Veel moeten afvallen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnetje81

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 13:48

Oeiii weggeven?

Swifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 13:52

De buren hoeven het al niet _O- Ga het proberen aansmeren aan de schoonouders :D Want het is wel schandalig lekker.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 13:53

Hahahaha de buren hoeven het niet.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 14:07

Dan weet ik een ding zeker: je bent niet onze buurvrouw. :))

Swifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 14:24

Hahaha :D Ik heb ook niet veel buren. Ik heb die naast mij en de volgende zijn al 600 meter verder _O- Maar ik vind ook dat ze niet weten wat ze missen want ik ben (helaas voor mij zelf :') ) een erg goede bakker :D

carina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 16:05

Invriezen in kleine porties?

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 16:06

Afbeelding
Ik ben niet zo een keukenprinses maar m'n wafels zijn volgens mij wel gelukt. :))

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 16:26

Dat ziet er heel aantrekkelijk uit... :j
Ik had een restjeslunch vandaag <3

Afbeelding
Wrappizza met kipreepjes en paprika..

Myka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 16:45

Krijg spontaan trek van al die lekkere dingen :D

Swifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 16:48

carina schreef:
Invriezen in kleine porties?

Ja dacht ik ook maar geen plaats :') Ach, geraakt wel op. Zien familie dit weekend en ik sleur hem wel overal mee naar toe.

En dan bedenken dat dat vroeger op 2 dagen op was onder ons 3’en. Ik besef nu pas hoe belachelijk veel cal wij soms aten op een dag.

Myka: Ik deel met mijn buren. Moest je ooit willen verhuizen kun je dat misschien in jou achterhoofd houden :D

Roosch en Musli: Wauw, wat ziet dat er allemaal goed uit!

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 19:25

Roosch schreef:
[ [url=m/7Y31KV.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik ben niet zo een keukenprinses maar m'n wafels zijn volgens mij wel gelukt. :))

Stiekeme meelezer met wafelijzer en voorliefde voor skyr... Is heel nieuwsgierig naar je recept! Krijg je van mij de tip voor een topping: jam met cottage cheese! Heerlijk.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 19:26

Echt vreselijk simpel: 175 gram skyr, 50 gram zelfrijzend bakmeel en een ei. :') tot zover m'n keukenprinsesskills. :7 8-)

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 19:28

Roosch schreef:
Echt vreselijk simpel: 175 gram skyr, 50 gram zelfrijzend bakmeel en een ei. :') tot zover m'n keukenprinsesskills. :7 8-)

Haha dat moet lukken! Wordt mn ontbijt zaterdag. Gewoon naturel skyr?

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 19:29

Ik heb d'r caramel skyr voor gebruikt. :D en als je je echt in de bocht wil gooien met wat lekkers: beetje hazelnootpasta en een beetje strooifeest witte chocolade caramel erop. 8-)

Als ik slim aanpak dan past zoiets prima in m'n eetschema. :))

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 22:16

Wat een goed idee Roosch! Ik ga dat zeker ook eens proberen!

Ik ga vooralsnog best lekker, maar heb zaterdag weer weegdag dus dan ga ik het zien := maar heb wel het gevoel van afvallen weer te pakken en merk het ook aan m'n lijf. Ik voer 6 dagen alles netjes in en dan op de zondag voer ik niks in en mag ik wat ruimer zitten, maar let ik gewoon een beetje op dat het niet te gortig wordt. Denk dat dit wel gaat werken de komende tijd :)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 22:25

Bij mij is het vooral door de week echt volgens het boekje, en dan in het weekend "hold my beer here I go". :=

Maar ik voel me wel goed verder dus ik doe het er maar mee.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 10:27

die wafels zien er echt heerlijk uit, nu wil ik een wafelijzer :')

gisteren een stomme dag. Het begon goed met crackers en een broodje en soep als lunch. Maar toen kwam een collega met mokka hazelnoot vlaai, had ik thuis enorme honger en gingen we bij iemand eten die lekker stokbroodje kruidenboter vooraf zette en 2 wijntjes erbij. En thuis nog een handje chips toen onze hulptroepen kwamen helpen oeps :x

Motivatie is eventjes wat minder. Ben nog steeds flink verkouden en merk dat m'n lichaam moeite heeft met het warm houden :brr:

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 10:30

Roosch schreef:

Ik heb ze vanmorgen gemaakt met skyr gebakken appel, ook echt heel lekker! Maar hoeveel wafels maak jij van bovenstaande?

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 11:25

Nou hier in één dag ineens een kilo lichter 8)7 Gewicht is toch een raar iets. Na mijn vakantie 0,5kg aangekomen (dacht ooh schade valt mee), maar dat liep in de laatste week alleen maar op naar 1,5 kg extra (terwijl juist weer back on track proberen te zijn) :wow: Nu dus ineens weer terug op het gewicht, schiet mij maar lek hoor :+

Hier iemand nog lekkere (warme) lunchrecepten? :)
@roosch hoe bevalt het warme eten tussen de middag? Doe je dat nog steeds?

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 20:47

Fijn wel toch @Aight? Dan valt het na de vakantie allemaal reuze mee dus :j

Hier heb ik het de afgelopen weken even heel, heel, heel zwaar. En gaat het echt best wel beroerd. Veel eetbuien en eigenlijk helemaal geen aanleiding daarvoor.

Gisteren gewoon tot zwaar misselijk aan toe oliebol zitten eten.. chips, snoep, chocolade. Avondeten maar overgeslagen, want ik was echt té misselijk :x

Gelukkig is het sporten hier wel altijd een consistente factor. Dus dat is wel heel fijn :) vandaag was best wel een goede dag en zodirect ga ik naar kickboksen, dus dat is ook prima.

Hopen dat ik de flow qua eten ook weer een beetje te pakken krijg. Want mijn god. Het is echt treurig...

Swifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 08:04

Aight: Nou hier ook zoiets. Na het weekendje weg 2 kilo zwaarder thuis gekomen. Dacht: Kijk het een paar dagen aan want no way dat ik er 2 kilo heb aangegeten. Al snel was de eerste kilo er ruim af, maar nu komt er elke dag een paar 100 gram bij. Ik zit nu op 1,1 kilo erbij -O- Ik heb 3 weken zitten zwoegen voor deze kilo dus ik vind het wel demotiverend dat hij er zo snel weer aan zit en hardnekkig blijft plakken. Ik hoop dat hij zoals bij jou opeens verdwijnt _O-

Musli: Is er een reden waarom het moeilijker gaat? Stress od?

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 11:05

@musli klopt dat het dan wel meevalt, maar ik heb echt flink lopen balen dat ik alleen maar aan bleef komen na mijn vakantie terwijl ik wel gezond at en bewoog. Maar blijft een gek iets dat gewicht

Wat vervelend dat het zo zwaar is. Leg je de lat niet erg hoog voor jezelf? Misschien komende tijd focussen op voedzaam eten op gezette tijden? Dus goed ontbijten, lunchen, tussendoortje, avondeten en dan evt. een snack? Als je jezelf het voor een tijdje iedere dag toestaat om iets lekkers te nemen misschien worden je cravings dan minder? En voldoende eten op de andere momenten. Hoe meer restricties je toepast om te compenseren voor de eetbuiten, hoe groter de kans dat het mis gaat. Ik zou het afvallen misschien even helemaal loslaten en focussen op genoeg eten wat je vult :+:

@swifter ik hoop het ook inderdaad haha! Wat ik mezelf zou aanraden (maar heel moeilijk is haha) is even niet wegen voor een week?

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 11:22

Bedankt voor jullie berichtjes. Eventjes niet echt een idee waar het vandaan komt. Kan er in ieder geval niks aan koppelen. Ik doe precies wat ik de afgelopen jaren ook gedaan heb en waar ik dus zover mee gekomen ben :) Eet elke dag op +/- dezelfde tijd, eet voedzame maaltijden, inclusief tussendoortjes en snacks.

Ik heb weinig restricties. Eet gewoon brood, pasta, rijst, pizza en een snoepje en een chipje. Maar alles met mate (dat was vooral mijn probleem). En dit is de afgelopen jaren ontzettend goed gegaan. Maar ineens de afgelopen maanden heb ik het er heel moeilijk mee en komen die grote eetbuien er tussendoor. Gisteren in ieder geval netjes gegeten en vandaag ga ik daar gewoon weer voor :j

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 11:26

Musli: balen zeg! Het is ook een blijvende lastige struggle.. Wat mij heel erg helpt is focussen op een stabiele bloedsuikerspiegel en gezond ipv weinig calorieën. En als ik dan een keer wel veel heb gesnackt dan vertrouw ik erop dat ik dat met beweging oid wel weer compenseer, en anders bereik ik mijn streefgewicht maar een week later. Klinkt als een open deur, maar is wel een verschil tov eerder. Dacht altijd vrij zwart-wit (ik ben fout!!) waardoor er juist meer lading op kwam te liggen en ik minder snel de draad weer oppakte, ook omdat de lat zo hoog lag.

Hier wel een positief bericht: ben na 1.5 jaar alles loslaten ( :+ ) weer op de weegschaal gaan staan, en ben na 4 weken calorieën tellen nu op een kilo onder mijn eerder lichtste gewicht. Dat zegt mij dus dat ik echt stabiel gebleven ben, wat als een grote opsteker voelt na jarenlang jojo'en. Ik voel steeds meer vertrouwen dat dat streefgewicht haalbaar is en ik deze struggle los kan laten.
Laatst bijgewerkt door VogeltjeM op 16-11-23 11:27, in het totaal 1 keer bewerkt

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 11:26

MuSLi schreef:
Bedankt voor jullie berichtjes. Eventjes niet echt een idee waar het vandaan komt. Kan er in ieder geval niks aan koppelen. Ik doe precies wat ik de afgelopen jaren ook gedaan heb en waar ik dus zover mee gekomen ben :) Eet elke dag op +/- dezelfde tijd, eet voedzame maaltijden, inclusief tussendoortjes en snacks.

Ik heb weinig restricties. Eet gewoon brood, pasta, rijst, pizza en een snoepje en een chipje. Maar alles met mate (dat was vooral mijn probleem). En dit is de afgelopen jaren ontzettend goed gegaan. Maar ineens de afgelopen maanden heb ik het er heel moeilijk mee en komen die grote eetbuien er tussendoor. Gisteren in ieder geval netjes gegeten en vandaag ga ik daar gewoon weer voor :j

Goed bezig... soms is het gewoon even zo :knuffel: