bigone schreef:Zie net een filmpje op Twitter , nog steeds dikke party in de schuur, met disco en drank en dansen .
Zie ik hier ook, net als iedere dag heel veel vuurwerk.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mizora schreef:Dinopino schreef:Een vraag. Weet iemand hoeveel antistoffen je in je bloed moet hebben, dat je beschermt bent. En is daar nog een maximum aan of minimum?
Daar is nog geen duidelijkheid over, daarnaast maakt het uit welke variant het is en met hoeveel virusdeeltjes je in contact bent gekomen, een hoge of lage virusdruk.
Moet je lichaam een handje virusdeeltjes verslaan omdat je achter iemand aan de trap bent op gelopen die naderhand een lichte besmetting bleek te hebben met weinig virusuitstoot, of heb je 1.5 uur met een groep mensen in een slecht geventileerde ruimte dicht op elkaar gestaan waarbij er een aantal aan het hoesten waren en de volgende dag positief bleken te zijn.
Voor het eerste geval is de kans groot dat een lager aantal antistoffen al voldoende is, terwijl in het tweede geval misschien zelfs zeer hoge aantallen antistoffen niet voldoende blijkt te zijn.
Dinopino schreef:De ene keer hoor je de testen zijn niet zeker. Niet 100%. Maar naar aanleiding van de testen of van de steekproeven, worden wel maatregelen besloten. Stel de test is fout positief en die wordt opgestuurd als steekproef. Wat concluderen ze dan? In dat gebied is er geen covid en geen omicron?
Wil je iets concluderen dan zou je minstens de mensen die positief getest worden moeten monitoren. Wat zijn hun klachten, wat is hun ziektebeeld, hoeveel antistoffen worden aangemaakt. Maar ik begrijp dat dat niet gebeurd. Hoe kunnen ze dan al die conclusies trekken?
Dinopino schreef:Wanneer het genoeg steekproeven zijn die representatief zijn, hoe weet je dat dan? Wanneer je positieven niet daarvoor hebt getest. Ze weten toch niet welke mensen omikron hebben, hoe kunnen ze dan weten wat de verschijnselen bij die mensen zijn in Nederland? Is de antistof voor Omikron anders dan voor Delta of Covid?
Wat zit er anders in de Booster dan in de andere vloeistoffen die worden ingespoten?
bigone ze hebben zelf toegegeven dat er testen vals positief kunnen zijn. Is dan alleen een positieve test genoeg om te kunnen bepalen. Hebben ze helemaal geen andere informatie nodig.
Dinopino schreef:Wanneer het genoeg steekproeven zijn die representatief zijn, hoe weet je dat dan? Wanneer je positieven niet daarvoor hebt getest. Ze weten toch niet welke mensen omikron hebben, hoe kunnen ze dan weten wat de verschijnselen bij die mensen zijn in Nederland? Is de antistof voor Omikron anders dan voor Delta of Covid?
Wat zit er anders in de Booster dan in de andere vloeistoffen die worden ingespoten?
bigone ze hebben zelf toegegeven dat er testen vals positief kunnen zijn. Is dan alleen een positieve test genoeg om te kunnen bepalen. Hebben ze helemaal geen andere informatie nodig.
Dinopino schreef:Bigone waarom mag iedereen vragen stellen en ik niet. En sinds wanneer zijn vragen beweringen. En waarom vind je het zo erg dat er iemand vragen stelt. En wanneer je gelezen had,dan weet je dat de GGD en het RIVM en de rijksoverheid geen antwoord hebben. En waarom wordt je persoonlijk. Maar je hebt gelijk ik kan dezelfde vragen ook stellen in het corona topic met vragen.
Dinopino schreef:Dat snap ik Imandra dat de rest niet onderzocht wordt. Terwijl het toch wel interessant is om te weten of het bij kinderen vaker voorkomt of bij ouderen.
Herr-balou ik snap weer niet waarom je generaliseert. Omdat ik iets vraag, wil niet zeggen dat iedereen zich afvraagt. Vals-negatief vind ik dan wel weer interessant. En hoe denk je dat vals-negatief van invloed is op dan. Imandra legt net duidelijk uit dat er meerdere steekproeven zijn, en dat vals-positief of vals-negatief daar dus geen invloed op hebben. Of zie jij dat anders?