Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
moeshie schreef:@Lafunkyjazz Ik vind sommige quotes van jou een beetje aanvallend
Laat mensen gewoon hun eerlijke mening geven! Ieder kijkt er anders naar ..
Probeer het van meerdere kanten te zien en mogelijk te begrijpen...
Aanvallend, nee, ik stel kritische vragen, dit omdat mensen hier veel te makkelijk over denken
Voor veel mensen kunnen sommige mensen idd schokkend zijn , maar iedereen heeft er een andere mening over.
Sommige mensen laten met alle liefde het kind komen en zien uiteindelijk wel wat het brengt.
En anderen denken aan de financiele lasten en velen zorgen die het vaak brengt.
Als je een kind met een beperking financieel niet kan steunen, moet je geen kind nemen. Je weet namelijk nooit hoe het geboren word.
Zoveel extra's kost het niet, er bestaan verschillende subsidies (als je dit zo noemt) en er is gratis zorg hulp
Kan het verders zonder reacties alskruip weer terug onder je steen , of gelukkig bestaat er sterrelisatie....
Discuseren is goed , maar laat ieder zn mening hebben.
Heb jij ook de reacties gelezen van de mensen waarop dit slaat? Ik heb respect voor ieder zn mening, maar niet als het respectloos, bot, of onnagedacht is
Verders weet ik ook wel dat je bij de eerste echo\echo's het niet zeker weet, en zullen er meerdere test moeten komen om het 100% zeker te kunnen weten, Er zijn veel verschillende handicaps inderdaad ook veel geestelijk wat later in het leven pas te voorschijn kan komen.
Welshcobfan schreef:Elk leven is waardevol, maar de mate van levenskwaliteit verschilt enorm per gehandicapte. Daarom kies ik er gewoon niet voor, sja bang voor het onbekende? misschienMaar als ik een kind een leven moet gunnen zoals mijn nicht? nee. Niet omdat ik het zo zielig vind dat ze het vermogen heeft van een 3 jarige, maar omdat ze zelf zo vol frustratie zit en verdriet. Dat haar lichaam nu al zo vreselijk aftakelt... en haar moeder wordt oud en kon haar zorg niet meer aan.
Dat idee is voor mij beangstigend, ook al hebben wij de novo in het bejaardenhuis zitten en ik daar heel fijn met de novo-rianen optrok en ook zag dat het ook goed kon gaan. Maar de angst dat mijn kind eindigt zoals mijn nicht? vreselijk.
Gezond kind zal ik denk ik niet krijgen, ik ben ook niet gezond geboren en toch enigzins beperkt. Mijn vriend heeft ook een fijn genetische lading... dus een gezond kind zonder 'gebreken' zit er waarschijnlijk niet in. Daar kan ik prima mee leven, want ik leef er zelf ook mee. Maar echt een verstandelijke ernstige handicap? nee...
(als het geboren word en na de geboorte blijkt dat het niet goed is? prima! Ik zal er met liefde voor zorgenmaar als ik het van te voren weet.... nee)
Kinderen krijgen is zeker egoistisch, je doet het puur uit eigen belang
Welshcobfan schreef:Bovendien is een gehandicapt kind ook best pittig voor de kinderen die er al zijn. Ik denk dat het voor mij ook uit zo maken of ik al kinderen zou hebben of het mijn eerste is.
Welshcobfan schreef:Elk leven is waardevol, maar de mate van levenskwaliteit verschilt enorm per gehandicapte. Daarom kies ik er gewoon niet voor, sja bang voor het onbekende? misschienMaar als ik een kind een leven moet gunnen zoals mijn nicht? nee. Niet omdat ik het zo zielig vind dat ze het vermogen heeft van een 3 jarige, maar omdat ze zelf zo vol frustratie zit en verdriet. Dat haar lichaam nu al zo vreselijk aftakelt... en haar moeder wordt oud en kon haar zorg niet meer aan.
Dat idee is voor mij beangstigend, ook al hebben wij de novo in het bejaardenhuis zitten en ik daar heel fijn met de novo-rianen optrok en ook zag dat het ook goed kon gaan. Maar de angst dat mijn kind eindigt zoals mijn nicht? vreselijk.
trustHim schreef:overgens, vanaf de dag dat het hartje klopt en geloof maar dat dat sneller is dan je denkt is het voor mij een leven
take_one, mijn ma zou zeggen en ik ben het met haar eens, als je jezelf oud genoeg vind om te fiets dan moet je ook de gevolgen dragen die daarvan kunnen komen
LaFunkyJazz schreef:Welshcobfan schreef:Bovendien is een gehandicapt kind ook best pittig voor de kinderen die er al zijn. Ik denk dat het voor mij ook uit zo maken of ik al kinderen zou hebben of het mijn eerste is.
Klopt, maar als ik de gezinnen om me heen zie met een kind met bv down syndroom, dan zijn de andere kinderen vaak geweldige kinderen!
Open, eerlijk, realistisch, respectvol, behandelen ieder gelijk
DaanxBien schreef:Ja dat vind ik ook een erg voorbeeld xyris
ze konden waarschijnlijk niet aangeven waar ze allemaal las van hebben , erg triest, Maar vind het ook laks van de dokter die had eerder verdere onderzoeken moeten doen
sarah_m schreef:Er even vanuit gaand dat ik 10 jaar ouder ben tegen die tijd;
zou ik het denk ik abborteren, [/u]ik gun iemand niet zo'n leven[/u], als het kan worden verkomen ver voordat het kind een echt kind is