Stoppen met de pil, wie ook?

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Stoppen met de pil, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 15:07

Zelf kreeg ik altijd erge hoofdpijn van de pil.

Na mijn laatste zwangerschap heb ik daarom een mirenaspiraaltje laten plaatsen. Ook daar zitten hormonen in, maar véél minder dan in de pil. Ik ben er erg blij mee, ik wordt tegenwoordig nauwelijks meer ongesteld (terwijl het daarvoor héél heftig was) en ik hoef nergens meer aan te denken.

Met een koperhoudend spiraaltje vergiftig je in feite je baarmoeder, en je menstruatie kan er juist veel heftiger van worden.

Sjapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 15:09

Ik gebruik sinds mijn 15e microgynon30, als anticonceptie. Overigens heeft mijn lichaam wel gewoon de kans gehad op gang te komen ik was namelijk al sinds mijn 11de ongesteld Haha!

Als ik dit allemaal lees ga ik toch wel denken waarom zou ik neit stoppen, wij doen het eigenlijk toch al bijna altijd met condoom....maar alleen condoom is niet 100% veilig, en ik ga geen spiraaltje laten zetten, en zo een ring lijkt me ook niet wat...Ik ben nu 19, en hoewel wij wel jong kinderen willen, willen we dat wel na de studie, en dat duurt nog anderhalf jaar. Ik heb overigens voor zover ik weet totaal geen alst van welke bijwerking dan ook... en toen mijn vriend een half jaar voor stage naar de fillipijnen was ben ik ook tijdelijk gestopt, en kon geen verschil bemerken met wanneer ik het wel slikte, en had ook gewoon nog een regelmatige cyclus...

Toen ik mijn vriend zei dat de pil je libido aan kan tasten en ik zonder de pil misschien meer zin heb zei hij dat ik maar vandaag nog moest stoppen in dat geval ROFL Huilen van het lachen Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 15:09

Ik ben zelf een paar jaar terug al gestopt met de pil, na gedurende ca. 2-3 jaar een aantal verschillende pillen te hebben geprobeerd. Bij iedere pil die ik heb geprobeerd was het gevolg dat ik vrijwel continu misselijk was (van de hormonen?). Ook vergat ik hem af en toe waardoor ik wel 'ns tussendoor ongesteld werd... Pil kwam maar niet in m'n "systeem" en bovendien wilde ik op een gegeven moment ook helemaal niet meer slikken ivm de misselijkheid.

Inmiddels worden m'n menstruatieklachten weer dusdanig heftig (flauwvallen, 2 dagen uitgeschakeld zijn, zeer extreme buikkrampen, onregelmatige menstruatie) dat ik toch maar weer eens langs de huisarts wil... GEEN idee alleen wat voor vorm van anticonceptie voor mij wél zou werken...

Palhaço

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 15:13

rowo schreef:
Ik gebruik trouwns microgynon. Nog meer mensen hier?

Ja, ik heb die ook microgynon 20... maar ik werd laatst ongesteld door die pil heen! en ik meost eigenlijk een week later ongesteld worden.... (ik ben nu bijna 6 maand aan de pil..)
maar mijn moeder dacht dat deze pil dan veel te licht is??

ook vind ik het wel vervelend dat ik sinds de pil stemmingswisselingen heb... vaker en sneller aangebrand Knipoog

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 15:16

Rock schreef:
Met een koperhoudend spiraaltje vergiftig je in feite je baarmoeder.

Dat wist ik niet. Hmm, ook niet goed dus..

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 15:28

Wat een bijwerkingen voor sommigen zeg. Zelf eigenlijk nooit bij stilgestaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 15:29

Ik zit er ook aan te denken om met de pil te stoppen, omdat het bij mij invloed lijkt te hebben op de vaginale slijmvliezen (meer details over pb voor mensen die dit ook vermoeden). Het lijkt me wel flink wennen, ik slik hem namelijk altijd door, hou echt 1 keer in het halfjaar een stopweek Bloos (kon geen kwaad volgens de 3 artsen waaraan ik het gevraagd heb).
Zie er wel tegen op, elke maand weer buikpijn en ik heb ook altijd last van m'n darmen. Sterkere pijnstillers werken gelukkig heel goed.
Over zwanger raken maak ik me voorlopig geen zorgen aangezien we nu geen geslachtsgemeenschap hebben. Wanneer dit wel weer aan de orde is wil ik een voorbehoedsmiddel met hele andere werking dan de pil. En alleen condooms vind ik een beetje eng.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 15:32

Het kan ook geen kwaad, het wordt zelfs aangeraden om maar 4x in het jaar ongesteld te worden Knipoog

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 15:33

BrittKitt schreef:
Het kan ook geen kwaad, het wordt zelfs aangeraden om maar 4x in het jaar ongesteld te worden Knipoog

KIJK dat is nou eens leuk nieuws Knipoog Ik slik hem eigenlijk niet vaak door. 3x per jaar is al vaak eigenlijk... geen idee waarom niet?

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 15:35

Ik vind het heerlijk om niet ongesteld te worden Vork
Ik hou eigenlijk nooit zo goed bij wanneer ik al hoeveel heb doorgeslikt Bloos Ik ben heel slordig met het bijhouden daarvan (slik hem wel elke dag en anders de ochtend erna), maar meestal slik ik maar 2 maanden door ofzo, soms 3; in de vakantietijd enzo

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 15:40

Ja ik ook hoor... hou het eigenlijk allemaal heel precies bij, misschein wel TE.

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 15:45

Pff ik heb eigenlijk nog nooit doorgeslikt..ja 1 keer maar toen kwam het er na een week toch doorheen??>>

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 15:45

Ik ben er in 2003 mee gestopt omdat het gewoon gemische troep is..
Het meest voorkomende wat je er van kan krijgen is baarmoederhals kanker.. Dit heeft mijn moeder en mijn tante is er aan overleden dus hadden mijn vriend en ik besloten met de pil te stoppen gezien we in de toekomst toch baby plannen hadden..
We zijn nu 5 jaar verder en verwachten onze eerste kindje..
Wij hebben over het algemeen niet echt voorzichtig gedaan.. we hadden zoiets van als het komt is het van harte welkom.. Maar we waren toen al een hele tijd met elkaar en hadden samen al een huis gekocht.. was toen 20.. Ben nu 25 en 9 jaar samen en over 3 weken hopen wij een klein mooi wondertje in handen te hebben Haha!

Maar er is ook nog zoiets als een spiraal Tong uitsteken en helemaal safe spiraal met condoom..
Wij hebben het gewoon altijd zonder gedaan..

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 15:46

MiniMouse schreef:
Pff ik heb eigenlijk nog nooit doorgeslikt..ja 1 keer maar toen kwam het er na een week toch doorheen??>>

Oh jeetje, dat heb ik nog niet gehad eigenlijk. Ooit 1x nadat ik 2x doorgeslikt had had ik een bloeding een paar dagen voordat ik eigenlijk ongesteld zou worden.

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 15:47

BrittKitt schreef:

Kan me niet voorstellen dat het geen kwaad kan.. In de natuur word je niet voor niets om de 28 dagen ongesteld.. Dit om alle troep uit je lichaam te laten gaan..

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 15:47

Ff offtopic:

@ lindy: was jij het niet met die geweldig leuke babykamer met koeie vlekken?

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 15:48

Ja maar aangezien je geen troep ontwikkeld wanneer je de pil slikt kan dat dan dus geen kwaad lijkt me?
Het wordt aangeraden om bijvoorbeeld endometriose te voorkomen.

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 15:50

hahah dat ben ik ja Tong uitsteken
deze bedoel je toch Tong uitsteken

Afbeelding

Het heeft te maken met de eisprong in je lichaam dit moet er uit .. de pil is echt niet goed voor je lichaam. er is niet voor niets een rust ingelast.. alle hormonen die je binnen krijgt is troep.. de pil zijn hormonen
Laatst bijgewerkt door Blablabla11 op 16-10-08 15:53, in het totaal 1 keer bewerkt

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 15:52

Heb je het vanaf het moment dat je gestopt ben, altijd zonder condoom gedaan dan? En pas een aantal jaar later ben je zwanger geraakt?

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 15:53

doorslikken kan geen kwaad, dat is eigenlijk ook de enige reden dat ik de pil slik (te) ik ben vorige week gestopt omdat het zo slecht is maar dat ongesteld zijn vind ik zoooooooooo vreselijk. en zolang je doorslikt is er geen eisprong en dus hoeft er niks uit je lichaam.

efaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 15:54

de TS stopt vanwege de risico's van pilgebruik? zo ver ik weet zijn er niet zoveel risico's aan verbonden. tenminste overal zijn risico's aan verbonden, van te vet eten krijg je hard en vaatziekten,op groente en fruit zitten bestdrijdings middelen enz.

of zie ik hier nu echt dingen over het hoofd?

neres

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 15:54

cruesli schreef:
Ik ben ook gestopt met de pil, maar ben wel de nuvaring gaan gebruiken.
Nuvaring is even betrouwbaar als de pil, maar geeft wel ongeveer de helft minder hormonen af als een pil.
Ik vind het iig ideaal!

Ik ben ook om die reden gestopt en gebruik ook de nuva ring ideaal!

En die puistjes... ze komen wel wat meer terug maar het is niet zo rampzalig als ik verwacht had Clown

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 15:55

rowo schreef:
Heb je het vanaf het moment dat je gestopt ben, altijd zonder condoom gedaan dan? En pas een aantal jaar later ben je zwanger geraakt?

ehm ja Tong uitsteken 5 jaar later pas zwanger

er zit wel degelijk risico aan lees het boekje maar is een veelvoorkomend iets is baarmoederhalskanker 1 van de redenen waarom ik gestopt ben

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 15:56

Lindy1982 schreef:
hahah dat ben ik ja Tong uitsteken

Het heeft te maken met de eisprong in je lichaam dit moet er uit .. de pil is echt niet goed voor je lichaam. er is niet voor niets een rust ingelast.. alle hormonen die je binnen krijgt is troep.. de pil zijn hormonen

Zolang je de pil slikt heb je geen eisprong. Die wek je op in je stopweek en is dus een geforceerde ongesteldheid. Er is geen enkel bewijs dat elke 3 weken stoppen beter is dan doorslikken.

natuurlijk is de pil op zich niet gezond, maar onze hele manier van voortplanten is hier niet gezond.
Het is niet voor niets dat in ontwikkelingslanden waar je veel en vroeg kinderen krijgt en lang borstvoeding geeft en nooit overgewicht hebt de kans op borstkanker haast 2 derde kleiner is.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 16-10-08 15:56, in het totaal 1 keer bewerkt

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 15:56

Ik meld me ook even hier.
Reken maar dat wanneer je meerdere strips achter elkaar slikt, dat superslecht is. Ik heb het zelf ook meerdere malen geprobeert en dat is me heel slecht bevallen. Ik had veel meer klachten.
Inmiddels ben ik anderhalve maand geleden helemaal met de pil gestopt omdat ik er helemaal "anders" van werd. Ik heb 'm 9 jaar geslikt (van mijn 20e tot mijn 29e dus) en in die 9 jaar heb ik me nog nooit zo goed gevoeld als nu.
Het is, naar mijn mening, gewoon troep!