Het leven met een koortslip :(

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Finnea

Re: Het leven met een koortslip :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 22:55

Smeren helpt niet!! Een koortslip ontstaat van binnenuit namelijk. Hele verhaal is me een keer uitgelegd door mijn drogist, maar ik weet het niet precies meer. Hij heeft me toen Lysine aangeraden en dat werkt top. Nadeel is alleen dat je op een gegeven moment laks wordt met het slikken, 'want je hebt er toch geen last van', en dan komt het mooi terug..en als je dan net te laat ben met slikken heb je alsnog een paar prachtige plekken.
Maar in principe zou je geen koortslip meer moeten krijgen als je de onderhoudsdosering (1 per dag) slikt.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 22:58

mijn rijtje;

bij tintelend gevoel(dus echt zsm):
-aciclovir(zovirax) goed dik smeren

bij blaasjes die al opkomen:

-akolip(bevat zinksulfaat,en droogt de plek goed in,dit ook ruim smeren,dan ben je er het snelst af)

smeren helpt wel Knipoog
en de zovirax werkt alleen als je echt op tijd begint,anders doe je er dus goed aan om akolip te smeren om de blaasjes zsm in te drogen

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 23:00

En waar kun je akolip kopen(gewoon bij DA?), en hoe duur is dat?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 07:17

Denk dat je DA dat niet heeft. Haha!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 07:24

ja hoor de meeste drogisten hebben akolip en veel apotheken ook.
ik weet het niet meer precies,maar het is 4,50 oid

aira2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 08:07

Needje schreef:
Denk dat je DA dat niet heeft. Haha!

Hahahaha LOL!!

aira2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 08:08

Yoline schreef:
Smeren helpt niet!! Een koortslip ontstaat van binnenuit namelijk. Hele verhaal is me een keer uitgelegd door mijn drogist, maar ik weet het niet precies meer. Hij heeft me toen Lysine aangeraden en dat werkt top. Nadeel is alleen dat je op een gegeven moment laks wordt met het slikken, 'want je hebt er toch geen last van', en dan komt het mooi terug..en als je dan net te laat ben met slikken heb je alsnog een paar prachtige plekken.
Maar in principe zou je geen koortslip meer moeten krijgen als je de onderhoudsdosering (1 per dag) slikt.

Ja ik was het dus ook 2 of 3 dagen vergeten. Toen had ik ook nog een nachtdienst en ja hoor 's ochtens zat er weer 1 op me lip!
Het ergste vind ikook altijd dat er zo lang een plekje blijft! De koorstlip is al weg maar er blijft heel lang een rode plek.

Myrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 11:47

Ik bedoelde gewoon een stuk knoflook,een tijdje erop houden,het prikt wel heel erg als er al een blaar is ontstaan,maar het is na 2 dagen helemaal weg.
alleen je moet het wel zo vaak mogelijk er op houden.
een paar keer per dag zowiezo.

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 18:20

knoflook?
nog nooit gehoord Clown

nouja ik heb alweer 2 niieuwe doosjes
want 1tubbetje isalweer op
hoop dat het voor oud en nieuw we gis maar dat denkik wel want het was na 2dagen altijd gelijkweg bij mij
aleen deze keer heb i het al 2 dagen en nog geen verandering dus nu nieuwe creme gekocht en dit keer is de blar ook groter

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 19:31

Snoevie schreef:
ja hoor de meeste drogisten hebben akolip en veel apotheken ook.
ik weet het niet meer precies,maar het is 4,50 oid

Voordeel van dit middel is dat het doorzichtig is. Dus je heb geen witte vieze korst ergens op je gezicht zitten.
Soms moet je noodgedwongen van middel wisselen omdat je echt immuum kan worden voor bv acciclovir.

Ik ben nu enorm verkouden (Al 4 dagen) en zit te wachten op de koortsplek.
Hij komt niet, althans nog niet en meestal kan ik dr vergif op innemen dat het raak is.
Ik slik nu propolis en vitamine C en dat lijkt te helpen.
Ik krijg het met verkoudheid óf op/in mijn neus of bij mn oog.

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 13:14

neeeeeeeeeeeeeeeeeeeee Verdrietig
mijn lip is nog dikker Clown
heb het nog nooit zo erg gehad..verdorie!endat nu net met de kerstdagen, maarja dat isnog niet zo heel erg als het maar over ismet oud en nieuw Haha!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 14:20

Ik kan wel merken dat ik ziek ben. Binnen 1 dag wel 6 exemplaren!!! ook boven mijn lip.

Birgit__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 22:55

Hier meld zich ook weer iemand met het eeuwige leed.. Boos!
Ik voel het al weer aankomen..

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 12:35

Leuk hoor heb weer in beide mondhoeken een koortslip. Zij zijn groot en ik is klein!

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 12:39

heb er sinds vorig weekend maar liefst 6 in een keer op mn beide lippen. Erg pijnlijk! Typisch gevalletje van weerstand foetsie! En als bonus een blaasontsteking erbij. Jeuh..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 18:05

Nou er staan genoeg tips om het te voorkomen lijkt me Knipoog Ik heb er gelukkig deze keer geen een gekregen na een hevige verkoudheid en dat is een uniekum dankzij een tip die hier beschreven staat Lachen

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-08 18:32

sinds is dat Rhus Toxidendron D4 gebruik, heb ik ze ook niet gehad...

liiisette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 18:49

de mijne is bijna weg die zit er sinds vorige maandag.... gebruik altijd vectavir als zalf

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 15:53

Wie een hotkiss wil tegen eeen zeer leuke prijs kan goofy54 pben!!

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 15:55

Aanstippen (wattenstaafje) met 3% Waterstofperoxide, 4-5 keer per dag. Ik heb al 2 maand ofzo geen meer gehad hierdoor, als je 'm op voelt komen gelijk aanstippen en blijven doen, komt 'ie niet door en als 'ie er al zit istie binnen 2 dagen weg daarmee!

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 20:02

Daar waren er weer drie... Boos!

Solide

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 20:05

Ik heb er ook weer een paar. Heb ondertussen Goofy54 ook een pm gestuurd. Wie weet werkt het bij mij wel.

Die Rhus Toxidendron heb ik tot nu toe nog nergens gevonden Verdrietig in Eindhoven alle drogisterijen in het centrum af gegaan..... nu maar eens gaan vragen bij de apotheek.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 20:16

Nou bij mij werkt een combinatie het beste.

Zodra ik dat vervelende kriebelige gevoel op voel komen , meteen even een paar keer de Hotkiss erop. Dan insmeren met Akolip. En ook de Rhus-Tox druppels innemen. Dan komt hij niet op Lachen

Jamer is wel dat het in eerste instantie een verdachte kriebel is , maar nog niet echt hoog-irritant zeg maar. Maar zodra ik die Hotkiss erop heb gezet , staat die typische koortslip-kriebel WEL direct op scherp en voelt het zo vervelend als bij een koortlip in vol ornaat.... dat is akelig. Maargoed hij komt NIET door met die Hotkiss , dus dat is het belangrijkste ! Je voelt hem even een half uurtje heel scherp als je het doet , maar hij wordt toch niet zichtbaar Lachen

Ik had er van de week ineens weer 1 op m'n bovenlip , met de beproefde 3-voudige methode is deze niet zichtbaar geworden Ja

Ik kreeg er wel nog 1 op m'n onderlip achteraan , jammer genoeg. Was dus al aan de Rhus-Tox vanwege die eerste , en had de Hotkiss even niet bij de hand. Dus alleen de druppels en de Akolip gebruikt maar deze is toch duidelijk meer opgekomen en voelt ook echt de hele tijd zo "giftig" aan... hij is wel iets ingetogen vergeleken met een niet-behandelde koortslip dus de druppels doen wel IETS , maar zonder de Hotkiss is het nog niet denderend.....

Het is nu geen hele vieze plek geworden maar toch wel een duidelijk dikkere lip. Dus ik hou de Hotkiss voortaan weer bij de hand want dat werkt toch het beste !! OK dan!

Zeker in combinatie met die andere 2 Lachen

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-09 21:28

Solide schreef:
Ik heb er ook weer een paar. Heb ondertussen Goofy54 ook een pm gestuurd. Wie weet werkt het bij mij wel.

Die Rhus Toxidendron heb ik tot nu toe nog nergens gevonden Verdrietig in Eindhoven alle drogisterijen in het centrum af gegaan..... nu maar eens gaan vragen bij de apotheek.

hebben jullie nergens in de buurt een homeopathisch winkeltje..

je apotheek moet het kunnen bestellen.. het is van A. vogel..

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 21:36

heb gelukkig nog nooit een koorstlip gehad maar ik weet wel dat die stikkertjes die je er overeen moet plakken ( van de reclame ben de naam ff kwijt) dat ziet er niet uit !! die raad ik niemand aan,,, een vriendin van mij heeft heel vaak een koortslip en die had dat een keer gebruikt nou je ziet het alleen maar erger en ziet er heel gek/vies uit Tong uitsteken