wod gek van blaasontsteking

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

NNC_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 11:26

Ik had in november 3 keer blaasontsteking gehad in een maand! Ik werd er helemaal gek van. Ik had echt zo veel pijn en ik moest elke keer kleine beetje plassen en dat zo'n zeer. Zat gewoon te janken op de wc. Toen ik antibiotica kreeg was de pijn na een paar uur weg, dat was wel fijn. Maar een week daarna kreeg ik het dan weer. Ben zo blij dat ik er nu van af ben! :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 11:34

Ik zit er idd ook sterk aan te denken om de alternatieve hoek in te duiken, heb vanuit het verleden goede ervaringen met bio resonantie icm homeopathie om van hardnekkige kwalen af te komen die niet door reguliere geneeswijze kunnen worden opgelost, ben zo bijvoorbeeld ook van mijn steeds terugkerende keelontstekingen afgekomen. AB is geen oplossing meer, ik merk gewoon dat ik er haast zieker van word dan van de blaasontsteking zelf. Dat je trouwens met homeopathie in een behandeling van je klachten af bent is niet helemaal de waarheid, je moet toch een tijdje homeopathische medicijnen gebruiken voor je effect hebt hiermee. In het geval van bio resonantie moet je na gebruik van homeopathische medicijnen nog 1 keer of vaker terugkomen om je na te laten meten, om te bekijken of de behandeling effect heeft. Het is echter wel vaak een blijvende manier om van je klachten af te komen met (bijna) geen bijwerkingen.

Verder heb ik van de week gehoord dat blaas en nieren staan voor 'loslaten'. En laat ik nu heel veel moeite hebben om dingen los te laten. Het is dus geen toeval dat ik steeds weer blaasontsteking krijg en dat dit steeds een graadje erger wordt als je het vanuit die hoek bekijkt.

Neemt niet weg dat je, als je vermoedt dat je blaasontsteking hebt het beste zo snel mogelijk urine naar de huisarts kunt brengen, als je er namelijk te lang mee doorloopt kun je nierbekken ontsteking krijgen en dat is helemaal geen pretje.

Twaalf

Re: wod gek van blaasontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 16:10

Ben sinds december blaasontstekingloos!
Vorig jaar acht blaasontstekingen gehad in een jaar tijd :+

Ik zat in de zomer ook te denken om in de alternatieve hoek te gaan zoeken.
Had iemand gemaild voor reiki behandelingen, maar toen 'verdwenen' mijn blaasontstekingen ineens (tot december).

Hmm, dat van loslaten slaat ook behoorlijk op mij in de periode :=

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 15:38

Nou, ik ben op dit moment van alles aan het loslaten. Heb gisteren de huisartsenpost gebeld en gezegd dat ik last had van bijwerkingen van de AB. Ik kreeg hele erge darmkrampen, mocht gisteren gelukkig wel stoppen met de AB maar heb sindsdien nog steeds dezelfde krampen en er ook diarree bij gekregen (en dan laat je ineens heel veel los...) schijnt een veel voorkomende bijwerking van AB te zijn. Omdat ik ook geen trek heb in eten ben ik in 2 dagen tijd ruim 3 kilo kwijt. Ik moet er dus goed aan denken om veel te blijven drinken en probeer tussendoor wel licht verteerbare dingen te eten zoals crackertjes, yoghurt of fruit.

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 16:13

Oh jeetje dat is niet goed :(:)
Dat heb ik nog nooit gehad van AB!
Veel beterschap in ieder geval, hopelijk knap je snel op!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 15:36

Het gaat vandaag alweer een stuk beter gelukkig. Ben vanmorgen toch maar even naar mijn eigen huisarts gegaan. Hij zei dat de buikklachten een veel voorkomende bijwerking zijn bij het soort AB dat ik gehad heb. Hij snapt ook niet dat ze dit voorgeschreven hebben (ik ben bij de huisartsenpost geweest), er zit namelijk ook clavulaanzuur in en dat kan deze klachten geven als je er gevoelig voor bent. Maar de blaasontsteking is wel over, was wel zo slim om dat ook meteen te laten checken.

Ronne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 15:46

Ik heb idd ook erg vaak blaasontstekingen gehad. Ben er nu gelukkig (hopelijk!!!) vanaf. Ik kreeg ook zo vaak AB voorgeschreven dat ik er resistent voor ben geworden. Wel merkte ik elke keer dat hierdoor mijn weerstand superlaag werd, elke keer meteen ziek!
Toen ben ik bij de uroloog geweest, heel veel onderzoeken gehad (waarvan een aantal niet zo heel fijn) en uiteindelijk bleek dat mijn plasbuis te smal was, dus die is opgerekt (au!!) en sindsdien heb ik het nog wel een paar keer gehad, maar meestal kan ik het nu opvangen door, als ik het aan voel komen, even de maximale hoeveelheid cranberrie tabletten in te nemen voor een paar dagen. Daarna ga ik gewoon weer verder op een onderhoudsdosis.

Wat je ook kunt doen (weet niet of je dat al gedaan hebt, heb niet alles teruggelezen, dus anders: sorry) is bij de huisarts om een onderhoudsdosis AB vragen. Dan slik je een aantal maanden een hele lage dosis AB, zodat echt alle bacterieen vertrokken zijn, maar als ik je reactie op de gewone AB zie, is dat misschien niet aan te raden ;)

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 15:50

Ik weet niet of het gezegd is...maar dragen jullie ook een hemd/t-shirt? Iets wat je echt in je broek kan stoppen zodat je je nieren etc. warm houdt?

Daardoor krijgt men ook heel erg vraak blaasontsteking!

Ronne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 15:57

Dat schijnt dus een fabeltje te zijn. Blaasontsteking (en alle ontstekingen) worden veroorzaakt door bacterieen en die houdt een hemd niet tegen...

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 15:59

Ronne schreef:
Dat schijnt dus een fabeltje te zijn. Blaasontsteking (en alle ontstekingen) worden veroorzaakt door bacterieen en die houdt een hemd niet tegen...

Hmmmm, mijn arts zei ooit een keertje dat je dus de kans vergroot op blaasontsteking als er continu kou op je lichaam/rug komt...misschien heeft het ook met weerstand te maken?

Ronne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 16:03

Heb even zitten googlen en op wikipedia gekeken en daar wordt het niet genoemd. Mijn arts, apotheker en uroloog zeiden allemaal dat het een fabeltje is.. stond ook in de bijsluiter van de AB..

Dus denk dat t een oude vrouwen verhaaltje is ;) Hebben moeders en oma's weer een reden om te zeggen dat je je broek op moet trekken ;)

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 16:07

Ronne schreef:
Heb even zitten googlen en op wikipedia gekeken en daar wordt het niet genoemd. Mijn arts, apotheker en uroloog zeiden allemaal dat het een fabeltje is.. stond ook in de bijsluiter van de AB..

Dus denk dat t een oude vrouwen verhaaltje is ;) Hebben moeders en oma's weer een reden om te zeggen dat je je broek op moet trekken ;)

Ben inderdaad ook aan het zoeken en op erkende siten zie je er inderdaad niks over..Nou ja, tis wel lekker warm in de winter :D :+

Ronne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 16:08

dat klopt en op mijn stage waarderen ze het ook wel dat ze niet de hele dag tegen mijn bouwvakkerdecolete aan hoeven te kijken ;)

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 16:25

Aaaaaarghhhh kl*te hier is het ook weer eens zover! :( Ik plas zelfs giga veel bloed!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 16:50

Falbala schreef:
Aaaaaarghhhh kl*te hier is het ook weer eens zover! :( Ik plas zelfs giga veel bloed!

Bah dat had ik ook altijd! :(
Kijk maar uit meid, snel naar de dokter.

Mijn dochtertje haar urine is nagekeken en ze is schoon!!!!! AB heeft aangeslagen dus.
Ik ga volgende week met cranberrydruppels beginnen ter preventie.

En idd warme onderbroeken ipv strings en hemden in broeken is onzin. Net als op de koude vloer zitten enzo. Het enigste wat geen verzinsel is is dat sinaasappelsap en cranberry(sap) helpt tegen blaasontsteking. Daar zitten zuren in die het tegen gaan.

Countrygurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 18:11

pff hier nog een gelukkige...

Ik hd het vorig jaar heel erg. Kreeg ik een antibiotica kuur sloeg niet aan, hierna nog een antibiotica kuur gekregen en ook deze sloeg niet aan, hierna hebben ze me nog een andere kuur gegeven en hebben ze me urine op kweek gezet. Toen kwam eruit wat ik had en kreeg ik eindelijk de laatste goede kuur! Deze hielp gelukkig meteen, maar omdat ik zoveel kuren al had gehad begon me lichaam zich er tegen te verzetten en kreeg ik uitslag. Ook hier had ik weer een kuurtje voor gekregen. Dus 5 soorten pillen moeten slikken.

Nu 2 weken terug kreeg ik het weer. Heb ik antibiotica gekregen die niet hielp en nu vorige week kreeg ik weer een andere antibiotica kuur. Ik had geen zin om zolang te wachten dus vorige week heb ik gezegd dat ik wilde dat ze de urine op kweek zetten zodat ik daarna meteen de goeie krijg. Vanmorgen daar geweest maar ze hebben de uitslag nog niet. Me blaas is wel nog rustig nu, heb op het moment nergens last van maar als het nog lang duurt komt het wel weer.

En wat doet het een pijn. Ik zit echt letterlijk helemaal te huilen op de wc van de pijn soms. Ik gun het echt niemand!