Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 14:41

secricible schreef:
Je zegt het wel mooi Relaxed.
Ik ben niet alleen maar dat erna: ik ben er ook zwaar op tegen, maar weet dat het nodig is.

Net als een zware zkhbehandeling of toen mijn voet in het gips moest. Ik heb gejankt, wilde niet en was boos. Maar wist ook dat er geen alternatief was en dat het gewoon moest.

Dat is idd een mooie vergelijking :j

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 14:42

purny schreef:
Schijnbaar is aangeven dat je het niet eens bent met het beleid zeuren...

Een reactie als 'ik kan snel terecht dus de zorg wordt helemaal niet uitgesteld' is niet erg sympathiek. Daarmee doe je echt een heleboel mensen tekort.

Ik ben recent zelf wel op hele korte termijn geopereerd, ik heb vooral geluk gehad dat die ruimte er op dat moment net was :)

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 14:47

Relaxed schreef:
Kairos schreef:

We kunnen beter kijken naar andere oplossingen, aka zorgen voor medicatie, waarbij mensen minder lang/niet in het ziekenhuis komen te liggen, maar nee, ze blijven liever tot in den treure de vaccins aanpassen voor elke mutatie :j Dan kun je wel lang wachten tot iedereen beschermt is ja...

Vaccins aanpassen? Waar heb jij het over? Er wordt geproduceerd en gevaccineerd, maar dat heeft tijd nodig aangezien we niet het enige land zijn..

Met dit tempo zijn er tegen de tijd dat een aanzienlijk deel van de mensen gevaccineerd zijn, diverse mutaties waar tegen het vaccin weer niet helpt. Het lijkt me dat je dan kan beginnen met je kwetsbare doelgroep opnieuw vaccineren..

tienus63

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 14:54

Iemand die ik ken, kan onverwachts snel terecht voor een operatie.
Operatie is het gevolg van covid.
Ze heeft haar middenrif letterlijk kapot gehoest, en moet nu geholpen worden aan een verzakking.
Besmet geraakt tijdens eerste golf tijdens haar werk.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 15:03

Purny , schoppen tegen het beleid is zeuren imo. Er is niemand die al deze maatregelen geweldig vind. Ik vlieg soms ook tegen de muren op, dat ik niet bij mijn kinderen kan zijn en ben voor het eerst blij dat mijn ouders en schoonouders allang weg zijn. Drie ervan woonden hun laatste jaren in een tehuis.
Maar voor mij staat als een paal boven water dat , ook al ben ik het ook niet met alle regels eens, je er aan houden en vaccineren zodra je aan de beurt bent de enigste optie is voor terug naar normaal.
En heel veel mensen zullen het misschien nog net trekken, de eenzaamheid en de stilte. Dat is ook dramatisch , ook de jeugd heeft het gruwelijk zwaar. Maar we moeten het met zijn allen doen, dus meegaan in de regels en niet elke keer tegen die regels aanschoppen want ze liegen en de ziekenhuizen liggen niet vol. Nee, ze liggen gelukkig niet vol waardoor de verpleegkundigen ook een paar dagen vrijaf kunnen nemen, weer 24 ipv 48 uur of meer werken. Ik gun het ze ontzettend, ook de eenzame mensen gun ik vrijheid, maar ik hoop dat mensen hun verstand blijven gebruiken.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 15:05

lenaa_tje schreef:
Echwel schreef:
Nee hoor zijn hele winter open geweest en mogen gewoon open voor degene die wel wintersluiting hadden

Dit winterkamperen is echt heel hip.

https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/167305 ... e-slaapzak

Alle campings die ik ken zijn dicht in de winter. Camping waar onze pensionstal bij is ook :j

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 15:06

Hier is de camping gewoon open. Staan wel alleen campers en caravans maar denk dat dat ivm temperatuur is

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 15:09

Ik weet niet beter of campings gaan 1 nov dicht en 1 april open. Ik moet er ook niet aan denken winterkamperen :brr: maar goed verschilt misschien per regio of camping. Hier in de buurt is het niet gebruikelijk iig.

Ik ga zo alles klaarleggen voor mijn prik :j heb er zin in!

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 15:38

purny schreef:
@Laurie: toevallig moet ik naar de chirurg. Kan morgen al terecht. Dus hoezo de zorg word uitgesteld?

Ik ben in mei 2020 bij de chirurg geweest. En op de lijst voor een operatie gezet en moet nog geholpen worden. Heb toevallig maandag gebeld en voorlopig wordt deze ingreep niet ingepland.

Het betreft het vrij maken van beknelde zenuwen bij 3 nekwervels. Dus nu werkt 1 arm amper en veel pijn. Maar het is 7 dagen opgenomen worden en revalidatie

Hoop voor jou dat het bij jou anders gaat, maar heb maar niet te veel hoop.....
Laatst bijgewerkt door Bo_Y op 18-02-21 15:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 15:51

Het zal verschillen per ziekenhuis en per soort ingreep. Een ok waar ze geen ic voor nodig hebben (zoals iets op de kci, iets poliklinisch), dat kan misschien wel doorgaan en in een streek waar het nu relatief rustig is, zullen ze een grotere ingreep mogelijk ook nog wel doen. Maar wat in Groningen kan, is misschien in Rotterdam onmogelijk of andersom. En daarnaast zal het ook nog afhangen van de ernst: is het alleen ongemakkelijk? Dan kun je wachten. Ga je eraan dood? Dan zullen ze iets meer hun best doen om je toch in te plannen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 15:52

Precies dat blue_eyes. Op dit moment is het ook een beetje geluk hebben allemaal. Er zijn zkh die voor dezelfde ingreep 2x zo lange wachttijden hebben dan andere ziekenhuizen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 15:58

Ik ben vorige week dus geopereerd, ze hadden slechts 2 ok's open en de verpleegkundige op de vercouver vertelde dat ze tot de week ervoor op de corona afdeling had gewerkt. Sinds oktober al. Verder was het erg rustig en leeg op de afdelingen. Met mijn roomie moest ik een nacht blijven en wij waren de enigen op die afdeling. Rest was allemaal dagopname, maar ook maar heel weinig.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 15:59

Fijn dat jij wel geholpen bent, Relaxed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 16:08

Idd, dit was bij een groep van 3 ziekenhuizen. 1 ziekenhuis is acute zorg en die hebben ook een corona afdeling. Andere ziekenhuizen kunnen zich nu weer richten op overige zorg. Blijkbaar wordt dat nu gelukkig weer opgestart, al is het minimaal.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 16:18

Jammer dat je hier alleen maar met de wind mee mag l×llen!

Laterrrr :evaw:

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 16:22

Winged schreef:
Ik probeer mijn visie op ingang zomertijd te richten.Dat is nog 6 weken en hopelijk zijn we dan al een heel eind op pad in de goede richting.

Ben ergens wel blij niet de enige te zijn die echt -O- zit.

Nee hoor, ik ben het ook zat. En ik ben van nature wel graag op mezelf. Heb maar weinig nodig om me goed te voelen, helemaal wat mensen betreft. Maar het duurt lang en ik merk zelf dat ik slecht tegen de negativiteit kan. De hele sfeer wordt zo hard en vervelend en daar ben ik wel gevoelig voor.

Ik kijk ook uit naar de lente. Eenmaal weer lekker veel buiten in de zon met mijn paardjes geeft mij al weer wat meer draagkracht.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 16:23

Popstra schreef:

Want jij mag wel een tegengeluid geven maar anderen dus niet tegen jou?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 16:24

SusanH schreef:
Ik weet niet beter of campings gaan 1 nov dicht en 1 april open. Ik moet er ook niet aan denken winterkamperen :brr: maar goed verschilt misschien per regio of camping. Hier in de buurt is het niet gebruikelijk iig.

Het is iets wat ook uit moet kunnen natuurlijk haha. Als er geen animo is dan zou ik als campingeigenaar dit ook niet doen haha.
Je zal ongetwijfeld daar iets voor moeten hebben wanneer je open mag. Corona of geen Corona

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 16:26

Laurie schreef:
purny schreef:
Schijnbaar is aangeven dat je het niet eens bent met het beleid zeuren...

Een reactie als 'ik kan snel terecht dus de zorg wordt helemaal niet uitgesteld' is niet erg sympathiek. Daarmee doe je echt een heleboel mensen tekort.

Ik ben recent zelf wel op hele korte termijn geopereerd, ik heb vooral geluk gehad dat die ruimte er op dat moment net was :)

Een collega van mij met een hersentumor heeft twee keer uitstel gehad. Dus purny, tel je zegeningen. :)

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 16:26

secricible schreef:
Popstra schreef:

Een tegengeluid is wat anders dan de beschuldigingen die sommige bokkers uiten over dan een Corona ontkenner te zijn.
En dat is wat wel veelal geroepen wordt. Je kan het prima oneens met dingen zijn en je ook zorgen maken over bepaalde zaken.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 16:29

secricible schreef:
Popstra schreef:

Nee zeggen dat je zeurt is aardig als je tegengeluid geeft :roll:
En zo schokkend was mijn bericht niet dat er gelijk 3 man over moeten vallen! Gewoon een reactie op het waarom veel mensen steeds lakser worden in het volgen van de regels.
Het is gewoon een feit dat er steeds meer naar buiten komt over het ons toch min of meer mak proberen te houden. Dat kan niemand hier meer ontkennen.
En ja ook ik ben het zat. Wil niet weer een jaar niksen. Zonde van mijn tijd namelijk.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 16:31

Dat jij het opvat als 'mak proberen te houden' wil nog niet zeggen dat dat daadwerkelijk zo is. Daar mogen mensen je best op wijzen. Als je niet tegen die kritiek kan is dat niet mijn probleem.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 16:35

lenaa_tje schreef:
SusanH schreef:

Het is iets wat ook uit moet kunnen natuurlijk haha. Als er geen animo is dan zou ik als campingeigenaar dit ook niet doen haha.
Je zal ongetwijfeld daar iets voor moeten hebben wanneer je open mag. Corona of geen Corona

Bij mij in de buurt (Utrechtse Heuvelrug) zijn de meeste wel open. Maar die hebben ook veel stacaravans of chalets voor de verhuur. Dus ik denk dat, dat het de moeite waard maakt. Ook veel mensen die daar voor langere periode verblijven.

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 16:57

Popstra schreef:
Popstra schreef:

Nee zeggen dat je zeurt is aardig als je tegengeluid geeft :roll:
En zo schokkend was mijn bericht niet dat er gelijk 3 man over moeten vallen! Gewoon een reactie op het waarom veel mensen steeds lakser worden in het volgen van de regels.
Het is gewoon een feit dat er steeds meer naar buiten komt over het ons toch min of meer mak proberen te houden. Dat kan niemand hier meer ontkennen.
En ja ook ik ben het zat. Wil niet weer een jaar niksen. Zonde van mijn tijd namelijk.[/quote]

Wat is er naar buiten gekomen om ons "mak te houden" dan?
Ik vind het echt heel jammer dat sommige mensen hier alle kanten op gaan met hun berichten. Eerst wordt er niet genoeg gedaan, dan teveel en daarna is het kabinet niet meer te vertrouwen. Het is voor iedereen ontzettend zwaar, maar het feit dat de besmettingen redelijk stabiel zijn nu, geeft toch wel aan dat de maatregelen werken.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 17:03

Zeuren is geen enkel probleem , doen we allemaal alleen wat sommigen er aan toe voegen is gewoon bullshit.