Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
inge81 schreef:ik ga hier even op inhaken, naar aanleiding wat ik hiervoor al heb gezegd.
Ik vraag me eigenlijk af hoe veel van jullie ook een bezoekje bij de bloedbank brengen. Daar ben ik erg trouw in - zou dat ook betekenen dat ik dan wel recht heb op bloed bij een ongeval. En mensen die geen bloed afgeven dan niet ???
Bovendien is het bij mij meer het idee dat iets verplicht moet worden wat me ernstig tegenstaat. Ik ben momenteel donor en bij mij mogen ze alles nemen wat er te nemen valt. Ik vind het alleen zo in en in triest dat dergelijke dingen per wet vastgelegd moeten worden. Overal maar een wet voor (en daar slaat mijn kleur onderbroek onderwerp op)
inge81 schreef:
Alet74 schreef:Dat van het bloed doneren, daar heb ik eigenlijk nooit zo bij stilgestaan. Dat zou ik nu al kunnen doen, morgen ga ik informeren!
Anique_Vaandrig schreef:Zou ik zeker doen! Ik vind het ontzettend leuk om bloed te doneren.
BaiNar schreef:Ik zeg zelfs... als mensen niet willen doneren mogen ze ook niet ontvangen....![]()
Ben zelf nierpatiënt en weet hoe belangrijk het kan zijn... en dat geldt natuurlijk
niet alleen voor nieren... longen etc. idem!!
MandyR schreef:Anique_Vaandrig schreef:Zou ik zeker doen! Ik vind het ontzettend leuk om bloed te doneren.
Het is maar wat je leuk vindt.
Ik heb na het bloed prikken altijd erg veel last van mijn elleboog (daar waar ze prikken) en ben dan ook helemaal bont en blauw.
Het ligt er wel aan wie er prikt maar minder dan 2 dagen blauw heb ik nog nooit meegemaakt.
En doordat het dan ook zo gevoelig is, heb ik er ook last van tijdens mijn werk.
Dus ik zie mezelf niet vrijwillig bij zo'n bloedbank gaan zitten.
Quellian schreef:Absoluut tegen.
Mijn lichaam en nee = nee.
Shadow0 schreef:Quellian schreef:Absoluut tegen.
Wat is het probleem dan van ADR? Jij mag nog steeds kiezen, en als je aangeeft dat je het niet wilt, gebeurt het niet.
Quellian schreef:Absoluut tegen.
BaiNar schreef:Quellian schreef:Absoluut tegen.
JOUW lichaam.... dus ook NIKS van een ANDER lichaam erin indien dat nodig zou zijn?????
Quellian schreef:Hoeveel mensen vergeten te reageren? Dat weten ze zelf ook, vandaar deze regel.
Shadow0 schreef:Quellian schreef:Hoeveel mensen vergeten te reageren? Dat weten ze zelf ook, vandaar deze regel.
Als je daar zo stellig van overtuigd bent dat je het niet wilt, dan moet je zorgen dat het geregeld is. Lijkt mij heel prima.
De mensen die het vergeten, tsja, die vinden het blijkbaar toch net iets minder belangrijk om te zorgen dat het in orde is.
Quellian schreef:Zeker als ze het totaal onbelangrijk vinden om donor te zijn, vinden het hele donorverhaal onzin en zullen het ook eerder vergeten.