Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 17:03

Egopost, de eerste prik is binnen *\o/*

MyWishMax

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 17:04

Mocht je eindelijk??? Wat fijn!

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 17:05

Vayo schreef:
Ik zie juist om me heen dat hoe strenger de regels worden, hoe meer mensen er tegenaan schoppen en juist de regels en adviezen breken. Meer dan met mildere regels en adviezen.

Hier is een zoon van iemand met 3 vrienden op vakantie in een huisje. Ander meisje van 19 mag 4 vriendinnen uitnodigen om thuis wat te drinken en te logeren.

Ik denk dat het draagvlak groot lijkt, maar mensen veelal zwijgen en hun ding doen. Ik zie dat hier wel om me heen.

De vrienden die ik voorheen zag zien nu ook in dat die 1 persoon een advies is. Ik heb ze weer gezien en gezellig daar gegeten. Dat deed goed. Ook ga ik morgen met een vriendin en onze kinderen lekker naar het bos. Ik ben liever selectief in mijn contacten en het aantal contacten. En mijn kinderen mogen gewoon eens afspreken en eens logeren.
Ik probeer gewoon goed na te denken en alles af te wegen.

Hier maak je een grote denkfout. De bevolking is in grote lijnen in drie groepen in te delen. De mensen die zich toch wel aan de adviezen houden, omdat ze het belang van social distancing toch wel inzien. De tweede groep kan of wil zich niet aan de adviezen houden, maar op het moment dat het een wet wordt, gaan ze zich er wel aan houden vanwege de sancties. En als derde heb je de groep, die zich niet aan de adviezen houdt en dat ook niet doet nu het een wet is.

Voor die eerste en die laatste groep maakt het niet uit of we de wetten invoeren, voor hun verandert er niks. Maar voor de tweede groep maakt het wel uit en doordat zijn zich wel aan de wet houden, wordt het reproductiegetal genoeg omlaag gebracht om onder de één te komen.

Maar stel dat de derde groep ook opeens het licht zou zien en zich aan de regels zou gaan houden, dan is er meer social distancing en gaat het reproductiegetal nog verder onderuit. Dat zou betekenen dat de overheid een aantal maatregelen zou kunnen verlichten, terwijl we met het reproductiegetal toch onder de één blijven. De mensen uit jouw voorbeelden, die zich niet aan de regels houden en lekker doen waar ze zin in hebben, die zijn het probleem en tegen hun zou je aan moeten schoppen. Zij zijn namelijk de oorzaak van de steeds strengere regels, niet de overheid.

Popstra, als jij begint over mensen die zitten te brullen en schreeuwen in de praatprogramma's, dan verkondig je gewoon onzin, ik zie die mensen namelijk nooit brullen, ben je stemming aan het maken en kom je niet met een feitelijke onderbouwing waarom het volgens jou anders moet. Dan kan je klagen dat je hier alleen maar met de wind mee mag banketstaaf, maar als jij met een inhoudelijk verhaal komt, dan krijg je ook gewoon een inhoudelijke reactie. Maar waarom zou iemand die alleen maar stemming maakt serieus genomen moeten worden?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 17:06

SusanH schreef:
Egopost, de eerste prik is binnen *\o/*

*\o/*

Voel je je goed? geen gekke verschijnselen en extra oren ontdekt?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 17:08

MyWishMax schreef:

Ja en snel ook! Dinsdag brief en kon nu al terecht. Voel het wel wat branden, maar dat is normaal. Nu wachten tot ik weer naar huis mag.

Winged ik wilde eigenlijk het sputnik vaccin. Russisch spreken leek me heel leuk.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 17:08

Susan en dan een enkeltje naar de maan

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 17:10

SusanH schreef:
MyWishMax schreef:

Ja en snel ook! Dinsdag brief en kon nu al terecht. Voel het wel wat branden, maar dat is normaal. Nu wachten tot ik weer naar huis mag.

Winged ik wilde eigenlijk het sputnik vaccin. Russisch spreken leek me heel leuk.

En geen chimpansee vacht al aan het groeien ? :D fijn, hoop de komende weken ook een oproep te krijgen.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 17:14

Als ik even geen bereik heb met mijn telefoon Susan, mag ik dan naast jou staan? :D

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 17:14

Uit onderzoek onder 800 positieve gevallen in Ischgl bleek bijna iedereen acht maanden na besmetting nog antistoffen te hebben.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 17:26

Superfijn susan!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 17:31

Proficiat Susan, het is je zeer gegund.

Merel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 17:43

(bijna) stille meelezer meld zich.

purny schreef:
Popstra schreef:
Mensen beginnen zich vooral te irriteren dat het nu duidelijk is er angst gezaaid word. Dat roepen over een 3e golf...mutatie dit mutatie dat...al die experts die negatief brullen in elk praat program... alles om het volk er onder proberen te houden. Het duurt te lang. Mensen willen weten waar ze aan toe zijn.

Ik was in het begin echt voor de maatregelen maar ik ben er gewoon echt klaar mee. De mooie praatjes van het kabinet... ik geloof er niet meer in

Jammer dat je er niet meer in geloofd. Ik geloof dat ze weinig mooie praatjes houden. Het is wat het is en er wordt keihard gewerkt om er zo goed mogelijk doorheen te komen (met allerlei verschillende belangen, soms nogal tegenstrijdig ook nog eens aan elkaar). En nee dat zal niet altijd vlekkeloos gaan. Het is een bijzondere tijd laten we maar zeggen.. als jij of ik ineens in hele andere omstandigheden ons werk moeten doen zullen we dat vast ook niet helemaal foutloos doen. Ik wordt een beetje moedeloos van alle mensen die zo veel kritiek hebben eigenlijk -O- . Waar is ons eigen gezonde verstand om zelf (binnen de regels) verstandig met deze hele situatie om te gaan? En nee, dan bedoel ik niet de grenzen opzoeken..

Vayo schreef:
Ik merk dat ik ook enorm klaar ben met het angst zaaien en continu de negatieve berichten. Ook als cijfers dalen wordt er een negatieve draai aan gegeven. Telkens die mutaties en extreme angst. Ze moeten dat niet naar buiten brengen die mutaties.

Meen je dat nu serieus? Dat ze dat niet meer naar buiten moeten brengen? Maakt dat de overheid geloofwaardiger dan denk je? Dát zou ik pas erg vinden. Ik ben blij dat we regelmatig geïnformeerd worden eigenlijk (persconferenties) en de debatten kunnen volgen enzo. Wel vind ik dat media soms erg met informatie aan de haal gaat. Dat moeten we misschien af en toe een beetje filteren voor onszelf.

secricible schreef:
Echwel schreef:
Mag ik zeggen dat ik het constante schoppen naar de politiek en vooral vvd ernstig irritant begin te vinden

Het beleid wordt niet door 1.partij gemaakt..
En wees blij dat we het hier best op orde hebben wat betreft steun aan ondernemers en je de ww in kunt als je bent ontslagen

Nou dat dus.

Helemaal met jou en bigone eens.
Echt, het gevoel dat ze code zwart maar gewoon moeten laten gebeuren en mensen het zelf maar uit moeten zoeken bekruipt me steeds meer.
Jammer dat ook de goede daar de dupe van zouden worden, maar manmanman, de preventieparadox in het ultieme.

Juist dat gevoel (dat het er dan misschien maar echt een keer op aan moet komen) geeft mij steeds meer en meer angst. Ik heb prima mijn draai gevonden met de maatregelen. Vind het wel lastig soms als ze weer veranderen (en strenger is natuurlijk altijd lastiger weer aanpassen als losser, want bij losser kan je zelf vaak kiezen of je daaraan mee doet maar bij strenger moet je vaak een stapje terug doen). Sommige dingen vind ik nauwelijks lastig, of misschien zelfs wel een beetje fijn (thuiswerken kost mij weinig moeite, ik mis de reistijd ook niet echt), maar sommige dingen baal ik ook erg van (mijn vrije dag voelt niet meer echt als een vrije dag nu huisgenoten ook permanent thuis zijn, je nergens heen kan en het buiten ook net echt aanlokkelijke was om lang te verblijven) of mis ik ook (lekker uit eten, weekendje weg met vrienden, etc, en dat terwijl ik dat soort dingen helemaal niet heel vaak deed). Echt heel bang ben ik verder niet, liever houdt ik het virus wel buiten de deur (ik zit er niet echt op te wachten), maar ik heb het idee dat ik er verstandig mee om ga en goede keuzes voor mijzelf maak dus echt angstig leef ik niet (als ik het dan toch krijg dan is het niet anders, maar is het niet omdat ik heel erg veel risico genomen heb en het leven gaat ook door dus alle risico's uitbannen is ook geen doen voor langere tijd). Maar de angst voor een code zwart (en dan vooral door mensen die het niet nodig vinden al die maatregelen en die het erg nodig vinden kritiek te verkondigen) hangt vaak wel als een grote donkere wolk boven mijn hoofd. :(

Echwel schreef:
Weet je wat ik van code zwart het enge vind, dat stel 1 van ons krijgt acute problemen je dus niet geholpen wordt terwijl we dus ons aan de regels enz houden om geen corona te krijgen
Maar andere dingen kun je niet voorkomen en dan wil ik graag geholpen worden

Precies

Winged schreef:
Als ik wel even mag zeuren. Als single in een appartementje begin ik het wel moeilijk te vinden. Het is stil, ik spreek bijna geen mensen over hoe het echt gaat (werk is toch anders) en ik mis het sociale. Ik doe mijn ding, sport, ga naar buiten, bel met mensen, probeer toch mensen in het echt ook te zien. Maar het is wel zwaar.

ja, ik houd mij aan de maatregelen, hoop dat deze ellende zo snel mogelijk voorbij is, maar het duurt lang. En het is onmogelijk om vooruit te kijken naar wat er gaat komen. Was er maar een gemakkelijke oplossing om van dat virus af te komen. Waar is die short cut???

Heel begrijpelijk... knuffel voor jou! :(:)

purny schreef:
Schijnbaar is aangeven dat je het niet eens bent met het beleid zeuren...

Misschien helpt het als je aangeeft dat je even wil klagen of zeuren. Daar hebben we allemaal wel eens behoefte aan en dat is helemaal niet erg. Maar verkondigen dat het kabinet mooie praatjes heeft en dat zorg helemaal niet uitgesteld wordt vind ik stemmingmakerij en nergens op gebaseerd.

Relaxed schreef:
Ik heb hetzelfde als winged, alleen en sociale leven nu 0.. Dus het is gewoon k*t. En ik ben het niet eens met alle maatregelen, maar weet ook dat het nodig is. Ik hoop dat maart gewoon beter gaat worden.

:(:)

Karl66 schreef:
Vayo schreef:
Ik zie juist om me heen dat hoe strenger de regels worden, hoe meer mensen er tegenaan schoppen en juist de regels en adviezen breken. Meer dan met mildere regels en adviezen.

Hier is een zoon van iemand met 3 vrienden op vakantie in een huisje. Ander meisje van 19 mag 4 vriendinnen uitnodigen om thuis wat te drinken en te logeren.

Ik denk dat het draagvlak groot lijkt, maar mensen veelal zwijgen en hun ding doen. Ik zie dat hier wel om me heen.

De vrienden die ik voorheen zag zien nu ook in dat die 1 persoon een advies is. Ik heb ze weer gezien en gezellig daar gegeten. Dat deed goed. Ook ga ik morgen met een vriendin en onze kinderen lekker naar het bos. Ik ben liever selectief in mijn contacten en het aantal contacten. En mijn kinderen mogen gewoon eens afspreken en eens logeren.

Hier maak je een grote denkfout. De bevolking is in grote lijnen in drie groepen in te delen. De mensen die zich toch wel aan de adviezen houden, omdat ze het belang van social distancing toch wel inzien. De tweede groep kan of wil zich niet aan de adviezen houden, maar op het moment dat het een wet wordt, gaan ze zich er wel aan houden vanwege de sancties. En als derde heb je de groep, die zich niet aan de adviezen houdt en dat ook niet doet nu het een wet is.

Voor die eerste en die laatste groep maakt het niet uit of we de wetten invoeren, voor hun verandert er niks. Maar voor de tweede groep maakt het wel uit en doordat zijn zich wel aan de wet houden, wordt het reproductiegetal genoeg omlaag gebracht om onder de één te komen.

Maar stel dat de derde groep ook opeens het licht zou zien en zich aan de regels zou gaan houden, dan is er meer social distancing en gaat het reproductiegetal nog verder onderuit. Dat zou betekenen dat de overheid een aantal maatregelen zou kunnen verlichten, terwijl we met het reproductiegetal toch onder de één blijven. De mensen uit jouw voorbeelden, die zich niet aan de regels houden en lekker doen waar ze zin in hebben, die zijn het probleem en tegen hun zou je aan moeten schoppen. Zij zijn namelijk de oorzaak van de steeds strengere regels, niet de overheid.

Popstra, als jij begint over mensen die zitten te brullen en schreeuwen in de praatprogramma's, dan verkondig je gewoon onzin, ik zie die mensen namelijk nooit brullen, ben je stemming aan het maken en kom je niet met een feitelijke onderbouwing waarom het volgens jou anders moet. Dan kan je klagen dat je hier alleen maar met de wind mee mag banketstaaf, maar als jij met een inhoudelijk verhaal komt, dan krijg je ook gewoon een inhoudelijke reactie. Maar waarom zou iemand die alleen maar stemming maakt serieus genomen moeten worden?

Mooie uitgelegd dat eerste stuk. Ik vind het fijn dat de maatregelen er zijn. Juist omdat er dan een richting is over wat we wel en niet zouden moeten doen en ik daarmee mensen aan kan spreken die in mijn ogen onverstandige dingen doen (en dat dan nog vaak blijven doen maar dan heb ik mijn best gedaan... ). En dan nog kan je niet alles ondervangen. Zo gaat een huisgenoot binnenkort een wandelvakantie doen. Ze zijn met 2 personen en gaan kijken hoe ver ze komen. Ik vind het niet fijn en ook niet passen deze tijd. Maar die persoon ziet er echt geen probleem in. Het is buiten. Er gaan zo veel mensen op vakantie (in NL). Het is niet verboden (ja onnodig reizen wordt afgeraden, maar dat is het dan ook wel). Quarantaine bij terugkomst hoeft niet (geen grens over). Tegenhouden ga ik diegene niet, dus ik probeer dan maar op het hart te drukken voorzichtig te zijn, goed over dingen na te denken (wat als je wel ziek wordt onderweg?) en de dagen na terugkomst zoveel mogelijk afstand te houden.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 18:38

Karl66 schreef:
Vayo schreef:

Ik snap niet goed waar mijn denkfout zit? Ik mis in die groepen een 4e groep. Mensen die beseffen dat corona ernstig is en we ons aan maatregelen moeten houden. Zich ook aan de meeste maatregelen houden of zelfs strenger. MAAR bepaalde maatregelen gewoon krom vinden en hierin doen wat goed en verantwoord voelt, ongeacht of het een wet is of advies.
Ik houd 1.5 meter afstand. Draag een mondkapje. Was veel mijn handen. Ik houd me aan de avondklok. Maar ik ben het niet eens met de 1 persoonsregel. Je hoeft het niet te doen, maar je mag binnen dat advies elke dag één persoon ontvangen of bezoeken uit steeds een ander huishouden. Dat past keurig binnen de regels. Ik vind dat niet verantwoord en doe dit anders.

Ik merk gewoon om mij heen dat mensen gefrustreerd raken dat de cijfers daalden en het nog strenger moest. Ook dat Rutte zo negatief overkomt ondanks wat dalende cijfers. Er wordt niks positiefs belicht. Mensen om me heen raken gefrustreerd dat de huidige regels gewoon niet behouden bleven omdat cijfers zakken.
Ook omdat de daar aan vast gehangen data een ´ten minste tot´ zijn en dat biedt weinig perspectief. Er wordt niet gezegd als de ziekenhuisopnames op ... en IC opnames op ... zitten gaat de 1 persoonsregel eraf bijv.
Ik hoor veel ´ik ben het echt beu´ en mensen versoepelen wat om me heen. Ik denk echt dat dat minder was geweest als de maatregelen niet veranderd zouden zijn.

Ik merk het aan mezelf ook. Ik heb het er lastig mee, maar legde me er bij neer. Ik en velen om me heen gedijen beter bij wat langere tijd vaste maatregelen. Niet telkens weer een persconferentie en andere maatregelen.

Het is dubbelop. Inderdaad die derde groep verpest het. Maar dat i.c.m. nog strengere regels ... die combi zorgt er juist voor dat bij mij en anderen om mij heen de draagkracht verminderd.
Laatst bijgewerkt door Vayo op 18-02-21 18:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 18:43

Merel schreef:
Vayo schreef:
Ik merk dat ik ook enorm klaar ben met het angst zaaien en continu de negatieve berichten. Ook als cijfers dalen wordt er een negatieve draai aan gegeven. Telkens die mutaties en extreme angst. Ze moeten dat niet naar buiten brengen die mutaties.

Meen je dat nu serieus? Dat ze dat niet meer naar buiten moeten brengen? Maakt dat de overheid geloofwaardiger dan denk je? Dát zou ik pas erg vinden. Ik ben blij dat we regelmatig geïnformeerd worden eigenlijk (persconferenties) en de debatten kunnen volgen enzo. Wel vind ik dat media soms erg met informatie aan de haal gaat. Dat moeten we misschien af en toe een beetje filteren voor onszelf.

Ik vind het fijn dat de maatregelen er zijn. Juist omdat er dan een richting is over wat we wel en niet zouden moeten doen en ik daarmee mensen aan kan spreken die in mijn ogen onverstandige dingen doen (en dat dan nog vaak blijven doen maar dan heb ik mijn best gedaan... ).

Ja dat meen ik echt, omdat de wijze waarop de mutaties in het nieuws gebracht worden neigt naar angst zaaien. Eerst is het zo extreem besmettelijk, daarna blijkt het toch wel mee te vallen enz. Het mag in het nieuws komen, maar dan wel met bewezen feiten en niet met inschattingen en verwachtingen.

En ik vind maatregelen ook goed en fijn. Ik houd me aan alles, behalve het advies voor bezoek. Ik kan me daar niet in vinden. Maar dit doe ik dan ook in overleg met de persoon die mij bezoekt of ik die persoon. Het is niet dat ik feestjes geef of andere buitensporige dingen doe. Ik zou het alleen echt niet waarderen als een buitenstaander (dus niet de bezoeker of waar ik op bezoek ga) mij hierop aan zou spreken.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 18:46

Nou als ik het nieuws uit GB zag begreep ik de angst wel hoor.

Bij de ic waar ik werk hadden ze dat ook. Wat staat ons te wachten.

En dan ben ik blij dat het tot nu toe meevalt. Had ook andersom kunnen zijn.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 18:49

Mensen kunnen inderdaad gefrustreerd raken, cijfers dalen en toch strenger.
Laten we over enkele weken nog maar eens kijken want vandaag waren er dik vierduizend besmettingen en dat betekend over een week of twee ook weer een stijging in het ziekenhuis.
Moet er niet aan denken waar we nu gestaan hadden zonder die strengere regels. 1 persoonsregel pakt voor sommigen gewoon ruk uit. Vooral de leeftijd 12 + want die telt volwaardig mee. Zou mooi zijn wanneer ze die regel veranderen in een bubbel met één ander gezin.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 18:50

In de GB gaan de cijfers nu toch ook teruglopen? Ik ben ook de 4e groep. Ik zie echt het belang van maatregelen. Maar sommigen vind ik buiten proporties. Zoals de avondklok en de 1 persoonsregel.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 18:51

Juist gewoon 1 bubbel
Maar begrijp dat er geen versoepeling komt
En ik snap volkomen dat dat heel.erg k.u.t is en geen uitzicht meer

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 18:52

Idd dat er volgens de regering niks versoepeld kan worden zoals het er nu uit ziet is gewoon ruk. Maar daar ga ik mijn blije gevoel van vandaag niet door laten verpesten.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 18:54

Ik ben het eens met Vayo en merk het ook om me heen. Met name de onlogische maatregelen zoals inderdaad de 1 persoonsregel maakt het lastig vol te houden en zorgt er voor dat er minder draagvlak is. Ik ken best veel mensen die zich eerder fanatiek aan de regels hielden en die nu steeds losser worden. Het duurt te lang. Ik hoop dat er binnenkort meer dingen buiten mogen. Volgens mij komt er steeds uit de onderzoeken dat daar het besmettingsgevaar minimaal is. Geef de mensen wat lucht, terrasjes open, kappers desnoods in de open lucht open, concerten. Ik denk dat je dan veel meer goodwill krijgt voor de andere maatregelen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 18:55

Die 1 persoon en avondklok vind ik ook niets hoor.
Die avondklok word toch genegeerd door die al lak hadden aan de regels.

1 persoon blijft raar.
Eerder mochten 2 personen uit verschillend gezin. Maak daar gewoon 1 gezin van per dag. Aantal personen nvt.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 19:01

SusanH schreef:
In de GB gaan de cijfers nu toch ook teruglopen? Ik ben ook de 4e groep. Ik zie echt het belang van maatregelen. Maar sommigen vind ik buiten proporties. Zoals de avondklok en de 1 persoonsregel.

Hier hetzelfde inderdaad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 19:03

lenaa_tje schreef:
SusanH schreef:

Hier hetzelfde inderdaad.

Hier ook en heel eerlijk, mijn ouders zijn afgelopen weekend gewoon bij mij komen eten. Normaal eet ik iedere week bij hun. Ik blijf verder best wel in die bubbel, dus prima..

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 19:26

Vayo schreef:
Ja dat meen ik echt, omdat de wijze waarop de mutaties in het nieuws gebracht worden neigt naar angst zaaien. Eerst is het zo extreem besmettelijk, daarna blijkt het toch wel mee te vallen enz. Het mag in het nieuws komen, maar dan wel met bewezen feiten en niet met inschattingen en verwachtingen.

Maar ik denk dat we dan heel snel klaar zijn want bewezen feiten zijn altijd achteraf. Het besturen van een pandemie, dus acuut, is met modellen, verwachtingen en inschattingen. Feiten heb je pas achteraf, dus dan kunnen ze bijna niks meer in het nieuws brengen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 19:45

DuoPenotti schreef:
Die 1 persoon en avondklok vind ik ook niets hoor.
Die avondklok word toch genegeerd door die al lak hadden aan de regels.

1 persoon blijft raar.
Eerder mochten 2 personen uit verschillend gezin. Maak daar gewoon 1 gezin van per dag. Aantal personen nvt.

Hoezo 1 gezin? Ik heb liever helemaal niet per gezin, want ik ben alleen. Al die gezin regels zijn leuk als je niet alleen bent. Met 2 of 3 personen, los van gezinnen, kunnen alleenstaande ook nog bij elkaar op bezoek en gezinnen ook nog. Tenzij je allemaal kinderen boven de 13 hebt, maar dan moeten die ook allemaal maar mee willen. Ik heb meerdere vrienden die ook alleen zijn, maar zelfs met gezinsregel kunnen wij elkaar niet zien, terwijl er dan minder mensen bij elkaar zijn.

Het hele idee was minder bij elkaar op bezoek en dat werkt grotendeels.