Wie heeft er ook migraine? Wat wel/niet eten drinken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lammie2701

Re: Wie heeft er ook migraine? Wat wel/niet eten drinken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 09:19

Als ik al dat spul toch zelf moest betalen dan was ik nu echt blut...maar gelukkig ben ik goed verzekerd en betaalt de verzekering alle medicijnen en de fysio (die ik nog steeds heb voor de gevolgen van mijn whiplash)

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 09:33

Veel water drinken schijnt idd goed te zijn (maar niet meer dan 1,5 liter per dag).

Ook ik moet vrij snel wat innnemen om erger te voorkomen. Soms wacht ik toch een dag om te kijken of het met rust weggaat en ik niet teveel wil slikken, maar het gaat nooit vanzelf over.

Een enkele keer heb ik geen echt migraine maar is het meer spanningshoofdpijn of zo, dan helpt immigran ook niet, maar wel gewone paracetamol 500. Heel apart is dat, dat die medicijnen dus erg gericht werken (laten aders in je hoofd inkrimpen waardoor de pijn verdwijnt). Als je andere hoofdpijn hebt is dit effect dus niet voldoende.

Medicatie is idd duur, ik geloof dat die immigran tabletten EUR 12,50 per stuk kosten! Je moet er niet aan denken dat die niet vergoed zouden worden.

Er was van de week nog een programma op tv over hoofdpijn waarbij verteld wordt dat 'ze' vinden dat er te gemakkelijk triptanen (oa in immigran) worden verstrekt en mensen te gemakkelijk slikken. Vond dat wel een beetje dubbel: is makkelijk gezegd dat je maar moet minderen met medicijnen, maar je weet echt niet waar je blijven moet als je een aanval hebt. Dan maar niks slikken .....?
Ze lieten ook alternatieve methoden zien, zoals bloedzuigers aan je hoofd (ieieiei....) en inspuiten met verdovend middel in hoofd en hals. Ook wel eng eerlijk gezegd ...

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-08 09:36

@ simodi klinkt heel eng , wat was het voor programma? Misschien kan ik het terugkijken op internet?

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 09:41

eroslover schreef:
@ simodi klinkt heel eng , wat was het voor programma? Misschien kan ik het terugkijken op internet?

Als je het precies wilt weten moet ik in de gids zoeken, het was op Ned 2 en vrij laats 's avonds (10 uur of zo) ....

Ik moet zeggen dat ik er verder niet zo heel veel wijzer van werd, ze vertelden niet duidelijk wat dan nu precies de gevaren van triptanen zouden zijn, alleen dat het verslavend is. Nou dat weet je wel, dat is met alle medicatie zo. Ook werden niet verschillende mdicijnen vergeleken of zo, de discussie ging ook vooral of de patientenvereniging voor mensen met hoofdpijn zich mag laten sponsoren door fabrikanten.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 12:57

Lijkt mij ook allemaal wel eng...daarom houd ik het maar bij de medicijnen, ze werken en voor mij goed genoeg...
En ja in feite kan je aan alles verslaafd raken en ja alle medicijnen hebben bijwerkingen, maar die bijwerkingen staan niet in verhouding met de migraine aanvallen zelf, vind ik, ook al heb ik een vrij heftige aanpak met die anti epileptica (depakine).

Carolaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 14:35

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-08 19:26

als ik tijd heb ga ik toch even naar de link kijken , misschien wel interessant.

Breda20

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 14:58

Hoi,

Ik heb helaas ook te vaak last van migraine Huilen
Ik moest van de neuroloog onegveer een maand een dagboek bijhouden met wat ik at en deed en wanneer ik dan aanvallen had. Daaruit werd duidelijk dat ik van bepaalde chocolade aanvallen krijg en als ik ergens gespannen voor ben geweest.
Misschien kan je ook eens opschrijven wat je eet en doet en of het dan erger wordt of niet.

Succes ermee.

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-08 18:39

Dankje voor de tips!

Ik eet nu even een tijdje geen kaas en chocolade en kijk dan of dat ook triggers zijn voor mij.

Hoe gaat het nu met jullie? Ik voel op dit moment een aanval opkomen , dit rotweer werkt ook niet echt mee hoor.

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 18:42

als ik migraine heb leef ik zowat op droge koekjes fruitsapjes en water.........

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-08 18:55

Ben je dan zo misselijk dat je niet meer kan eten? Ik eet meestal ook niets tot weinig tijdnes de aanval. Maar als ik het voel aankomen ga ik snel even wat eten. Soort eetbui dan en soms helpt dat wel.

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 22:10

ik heb nog niet moeten overgeven bij een aanval, maar dan ben ik idd ook zooo misselijk dat ik amper water binnenkrijg. als ik het voel aankomen ga ik snel nog eten *LOL* ook moest ik overgeven, dat er tenminste wat uit kan komen, anders doet het zo pijn.

jen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 00:17

hier nog iemand met migraine. Gelukkig heb ik er niet zo vaakmeer last van, misschien 2x per jaar. Toen ik nog jonger was had ik er bijna wekelijks last van. Ik heb het zo erg dat ik niet eens iets er tegen in kan nemen. Komt er meteen weer uit. Ga meestal op bed liggen in de hoop dat ik het voorbij slaap, meestal wordt ik toch wakker en moet een aantal keren overgeven. Daarna weer slapen in een donkere kamer, de volgende dag nog flinke hoofdpijn en de dag erna ben ik weer in orde. Mn vader, zus en broer hebben er ook last van. Deze kunnen sochtends geen chocola of kaas eten en moeten uitkijken met bukken. Ik heb het eigenijk alleen nog gehad na stress en te weinig slaap.

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-08 15:36

ja ik ben ook heel vaak tijdens een aanval heel misselijk , maar dan komt er zeg maar niks. En af en toe ook wel hoor. @ jen wat fijn dat het bij jou zo verminderd is.

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 21:26

Volgens mij krijg ik ook een aanval bij grote temperatuur wisselingen. Had er afgelopen zomer op vakantie ook last van. En heb heel vaak een aanval op woensdag, nadat ik dinsdag eind van de middag in het hete benauwde zwembad heb gezeten. Sinds een paar weken neem ik een flesje water mee en zorg ik dat ik goed drink. Dat lijkt te helpen (even afkloppen) .

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-08 20:14

ja klopt temperatuursverschillen , heb ik ook last van

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 17:14

Laurabram schreef:
Mijn ervaring is dat ibuprofen ook totaal niet helpt bij een migraine aanval.

En het innemen van de imigran zodra het op komt opzetten, dan helpt het het beste. Als ik te lang wacht dan blijf ik vaak tobben met de pijn.

Dat heb ik dus ook, ik heb dan imigran zetpillen en migrafin poeder die neem ik dan samen in.
Maar ik moet wel op bed blijven meestal duurt het 2 dagen bij mij!
Ik heb het 1x per maand. En ben er niet blij mee, dan moet ik echt plat en kan dan niks doen.
Dit is dus als ik te lang wacht met het innemen ervan!
Als ik meteen alles inneem dan gaat het vaak wel beter.
Migrafin werkt altijd heel goed tegen mijn misselijkheid, dat is dan zo weer over gelukkig.
Helaas mijn migraine niet Huilen

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 17:23

Breda20 schreef:
Hoi,

Ik heb helaas ook te vaak last van migraine Huilen
Ik moest van de neuroloog onegveer een maand een dagboek bijhouden met wat ik at en deed en wanneer ik dan aanvallen had. Daaruit werd duidelijk dat ik van bepaalde chocolade aanvallen krijg en als ik ergens gespannen voor ben geweest.
Misschien kan je ook eens opschrijven wat je eet en doet en of het dan erger wordt of niet.

Succes ermee.

Mijn neuroloog zegt dat uit nieuwe onderzoeken blijkt dat je juist zin krijgt in bv chocola voor (of tijdens) een aanval.
En dat als je geen chocola eet je geen aanval voorkomt, maar dat je lichaam behoefte krijgt aan bv chocola.
Dit is voor mij ook een teken dat ik een aanval ga krijgen (maar als ik dan geen chocola eet krijg ik wel een aanval).

Ik slik nu Maxalt en ga waarschijnlijk straks over op elke dag medicijnen omdat ik zeker elke maand een aanval heb en soms (als ik te laat ben met medicijnen) deze enkele dagen kan duren.

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 17:30

Ik heb er af en toe last van, dit jaar ong. 3 keer.
Ik heb het vooral met spanning en oververmoeid heid.
Krijgen jullie ook van die vlekken voor je ogen?
En dat je niet goed opzij kunt kijken ofzoiets? Tong uitsteken

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 17:41

Ik heb als triggers chocolade, wijn, kaas, sterk zonlicht, pinda's.
Vroeger altijd in het weekend migraine dus elke week, na een week hard gewerkt te hebben!
De rest ben ik nog aan het uitzoeken oja ook van zoetstoffen! En dus vermijd ik alles wat light is!
En wat nu opvalt vaak tijdens of na mijn menstruatie, nu dus elke maand i.p.v.elke week gzd!
Maar voor mijn dertigste nooit last van gehad begon erna pas!
En het zit bij mij altijd rechts op de plaats van mijn slaap.
En duurt 2 dagen lang en begint met misselijkheid vlekken heb ik niet voor mijn ogen.

Vuyatela

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 17:44

Ik mag absoluut niet té vet eten : de sporadische keer dat ik n pak friet eet ( lust het overigens echt niet zo graag ) , heb ik gegarandeerd last van n migraine aanval achteraf.
Ook op geregelde tijdstippen eten ( dus niet de ene dag om 18h en de andere om 22h) helpt ook.

Mijn neuroloog raadde me aan , bij de minste hoofdpijn of gewaarwording, meteen iets innemen.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 19:37

nou bij mij is het weer zover...veel stress op het werk, dus weer hartkloppingen, daardoor minder goede nachtrust en meer migraine aanvallen...afgelopen week al weer 3 aanvallen gehad...

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 21:25

chocoladekerstkransjes van de Baronie!!!! met van die witte spikkels er op.
Verder heb ik met chocolade weinig problemen, maar die dingen....
dan kan ik gewoon op de aanval wachten. Heel vreemd, maar er zal waarschijnlijk
wel een een of ander stofje in zitten die dat veroorzaakt.

Ik heb het gelukkig niet zo vaak meer als toen ik in mn pubertijd zat.

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-08 10:21

Dat dagboekje ga ik denk ik vanaf morgen (1e vd maand) een maand bijhouden. Heb vd week al 2 dagen migraine gehad en wil zo graag dat het minder word. Het chocolade en kaas afslaan gaat me goed af. Maar om het goed te kunnen zien moet ik dat dan wel weer gaan eten dnek ik?

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 10:35

Gister weer een vreselijke aanval gehad.
De dokter moest er zelfs bij komen want ik had het gevoel steeds weg te zakken.
Ik heb toen een diclofenac zetpil van 100 mg genomen en daar is het wel vlot op af gezakt.
Nu gaat het wel weer, alleen nog erg draaierig.