Het leed wat okselzweet heet :(

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

#Ymke#

Re: Het leed wat okselzweet heet :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 10:56

Ik gebruik nu een aantal dagen die Seneo5 en in tegenstelling tot die Do2 spuit je die voor het slapen gaan op, en ik ben er nu 3 dagen droog door! Ik ga vanavond voor het eerst weer paardrijden, dus ben benieuwd hoeveel zweet er dan komt of dat ik droog blijf Haha!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 12:19

Ik ben ook benieuwd hoe ze werken als je sport. Ik zal straks eens op zoek gaan naar de Do2. Hopen dat ze hem in het kruidvat hebben liggen.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 12:21

ik vraag me alleen af wat er mis is met zweten als je sport? Volledig normaal en zelfs noodzakelijk...

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 12:24

Niet het echte sporten dan, maar ik fiets bv elke dag minimum een uur oa naar school. eerder zo bedoeld dan Lachen gewoon sporten heb ik geen probleem mee:)

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 12:27

was ook geen persoonlijke opmerking maar ik heb er meerdere hier over gehoord... Ook na een uur fietsen vind ik het niet meer dan normaal... Valt ook onder sporten! ik heb het zelf al na 5 min, heb altijd een "fietstshirt" aan, anders stink ik de hele dag!

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 12:28

Zwerte schreef:
ik vraag me alleen af wat er mis is met zweten als je sport? Volledig normaal en zelfs noodzakelijk...

Ben ik met je eens, maar het is kiezen of delen..
Of lekker zweten tijdens het sporten, maar dan ook de hele dag door klots oksels..
Of de hele dag lekker fris en droog, maar dan ook tijdens het sporten (helaas) minder/niet zweten..

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 12:33

Ik heb er soms ook echt enorm last van, gebruik zo'n spuitflesje van theme (ofzo?)

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 12:37

Die zweetpartijen die ik heb bij paardrijden vind ik echt niet fijn! Bij fitness vind ik zweten normaal en vind ik het niet erg, maar paardrijden is voor mij toch minder inspannend en als ik verder het niet warm heb maar wel klotsoksels heb, dan liever niet zweten!

Wijnanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 12:45

Ik heb tegenwoordig een deo van Bourjois Grain de Beauté. Tis een paarse fles en die is anti witte strepen. Ze hebben iets van 4 of 5 verschillenden. Deze die ik heb is ook anti transpirant en heeft mij heel goed geholpen. Ik geloof dat ze ook een versie hebben voor strakke truitjes en die anderen weet ik niet.
Ik heb ook een x de aircodeo van deze gehad en die is ook echt super!
Hij ziet er zo uit:

http://beautyparisperfumes.com/images/groupbourjois.bmp

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 12:49

Zwerte schreef:
was ook geen persoonlijke opmerking maar ik heb er meerdere hier over gehoord... Ook na een uur fietsen vind ik het niet meer dan normaal... Valt ook onder sporten! ik heb het zelf al na 5 min, heb altijd een "fietstshirt" aan, anders stink ik de hele dag!

Idd maar ik vind het (ook als het van een ander komt) niet fijn om de hele dag te werken met iemand die geweldig naar zweet ruikt. Verder vind ik het niet aangenaam om een hele dag met natte oksels/shirt rond te lopen (je kan maar moeilijk een uur staan wapperen om het droog te krijgen Clown ), doe je onmiddelijk erna een ander tshirt aan, dan kun je na een uur opnieuw een andere aandoen, of je moet continu deo spuiten, maar vind die producten zijn volgens mij niet al te gezond (een van die twee hier vermeld, die do2 is overigens zonder alcohol of geur dacht ik), en eens nat werkt deo niet meer. Vandaar dus. Nog eens met sporten geen probleem, maar ik kom de hele dag onder de mensen en het is gewoon niet aangenaam vind ik.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 12:51

Wijnanda schreef:
Ik heb tegenwoordig een deo van Bourjois Grain de Beauté. Tis een paarse fles en die is anti witte strepen. Ze hebben iets van 4 of 5 verschillenden. Deze die ik heb is ook anti transpirant en heeft mij heel goed geholpen. Ik geloof dat ze ook een versie hebben voor strakke truitjes en die anderen weet ik niet.
Ik heb ook een x de aircodeo van deze gehad en die is ook echt super!
Hij ziet er zo uit:

http://beautyparisperfumes.com/images/groupbourjois.bmp

deze heb ik ook, de oranje dan. op zich een goeie deo, zolang je rustig blijft, niet sport en niet stresst Clown Neen ik vind hem beter dan de gemiddelde deo dat wel. Maar geen 100 % garantie. (ze hebben overigens ook heerlijke douchegels van dat merk, ben er helemaal fan van, heb de halve collectie in mijn douche staan *LOL*

Wijnanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 12:54

Hahaa! Jah ik ook! Maar het werkt wel beter, komt ook omdat deze deo's niet alleen anti-transpirant maar ook anti-bacterieel zijn. En door de bacterien gaat het stinken. De groene douchegel is echt goddelijk!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 12:57

Wijnanda schreef:
Hahaa! Jah ik ook! Maar het werkt wel beter, komt ook omdat deze deo's niet alleen anti-transpirant maar ook anti-bacterieel zijn. En door de bacterien gaat het stinken. De groene douchegel is echt goddelijk!

Ja Ja Ja en de gele en de roze Clown idd maar ik merk ook wel dat ze efficienter zijn dan de meeste andere deo's.

Wijnanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 13:06

Klopt.. Ik gebruikte eerst altijd Rexona, maar was daar niet tevreden over. Toen kwam ik deze tegen, ik dacht leuke fles! Haha, alleen daarom had ik m gekocht. En ik ben er eigenlijk bij gebleven. Hij is bij kruidvat 3,50 geloof ik, maar m dubbel en dwars waard. En ik doe er inderdaad langer mee dan met de Rexona1

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 13:10

Idd hij gaat wel lang mee, aangename geuren, en leuke fles, jaah paste mooi bij mn collectie douchegel hé Haha!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 14:58

Ik gebruik nu een paar dagen DO2, merk eigenlijk geen verschil en ik merk ook niet dat het geurtjes tegen houd. Niet dat ik er veel last van heb, maar toch.
Seneo5 is er dus ook nog?

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 15:17

Hm, ik heb juist het tegenovergestelde, ik zweet weinig. Kan me voorstellen dat dit voor jullie als geweldig klinkt, maar de keerzijde is dat ik mijn warmte slecht kwijt kan en me dus echt "oververhit" kan voelen en mijn hoofd op ontploffen staat.

Maar goed, daar hebben jullie niks aan. Waar jullie misschien wel iets aan hebben is dat er een medicijn is dat zweten verminderd; Ditropan (merknaam). Is eigenlijk voor incontinentie, maar schijnt ook een "zweetspier" of zoiets te deactiveren.
Ik wil jullie zeker niet aan de medicijnen praten!! Heeft ook nadelen, maar dat is een afweging die je zelf moet maken (gaat ook via de huisarts). Collega gebruikt ditropan bij "speciale" gelegenheden als ze er echt niet op zit te wachten en bij haar werkt het. Zweet nog wel, maar niet meer zo erg.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 17:13

Grit schreef:
Hm, ik heb juist het tegenovergestelde, ik zweet weinig. Kan me voorstellen dat dit voor jullie als geweldig klinkt, maar de keerzijde is dat ik mijn warmte slecht kwijt kan en me dus echt "oververhit" kan voelen en mijn hoofd op ontploffen staat.

Maar goed, daar hebben jullie niks aan. Waar jullie misschien wel iets aan hebben is dat er een medicijn is dat zweten verminderd; Ditropan (merknaam). Is eigenlijk voor incontinentie, maar schijnt ook een "zweetspier" of zoiets te deactiveren.
Ik wil jullie zeker niet aan de medicijnen praten!! Heeft ook nadelen, maar dat is een afweging die je zelf moet maken (gaat ook via de huisarts). Collega gebruikt ditropan bij "speciale" gelegenheden als ze er echt niet op zit te wachten en bij haar werkt het. Zweet nog wel, maar niet meer zo erg.

Werkzame stof is oxybutynine. Ik heb het ook geprobeerd en bij mij deed het juist helemaal niks. Het blijkt dat bij echt hyperhydrosis patienten dit niet vaak werkt. Ook zijn de bijwerkingen vrij heftig, ik had enkel bijwerkingen en geen effect op zweten. Het is zeker een optie als het werkt maar je collega heeft wel geluk dat het bij haar zo goed werkt!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 17:16

ik kan dus niet tegen al die deo dingen, krijg giantische uitslag.
Als ik op de fiets naar werk/station (dus school) moet smeer ik sudocreme onder mn oksels. Werkt bij mij voor ongeveer een dag Knipoog
en geen schrale droge rode geirriteerde huid meer!
Dagen dat ik niet fiets (dus met de bus/auto ga) of dat het niet uitmaakt (paard) gebruik ik deoleen, werkt tegen de geur maar ga er niet minder van zweten

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 17:22

Ik slikte iets van vsm grapitus nog wat , vraag het eens bij de natuurwinkel. Het liep gewoon langs mijn lichaam als ik maar iets deed.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 19:41

Maar wat is nu goedkoper, Syneo5 of Do2? En welke gaat langer mee?
En welke helpt beter denken jullie?

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 21:14

kohtje schreef:
Ik slikte iets van vsm grapitus nog wat , vraag het eens bij de natuurwinkel. Het liep gewoon langs mijn lichaam als ik maar iets deed.

En helpt dat?

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 22:01

Jester_ schreef:
Maar wat is nu goedkoper, Syneo5 of Do2? En welke gaat langer mee?
En welke helpt beter denken jullie?

Syneo5 kost ongeveer 20 euro, Do2 kost 7 euro. Wat ik hier lees en met mijn eigen ervaring zou ik toch voor de Syneo5 gaan!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 22:02

Ik maak mijn potje DO2 op en dan ga ik eens Syneo5 proberen.. haalde je ook bij kruidvat ofzo? Of alleen apotheek?

Rosmoov

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 22:03

als je langs de huisarts gaat kun je een spray meekrijgen dit is gratis en spuit je gewoon als een deo op...werkt erg goed Lachen