Veel moeten afvallen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Swifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 13:47

MuSLi schreef:
Knap @Swifter als je zelfvoorzienend kunt leven :j het is dan waarschijnlijk even zoeken naar de beste dingen om het haalbaar te maken.

We waren op Fuerteventura. Lekker all inclusive. Heel veel zon, zee en zwembad :D

Oeh klinkt heerlijk!

Het is wel een uitdaging want onze melk is bv volle melk. Het is dan nog eens geitenmelk dus dat kun je niet afromen (of je moet een erg duur toestel hebben :') ) Het zijn hier en daar telkens maar enkele cal meer maar op het einde van de dag telt het toch allemaal door. Dus ik greep altijd erg vaak naar winkel producten wat dat was makkelijker tellen en light. Maar heb nu het receptenhoekje op mfp ontdekt dus dat ben ik vol aan het zetten met al mijn recepten en nu potjes aan het kopen dat ik alles direct in de juiste porties kan delen ipv telkens met de weegschaal aan de slag te gaan :D En nog een ‘nadeel’ is dat ik dus altijd erg veel eten binnen handbereik heb :') Maar goed, is een kwestie van er af te leren blijven :D

Roosch: Ik kan over de middag ook niets opwarmen. Ik heb een half uur tussen 2 klanten en afhankelijk van hoe ver die uit elkaar liggen breng ik daarvan al 15 tot 25 minuten rijdend door. Dus hier moet alles makkelijk zonder morsen gegeten worden over de middag. Slim dat je naar de bedrijfskeuken bent gegaan!

Roosch

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 21:34

Melk is inderdaad echt kcalrijk! Ik kan zo een pak melk wegtikken maar sinds ik me er bewust van ben.. not so much.

Bijkomend voordeel van m'n tussen de middag warm eten: in de avond heb ik weinig trek. Dat is fijn, dan kan ik namelijk in het weekend (of andere willekeurige dag) eens iets de teugels laten vier zonder dat ik er steeds voor op de blaren hoef te zitten.

En dan zit er naast je op een doordeweekse dag iemand op de bank chips weg te werken en een paar biertjes te drinken. :+

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 09:08

Ideaal Roosch! Wel pittig dat je dan zo iemand naast je hebt zitten s avonds, ik zou dat dan wel heel lastig vinden. Mijn vriend is wel van die Japanse mix en rijstsnacks enzo, scheelt dat ik dat niet te hakken vind dus hij eet maar een eind weg :+

Mijn app zegt wel dat ik meer groente moet gaan eten, misschien toch proberen om met de lunch te doen, ik ben niet van de salade.

Swift, wat goed dat jullie grotendeels zelfvoorzienend zijn! Calorieën zijn calorieën natuurlijk, maar is het niet zo dat die natuurlijke vetten iets minder erg zijn?

Hebben jullie nog tips voor hapjes voor op tafel? Vanavond komt een vriendin langs voor de verjaardag van mijn vriend, dus dan wil ik wel wat op tafel zetten, maar met beleid haha. Normaal was het altijd eten + toetje + chips + m&ms :’) Nu komt ze pas na het eten dus dat scheelt al.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 09:45

Klinkt goed Roosch! Ben benieuwd hoe je het over een paar weken vindt! Idd slim koken en extra porties maken voor de lunch, moet ik ook weer oppakken :')

Yvankaxx en meer groenten ''verstoppen'' in het avondeten? Als je ergens courgette, bloemkool of wortel doorheen pureert? Of als je vlees eet, half gehakt en half paddenstoelen fijnsnijden?

Qua hapjes, wat wij hier superlekker vinden is een toastje met zalm of carpaccio (en dan light dressing) :) Of je haalt chips zoals hamka's waar je meer van kan eten voor minder gewicht :')

Swifter lijkt me inderdaad wel een uitdaging, halfvolle melk vind ik uit de supermarkt juist vrij mager, maar kan me voorstellen dat je eigen producten meer vet (en een stuk smakelijker :j ) zijn. Alleen qua kwark vind ik het verschil nog niet zo groot, 15 kcal per 100 gram, daar moet je echt veel van eten in een week als dat de reden is dat je niet in een kcal-tekort komt toch? En misschien dat je van light producten sneller weer trek krijgt omdat vet meer verzadigt, dus dat je met iets minder (200 ipv 250 gram kwark) uit de voeten kan? Wel knap zeg! Richting zelfvoorzienend gaan!

Hier had de PT me gisterenavond weer even flink aan de tand gevoeld :') Hij zei: qua eten is het vrij duidelijk; mijn weekenden ''verpesten'' de voortgang doordeweeks. Dus ik kan niet alleen maar compenseren ma-vrij en dan za-zo alles er weer bij eten, niet als ik wil afvallen. Silly me :+ dus ik ga even kijken of doordeweeks misschien mijn kcal iets probeer op te schroeven, zodat ik minder snaaidrang heb in het weekend. Dus af en toe al een chocolaatje of handje chips zodat die niet alleen voor het weekend zijn en ik dan een hele zak leegvreet.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 10:06

Hahaha. Toch jammer dat de PT je doorheeft :P :Y)
Het is toch een kwestie van trial and error om te zien wat voor je werkt.
Wat voor de één werkt, werkt voor de ander totaal niet.

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 21:07

Wel gaaf Swifter!! Wat knap dat jullie dat allemaal doen (en ook nog eens de kcal weten!)

Ik gebruik ook alleen maar volle producten, ben daar langer verzadigd door en heb ook een stabielere bloedsuikerspiegel. Bevalt heel goed :)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 10:51

Das bij mij ook het probleem, Aight. :o toch wel praktisch zo een PT die je met je neus erop drukt.

Ik had donderdag bij de delicatessenwinkel wat van die bakjes met speciale dip meegenomen voor op toastjes. Die dag dus een cheat day genomen (en de grote maaltijd overgeslagen) en gisteren waren er restjes. Ik ben op die dagen altijd het spoor kwijt en wil niet weten wat er dan qua kcal in gaat, maar boh die dipjes waren lekker.

Net m'n eten voor vandaag in de app gezet en moet mezelf even mentaal voorbereiden op sporten. Pas twee keer op Foxy gestaan deze week door allerlei redenen dus vandaag moet ik wel. :+

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 14:48

Heel herkenbaar ook bij mij :j

Hier even een cheatweekend, ga het ook niet invoeren in de app, veel te ingewikkeld.
Straks naar de Streamers dus avondeten wordt een vette hap, en morgen vriendlief jarig en dus lekker ontbijten, taart en uit eten. Maandag weer in het gareel :) Wel 3x gesport deze week, dus dat is fijn, en vanavond hebben we staanplaatsen dus kom ik ook wel aan mijn stappen.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 15:35

Veel plezier! Doorgaans krijg je op zo een avond toch meer dan genoeg beweging!

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 09:10

oh lekker roosch, van die speciaalzaken smaakt het toch net anders dan uit de supermarkt <3 En ja helaas wel de harde waarheid haha

En leuk yvankaxx de streamers! Netjes in het ritme als je 3x hebt gesport!

Voor vandaag lekkere zelfgemaakte quiche mee naar het werk en nog vrij ruim in m'n kcal, dus even wat voedzaams erbij proberen te bedenken :)

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 10:11

Klinkt goed @Aight.

Hopelijk heb je een leuke avond gehad @Yvanka :)

Hier weinig bijzonders. Nog niet op de weegschaal gestaan na mijn vakantie, simpelweg omdat het er gewoon nog niet van gekomen is. Mijn man was van het weekend weg, dus had alle dagen de vroege morgen met mijn zoontje die altijd direct aan is. En tegen de tijd dat ik me had aangekleed dacht ik: oh ja, wegen. Nouja, morgen maar dan :')

Gelukkig wel afgelopen week lekker actief geweest. Qua sporten niet perse, maar wel gewoon druk in de dagelijkse dingen en in huis aan het werk geweest (schilderen, opruimen). En daarnaast de dagelijkse beweging met mijn zoontje buiten (speeltuin hier, rondje fietsen daar, even samen hardlopen achter het huis en ga maar door). Qua eten ook weinig bijzonders, niet goed en niet slecht. Dus deze week gaan we er ook weer voor +:)+

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 16:00

Fijn hoe iedereen de draad weer oppakt. Ik ben met intermittant fasting begonnen en zit er weer lekker in. Ben toch ook maar weer begonnen met calorieën tellen, ondanks dat ik er geen zak zin in had. Maar bij nagaan blijk ik al 1.5 jaar op dit gewicht te zitten, dat is wel confronterend :') ik heb op zich een gezond gewicht, maar zou er voor zowel mezelf als het paardrijden nog een kilo of 5 af willen. Je zou denken: zo gebeurd, maar kennelijk is dat toch lastig :+ dus: na een flinke break ga ik er toch weer voor..

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 09:26

Zet hem op Vogeltje!!

Ik doe ook IM, zover mogelijk. Vandaag bijvoorbeeld weer een gekke dag met een uitje van kantoor met allerlei lekkers en een wijnproeverij. Ben met de auto dus veel wijn kan (gelukkig) niet. Maarrrr ik heb een pak aan wat een tijdje geleden niet zo lekker zat en nu wel!

Swifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 09:39

Wat goed Roosch!

Hier even wat stiller van mijn kant. Het gaat even niet zo lekker met familie. Onder meer mijn man zijn grootmoeder is aan haar laatste dagen/weken bezig. Daar gaan wij vanavond even afscheid van nemen. Dus veel stress, veel emoties, lusteloosheid etc. Dus dit weekend net wat te veel koekjes en hapjes om goed te zijn, maar ik laat het maar even voor wat het is. Komt er deze week een beetje bij, dan zij het zo. Even door deze heftige emoties worstelen en dan back on track.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 10:33

Dat zijn altijd fijne momenten @Roosch, als je kleding fijner zit!
Veel plezier vanmiddag met je uitje :D

Sterkte @Swifter. Ups- en downs, dat is het leven.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 18:42

Ik heb wat lekkere dingen gevonden de laatste tijd die je als tussendoortje of als lunch kunt gebruiken. Voor de zoete trek zeg maar :)) Ik volg ook een leuk instagramaccount dat heel goed aansluit bij mijn manier. Je mag alles eten zolang het maar in je eetschema/kcalframe past.

In het kader van deel je inspiratie:

Proteinepannenkoek met nocilla hazelnootpasta en kruidnootjesmix ongeveer 214 kcal.

Mini eierkoeken met proteïne mousse en witte vlokken. Ongeveer 180 kcal per stuk.

Isey skyr appel met een gebakken appel. Ongeveer 200 kcal.

Swifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 08:42

Hoe gaat het hier met iedereen?

Ondanks de mindere weken hier alsnog elke week wat kwijt. Dus wel blij. Verder de griesmeelpap ontdekt. Hoog in proteïne, lekker en goedkoop zelf te maken :j

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 09:33

Hier echt een paar ontzettend slechte dagen achter de rug. Elke dag eetbuien.
En ik merk dat zowel mentaal als fysiek ik me daardoor echt slecht voel(de).
Dus vandaag pak ik het weer op *\o/*

Myka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 21:33

Hier gaat het ook matig :')
Vijf weken verplicht thuis zitten (als in, niet werken). Naar de sportschool ga ik wel 6 keer in de week, maar moet mezelf er echt naartoe slepen.. En de overige uren dat ik thuis zit toch ook makkelijk om wat te snacken en te eten.. Merk echt dat ik "ritme" mis voor zover ik dat had, in elk geval mis ik denk afleiding. :=

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 21:47

Myka schreef:
Vijf weken verplicht thuis zitten (als in, niet werken). Naar de sportschool ga ik wel 6 keer in de week, maar moet mezelf er echt naartoe slepen.. En de overige uren dat ik thuis zit toch ook makkelijk om wat te snacken en te eten.. Merk echt dat ik "ritme" mis voor zover ik dat had, in elk geval mis ik denk afleiding. :=

5 weken verplicht thuis van werk? Kan me voorstellen dat je dan wel een beetje ritme en afleiding mist. De dagen zijn dan wel heel veel hetzelfde lijkt me... Hoe lang "moet" je nog? Sterkte! :(:)

Ik zal hier niet verkondigen dat het goed is gegaan gisteren en vandaag, maar wel echt stukken beter dan de dagen ervoor. Dat is sowieso al winst :j

Myka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 23:24

Nu precies een week en een dag gehad, haha. :') Hopelijk gaat het deze week een beetje wennen.

Nou dat is fijn Musli, de ups en de downs horen er toch bij.. Fijn dat het weer de betere kant op gaat dan nu, hopelijk kun je dat vasthouden! :D

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 12:12

hier ook even afwezig geweest door vakantie :) De draad oppakken qua eten lukt wel, maar ben echt snipverkouden geworden. Dus sporten zit er niet echt in. En ik lijk elke dag gewoon alleen maar aan te komen. Laten we hopen dat het vocht is wat ik vasthou haha :')

Sterkte Myka, dat lijkt me echt verschrikkelijk alleen maar thuiszitten. Mag je wel rondje wandelen oid?

Myka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 22:02

Ah balen Aight, volgens mij echt het seizoen ook wel nu om verkouden te zijn. Misschien hou je gewoon een x aantal liter snot vast. :')

Ja, mag wel gewoon lekker naar buiten. Mag eigenlijk alles doen behalve werken. Ben dus al wel 6 dagen achter elkaar naar de sportschool geweest *\o/* . Heb het idee dat ik eindelijk soort van biceps krijg haha. :')

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 12:17

Myka schreef:

Pfoe, pittig! En ook het 6 keer per week naar de sportschool gaan trouwens.

Hier gaat het eigenlijk best goed. Eten doorgaans onder controle, beweging redelijk. Vorige week ben ik ziek geweest een aantal dagen en de rest van de week geen puf gehad, dus Foxy had een week vrij.

Ik ben wat aan het experimenteren met recepten. Ik heb nu gezonde wafels gemaakt met skyr, 75 kcal per wafel. Ben benieuwd of ze ook smaken. :D :D

Swifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 13:15

Myka schreef:
Ah balen Aight, volgens mij echt het seizoen ook wel nu om verkouden te zijn. Misschien hou je gewoon een x aantal liter snot vast. :')

Ja, mag wel gewoon lekker naar buiten. Mag eigenlijk alles doen behalve werken. Ben dus al wel 6 dagen achter elkaar naar de sportschool geweest *\o/* . Heb het idee dat ik eindelijk soort van biceps krijg haha. :')

Respect hoor!

Aight: Kan inderdaad best vocht zijn :j Fijne vakantie gehad?

Musli: Fijn dat je het terug kunt oppakken.

Roosch: Ik heb echt diep respect dat je zo veel sport!

Hier gingen de afgelopen weken wat mwah. Over de 3 weken 1,1 kilo afgevallen. Best goed, maar ik maakte niet de beste keuzes vond ik. Ook 2 weken niet naar de zumba gegaan door omstandigheden maar dat heb ik deze week ook weer opgepakt :) Gisteren nog pompoencake gemaakt. Maar, amerikaans recept en er niet meer bij nagedacht dat dat wil zeggen: Gigantisch! Dus ik sta hier nu met een cake van 2,1 kilo :') Aan 175 cal per portie van 50 gram dus euh… Help? :') Vandaag ook gigantisch veel honger en besloten er even aan toe te geven en wat extra cal toe te staan vandaag. Alsnog onder mijn dagverbruik dus zou prima moeten zijn om er geen ‘schade’ van te hebben.

Afbeelding