Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 14:16

@Relaxed: eerste afspraak,maar weet nog niet wat het behandelplan zal worden

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 14:18

purny schreef:

_O- sorry Purny , maar dan heb je echt nog lang geen operatie.

Mijn moeder had afgelopen september haar eerste afspraak staan. Raad eens, die heeft nog geeneens een oproep voor haar operatie. In eerste planning stond haar operatie voor afgelopen december.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 14:19

Wat betreft wel of niet werken van een lockdown, in Engeland is het aantal besmettingen met 65% gedaald sinds de invoering begin dit jaar.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 14:19

Echwel schreef:
Mag ik zeggen dat ik het constante schoppen naar de politiek en vooral vvd ernstig irritant begin te vinden

Het beleid wordt niet door 1.partij gemaakt..
En wees blij dat we het hier best op orde hebben wat betreft steun aan ondernemers en je de ww in kunt als je bent ontslagen

Helemaal met jou en bigone eens.
Echt, het gevoel dat ze code zwart maar gewoon moeten laten gebeuren en mensen het zelf maar uit moeten zoeken bekruipt me steeds meer.
Jammer dat ook de goede daar de dupe van zouden worden, maar manmanman, de preventieparadox in het ultieme.
Laatst bijgewerkt door secricible op 18-02-21 14:21, in het totaal 1 keer bewerkt

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 14:21

purny schreef:

Poli-afspraken gaan door ja, dat is wat anders dan operaties..... aangezien die chirurg weinig kan doen op een covid-afdeling. De anesthesisten en apparatuur die hij nodig heeft om een operatie te doen daarentegen, die zijn ernstig afgeschaald om mensen te redden op de IC.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 14:21

Vayo schreef:
Ik zie juist om me heen dat hoe strenger de regels worden, hoe meer mensen er tegenaan schoppen en juist de regels en adviezen breken. Meer dan met mildere regels en adviezen.

Hier is een zoon van iemand met 3 vrienden op vakantie in een huisje. Ander meisje van 19 mag 4 vriendinnen uitnodigen om thuis wat te drinken en te logeren.

Ik denk dat het draagvlak groot lijkt, maar mensen veelal zwijgen en hun ding doen. Ik zie dat hier wel om me heen.

De vrienden die ik voorheen zag zien nu ook in dat die 1 persoon een advies is. Ik heb ze weer gezien en gezellig daar gegeten. Dat deed goed. Ook ga ik morgen met een vriendin en onze kinderen lekker naar het bos. Ik ben liever selectief in mijn contacten en het aantal contacten. En mijn kinderen mogen gewoon eens afspreken en eens logeren.
Ik probeer gewoon goed na te denken en alles af te wegen.

Maar komt dat door de regels, of doordat het nu al zo lang duurt? Ik denkt het laatste namelijk. Dus het veranderen in een advies zou mijn inziens dus alleen zorgen dat mensen denken 'ach zo erg is het niet' en dus minder eraan houden.

Popstra schreef:
Mensen beginnen zich vooral te irriteren dat het nu duidelijk is er angst gezaaid word. Dat roepen over een 3e golf...mutatie dit mutatie dat...al die experts die negatief brullen in elk praat program... alles om het volk er onder proberen te houden. Het duurt te lang. Mensen willen weten waar ze aan toe zijn.

Ach hou toch op met je angst zaaien. Ze zijn transparant, ook met voorspellingen en inschattingen. Als ze dat zijn is het volgens jullie 'angst zaaien', geven ze dat soort inschattingen pas als er zekerheid is qua onderzoek dan zijn ze weer niet transparant genoeg en te dictatoriaal. Nogmaals: het is nooit goed.

Er zijn nu eenmaal veel mutaties. Daar zijn nu eenmaal veel zorgen over. Er komt waarschijnlijk een derde golf als we alles maar gewoon loslaten.

Ook typisch dat je zegt 'het duurt te lang'. Waarom de 'te'? Wat maakt dat het 'te' lang duurt? Het duurt lang, zeker, maar je impliceert met de 'te' dat het eerder opgelost had kunnen zijn, wat niet het geval is.

Echwel schreef:
Mag ik zeggen dat ik het constante schoppen naar de politiek en vooral vvd ernstig irritant begin te vinden

Het beleid wordt niet door 1.partij gemaakt..
En wees blij dat we het hier best op orde hebben wat betreft steun aan ondernemers en je de ww in kunt als je bent ontslagen

Dit.

Popstra schreef:
bigone schreef:
Tja, niet meer in de mooie praatjes geloven, inmiddels een oversterfte van ongeveer 15000 mensen, misschien geloof je dat?? Niks angst aan jagen , realiteit en niets anders.

Niemand hier ontkent dat er een virus heerst he!!
Ja die is er maar er mag ook wel eens wat positiever nieuws komen. Hoe goed iedereen het doet bijv ondanks deze klote tijd!
En dat ze er alles aan doen het vaccineren sneller te laten verlopen.
Er hoeft niet steeds met doom scenario's gestrooid te worden.

Gezien te 'intelligente lockdown' gefaald heeft vind ik niet dat we als volk zo goed bezig zijn. Kijk naar de demonstraties. Naar de mensen die nog steeds lak hebben aan de regels. Roepen dat we zo goed bezig zijn impliceert dat het weer milder kan, wat helemaal niet zo hoeft te zijn (gezien de mutaties etc).
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 18-02-21 14:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 14:22

purny schreef:

Precies, voordat je op de ok ligt ben je nog maanden verder en met alle uitgestelde zorg nog wat maanden meer gok ik zo..

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 14:23

Weet je wat ik van code zwart het enge vind, dat stel 1 van ons krijgt acute problemen je dus niet geholpen wordt terwijl we dus ons aan de regels enz houden om geen corona te krijgen
Maar andere dingen kun je niet voorkomen en dan wil ik graag geholpen worden

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 14:24

Echwel schreef:
Weet je wat ik van code zwart het enge vind, dat stel 1 van ons krijgt acute problemen je dus niet geholpen wordt terwijl we dus ons aan de regels enz houden om geen corona te krijgen
Maar andere dingen kun je niet voorkomen en dan wil ik graag geholpen worden

Ja ik weet het. Daarom zeg ik ook "jammer dat de goede daar onder lijden"
Maar echt, ik erger me zo aan het gezanik van mensen.

Boohoo, oma mag wel naar mij, maar ik mag niet met mijn man naar oma, wat een drama :n

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 14:27

Maar ik denk wel dat zo'n "domme" regel wel juist reden geeft tot zeiken.
Ze hadden beter 1 gezin per dag kunnen doen, ook al toen er 2 mensen op bezoek mochten komen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 14:27

Stel dat de regering in December had gezegd , we laten alles los. Met 10.000 besmettingen per dag en een R waarde van 2 waren dat er na een week zo’n 600.000 geweest. Na nog een week was iedereen in ons land theoretisch besmet geweest. En hadden we de paar honderdduizend doden kunnen begraven want ja, even wat zuurstof erbij was niet mogelijk en ziekenhuizen werkten niet meer dus nog 100.000 erbij voor het gemak, maar hè , we kunnen wel weer naar het festival en de action en de Ikea.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 14:28

Jep en al het gezeik rondom entingschemas en welke enting gebruikt gaat worden

Alsof je in 1x vrij bent na het enten om.los te gaan enz

Wees blij dat je überhaupt geënt wordt

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 14:30

Echwel schreef:
Jep en al het gezeik rondom entingschemas en welke enting gebruikt gaat worden

Alsof je in 1x vrij bent na het enten om.los te gaan enz

Wees blij dat je überhaupt geënt wordt

precies, dat er zo snel een vaccin is.
Eerst is iedereen tegen want het is niet veilig, nu slaan ze elkaar bijna de hersens(nee kan niet) in om als eerste te krijgen.
Net zo goed had een vaccin pas over 3 jaar op de markt gekomen.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 14:31

Als ik wel even mag zeuren. Als single in een appartementje begin ik het wel moeilijk te vinden. Het is stil, ik spreek bijna geen mensen over hoe het echt gaat (werk is toch anders) en ik mis het sociale. Ik doe mijn ding, sport, ga naar buiten, bel met mensen, probeer toch mensen in het echt ook te zien. Maar het is wel zwaar.

ja, ik houd mij aan de maatregelen, hoop dat deze ellende zo snel mogelijk voorbij is, maar het duurt lang. En het is onmogelijk om vooruit te kijken naar wat er gaat komen. Was er maar een gemakkelijke oplossing om van dat virus af te komen. Waar is die short cut???

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 14:33

@Winged die komt er aan met enten en beter weer

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 14:34

Schijnbaar is aangeven dat je het niet eens bent met het beleid zeuren...

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 14:34

Winged schreef:
Als ik wel even mag zeuren. Als single in een appartementje begin ik het wel moeilijk te vinden. Het is stil, ik spreek bijna geen mensen over hoe het echt gaat (werk is toch anders) en ik mis het sociale. Ik doe mijn ding, sport, ga naar buiten, bel met mensen, probeer toch mensen in het echt ook te zien. Maar het is wel zwaar.

ja, ik houd mij aan de maatregelen, hoop dat deze ellende zo snel mogelijk voorbij is, maar het duurt lang. En het is onmogelijk om vooruit te kijken naar wat er gaat komen. Was er maar een gemakkelijke oplossing om van dat virus af te komen. Waar is die short cut???

Het is ook zwaar. En ruk. Dat er geen andere goede opties zijn doet er natuurlijk niets aan af dat mensen het zwaar hebben.

@Purny: Nee, jij roept dingen die niet waar zijn. Dat is wat anders dan gewoon klagen of kritisch zijn.
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 18-02-21 14:35, in het totaal 1 keer bewerkt

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 14:35

Winged schreef:

Ik kan me goed voorstellen dat het zwaar is. Ik vind het ook zwaar, ben er ook gruwelijk klaar mee. En dan heb ik een gezin.
En even zeiken hoe zwaar het is lucht soms ook op.

Maar dat vind ik wat anders dan miezemuizen over ieder gaatje in de maatregel, hakken op de regering die alles had moeten weten en het nooit goed doet.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 14:36

1x niet maar je blijft bezig met niet eens zijn met dingen en schoppen tegen dingen terwijl je het verschrikkelijk goed hebt hier

Zoals iemand tegen een kennis van mij zei

Ik zie opeens zoveel mensen die continu kritiek hebben op de huidige regering en die aangeven liever uit Nederland te willen vertrekken.

Ik heb een suggestie: vertrek naar Noord-Korea. Lekker je eigen ding doen...

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 14:38

purny schreef:
Schijnbaar is aangeven dat je het niet eens bent met het beleid zeuren...

Nee onzin verkondigen en constant zagen noem ik zeuren. Met kritisch zijn is niks mis

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 14:38

Ik heb hetzelfde als winged, alleen en sociale leven nu 0.. Dus het is gewoon k*t. En ik ben het niet eens met alle maatregelen, maar weet ook dat het nodig is. Ik hoop dat maart gewoon beter gaat worden.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 14:39

Ik probeer mijn visie op ingang zomertijd te richten.Dat is nog 6 weken en hopelijk zijn we dan al een heel eind op pad in de goede richting.

Ben ergens wel blij niet de enige te zijn die echt -O- zit.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 14:39

@echwel....En daar ging mijn theetje......

Ik denk dat iedereen wel denkt, phoe duurt lang.
De meeste wel fijn vinden als we zonder nadenken de Gamma in kunnen.
En ja ik vind sommige regels ook krom. Maar goed ze zijn zo, er tegen schoppen veranderd ze niet.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 14:40

Je zegt het wel mooi Relaxed.
Ik ben niet alleen maar dat erna: ik ben er ook zwaar op tegen, maar weet dat het nodig is.

Net als een zware zkhbehandeling of toen mijn voet in het gips moest. Ik heb gejankt, wilde niet en was boos. Maar wist ook dat er geen alternatief was en dat het gewoon moest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 14:40

Winged schreef:
Ik probeer mijn visie op ingang zomertijd te richten.Dat is nog 6 weken en hopelijk zijn we dan al een heel eind op pad in de goede richting.

Ben ergens wel blij niet de enige te zijn die echt -O- zit.

Dit weekend alvast heerlijke voorspellingen, kijk er echt naar uit :j