Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Vayo schreef:Ik zie juist om me heen dat hoe strenger de regels worden, hoe meer mensen er tegenaan schoppen en juist de regels en adviezen breken. Meer dan met mildere regels en adviezen.
Hier is een zoon van iemand met 3 vrienden op vakantie in een huisje. Ander meisje van 19 mag 4 vriendinnen uitnodigen om thuis wat te drinken en te logeren.
Ik denk dat het draagvlak groot lijkt, maar mensen veelal zwijgen en hun ding doen. Ik zie dat hier wel om me heen.
De vrienden die ik voorheen zag zien nu ook in dat die 1 persoon een advies is. Ik heb ze weer gezien en gezellig daar gegeten. Dat deed goed. Ook ga ik morgen met een vriendin en onze kinderen lekker naar het bos. Ik ben liever selectief in mijn contacten en het aantal contacten. En mijn kinderen mogen gewoon eens afspreken en eens logeren.
Ik probeer gewoon goed na te denken en alles af te wegen.
SusanH schreef:MyWishMax schreef:Mocht je eindelijk??? Wat fijn!
Ja en snel ook! Dinsdag brief en kon nu al terecht. Voel het wel wat branden, maar dat is normaal. Nu wachten tot ik weer naar huis mag.
Winged ik wilde eigenlijk het sputnik vaccin. Russisch spreken leek me heel leuk.
purny schreef:Popstra schreef:Mensen beginnen zich vooral te irriteren dat het nu duidelijk is er angst gezaaid word. Dat roepen over een 3e golf...mutatie dit mutatie dat...al die experts die negatief brullen in elk praat program... alles om het volk er onder proberen te houden. Het duurt te lang. Mensen willen weten waar ze aan toe zijn.
Ik was in het begin echt voor de maatregelen maar ik ben er gewoon echt klaar mee. De mooie praatjes van het kabinet... ik geloof er niet meer in
Vayo schreef:Ik merk dat ik ook enorm klaar ben met het angst zaaien en continu de negatieve berichten. Ook als cijfers dalen wordt er een negatieve draai aan gegeven. Telkens die mutaties en extreme angst. Ze moeten dat niet naar buiten brengen die mutaties.
secricible schreef:Echwel schreef:Mag ik zeggen dat ik het constante schoppen naar de politiek en vooral vvd ernstig irritant begin te vinden
Het beleid wordt niet door 1.partij gemaakt..
En wees blij dat we het hier best op orde hebben wat betreft steun aan ondernemers en je de ww in kunt als je bent ontslagen
Nou dat dus.
Helemaal met jou en bigone eens.
Echt, het gevoel dat ze code zwart maar gewoon moeten laten gebeuren en mensen het zelf maar uit moeten zoeken bekruipt me steeds meer.
Jammer dat ook de goede daar de dupe van zouden worden, maar manmanman, de preventieparadox in het ultieme.
Echwel schreef:Weet je wat ik van code zwart het enge vind, dat stel 1 van ons krijgt acute problemen je dus niet geholpen wordt terwijl we dus ons aan de regels enz houden om geen corona te krijgen
Maar andere dingen kun je niet voorkomen en dan wil ik graag geholpen worden
Winged schreef:Als ik wel even mag zeuren. Als single in een appartementje begin ik het wel moeilijk te vinden. Het is stil, ik spreek bijna geen mensen over hoe het echt gaat (werk is toch anders) en ik mis het sociale. Ik doe mijn ding, sport, ga naar buiten, bel met mensen, probeer toch mensen in het echt ook te zien. Maar het is wel zwaar.
ja, ik houd mij aan de maatregelen, hoop dat deze ellende zo snel mogelijk voorbij is, maar het duurt lang. En het is onmogelijk om vooruit te kijken naar wat er gaat komen. Was er maar een gemakkelijke oplossing om van dat virus af te komen. Waar is die short cut???
purny schreef:Schijnbaar is aangeven dat je het niet eens bent met het beleid zeuren...
Relaxed schreef:Ik heb hetzelfde als winged, alleen en sociale leven nu 0.. Dus het is gewoon k*t. En ik ben het niet eens met alle maatregelen, maar weet ook dat het nodig is. Ik hoop dat maart gewoon beter gaat worden.
Karl66 schreef:Vayo schreef:Ik zie juist om me heen dat hoe strenger de regels worden, hoe meer mensen er tegenaan schoppen en juist de regels en adviezen breken. Meer dan met mildere regels en adviezen.
Hier is een zoon van iemand met 3 vrienden op vakantie in een huisje. Ander meisje van 19 mag 4 vriendinnen uitnodigen om thuis wat te drinken en te logeren.
Ik denk dat het draagvlak groot lijkt, maar mensen veelal zwijgen en hun ding doen. Ik zie dat hier wel om me heen.
De vrienden die ik voorheen zag zien nu ook in dat die 1 persoon een advies is. Ik heb ze weer gezien en gezellig daar gegeten. Dat deed goed. Ook ga ik morgen met een vriendin en onze kinderen lekker naar het bos. Ik ben liever selectief in mijn contacten en het aantal contacten. En mijn kinderen mogen gewoon eens afspreken en eens logeren.
Hier maak je een grote denkfout. De bevolking is in grote lijnen in drie groepen in te delen. De mensen die zich toch wel aan de adviezen houden, omdat ze het belang van social distancing toch wel inzien. De tweede groep kan of wil zich niet aan de adviezen houden, maar op het moment dat het een wet wordt, gaan ze zich er wel aan houden vanwege de sancties. En als derde heb je de groep, die zich niet aan de adviezen houdt en dat ook niet doet nu het een wet is.
Voor die eerste en die laatste groep maakt het niet uit of we de wetten invoeren, voor hun verandert er niks. Maar voor de tweede groep maakt het wel uit en doordat zijn zich wel aan de wet houden, wordt het reproductiegetal genoeg omlaag gebracht om onder de één te komen.
Maar stel dat de derde groep ook opeens het licht zou zien en zich aan de regels zou gaan houden, dan is er meer social distancing en gaat het reproductiegetal nog verder onderuit. Dat zou betekenen dat de overheid een aantal maatregelen zou kunnen verlichten, terwijl we met het reproductiegetal toch onder de één blijven. De mensen uit jouw voorbeelden, die zich niet aan de regels houden en lekker doen waar ze zin in hebben, die zijn het probleem en tegen hun zou je aan moeten schoppen. Zij zijn namelijk de oorzaak van de steeds strengere regels, niet de overheid.
Popstra, als jij begint over mensen die zitten te brullen en schreeuwen in de praatprogramma's, dan verkondig je gewoon onzin, ik zie die mensen namelijk nooit brullen, ben je stemming aan het maken en kom je niet met een feitelijke onderbouwing waarom het volgens jou anders moet. Dan kan je klagen dat je hier alleen maar met de wind mee mag banketstaaf, maar als jij met een inhoudelijk verhaal komt, dan krijg je ook gewoon een inhoudelijke reactie. Maar waarom zou iemand die alleen maar stemming maakt serieus genomen moeten worden?
Karl66 schreef:Vayo schreef:Ik zie juist om me heen dat hoe strenger de regels worden, hoe meer mensen er tegenaan schoppen en juist de regels en adviezen breken. Meer dan met mildere regels en adviezen.
Hier maak je een grote denkfout. De bevolking is in grote lijnen in drie groepen in te delen. De mensen die zich toch wel aan de adviezen houden, omdat ze het belang van social distancing toch wel inzien. De tweede groep kan of wil zich niet aan de adviezen houden, maar op het moment dat het een wet wordt, gaan ze zich er wel aan houden vanwege de sancties. En als derde heb je de groep, die zich niet aan de adviezen houdt en dat ook niet doet nu het een wet is.
Voor die eerste en die laatste groep maakt het niet uit of we de wetten invoeren, voor hun verandert er niks. Maar voor de tweede groep maakt het wel uit en doordat zijn zich wel aan de wet houden, wordt het reproductiegetal genoeg omlaag gebracht om onder de één te komen.
Maar stel dat de derde groep ook opeens het licht zou zien en zich aan de regels zou gaan houden, dan is er meer social distancing en gaat het reproductiegetal nog verder onderuit. Dat zou betekenen dat de overheid een aantal maatregelen zou kunnen verlichten, terwijl we met het reproductiegetal toch onder de één blijven. De mensen uit jouw voorbeelden, die zich niet aan de regels houden en lekker doen waar ze zin in hebben, die zijn het probleem en tegen hun zou je aan moeten schoppen. Zij zijn namelijk de oorzaak van de steeds strengere regels, niet de overheid.
Merel schreef:Vayo schreef:Ik merk dat ik ook enorm klaar ben met het angst zaaien en continu de negatieve berichten. Ook als cijfers dalen wordt er een negatieve draai aan gegeven. Telkens die mutaties en extreme angst. Ze moeten dat niet naar buiten brengen die mutaties.
Meen je dat nu serieus? Dat ze dat niet meer naar buiten moeten brengen? Maakt dat de overheid geloofwaardiger dan denk je? Dát zou ik pas erg vinden. Ik ben blij dat we regelmatig geïnformeerd worden eigenlijk (persconferenties) en de debatten kunnen volgen enzo. Wel vind ik dat media soms erg met informatie aan de haal gaat. Dat moeten we misschien af en toe een beetje filteren voor onszelf.
Ik vind het fijn dat de maatregelen er zijn. Juist omdat er dan een richting is over wat we wel en niet zouden moeten doen en ik daarmee mensen aan kan spreken die in mijn ogen onverstandige dingen doen (en dat dan nog vaak blijven doen maar dan heb ik mijn best gedaan... ).
lenaa_tje schreef:SusanH schreef:In de GB gaan de cijfers nu toch ook teruglopen? Ik ben ook de 4e groep. Ik zie echt het belang van maatregelen. Maar sommigen vind ik buiten proporties. Zoals de avondklok en de 1 persoonsregel.
Hier hetzelfde inderdaad.
Vayo schreef:Ja dat meen ik echt, omdat de wijze waarop de mutaties in het nieuws gebracht worden neigt naar angst zaaien. Eerst is het zo extreem besmettelijk, daarna blijkt het toch wel mee te vallen enz. Het mag in het nieuws komen, maar dan wel met bewezen feiten en niet met inschattingen en verwachtingen.
DuoPenotti schreef:Die 1 persoon en avondklok vind ik ook niets hoor.
Die avondklok word toch genegeerd door die al lak hadden aan de regels.
1 persoon blijft raar.
Eerder mochten 2 personen uit verschillend gezin. Maak daar gewoon 1 gezin van per dag. Aantal personen nvt.