Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
deksel schreef:Dit jaar in september heb ik mijn spiraal 5 jaar (mirena). Nu heb ik plots tijdens mijn menstruatie veel meer bloedverlies als anders. Zou het kunnen dat de mirena aan het uitwerken is of is dat geen mogelijkheid?
Edit: even googelen en ik ben er achter gekomen dat de mirena 8 jaar werkend is? Ik bel morgen in ieder geval de huisarts even.
Caitlin_K schreef:Mijn huisarts is helaas met pensioen en er is nu een vervangend arts (soort van zzp-er) tijdelijk. Ik vind het geen leuke artsdus dacht, stel mijn vraag eerst eventjes hier.
Ik slik de pil (levondregestrel/ethinylestradiol). Inmiddels slik ik hem nu zo'n 7mnd. Vanaf 4mnd mocht ik hem gaan doorslikken, maar ik krijg iedere x een gigantische doorbraakbloeding. Ik las dan maar mijn stopweek in (na een week volhouden maar gewoon reuze ongesteld zijn), en ben daarna ook nog een goede 7 dagen ongesteld.
Nu denk ik dat de pil dus niet afdoende helpt en ik dus op iets anders overwil. Ik durf geen spiraal haha. Hoe ervaren jullie de prikpil? (en hoe is je menstruatie dan)?
Ik wil dus het liefst niet iedere x menstrueren, dus eventuele andere mogelijkheden (en graag ervaringen) ook goed.
Muze schreef:Iemand ervaring met onregelmatigheid tijdens de menstruatie zelf?
Even weg, en een dag later toch weer wat ?
Erg lastig en onpraktisch, ik denk af en toe dat het “ over is”, dan heb ik geen producten meer nodig, en dan de dag erna toch weer wat..
Is sinds twee of drie maand denk ik.
Gebruik geen anticonceptie.
Cyclus is dan een dag of twee, dan een dag helemaal niets meer, soms twee dagen niets meer en san toch nog een “ nawee “..