ELECTROSTRESS! Ook jij hebt daar mee te maken! Lees maar.

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

goeroe

Re: ELECTROSTRESS! Ook jij hebt daar mee te maken! Lees maar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 23:04

balance schreef:
Ik heb in m'n mobieltje een sticker zitten. Net zoals alle andere gezinsleden. Zij beweren dat hun hoofdpijn is verdwenen na het plaatsen van de sticker.

Sticker? Blond Wat voor stickers zijn dat?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 23:09

Als het goed is, is dit het http://www.life-maxx.nl/

Voor dat onderzoek ik ga het maandag vragen aan men neurpsychologie prof

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 23:11

Ik ben ook niet bekend met de opbrengsten van gemeentes bij de plaatsing van UMTS-masten. Ja, met de opbrengsten van de leges als gevolg van de aanvraag van een bouwvergunnig ( ik geloof als de mast meer dan 5 meter hoog is ). Maar dat is een vastgesteld bedrag dat iedereen voor een dergelijke vergunning betaald.
Daarnaast wellicht eventuele pacht, mocht de mast op gemeentelijke grond staan.
Wat ik vooral hoor, is dat veel gemeenten juist de bouw van de masten willen weigeren ivm de onrust onder de bevolking over de gezondheidsrisico's. Zij kunnen dat echter niet op basis van de huidige wetgeving. Als de aanvraag klopt, kan de gemeente weinig doen volgens mij.
Over de inkomsten van de abri's ben je ook niet helemaal correct geïnformeerd Garny. Veel abri's zijn eigendom van de vervoersmaatschappijen of worden door een andere commerciële exploitant beheert. Niet dat er geen enkele gemeente inkomsten zal hebben uit de verhuur, dat zou ik niet zo stellig durven te zeggen hier, maar dat is wat anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 23:11

Die stickers zijn bedrukt met symbolen, ik ken ze wel maar hecht daar geen waarde aan...

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 23:15

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 23:16

Ik weet niet of het al eerder gezegd is, maar er bestaan meerdere vormen van straling. Wat denk je van aardstraling etc. (meer uitleg: http://www.wichelroedelopen.nl/). En die zijn allemaal slecht voor de gezondheid. Dus moet je wat aan het geheel doen, als je alleen wat aan de telefoon doet, beperk je alleen die straling.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 23:26

katiavl schreef:
Als het goed is, is dit het http://www.life-maxx.nl/

Voor dat onderzoek ik ga het maandag vragen aan men neurpsychologie prof

Ok, dankjewel, ik ben benieuwd.

Het verhaal over de stickers vind ik wel interessant, maar eerlijk gezegd een beetje vaag. Ik begrijp niet zo goed wat ze nu precies doen. Mijn eerste gedachte was eerlijk gezegd 'handige fabrikant' dat hij in dit gat in de markt springt. Anderen waren in deze discussie sceptisch omdat er geld mee gemoeid zou zijn, datzelfde heb ik nu dus. Knipoog

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 23:27

suleilitha schreef:
Die stickers zijn bedrukt met symbolen, ik ken ze wel maar hecht daar geen waarde aan...

Zou je willen uitleggen waarom?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 23:36

Nou zit ik de hele dag achter m'n laptop (met jawel, wireless internet. *LOL* ), staat m'n mobieltje de hele dag aan (zit ook internet op. ROFL ) en ik heb idd rest van slapeloosheid. Maar dat lijkt me ook niet zo gek, ik zit toch wel zo'n 10 uur (of meer) per dag achter de computer. Maar andere klachen? Nee...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 23:38

Het is puur een stukje papier met wat stipjes erop en daar hou je geen elektrostress mee tegen. Een kennis van ons heeft ze twee jaar geleden al echt overal opgeplakt, op zijn telefoons, op zijn tv etc. En resultaat nul komma nul. Kun je ook niet anders verwachten van een stickertje.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 00:20

Voor zo ongeveer een jaar geleden hebben wij een erkend iemand laten komen ivm aardstralen.
Het gaat hier dus niet over aardstralen, maar die zaten er dus wel en ook precies op de plek waar ik sliep, (aardstraal+ water ader).

Ook heeft die man toen met speciale apparatuur electrosmog opgemeten.
En jawel, het sloeg flink uit bij het hoofd gedeelte van ons bed.
We hebben daar twee bedlampjes ingebouwd en een digi wekker.
we hebben toen het bed aan de kant geschoven en die man heeft ons laten zien wat het probleem was.
Op de een of andere manier zat het niet goed met elkaar verbonden waardoor er veel electrosmog vrij kwam.
We hebben dat toen verandert en het was meteen op de meting te zien.
Jammer alleen dat de buren met hun bed precies aan onze muur grenzen, want ook daar krijgen wij best veel van mee.
Maar goed, je gaat niet je buren lastig vallen met zulk soort zaken want idd, de meeste mensen kijken je toch nog aan alsof je een marsmannetje bent.
Maar ik ben zeker van het feit dat deze stralingen wel degelijk van invloed zijn op onze gezondheid.
Ik loop zelf ook met klachten, maarja....dat word dan toch vaak op psychisch gegooid.
Zelf zou ik er ook iets meer rekening mee kunnen houden ,maar het is gewoon erg moeilijk om al onze apparatuur die in het dagelijks leven zo gewoon zijn geworden van de hand te doen.
De een zal er zeker veel gevoeliger voor zijn dan de ander.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 00:22

detour schreef:
hey, wat gaaf! Ben heel benieuwd, ik heb daar wel wat mee, maar beduidend minder, is minder bekende stof. Bloos

Met die telephatie bedoelde ik dus eigenlijk dat ik vanmiddag er aan liep te denken om hier een topic over te openen en prompt staat er al een van jou Knipoog

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-08 00:25

Oke, thanks, nu begrijp ik je, en sta daar ook voor open! Knipoog

Wat ontzettend leuk dat mensen de moeite nemen eea te lezen, te onderzoeken via internet of andere bronnen wat er aan onderzoek is gedaan, het leeft tenminste. Haha!

Muisbal, jij reageert negatief en aanvallend, Je hebt je punt gemaakt en ik zie geen toegevoegde waarde. het is je goedrecht te denken wat je wilt. Knipoog

(Ook als je 18 bent Cool Knipoog )

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-08 00:30

Onassa schreef:
Voor zo ongeveer een jaar geleden hebben wij een erkend iemand laten komen ivm aardstralen.
Het gaat hier dus niet over aardstralen, maar die zaten er dus wel en ook precies op de plek waar ik sliep, (aardstraal+ water ader).

Ook heeft die man toen met speciale apparatuur electrosmog opgemeten.
En jawel, het sloeg flink uit bij het hoofd gedeelte van ons bed.
We hebben daar twee bedlampjes ingebouwd en een digi wekker.
we hebben toen het bed aan de kant geschoven en die man heeft ons laten zien wat het probleem was.
Op de een of andere manier zat het niet goed met elkaar verbonden waardoor er veel electrosmog vrij kwam.
We hebben dat toen verandert en het was meteen op de meting te zien.
Jammer alleen dat de buren met hun bed precies aan onze muur grenzen, want ook daar krijgen wij best veel van mee.
Maar goed, je gaat niet je buren lastig vallen met zulk soort zaken want idd, de meeste mensen kijken je toch nog aan alsof je een marsmannetje bent.
Maar ik ben zeker van het feit dat deze stralingen wel degelijk van invloed zijn op onze gezondheid.
Ik loop zelf ook met klachten, maarja....dat word dan toch vaak op psychisch gegooid.
Zelf zou ik er ook iets meer rekening mee kunnen houden ,maar het is gewoon erg moeilijk om al onze apparatuur die in het dagelijks leven zo gewoon zijn geworden van de hand te doen.
De een zal er zeker veel gevoeliger voor zijn dan de ander.

Wat fijn dat jij ook de oorzaak hebt gevonde, als mensen met klachten zich heir melden die iets hebben ontdekt er over, dan komen andere mensen ook weer meer te weten. Ach gut

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 00:38

Ja, alleen zijn mijn klachten jammer genoeg niet vermindert, en dat terwijl we beiden een mat onder ons bed hebben liggen nu, die de aardstralen moet afbuigen.
Mijn man slaapt sinds dien wel veel beter, maar ik ben er helaas niets mee opgeschoten.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-08 00:42

Zonde meis, ik heb een soort pasje gekregen wat onder mijn laken ligt waar o.a. met homeopathie op is gewerkt.Ik slaap beter, was nogal aarzelend maar ach, als het maar werkt. Knipoog

Als je info wilt, dan vraag ik even voor je hoe of wat aan mijn arts, oke?

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 00:50

Ik zou daar idd wel wat meer info over willen.
Als je al zolang met je gezondheid tobt en er komt nooit iets concreets uit medische onderzoeken ga je verder kijken.
Oke, dan kost het vaak wel wat, maar je gezondheid is toch het aller belangrijkste en zou er wat voor over hebben als dat eens beter werd.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 02:37

Al de symptomen die aan "elektrostress" worden geweten kunnen ook aan gewone stress/ overspannenheid worden geweten. Mischien is het rustiger aan doen wel een oplossing, in plaats van meteen alles wat neigt naar draadloos naar de vullisbelt te brengen. Maar het is makkelijker om klachten aan iets van buitenaf te wijten dan bij jezelf te rade gaan of je niet over je eigen grenzen heengaat... Dan moet je immers dingen gaan veranderen, terwijl je als je het aan elektrostress wijt zelf niet verder hoeft te kijken.

Heb jarenlang met hoogspanning gewerkt (flinke magnetische velden, kan ik je garanderen) maar mijn problemen zitten toch echt in mijzelf, niet in de elektromagnetische straling waaraan ik beroepsmatig ben blootgesteld. Zodra ik namelijk mijn gedrag verander, dus iets minder hooi op mijn vork neem en wat rustiger leef, nemen de klachten wonderlijk genoeg ook af!

Het is goed dat er nagedacht wordt over de hoeveelheid straling waaraan mensen dagelijks blootgesteld worden (dat het niet gezond kan zijn geloof ik best, maar ik geloof ook dat de meeste aan elektrostress gerelateerde klachten zich pas na hele lange tijd openbaren (kanker)), maar het is nog beter om bij jezelf ten rade te gaan of je niet jezelf enorm voorbij aan het rennen bent. Dat scheelt op de korte termijn ook al enorm!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-08 09:32

Michk, thanks, ook daar ben ik mee aan de slag geweest. Je kunt nl nogal een hoop ontdekken in een aantal jaren, hoor! Knipoog
En als dingen niet werken schrap je die.
Ik heb twee vriendinnen met een auto immuunziekte, als je de onbegrip hoort om hen heen, van buren, kennisen, artsen, hou je dan maar eens taai mentaal terwijl je al niet lekker functioneert.. NU heeft het beestje een naam en hey- mensen binden zich meer in en nemen hen ineens serieus! Clown

Het is nl net zo makkelijk om alles op de psychische overbelasting te gooien, toch?... Clown

En dat betekent dat eerder genoemde waarvan vriend met UMTS werkt en het mobieltje niet naast hoofd mag leggen, afstand moet houden van de masten zelf ivm stralingsgevaar- net als zijn collegae te veel psychische belasting hebben. Koe

Maar goed.
Da's het lastige hier, ik kan boekdelen schrijven over mijn hele speurtocht en daar heb ik geen behoefte aan. Ik ben blij dat ik ontdekt heb wat verstoort zodat ik iets kan doen! Ach gut

En dat gun ik anderen ook. Pling
Laatst bijgewerkt door detour op 21-11-08 09:49, in het totaal 1 keer bewerkt

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-08 09:47

erleyne schreef:
Ik ben ook niet bekend met de opbrengsten van gemeentes bij de plaatsing van UMTS-masten. Ja, met de opbrengsten van de leges als gevolg van de aanvraag van een bouwvergunnig ( ik geloof als de mast meer dan 5 meter hoog is ). Maar dat is een vastgesteld bedrag dat iedereen voor een dergelijke vergunning betaald.
Daarnaast wellicht eventuele pacht, mocht de mast op gemeentelijke grond staan.
Wat ik vooral hoor, is dat veel gemeenten juist de bouw van de masten willen weigeren ivm de onrust onder de bevolking over de gezondheidsrisico's. Zij kunnen dat echter niet op basis van de huidige wetgeving. Als de aanvraag klopt, kan de gemeente weinig doen volgens mij.
Over de inkomsten van de abri's ben je ook niet helemaal correct geïnformeerd Garny. Veel abri's zijn eigendom van de vervoersmaatschappijen of worden door een andere commerciële exploitant beheert. Niet dat er geen enkele gemeente inkomsten zal hebben uit de verhuur, dat zou ik niet zo stellig durven te zeggen hier, maar dat is wat anders.

Waar hoor je dat? Knipoog

Ik heb juist gehoord dat providers flnk betalen als ze hun masten ergens plaatsen, al dan niet aan de gemeente, dan wel aan eigenaren van een terrein.
Maar goed, dat ik heb dan van de man uit NIjkerk die al jaren bezig is om mensen te waarschuwen voor de gevolgen, al een aantal keer op t.v. is geweest, de krant heeft gehaald..

Zou iemand die al jaren slap zwamt het nieuws halen?

marcs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 09:54

Ik zeg;

ff 10min. met je kop in de magnetron, en je hebt nooit meer last van straling Haha!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-08 09:55

marcs schreef:
Ik zeg;

ff 10min. met je kop in de magnetron, en je hebt nooit meer last van straling Haha!

* Hoop dat er geen suicidale bokkers meelezen. Knipoog Haha!

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 10:40

Werkt niet

Deurtje kan dan niet meer dicht en dan doet ie 't niet Boos!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-08 10:46

Sh*t, Sosha, wat balen... Ach gut
Zouden ze geen grotere magentrons hebben elders?.. Knipoog

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 11:25

helemaal glad die deurtjes van binnnen Huilen krijg je gewoon niet dicht...........

over het aanzetten maar helemaal niet te beginnen Boos!