Pfeiffer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Suus__

Re: Pfeiffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 11:42

x_Mliss, zo dat is balen! Hopen dat t niet lang meer duurt! Ach gut

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 11:46

Hmja maar ja denk dat het nog wel ff duurt want toevallig nu zit ik weer in zo'n PIEP periode.
Maar ja ik leer er wel mee leven...

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 11:49

Idd ben ook niet blij Boos! voooral niet in deze periode

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 12:09

Ja je leert ermee leven ind...
Is wel dik balen want ik zit hier nu met hoofdpijn doordat ik even een iets drukker weekend had. Scheve mond Maarja ik probeer t maar te negeren en gewoon te doen wat ik wil doen, en dan als ik eenmaal thuis ben gewoon uitrusten en op tijd naar bed Tong uitsteken

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 12:18

Ik had iedere x onwijze pijn achter me ogen...
Ook soort van hoofdpijn lijkt dan net of je ogen der uit knalle Clown
Dat was in het begin toen ze nog onderzoek aan het doen waren of ik wel pfeiffer had want in een half jaar heb ik denk wel 4/5x bloed laten prikken en toen na een uitgebreid onderzoek kwam het er toch uit dat ik het in zwaardere maten heb...
Maar toen wist ik dat nog niet en moest ik ook naar de oogarts naja uit eindelijk bleek dus dat het allemaal komt door me pfeiffer.

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 12:27

Het heeft soms echt de meest rare bijverschijnselen Tong uitsteken

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 12:31

Daar begon het voor mij ook mee ja Boos! toen amandel ontsteking, blaas ontsteking, kramp in me longspier Clown en nu gaat het wel... volgende week pas de uitslag duurt 2 weken kreeg ik net te horen Clown

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 12:43

Ja klopt.
Moest jij ook 2 x bloed laten prikken met zoveel dagen er tusse?

Ik moest toen in het ziekenhuis gingen ze tests doen.
Voor me ogen dan he. Huilen van het lachen
Hadde ze een stokje en dede ze voor me ogen zei ze hoeveel zie je der...
Ik 2 ROFL
Ow dat is niet goed oeps Huilen van het lachen
En kwam ze even later naar me toe zegt ze ja ik ga druppels in je ogen doen Scheve mond
Nou ik spiegies voor alles wat met druppels pilletjes naalde temaken heeft helemaal in het ziekenhuis ROFL
Ik zeg pardon. Huilen van het lachen
Ik wil niet tegen me moeder sorry ben dan echt een klein kind ben 20 maar ja schijt overal bagger voor al helemaal in het ziekenhuis.
Ik gevraagt wat het dee en of het prikte...
Nee weet je wat ik te horen kreeg... Rolleyes
Ja het prikt en het vergroot je pupil zodat we alles beter kunnen zien en na 10 min zie je bijna niks meer. Scheve mond
Nee leuk grapje dat wou ik nou echt net horen. Scheve mond
Maar helaas voor mij ik moest toch.
Nou emaal met moeite der in moest ik gaan zitte wachten in de wachtkamer was een boekje aan het lezen en idd na 10 min was alles wazig me moeder was naar benenden gelopen die hat telefoon dus die kwam terug ik mam Huilen van het lachen
Ik zie alles wazig whaha.
Maar ik had niks met me ogen alles was goed dus dat vonden ze al raar tot dat ik even later te horen kreeg dat ik ook pfeiffer had dus toen was alles duidelijk.
Heb toen wel foto's gemaakt van me ogen toen ik weer een beetje kon zien.
Me pupil was zo groot als me hele oog...
Bijna helemaal zwart je zag nog een heel klein leintje van groen in me oog maar de rest leek wel of ik zwaar strak stond ROFL

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 12:48

Ojaaaaa! Ik ben ook nog een keer voor mijn ogen bij de kno arts geweest en toe zag ik ook alles wazig, dat was echt weird *LOL*

foetsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 13:39

Lees dat Tatort ook meer last had van pukkels.
Ik maar denken dat het aan mijn periode lag of al dat ongezonde eten (chocolade). Clown
Vond het wel vreemd dat ik buiten mijn periode ook meer last had van pukkels....
Ook ik ben veel emotioneler dan anders, dus dat kan ook nog aan de Pfeiffer liggen.
Als ik aan Pfeiffer dacht voorheen, dacht ik altijd aan vermoeidheid.
Maar zo zie je maar dat er nog veel meer klachten bij komen. Verdrietig
Wel fijn dat je bij deze topic veel herkenbare dingen tegenkomt en je weet dat je niet de enige bent.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 08:55

foetsie schreef:
Ook ik ben veel emotioneler dan anders, dus dat kan ook nog aan de Pfeiffer liggen.
Als ik aan Pfeiffer dacht voorheen, dacht ik altijd aan vermoeidheid.
Maar zo zie je maar dat er nog veel meer klachten bij komen. Verdrietig
Wel fijn dat je bij deze topic veel herkenbare dingen tegenkomt en je weet dat je niet de enige bent.

ik heb tegenwoordig ook veel meer last van stemmingswisselingen en ben veel emotioneler:S

Ik heb dinsdag voor het eerst weer op een paard gereden....
naja alleen gestapt, maar ik was na 45 minuten echt kapot Tong uitsteken
in januari ga ik weer elke week 1 keertje paardrijden, en dan op het begin alleen maar stappen en dan langzaam opbouwen....
Gelukkig gaat dat bijons op de manege:P

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 11:25

Ik heb gister me nieuwe paardje laten keuren helemaal goed.. was smiddag's zo moe dat ik met een dvd in slaap gevalen was..
me paardje komt pas in januari.. en ga straks bellen voor de uitslag kijken of die binnen is

quincy123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 13:15

Vandaag de uitslag van mijn bloed gehad, ik heb een tijdje geleden pfeiffer gehad vertelde de ha, en ik weet precies wanneer dat moet zijn geweest.. in mei heb ik wel drie weken last gehad van mijn keel zo erg dat ik niet meer kon slikken/praten. Ook was ik in die tijd al moe.. Ben toen naar de ha geweest en het uitgelegd... Nee je hebt gewoon een griepje!! Gewoon 2 daagjes op bed liggen.

Maar nu ruim een half jaar verder lijk ik nog wel meer moe te zijn dan in de tijd dat ik pfeiffer moet hebben gehad.. is dat normaal?

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 14:22

quincy123 schreef:
Vandaag de uitslag van mijn bloed gehad, ik heb een tijdje geleden pfeiffer gehad vertelde de ha, en ik weet precies wanneer dat moet zijn geweest.. in mei heb ik wel drie weken last gehad van mijn keel zo erg dat ik niet meer kon slikken/praten. Ook was ik in die tijd al moe.. Ben toen naar de ha geweest en het uitgelegd... Nee je hebt gewoon een griepje!! Gewoon 2 daagjes op bed liggen.

Maar nu ruim een half jaar verder lijk ik nog wel meer moe te zijn dan in de tijd dat ik pfeiffer moet hebben gehad.. is dat normaal?

Dat hoort niet zo!
Bij het bloed onderzoek kijken ze naar de antistoffen tegen pfeiffer. Als je lichaam niet meer (hard) vecht tegen de pfeiffer zeggen de dokters dat je beter ben.
Het is erg slecht van je HA dat jij toen geen bloedonderzoek heb gehad en dat je daardoor wsl over je grens bent heen gegaan. Pfeiffer wordt te vaak nog onderschat.
Ik raad je aan om richting de natuurgenezers te gaan. Btw het drinken van koolzuur (prik) is niet verstandig, ben ik achter gekomen... Schijnheilig

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 16:01

Ik heb ook de ha gebeld.. en moet over 1 maand weer bloed laten prikken.. ben gesloopt.. even op stal neusje laten zien.. niks gedaan ben echt moe

Tatort

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 14:02

Ja was ook echt heel genant, heb het waarschijnlijk eind eerste klas opgelopen, of nee wacht het zal zomervakantie zijn geweest Tong uitsteken En daarvoor had ik er eigenlijk geen last van, en in de tweede klas begon ik inneens helemaal onder te zitten. Ze zaten echt overal, op mijn rug, op mijn borst, in mijn nek, en vergeet mijn gezicht niet. Heel mijn voorhoofd was een soort mijnenveld en rond mijn mond zat ik ook onder. Het was vooral erg wanneer ik weer eens keel ontsteking had. Begin derde ging ik aan de pil om van die pukkels af te komen, maar het werd alleen maar erger en ik werd nóg vermoeider. Toen ben ik een paar keer van mijn fiets (flauw) gevallen en besloot mijn moeder dat ik maar eens bloed moest gaan prikken. Toen bleek dus dat ik Pfeiffer had, en dat als ik met de pil zou stoppen ik me weer beter zou voelen en dat als ik me een beetje rustig zou houden ik me weer beter zou voelen. In de derde ben ik toen rustig aan weer beter en sterker geworden, en aan het begin van de vierde waren alle pukkels weer weg. Ging echt inneens Tong uitsteken Lijkt in mijn herinnering alsof ik de ene dag nog helemaal onder zat, en de dag erop weer een mega gave huid had. In ieder geval, het enige dat ik er nu nog van merk is dat ik wat bevattelijker ben voor keel ontstekingen dan anderen. En als ik dan weer keelontsteking heb (en dus weer besmettelijk ben) kenmerkt zich dat door een heel scala aan pukkels rond mijn mondhoeken, dus hoe oncharmant het ook mag zijn, ik weet wel precies wanneer ik op moet passen. Want iemand ermee opzadelen, dat wil ik niet. Gelukkig heb ik op het moment al minstens 3 maanden geen keelontsteking gehad, dus we gaan de goede kant op Haha!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 14:25

Hier is t ook weer drama met de pfeiffer,
twee dagen slecht geslapen ivm kreupel paard en dus stress... heb een opgezette keel, koorts, overal spierpijn en echt het griep gevoel, en heel mn buik zit onder de bultjes Clown lekker charmant ook weer Nagelbijten / Gniffelen
Blijft niets van mn ooit zo mooie strakke gespierde gave buik over...
spieren zijn er al niet meer omdat ik niet meer sport, strak is ie niet meer omdat ik in het jaar dat ik pfeiffer heb al bijna 10 kilo ben aangekomen Bloos! Nagelbijten / Gniffelen nou was ik eerst iets te mager, nu ben ik niet eens meer echt slank maar gewoon normaal...

maar ik moet zo wel gaan werken, t is gelukkig rustig op de kazerne en mn hoofd ziet er wel normaal uit, op die dikke klieren in mn keel na haha net of ik een kei dikke nek heb Huilen van het lachen
vervangers hebben vakantie dus ik ga gewoon werken, alleen wil ik graag paracetamol ofzo slikken maar mn maag beshermende medicijnen zijn bijna op dus kan die dosis niet verhogen, en als ik dat niet doe maar toch pijnstillers slik dan krijg ik zo'n last van mn maag.
Pff ellende allemaal weer!

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 18:26

Ik heb *** echt een slechte conditie Boos! ik was na 6 minuten fietsen op normaal tempo helemaal buiten adem! Scheve mond

farmershill

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 18:38

Ik heb zo'n 23 jaar geleden gehad, ik was ontzettend moe en deed niets anders dan overgeven en slapen.
De dokter wist niet was ik had en het duurde een tijdje eer dat het bekend was(toen was de ziekte nog niet zo bekend) ik heb het ziekenhuis maandelijks bezocht voor bloedonderzoek.
Ik ben een jaar ziekgeweest en heb toen een half jaar school gemist en daarna mocht ik alleen de ochtende naar school.
Als ik de foto's terug zie van die tijd, ik was net een zombie.

love_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 18:57

oh ik heb het ook gehad een jaar lang. Ik was zo moe. Ik kwam erachter dat ik ziek was en alsmaar niet beter werd. Opgezette klier, verkouden, moe, etc. Ik wist niet hoe ik in bed moest liggen gewoon zo moe. Ik kon de trap niet afkomen eerst dachten we dat het 'gewoon' mentaal was. Was ook heel veel afgevallen en dat terwijl ik steeds meer at totdat ik ziek werd toen luste ik niks meer. Ik ging vroeger altijd door, gewoon naar school, gewoon rijden, etc. Maar als je je niet goed voelt moet je stoppen en toen ik pheiffer kreeg was dat ineens wel heeeel duidelijk. Optijd stoppen anders word je ziek. Ik was toen ook emotioneler. Maar ik denk dat, dat normaal is want als je moe bent huil je altijd eerder. Kijk maar naar baby's. Toen ik ziek was en me er aan overgaf leek het wel of ik meer moe was dan daarvoor. IK was al dood moe als ik naar de les van mijn zusje was gaan kijken. Paardrijden zat er toen lang niet in. Later ben ik weer begonnen op een hele lieve pony, als ik dan op wedstrijd ging zat ik gewoon op de stoel en dan als ik de proef in moest stapte ik op en reed een rondje. Ik haalde toen nog net of net niet een winstpunt in de Z1. Ik ben het eerste trimester niet naar school gegaan en het tweede heb ik ook voor een deel gemist. Het derde en het laatste stuk van he tweede ging ik alleen een paar uur naar school. IK ben tot nu toe nog nooit zo ziek geweest als toen. dit heeft veel invloed gehad. Ik ben ook best klein gebleven misschien komt dat wel omdat ik niet groeide in mijn puberteit omdat ik zo moe was. ohja toen ik het had was ik 13 jaar oud.

love_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 18:58

ohja als ik de foto's van die tijd terug zie snap ik niet hoe ik het allemaal gedaan heb. Hoe ik op school kon komen. Ik was gewoon net een lopende zombie en wallen onder de ogen

Tatort

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 21:08

jaa idd had ik ook, ik heb foto's gezien waarop ik echt denk, wie is dat Bloos Ik kwam begin vierde toen het over was op een verjaardag, en iedereen was van: oohh meid wat zie jij er goed uit, je straalde gewoon toen je binnenkwam. Zoo, zo zie je dus wat het met je doet.

love_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 19:56

Dat is weer een stuk fijner...

Stipje17

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 15:17

Heb zelf ook pfeiffer (gehad) en dit vond ik wel een handig/leuk forum: www.forum.ziektevanpfeiffer.nl

Heb niet het hele topic doorgelezen, dus misschien is het al genoemd Bloos ...

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 11:18

hmmm.....
ik heb eergisteren een gesprek gehad op school.....
ik had het al moeilijk op de opleiding, maar nu is het zelfs de vraag of ik niet hlemaal moet gaan stoppen Verdrietig
Als ik ga stoppen ga ik van het HBO naar het MBO en daar een opleiding doen...
EN dat terwijl ik mijn overgangsbewijs 5-6 VWO heb Verdrietig