Dat is zooooo slecht voor mij Bloos
Dan eet ik sla of zo, omdat ik al die andere prut niet lust..
Proeven durf ik niet Boos!
Dan denk ik; vanavond ga ik aardappelen, en witlof, en biefstuk eten!

En als t dan echt op je bord ligt, denk je echt iiieee, dát ga ik niet eten!

Maar goed, ik móet dus echt afvallen jongens, ik zit op maar 28/29..
Dat zijn écht 2 maten te veel..imo dan..

En ik hoef er ook niet uit te zien als een foto model Bloos
Maar gewoon, wat dunner zou ik erg op prijs stellen

Zeg kind, ga jij is fietsen! Tong uitsteken
Je bent 3 keer zo dun als mij dus niet zeuren jij..! zit nog geen gram vet aan dat lijf van jou Tong uitsteken haha!
Als jij dik bent, wat ben ik dan wel niet? Huilen van het lachen help.

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 17:52

Ik schrik hier een beetje van de posten van de TS..

Ze vindt maat 28 dus te dik.. Ik heb, damesmaat, 42/44.. Dan wil ik niet weten wat je over mij denkt..

Ukje en Broccoli waarschuwen je er al voor.. Meid dit kan leiden naar een eetstoornis. Als jij obsesief calorieen gaat tellen en alleen maar bezig bent met afvallen, want zo komt het idd over, maak je jezelf helemaal gek!

En ik lust niet is ook wel makkelijk om te zeggen. Ik ken zat mensen die zeggen ik lust niet en het nog nooit geproefd hebben. Je moet soms ook even flink zijn en het kinderachtige ik lust niet achterwege laten.

Ik heb in je profiel een foto van je gezien, en jij bent absoluut niet dik hoor. Dus waar je dat idee vandaan hebt?

Maar ik zou tevreden zijn met wie je bent. Ik zou ook wel wat kilo's kwijt kunnen/willen, maar ik ben gelukkig met wie ik ben en dat is een van de belangrijkste dingen in het leven.

Succes!

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 18:05

Juist Nanne, ik heb ook 44, zoals ik zei, ik ben 14 kilo te zwaar. Tuurlijk probeer ik af te vallen maar leef ook wel een beetje op de manier van het kan zo afgelopen zijn.

Gompie58

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 18:30

Tja, en ik heb maat 46.......... Bloos
Tuurlijk te dik, maar ik ben dus al bezig met extra bewegen mbv fysio, want ik ben niet gezond......... Verdrietig

Ik heb haar ook al gezegd dat je niet alleen afvalt waar je het wilt, dat is gewoon haar bouw...... Cool

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 18:43

Doortje58 schreef:
Tja, en ik heb maat 46.......... Bloos
Tuurlijk te dik, maar ik ben dus al bezig met extra bewegen mbv fysio, want ik ben niet gezond......... Verdrietig

Ik heb haar ook al gezegd dat je niet alleen afvalt waar je het wilt, dat is gewoon haar bouw...... Cool

Jeeeeetje zo'n grote maat!

Nee, dat is een geintje natuurlijk. Het gaat niet om maat/gewicht, het gaat erom dat je leert om gelukkig met jezelf te zijn.

Ik kan er zelfs een beetje boos om worden.. Dan denk ik verdorie, je bent gezond, ziet er goed uit en dan ga je zeuren dat je af wilt vallen. Ik zie dat eerlijk gezegd als een vorm van aandacht.

Natuurlijk ben ik ook te zwaar en zou ik meer moeten sporten. Het probleem is alleen dat mijn rug dat niet toe laat.

En net zoals je zegt heeft je bouw er ook veel mee van doen. Ik ben vrij breed en het zou er niet uitzien als ik 60 kg zou wegen.. Al vind ik dat dus wel als een mooi gewicht klinken, maar het is het absoluut niet voor mijn postuur.