Bijna dood ervaring

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Bijna dood ervaring

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 09:25

Fiffill schreef:
Miss_Malfoy schreef:
Nou ik was nog niet heel dichtbij, maar toch...

Tijdens een spelletje in het zwembad een iets te zwaar meiske op m'n nek genomen. Ik ging onderuit, en zij bleef doodleuk zitten. Ik kwam met geen mogelijkheid onder haar vandaan of naar boven, doodeng. Kon alleen maar naar boven staren, naar zo'n lichtplek op het water. Alles ging gewoon in sloommotion, best mooi. Stilte, en dat mooie licht...

En toen ging er een knopje om, heb ik dat meisje heel hard geknepen en liet ze me eindelijk gaan.

Het heeft niet lang geduurd, maar ik was al meerdere keren kopje onder gegaan, behoorlijk buiten adem, dus dan is het snel gedaan.

Dat ik heb dus een keertje bijna zelf gedaan. In een soort meertje waar je kon zwemmen, kijken hoe lang ik mijn adem in kon houden... lang dus. Op een gegeven moment hing ik daar gewoon heerlijk stil te hangen, ik keek naar het wateroppervlak en het was zo prachtig licht en stil. Ik wilde daar gewoon altijd blijven liggen.
En opeens dacht ik "nee dit is fout, dit moet niet" en toen brak ik naar boven in paniek en meteen naar adem happen natuurlijk. Uiteindelijk had ik er bijna tien minuten gelegen.

Wel heftige ervaringen hier zeg!

Na tien minuten zonder zuurstof houd je hersenactiviteit toch op? En dan kunnen je hersen neit meer functioneren en ben je dood. Of heb ikd it verkeert? (Is mij geleerd op het vmbo)

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 09:35

Sinds vorige week donderdag kan ik mij hier ook melden.

Ik was met een paar bezig die behoorlijk fris was. Besloot hem maar te gaan longeren in een klein buitenbakje, losgooien durfde ik niet aan omdat hij me al een keer uit is gesprongen. (het dier staat op een manege en de lessen waren al begonnen dus kon ik hem niet binnen los gooien of longeren.) Naja toen ik net de bak binnen was begon hij al recht voor me te gaan steigeren. Uiteindelijk heb ik hem zover gekregen dat hij lekker rondjes om me heen aan het rennen was. Na een stuk of tig rondjes stond hij ineens voor me stil, dus dacht ik: gaan we ook nog even de andere kant op. Ik ga aan de andere kant van hem staan, hij doet een paar passen de goede kant op en voor ik het weet heb ik een trap tegen mijn hoofd te pakken. hij heeft me vol onder mijn kin geraakt. Ik weet niet of hij geschrokken is of dat hij me irritant vond ofzo, maar ik weet wel dat hij zich echt heeft moeten omdraaien om mij zo te raken.
Als hij mij 10 cm hoger of lager geraakt had dan zat ik hier waarschijnlijk niet meer. Vind ik toch nog wel een erg eng idee.
Wat ik er nu aan over gehouden heb is een hersenschudding, 2 blauwe plekken en een wond onder op mijn kin die gelijmd moest worden.

marielle123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 10:14

ik heb ook nog een verhaal gehoord van mijn nicht..
haar oma lag op sterven ze was ernstig ziek.. de hele familie was al bij haar want die waren al opgeroepen door het zieken huis. behalve 1 zoon van haar. Ze zei: ik ga pas sterven al hij er ook bij is..
een poos later toen hij ook aangekomen was.. hebben ze nog afscheid genomen van elkaar.. toen deed ze haar ogen dicht en ademde nog maar heel slecht. ze zei: het is hier zo mooi zo mooi, ben ik er nu nog niet? en daarna was ze weer wakker en zei: jullie moeten allemaal met me mee want het is hier zo mooi.. en een paar seconden later was ze gestoven..
ik vind het zelf een indrukwekkend verhaal.. en heel erg gerusstellend dat alles vredig is..

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 11:52

Vind dit een heel interessant topic! Heftige verhalen zeg.

Ik heb zelf geen BDE gehad, iig niet zoals hier beschreven staat. Ik heb vroeger tijdens zwemles op de bodem van het zwembad gelegen, maar ik herinner me eigenlijk alleen maar paniek. En ik heb mijzelf een keer zien lopen tijdens een slechte trip.

Wel geloof ik in BDE's en de verhalen. Mijn vader komt uit Duitsland, en toen hij hier al woonde, en zijn ouders nog daar, zag hij 's nachts zijn vader bij zijn bed staan en heeft hij met hem gepraat. De volgende dag werd mijn opa dood in huis gevonden. Zo ken ik meer verhalen: mijn schoonzus die 's nachts wakker werd, een ambulance hoorde en haar opa gedag zag zeggen, toen bleek hij overleden. Mensen die pas sterven wanneer hun familie even weg is, dat soort dingen. Maar dat hoort denk ik niet echt bij dit topic. Ja, misschien vanuit de overledene, als keuze oid.

Shego

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 20:14

Ik heb een keer iets engs gehad toen ik vijf ofzo was
Ik liep naar de trap,en zag daar mijn hele familie onderaan staan.Ik liep en toen rende ik de trap af.Maar opeens rende ik niet meer,maar zweefde ik,langzaam naar beneden.Maar ik leek wel voor altijd te blijven vliegen,naarbeneden,de trap af...
Ik weet nu niet of het nou een droom was,of dat het echt was!Toch vond ik het heerlijk om te vliegen.En toen ik klein was rende ik dan altijd zo hard de trap af,en dan kreeg ik even dat heerlijke gevoel weer om gewichtloos te zijn...ik ben al mijn gedachten van vroeger vergeten,maar dit herrinner ik me nog als gisteren.Weet iemand wat dit kan zijn?!Mijn vriendin heeft precies zoiets gehad!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 20:20

ik ben 45 seconden dood geweest maar ik heb geen bde ervaring gehad, ik heb wel tijdens een operatie ( niet bij het hetzelfde ongeluk) gehad dat ik midden in de operatie wakker werd en ik zag alle artsen en verpleegsters in alle drukte van alles met me doen en ik zag een enorm fel licht. Na de operatie vroeg ik of ze het hadden gemerkt dat ik wakker was, en hun antwoord was dat ik helemaal niet wakker was geworden maar dat het kantje boord was

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 20:22

wat ik trouwens altijd heb gehad zijn rare dromen, 3dagen geleden droomde ik dat mijn oma overleed aan een hartaanval in haar slaap sochtends vroeg, ik helemaal in paniek mijn oma gebeld maar er was niets aan de hand, toen belde savonds mijn beste vriendin met de medeling dat haar opa die ochtend om half 8 is gestorven aan een hartaanval in zijn slaap...

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 23:52

Ik weet niet of ik mijn belevenis bij de bijna dood ervaringen kan rekenen... Maar het is allesinds iets dat me altijd is bijgebleven.
Geloof dat ik een jaar of 7 was. Ik was bij mijn grootmoeder en was Mentos aan het eten (van die ronde muntjes)..
Op een gegeven moment doe ik mijn hoofd achterover en die Mentos schiet in m'n keel.. Ik heb zo toch enkele minuten gestaan eer mijn grootmoeder
door had wat er gebeurde. Ik stikte. Ze heeft de Mentos eruit weten te krijgen uiteindelijk, maar ik was al half 'weg' zeg maar.

Het enige wat ik me er nog echt van herinner is dat ik tijdens het 'voorval' door het raam een ambulance zag staan.
Er stond helemaal geen ambulance, en er was op de plek waar ik stond in huis ook helemaal geen raam, dus dat was echt een hallucinatie denk ik.
Ik heb daarna echt jaaaaaaren geen Mentos meer gegeten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 02:45

ik heb vroeger weleens een hard snoepje in mn keel gekregen pas 10 minuten later kregen we die er pas weer uit was best eng

mik2987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 22:44

oei wat een heftige verhalen allemaal! rescept dat jullie dat hier willen vertellen ;)