[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Linn_

Re: [Centraal] Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 19:40

Heej ik kom even binnenvallen met een vraag sorry. Ik wilde morgen hiermee langs een kapper gaan (de Cosmo) maar ik moet nu opeens toch werken dus kan ik pas volgende week ergens erlangs. Dus dacht om het hier even te vragen of jullie een idee hebben.

Ik wil mijn haar laten blonderen (ik ben nu donkerblond met hier en daar een wat lichter plukje) in combinatie met de olaplex. Ik heb vrij veel/dik haar en het valt nu zo'n 5/7cm onder mijn schouders, niet gek lang dus.

Zou iemand een idee hebben hoeveel ik hiervoor ongeveer kwijt zou zijn?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 20:31

Shanna schreef:
Ik heb nu toch maar dat spul van Maria Nila besteld, heb het vrijdag in huis. Ik ben reuze benieuwd! Anders kan ik ook nog fudge proberen, maar ik heb nu al dure zilvershampoo en color-corrector dat ik dan toch liever iets anders probeer. Mn kapper is ook reuze benieuwd of het werkt!

Ik vind het ook wel raar dat je kapper die inschatting niet kan maken.
_Linn_ schreef:
Heej ik kom even binnenvallen met een vraag sorry. Ik wilde morgen hiermee langs een kapper gaan (de Cosmo) maar ik moet nu opeens toch werken dus kan ik pas volgende week ergens erlangs. Dus dacht om het hier even te vragen of jullie een idee hebben.

Ik wil mijn haar laten blonderen (ik ben nu donkerblond met hier en daar een wat lichter plukje) in combinatie met de olaplex. Ik heb vrij veel/dik haar en het valt nu zo'n 5/7cm onder mijn schouders, niet gek lang dus.

Zou iemand een idee hebben hoeveel ik hiervoor ongeveer kwijt zou zijn?

Helemaal blond?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 20:33

Wil je er nog een (as)toner op of alleen blonderen?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 20:33

Als ik kijk op de website van Cosmo naar hun hele duidelijke prijslijs, zeg ik 130 euro.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 20:50

Iris82 schreef:
Wil je er nog een (as)toner op of alleen blonderen?

Wat is een (as)toner?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 20:53

Als je geblondeerd bent dan kan het zijn dat je haarkleur geler is dan dat je gehoopt had. Met een spoeling met een as-tint erin zorg je ervoor dat dat gele wat geneutraliseerd wordt.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 21:02

Oh op die fiets. Nouja stel dat dat zo uit zou komen dan wel natuurlijk maar ik neem aan dat de kapper daar ook wel naar kijkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 23:05

@lieveli, mijn kapper kent het hele merk/ product niet. Zo raar vind ik het dan niet dat ze niet precies weet wat het is en doet en hoe het werkt ;)

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 11:37

Shanna, maak je een voor en na foto ? Ik ben wel benieuwd !!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 11:43

Shanna schreef:
@lieveli, mijn kapper kent het hele merk/ product niet. Zo raar vind ik het dan niet dat ze niet precies weet wat het is en doet en hoe het werkt ;)

Maar waarom ontkleur je het dan bij iemand die er duidelijk niet heel veel ervaring in heeft? Olaplex is echt zo booming, ik ben er van overtuigd dat je haar er heel anders uit had kunnen zien. En nu zit je er mee. Zo zonde.
_Linn_ schreef:
Oh op die fiets. Nouja stel dat dat zo uit zou komen dan wel natuurlijk maar ik neem aan dat de kapper daar ook wel naar kijkt.

Wanneer ga je heen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 11:58

Ik zal inderdaad een voor en na foto maken. Ik heb de silver pearl en de black besteld. Violet durf ik nog niet aan.. Ik ga eerst alleen de silver-pearl proberen, de black heb ik erbij gedaan omdat de youtubers die allemaal gebruiken om hun haren grijs te maken/ krijgen.

@lieveli, ik ben ervan overtuigd dat mijn kapper genoeg ervaring heeft om te weten wat ze doet. Ik heb haar o.a. op haar (voor mij indrukwekkende) portfolio uitgekozen toen ik hier kwam wonen. Dus ik neem het haar niet kwalijk dat ze de Maria Nila producten niet kent.

Daarbij beginnen de meeste kappers niet eens aan het ontkleuren van henna. Dus wat dat betreft ben ik erg blij dat mijn kapster dat wel doet zodat ik er niet thuis mee aan het klooien zou zijn gegaan (heb ik ook overwogen). Dan had ik ook ongetwijfeld hogere percentages gehad dan max 3%.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 12:00

Ik had het over Olaplex, ontkleuren met Olaplex scheelt zoveel! En dat de meeste kappers het niet doen heeft een reden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 12:04

Dan praatten we langs elkaar heen want ik had het over de Maria Nila producten haha :D
Olaplex is hier helemaal nergens.. Ik zag laatst wel bij een kleine salon dat ze Bondplex aanbieden, lijkt me vergelijkbaar aan Olaplex?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 12:06

Misschien een imitatie? Ik zou toch wel gewoon voor Olaplex gaan, heb je Salon B in de buurt? Ik heb daar nog een kortingskaartje van, scheelt je 20 eutjes.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 14:08

7 juni gaat mijn haar naar licht lila

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 16:33

Hi allemaal, ik vraag jullie graag even weer om jullie mening/advies.
Ik ben gisteren naar de kapper geweest en er is wel even een mooi stukje af, ik vroeg haar ook wat ik evt met mijn kapsel kan om wat ouder te lijken. Ik ben bijna 27 maar word eigenlijk altijd jonger geschat, helemaal zonder make up, ik ben geen type die elke dag make up draagt dus ik loop gewoon regelmatig make up loos rond :D
Zij raadde me aan als ik kwa kapsel ouder wil lijken om een boblijn te knippen, sindsdien zit ik er hard over na te denken ik wil opzich wel maar weet niet of het me staat.
Daarom dus mijn vraag wat zouden jullie doen?
Eerste foto is (met make up) van begin maart, middelste is van maandag en de 3e van vandaag.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 16:34

Ik zou voor een boblijn met laagjes gaan zodat er automatisch wat meer volume in komt. Enige nadeel is dat je dan wel wat lastiger je haar omhoog kan doen in een staartje of knotje, tenzij je hem vrij laag op je hoofd doet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 16:48

Ja nouja ik heb mijn haar nu eigenlijk altijd vast daarom vind ik het ook lastig :x Maar aan de andere kant waarom zou ik het niet doen want ik kan wel roepen ik wil het laten groeien maar als het zo lang is en ik heb het altijd vast zie je toch niet dat het lang is :+ Als je het nog snapt :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 16:54

Afbeelding
Dit is zo'n 10 jaar geleden :+ niet heel duidelijk mara ook een soort van bob

Afbeelding
5 jaar geleden (ik vind het een vreselijke foto maar gaat ff om het haar :P ) hier was ik nog wel zwaarder dus ook een boller gezicht :+

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 18:26

Ik denk dat het je wel zou staan, maar inderdaad zoals Emmaa_ zegt met laagjes zodat er wat meer volume in zit. Ik heb nu ook vrij kort haar en kan het net niet in een staartje maar op zich is dat helemaal niet zo vervelend als ik in eerste instantie dacht. Als t net lang genoeg is om achter je oren te doen dan kun je het dus uit je gezicht en is het in je nek niet lang genoeg om echt vervelend te zitten oid :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 20:23

E_J schreef:
Ik denk dat het je wel zou staan, maar inderdaad zoals Emmaa_ zegt met laagjes zodat er wat meer volume in zit. Ik heb nu ook vrij kort haar en kan het net niet in een staartje maar op zich is dat helemaal niet zo vervelend als ik in eerste instantie dacht. Als t net lang genoeg is om achter je oren te doen dan kun je het dus uit je gezicht en is het in je nek niet lang genoeg om echt vervelend te zitten oid :P

Nee laagjes dan sowieso! Vraag me af of jullie denken dat het me ouder maakt?

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 21:16

Annet_Dottie schreef:

Ik denk dat je daar wel kans op hebt. Misschien, als je echt graag 'ouder' uit wilt zien, zou je kunnen experimenteren met inderdaad wat korter haar en bijvoorbeeld verschillende make-up stijlen en kledingstijlen e.d. Dat scheelt vaak ook al een hoop! ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 22:04

E_J schreef:
Annet_Dottie schreef:

Ik denk dat je daar wel kans op hebt. Misschien, als je echt graag 'ouder' uit wilt zien, zou je kunnen experimenteren met inderdaad wat korter haar en bijvoorbeeld verschillende make-up stijlen en kledingstijlen e.d. Dat scheelt vaak ook al een hoop! ;)

Thanks voor de tips! Kwa make up inderdaad ook al wat geprobeerd hoe ik het nu doe vind ik ook wel dat ik er wat ouder uit zie alleen ik ben te lui om elke dag m'n make up te doen, is niet zo m'n ding zeg maar :+ kwa kleding probeer ik ook wel maar vind ik heel erg lastig.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 22:06

MarcoBorsato schreef:
Shanna schreef:

Maar waarom ontkleur je het dan bij iemand die er duidelijk niet heel veel ervaring in heeft? Olaplex is echt zo booming, ik ben er van overtuigd dat je haar er heel anders uit had kunnen zien. En nu zit je er mee. Zo zonde.
_Linn_ schreef:

Wanneer ga je heen?

Nou ik wilde vandaag langs om informatie te vragen maar moest toen plotseling werken, dus kan nu volgende week pas een keer erlangs. Ga het dan niet meteen laten doen hoor maar wel binnenkort denk ik!

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 16:58

Een goed jaar geleden kwam ik hierom hulp/tips vragen hoe ik weer van donkerrood naar blond kon komen. Vele bruikbare tips gehad maar toch een beetje eigenwijs zelf aan de slag gegaan :=

Ik ging van rood naar oranje naar rossig. Uiteindelijk was m'n haar zo stuk dat ik het vorig jaar zomer in een asymetrische bob heb laten knippen.

Afbeelding

Met en met werd ik wel steeds blonder en kwam mijn eigen assige kleur ook weer tevoorschijn!

Inmiddels ben ik 35 weken zwanger en vond ik dat ik mezelf (nog) wel eens een keertje in de watten mocht leggen en had gisteren een afspraak bij Kinki kappers.
Wat een ervaring <3 <3 <3 ik vond het helemaal geweldig en mijn haar ook :))

Lekker veel highlights, lagen erin en een olaplex behandeling, ik ben helemaal blij *\o/* nooit meer een andere kapper voor mij!

Afbeelding

Nu nog hopen dat dat ik er straks na de bevalling ook nog zo fris op sta :')