[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 21:45

Dit jaar in september heb ik mijn spiraal 5 jaar (mirena). Nu heb ik plots tijdens mijn menstruatie veel meer bloedverlies als anders. Zou het kunnen dat de mirena aan het uitwerken is of is dat geen mogelijkheid?

Edit: even googelen en ik ben er achter gekomen dat de mirena 8 jaar werkend is? Ik bel morgen in ieder geval de huisarts even.

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 11:22

deksel schreef:
Dit jaar in september heb ik mijn spiraal 5 jaar (mirena). Nu heb ik plots tijdens mijn menstruatie veel meer bloedverlies als anders. Zou het kunnen dat de mirena aan het uitwerken is of is dat geen mogelijkheid?

Edit: even googelen en ik ben er achter gekomen dat de mirena 8 jaar werkend is? Ik bel morgen in ieder geval de huisarts even.

Hi, inderdaad bij mijn laatste consult heeft mijn huisarts mij verteld dat door 'nieuw onderzoek' de mirena nu 8 jaar goed is, ook als je hem al jaren geleden hebt laten zetten.

deksel

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 16:02

Ik heb vanochtend de huisarts gebeld en de assistente zei daar niets over, alleen dat die 5 jaar werkend is. Ik heb hem nu 4 jaar. De assistente zei ook dat ik hem gewoon kan vervangen als dat beter voelt… Ik vind het ook zonde om hem nu al te vervangen als die nog 4 jaar kan blijven zitten.

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 16:06

Mijn huisarts is helaas met pensioen en er is nu een vervangend arts (soort van zzp-er) tijdelijk. Ik vind het geen leuke arts :') dus dacht, stel mijn vraag eerst eventjes hier.

Ik slik de pil (levondregestrel/ethinylestradiol). Inmiddels slik ik hem nu zo'n 7mnd. Vanaf 4mnd mocht ik hem gaan doorslikken, maar ik krijg iedere x een gigantische doorbraakbloeding. Ik las dan maar mijn stopweek in (na een week volhouden maar gewoon reuze ongesteld zijn), en ben daarna ook nog een goede 7 dagen ongesteld.

Nu denk ik dat de pil dus niet afdoende helpt en ik dus op iets anders overwil. Ik durf geen spiraal haha. Hoe ervaren jullie de prikpil? (en hoe is je menstruatie dan)?
Ik wil dus het liefst niet iedere x menstrueren, dus eventuele andere mogelijkheden (en graag ervaringen) ook goed.

Artimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 09:56

Caitlin_K schreef:
Mijn huisarts is helaas met pensioen en er is nu een vervangend arts (soort van zzp-er) tijdelijk. Ik vind het geen leuke arts :') dus dacht, stel mijn vraag eerst eventjes hier.

Ik slik de pil (levondregestrel/ethinylestradiol). Inmiddels slik ik hem nu zo'n 7mnd. Vanaf 4mnd mocht ik hem gaan doorslikken, maar ik krijg iedere x een gigantische doorbraakbloeding. Ik las dan maar mijn stopweek in (na een week volhouden maar gewoon reuze ongesteld zijn), en ben daarna ook nog een goede 7 dagen ongesteld.

Nu denk ik dat de pil dus niet afdoende helpt en ik dus op iets anders overwil. Ik durf geen spiraal haha. Hoe ervaren jullie de prikpil? (en hoe is je menstruatie dan)?
Ik wil dus het liefst niet iedere x menstrueren, dus eventuele andere mogelijkheden (en graag ervaringen) ook goed.

Ik had hetzelfde met de pil, maar met de nuva ring heb ik nergens last van, als ik een maand wil overslaan plaats ik meteen een nieuwe ring, krijg zelf geen doorbraak bloeding dan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 14:16

Hebben jullie ervaring met de overgang van de gewone pil naar de prikpil? Ik heb een doktersassistente die enorm moeilijk zit te doen over de afspraak voor het zetten van die prikpil.. Ik ben nu aan de gewone pil en slik hem altijd door, dus geen stopweken. Ook heb ik 2 strips, 1 thuis en 1 bij mijn vriend.. Nu wil ze perse dat ik eerst 1 strip afmaak (dus nu 3 weken) en dan een afspraak maak voor de dag daarna "want anders begin je zo rommelig" :+ Ik lees op internet dat de prikpil gezet moet worden tussen de 1e en 5e dag van de menstruatie.. Ik kan dan toch gewoon op de ochtend van mijn afspraak mijn laatste pil nemen en dan die prik halen? Waarom dan eerst die 3 weken terwijl ik al zeker een half jaar non stop de pil slik..

Dus iemand die dit toevallig ook heeft gehad en hoe is dat bij jullie gegaan? :D

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 15:25

Zeg ja en doe gewoon jouw ding?
Alsof zij langs je staat te controleren :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 15:57

Rebel_Jits schreef:
Zeg ja en doe gewoon jouw ding?
Alsof zij langs je staat te controleren :')

Ja, maar dan moet ik dus 3 weken wachten op een afspraak en daar heb ik geen zin in..

Artimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 18:02

Nu een stopweek inlassen en dan kan het wel toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 22:54

Zou je denken.. ik moet een stopweek doen, dan netjes 1 strip gebruiken en dan pas afspraak.. dus 4 weken wachten.. lijkt me gewoon onzin. Bel maandag wel, kijken wat een andere assistente zegt :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 09:23

Zo, andere assistente en as woensdag de prikpil halen :D Gewoon die ochtend de pil nog innemen en geen verdere vragen *\o/*

Artimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 09:36

Wat apart dat ze zo verschillend zijn haha maar wel fijn! Ben benieuwd hoe het gaat bevallen

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 07:12

Niemand van je kennissen/ vrienden die kan prikken? Dan gewoon ophalen bij de apotheek en zelf laten prikken zonder de assistente ertussen.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 18:43

Iemand ervaring met onregelmatigheid tijdens de menstruatie zelf?
Even weg, en een dag later toch weer wat ?
Erg lastig en onpraktisch, ik denk af en toe dat het “ over is”, dan heb ik geen producten meer nodig, en dan de dag erna toch weer wat..
Is sinds twee of drie maand denk ik.
Gebruik geen anticonceptie.
Cyclus is dan een dag of twee, dan een dag helemaal niets meer, soms twee dagen niets meer en san toch nog een “ nawee “..

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 18:57

Ja, hier. Toen bleek ik zwanger :D
Waren innestelingsbloedingen.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 19:11

Nou, dat is hier niet t geval haha

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 22:18

Muze schreef:
Iemand ervaring met onregelmatigheid tijdens de menstruatie zelf?
Even weg, en een dag later toch weer wat ?
Erg lastig en onpraktisch, ik denk af en toe dat het “ over is”, dan heb ik geen producten meer nodig, en dan de dag erna toch weer wat..
Is sinds twee of drie maand denk ik.
Gebruik geen anticonceptie.
Cyclus is dan een dag of twee, dan een dag helemaal niets meer, soms twee dagen niets meer en san toch nog een “ nawee “..

Ja hier ook hoor, met pil en zonder pil. Er zijn zelfs memes over dat je denkt dat je menstruatie voorbij is en dat het opeens weer terugkomt dus ik gok dat het wel vaker voorkomt :))

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 22:20

Oh haha, ik heb t nog nooit gehad maar dan heb ik onder een steen geleefd denk ik

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 19:42

Afbeelding
Afbeelding

Jup haha! Heb ik ook wel eens, vooral aan het einde

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 10:55

Ik sport sinds een week ongeveer dagelijks, de hele dag door doe ik sets met elastiek voor benen en billen en ik wandel een paar kilometer buiten per dag. In tegenstelling tot daarvoor deed ik alleen wandelen op werk (soms ook gewoon 5 km per dag) maar m’n benen, bekken en billen trainen deed ik niet. Qua eten zit ik sinds gisteren in vreetbuien en daarvoor koolhydraat beperkt, veel vlees. Ik heb normaal een extreem regelmatige ongesteldheid en ik heb nu al 2 dagen last van onder rug en krampen maar de ongesteldheid blijft uit. Zou gisteren het moeten worden. Kan dit komen door het extra trainen? Voor mij is het nieuw dat ik zo lang klachten heb zonder dat ongesteldheid komt… ben 33, niet seksueel actief geweest met iemand en geen anticonceptie ofzo.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 13:46

Dit is verder normaal hoor, kan soms wel wat dagen schelen. Niks om je zorgen over te maken.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 15:28

Ja vind het afwijkend omdat ik echt normaal stipt op tijd ben. Qua klachten dag ervoor rugpijn en op het moment dat het doorbreekt krampen. Maar dat is nu dus al Eff aan de gang zonder dat ik bloed. Maar kijk het wel nog Eff aan :Y)

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 15:44

Anders eten en bewegen heeft ook invloed op onze hormoonhuishouding. Mocht het ineens extreem anders worden kun je altijd nog aan de bel trekken bij de huisarts.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 17:53

Ja nu vreet ik me klem :7 vreetbuien. Echt zonde, heb dat altijd 1 dag voor ik ongesteld word en daarna is het weg maar nu al 2 dagen ben ik bezig , daar gaat m’n goede dieet :9 :')

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 00:20

Wederom nog steeds niks. Is dit iets om nu al voor bij aan de bel te trekken bij de huisarts? Kan mij niet voorstellen dat het door stress komt want heb mij toch een partij veel stress gehad afgelopen jaren, dan valt nu in het niks :+