Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
pinuts schreef:uhm volgens mij heb ik het niet helemaal duidelijk verwoord. Dit topic gaat niet over mij, maar ik neem mijzelf als voorbeeld. Ik voel mijzelf niet goed, oke? Ja, iedereen heeft welleens een periode, en 1 wat heftiger dan de ander maar ok. Ik vind dat er te snel word gegooid met het woord depressief. Dat blijkt uit het feit dat dat naar mij word gegooid.. Dat wil ik zeggen.. Mensen die tegen mij zeggen dat ik miss depressief ben, zijn zelf depressief, en verwijzen mij door naar sites die antwoorden hebben waar 90 procent al een negatief antwoord is. Ik heb mijzelf in dit topic dus gebruikt als voorbeeld. Ik wil dus niet persoonlijk op mijzelf ingaan.. want ik weet dat ik daar bokt niet voor nodig heb, als ik echt met iemand wil praten zoek ik dat in het echt op. Maar het gaat om het feit hoe makkelijk dat word gezegd: oh, je voelt je echt niet goed he..? nee.. oh, meisje.. volgens mij ben jij.. depressief.. en dan knapt er iets bij mij. Nee ik ben niet depressief, ik heb een dipje! ik vind dat er snel met zulke woorden heen en weer word geslingerd, en dat wou ik eig zeggen.
Cinnepin schreef:idd, vooral werkgevers vinden je al snel een aansteller ( heb het te vaak meegemaakt in t verleden ).
sommige vriendne ook kwijt geraakt, die begrijpen t niet als je een keer ( of wat langere tijd ) nie mee uit wilt. gelukkig heb ik veel goede vrienden die me wel begrijpen en altijd steunen in moeilijke perioden.
Maar ookal heb je de stempel depresief, ook wij zijn vaak genoeg vrolijk en kunnen heus wel van dingen genieten hoorMijn hele leven is geen sombere wereld.
Maar als ik weer in een flinke doip zit zijn vooral die zenuwen door mijn lichaam erg vervelend en het nergens zin in hebben en het huilen. het komt uit t niets en meestall gaan die buien ook weer uit t niets. Alleen komen ze steeds weer terug.
Het is ook wel eens voorgekomen dat ikw erkelijk dacht dat ik doodging en schreeuwde dat ik naar t ziekenhuis moest 9 dat was dus in de medicijn stop 0 mijn hart ging ze te keer, zag niks meer zitten....ik hoop DAT nooit meer mee te maken
laugrease schreef:Anoniem schreef:idd, vooral werkgevers vinden je al snel een aansteller ( heb het te vaak meegemaakt in t verleden ).
sommige vriendne ook kwijt geraakt, die begrijpen t niet als je een keer ( of wat langere tijd ) nie mee uit wilt. gelukkig heb ik veel goede vrienden die me wel begrijpen en altijd steunen in moeilijke perioden.
Maar ookal heb je de stempel depresief, ook wij zijn vaak genoeg vrolijk en kunnen heus wel van dingen genieten hoorMijn hele leven is geen sombere wereld.
Maar als ik weer in een flinke doip zit zijn vooral die zenuwen door mijn lichaam erg vervelend en het nergens zin in hebben en het huilen. het komt uit t niets en meestall gaan die buien ook weer uit t niets. Alleen komen ze steeds weer terug.
Het is ook wel eens voorgekomen dat ikw erkelijk dacht dat ik doodging en schreeuwde dat ik naar t ziekenhuis moest 9 dat was dus in de medicijn stop 0 mijn hart ging ze te keer, zag niks meer zitten....ik hoop DAT nooit meer mee te maken
Dat klinkt, voor wat ik er vanaf weet, ontzettend naar een paniekaanval!
Cinnepin schreef:Ik heb me er lange tijd voor geschaamd, alleen mijn moeder wist t ( buiten de dokter etc om ) omdat zij t zelf ook is en ik goed met haar er over kan praten.
Maar als je dus stemmingswisselingen heb of vanuit t niets gewoon heel somber bent en nergens meer zin in hebt en alles negatief ziet moet je op een gegeven moment wel gaan praten. Dan heb je mensen die je niet begrijpen en mensen die je wel bergijpen.
op bokt heb ik er heel lang niet over gepraat, ik kreeg van sommige mensen nare pb's dak gekw as en maar zelfmoord moest plegen dan had ik t beter ( overigens is dit in die tijd uiteraard bekent gemaakt bij de mods ). Toen heb ik er lange tijd mijn mond over gehouden. Nu heb ik zoiets van ze doen maar. Mij pakken ze er niet meer mee. ik ben t nou eenmaal en daar kan ik niks aan veranderen. buiten deze ziekte om ben ik ontzettend gelukkig en daar ben ik blij om!
Er zijn genoeg mensen die niet depresief zijn maar veel ongelukkiger zijn dan ik.
Ik hoef me er niet voor te schamen, voor een ziekte hoef je je nooit voor te schamen, mensen die dat wel vinden dat je je moet schamen zijn zelf ziek, erg ziek!