Wat als je vandaag zou ontdekken zwanger te zijn...

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Alexx

Re: Wat als je vandaag zou ontdekken zwanger te zijn...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 10:21

Ik zou het wel balen vinden, ivm examens zeker maar ik zou het nu niet laten weghalen. Heb momenteel iets heel moois met mijn vriend, dus daarom zou ik het niet laten weghalen. Als de vader 'onbekend' was wel.

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 10:22

sans6 schreef:
melanie_h schreef:
Ik zou heel blij zijn en tegelijk heel erg bang aangezien mijn zwangerschappen in het verleden.
Na 1 overleden kindje en 1 gezond kindje is dit het mooiste wat er is. Lovers
Enne abortus ben ik radical op tegen Stoom uit je oren maar dat komt denk ik door mijn verleden Bloos

Abortus kan toch ook een oplossing zijn?
Als je verkracht bent, en zwanger blijkt te zijn van de dader?
EN zo zijn er wel meer redenen, maar ik blijf er wel bij dat het niet als "makkelijke uitweg" gezien moet worden

Tja, ik weet niet hoor en ga er ook niet te diep over nadenken pfff.....

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 10:29

Ik vind dat sommige er erg makkelijk over denken..
Bij mij in de opvoeding heb ik altijd geleerd van mijn Pa
Je bent ook oud en wijs genoeg om te N**K*N dus moet je ook voor de gevolgen opdraaien..
En ik vind dit dus ook terecht.. Ik ben altijd heel netjes geweest en de vriend met wie ik nu ben is ook mijn enige vriendje.. maar al had ik op mijn 19 de zwanger geraakt had wel lastig geweest maar had het wel gehouden en het zou dan met liefde worden opgevoedt en is van harte welkom dan..
Het is zo iets moois wat in je lichaam gebeurd.. echt heel bijzonder..
Zie ook dat de meiden die reageren nee ik wil nooit kinder dat die allemaal rond de 16 a 18 zijn sja toen wilde ik ook geen kinderen.. Maar dat veranderde met de tijd naarmate ik ouder werd.. Ook als je nu abortus zou doen.. Omdat het je niet uitkomt :S
En vind na verloop van tijd dat het wel uitkomt.. en je probeert zwanger te raken en het lukt niet kan je je zelf wel voor je kop slaan het is niet iets wat vanzelfsprekend lukt..

vind dus dat er een hoop er erg makkelijk over denken abortus.. niet dat ik er geheel op tegen ben.. Als je verkracht ben of zo kan ik mij voorstellen ook al kan dat kind er niets aan doen dat het psyschise te zwaar is om het kind te laten komen

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 10:36

Ik zou ontzettend blij zijn! Het aan iedereen willen meedelen.
Maar dan na even slaat reality in denk ik, en dan beginnen de zorgen. Als het kindje maar goed gezond is... (i.v.m. anti-epileptica en erfelijkheid v. epilepsie).
Maar hij/zij krijgt de beste mama en papa ter wereld! I know for sure Knipoog

_Kimo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 10:37

Ik zou wel ff schrikken, en het zeker niet leuk vinden (in het begin dan) want ik zit in me laatste jaar..
Maar ik ben 19, als het kindje geboren wordt dan 20 dus dat is wel een leeftijd dat het zou kunnen.
Me vriend zou het geweldig vinden, want die is gek op kinderen Tong uitsteken

Er zou wel een hoop gaan veranderen in mn leven. (heb het er al eens met me vriend over gehad Tong uitsteken )
We gaan dan opzoek naar een huisje, en dan allebei fulltime werken natuurlijk (doet hij al)
en nou ja, dan maar het beste ervan maken Knipoog
Maar wacht liever toch nog wel een paar jaar hoor!! Tong uitsteken

Amanda__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 10:40

ehm ...janken...bem 20, sta vollop in het leven, en heb nooit een kinderwens gehad, en denk ook niet dat die kinderwens er komt...
dus janken,boos zijn, en wss een drastisch besluit maken

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 10:48

ik wil niet makkelijk doen over abortus, maar eerlijk gezegd denk ik dat ik nu ook niet in staat zou zijn om een baby te houden...(ben 21 trouwens en al 4 jaar samen, waarvan 2 jaar samenwondend met mn vriend)
Ik vind dat abortus net wèl bespreekbaar moet zijn omdat het over een mensenleven gaat (een argument dat vaak juist tegen abortus gebruikt wordt). Ik vind dat mensen vaak beter eens wat doordachter te werk zouden mogen gaan voor ze aan kinderen beginnen of iets verder zouden mogen denken dan dat een babietje toch zo lief is enz enz...
Natuurlijk zou mijn moedergevoel ook beginnen spreken als ik effectief te horen zou krijgen dat ik zwanger ben; ik ben een vrouw voor iets, maar mijn verstand zou verder denken en dan moet ik helaas concluderen dat ik dit kind op deze manier nooit kan geven waar het recht op heeft en zomaar weeral een kind bij op de wereld (dat niet gewenst/ gepland was) heeft in mijn ogen niet veel zin...

maar dat is natuurlijk ook een afgewogen keuze omdat ik en mn vriend 100% van mening zijn dat in ons levenspatroon een kind willen grootbrengen absoluut niet goed zou zijn. Dat kan natuurlijk binnen 10 jaar helemaal anders zijn he...misschien heb ik dan wel een goedbetaalde job en hebben we een woning die voldoet, is mn vriend zn adhd iets gebeterd ( want ik zie hem momenteel geen kleuter in huis verdragen hoor Bloos ) en nog zoveel andere dingen...

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 10:50

Als eerste zou ik denken dat de test niet betrouwbaar is., ten tweede zou ik denken dat misschien de mirena niet betrouwbaar is.
En dan zou ik niet weten of dat ik mijn vriend nou moet bellen, of dat ik moet wachten tot hij thuiskomt.

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 10:51

In mijn geval zou het een medisch wonder zijn aangezien ik helaas geen kinderen kan krijgen. Ik heb nooit een kinderwens gehad, kreeg op een dag buikpijn en eindigde op de 1e hulp met een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Mijn leven heeft aan een zijden draadje gehangen. Daarna kreeg ik wel een kinderwens maar door de hele medische molen is die langzamerhand weer minder geworden. Zou het nu gebeuren is het welkom maar ik weet niet of ik die medische molen weer in wil.

Whoops1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 10:53

Alexx schreef:
Ik zou het wel balen vinden, ivm examens zeker maar ik zou het nu niet laten weghalen. Heb momenteel iets heel moois met mijn vriend, dus daarom zou ik het niet laten weghalen. Als de vader 'onbekend' was wel.

Dit heb ik denk ik ook als ik het vandaag zou horen,
ben net begonnen met werken, wonen beide nog thuis, maar hebben wel mooie relatie samen..
Weghalen kan ik denk ik niet, het is toch een mensenleventjes..
Denk dat mn ouders iig flink zullen schrikken, maar ten alle tijden zouden helpen/bijstaan/steunen!

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 11:00

Ik en mijn vriend hebben daar hele duidelijke afspraken over. Er past op dit moment geen kind in ons leven, dus kunnen wij het geen 'echte' kwaliteit van leven bieden. Daarom zou ik vandaag kiezen voor een abortus Knipoog

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 11:02

Ik zou enorm blij zijn, en meteen mn bruiloft uitstellen of vervroegen Haha!
Volgend jaar mei gaan we trouwen en ik wil absoluut niet met een dikke buik in de jurk (heb ik bij mn schoonzusje gezien en wil ik niet). Dus die praktische problemen komen er dan bij kijken. Maar verder hebben we ruimte in ons huis, in ons financiele plaatje in ons leven en in ons hart voor een kindje

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 11:05

ik zou zelf zoiiets hebben van owkeeey....ik ben zwanger en nu..
ik denk dat ik t zou houden....

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 11:08

Als ik vandaag zou horen dat ik zwanger was, zou ik wel even schrikken Ja

Want wat hebben m'n vriend en ik een kind te bieden op dit moment? Ik ben 20 jaar, op de helft van m'n studie, m'n vriend is werkzaam als beroepsmilitair en zit hier doordeweeks 250 kilometer vandaan. Ik zou het heel vervelend vinden om mijn moeder en schoonmoeder op te moeten zadelen met ons kindje omdat ik m'n studie af moet maken...

Maar áls ik vandaag zou horen dat ik zwanger was, dan zouden we vandaag nog besluiten dat het allemaal wel goed komt Lachen
We houden van elkaar en van ons kindje zouden we ook houden, en overal is een oplossing voor te bedenken. We zouden het een kans geven en met alle liefde op de wereld zetten en zeggen dat het zo heeft moeten zijn Ja

Een abortus is voor mij geen optie, ik ben inmiddels volwassen en draag de verantwoordelijkheid voor de gevolgen van mijn daden.

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 11:28

nou ik heb heb dus gehad was 18 en kwam er achter dat ik zwanger was.
Het eerste wat ik heb gedaan is naar mijn beste vriendin gegaan weet eigenlijk nog steeds niet waarom ik
dat heb gedaan.
Daarna heb ik het aan mijn vriend vertelt en zijn we gelijk tot de conclusie gekomen dat het kindje meer dan welkom was
en abortus is wat we allebij echt niet wouden.
Aangezien het 2 dagen voor onze vakantie was hebben we het heel even voor ons gehouden en van alles besproken tijdens de vakantie toen we terug waren hebben we het onze ouders vertelt.
Die schrokken wel maar hebben ons heel goed gesteund, We hebben nog 6 maanden met kind lief bij mijn moeder gewoond
voordat we ons eigen huisje hadden.
En ik moet zeggen heb er geen moment spijt van gehad, had het er van de week met mijn moeder over en die zei ook van op het moment schrok ze heel erg maar als je ziet wat er nu van jullie terecht is gekomen.
We hebben een zoontje van bijna 4 jaar een leuk koop huis
2 paardjes en alles wat ons hardje begeerd.
Dus ik vindt dat we het goed voor elkaar hebben en heb er geen dag spijt van gehad dat we
onze geweldige zoon hebben gehouden.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 11:45

Ik zou het weg laten halen ik heb namelijk absoluut geen kinderwens, sterker nog, ik moet helemaal níets van kinderen hebben. Ik denk dat ik doodongelukkig zou worden als ik nu een kind zou krijgen. En ook het kind wordt niet beter van een situatie waarin het eigenlijk niet gewenst is met een moeder die niet veel van hem/haar moet hebben.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 11:58

Abortus. Ik heb het altijd al gezegd en blijf het ook zeggen. Ik ben nog niet klaar voor kinderen. Ik heb mijzelf soms nog niet eens onder controle, laat staan dat ik een kind kan onderhouden. Financieël en qua liefde. Ik heb wel eens kinderwens, maar nu nog niet.. De eerste 10 jaar niet. Ook al ben ik volwassen en zou ik de verantwoordelijkheid kunnen dragen.. Ik kan het niet.

ielsjj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 12:00

Direct naar huis heen rennen en naar de dokter gaan of het wel zeker is. Anders zou ik me zelf voor de kop slaan en helemaal gek gaan worden (ofzoiets). Zou het denk ik nooit tot besef gaan brengen op zo'n jonge leeftijd!

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 12:12

Blue_Eyes schreef:
Ik zou denken 'je bent niet gepland en we zullen je door de voorgeschiedenis van je zussen goed in de gaten moeten houden, maar welkom, klein mensje!'

Ik weet niet waarom maar ik kreeg tranen in mijn ogen van jou 3 regels tekst blue eyes....

Persoonlijk zou ik linea recta de huisarts bellen en een afspraak maken bij een abortus kliniek, klinkt hard maar is wel het eerlijkst; voor zowel het kind als voor mezelf

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 12:14

Toen ik 17 was, kwamen we er via de gynaecoloog achter dat ik zwanger was, ik kwam daar voor een ander onderzoek, en hoe ik me op dat moment voelde, ik kon wel met die tafel waar ik op lag door de grond zakken ( dat was op dat moment he), en mijn moeder die viel letterlijk van de kruk af van de lach/schrik die dokter zou wel gedacht hebben, nou dat is een raar duo.
Maar goed als ik het over mocht doen dat teken ik er direct voor om het weer hetzelfde te doen, geen haar op mijn hoofd die dacht om het weg te laten halen, en school, die heb ik gewoon afgemaakt hoor, ik zat in mijn laatste jaar van mijn opleiding ( verzorgende ) en ben met vlag en wimpel geslaagd.
Het is ons zo goed bevallen dat [***] een jaar en 5 dagen na [***]'s eerste verjaardag is geboren.

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 12:16

Ik zou het heel moeiljk vinden, maar ik zou geen kind kunnen krijgen nu. Ik wil niet nu al moeder worden en werken en etc. Ik wil na mijn VWO naar de Universiteit! Ik kan zelf geen kind betalen nu en ben te jong voro een redelijk inkomen en mijn ouders kunnen het ook niet erbij hebben, dan wordt het knap lastig!

ieleoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 12:19

Ik zou heel wat hebben uit te leggen(man is gesteraliseerd). Tong uitsteken

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 12:20

en ik zou het echt niet verdragen om het nu te aborteren, met de kans dat ik later gewoon kinderen met hem wil. Maar ik ben echt niet tegen abortus.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 12:26

ieleoor schreef:
Ik zou heel wat hebben uit te leggen(man is gesteraliseerd). Tong uitsteken

Whahahhahahahaa Haha!

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 12:33

Ik zou het weg laten halen.

Ik wil geen kinderen, heb helemaal niets met kinderen. Dus zowel voor mij als het kind zal het beter zijn.