Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 09:53

Hier wel een planning gemaakt! Ga vanavond naar het cafe dus er maar een half cheatdagje van gemaakt! Zat vanochtend op 57.1 kg! Erg blij mee.

O: 250 gram magere yoghurt met 1 banaan
L: 2 tarwe boterhammen met sandwichspread
A: maaltijdsalade zalm (512 kcal)
T: biertjes
B: 20 minuten fietsen, werken van 9 tot 6 (winkel dus alleen maar staan en lopen)

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 10:15

Met mijn schema van vandaag krijg ik 1520 kcal vd 1730 binnen en verbrand ik er ongeveer 129 met paardrijden.

O: 50g brinta, 150ml halfvolle melk, beetje hagelslag
L: 2 bruine bammen met smeerkaas en komkommer
T: appel
A: frietjes met frikadel en een beetje ketchup
T: (als ik nog trek heb) snackworteltjes

B: half uurtje les met t paard

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 10:19

Goed bezig allemaal! Ik moet ongesteld worden dus ik weeg me voorlopig nog even niet haha!

Gisteren gewerkt en wat meer gegeten dan normaal. Maar mijn spieren zijn nu echt overleden.. echt alle spieren gewoon!

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 10:40

Goedemorgen dames,
Lijstje van gister nog even aanvullen: ipv de bonbon: twee handjes chips, paar plakjes grillworst en een glas wijn...onverwacht bij vrienden langs en t was erg gezellig en erg laat geworden....maar dus niet echt gezond... :o
Dus me maar inhouden vandaag...

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 11:03

Ach, dagje gezelligheid en wat meer eten moet ook kunnen. Houdt de stofwisseling actief.

Mijn friet van vanavond is ook ongezond, maar weet van eerdere afvalpogingen dat als ik mezelf alles ga ontzeggen, dat ik na een paar weken enorme vreetbuien krijg :o

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 11:05

Ik ben begonnen met havermout pannenkoekjes met frambozen en een heel klein beetje honing en een bakje magere vruchtenyoghurt. 381 kcal :)

Je moet toch ook nog wel een beetje genieten, alleen wat meer met mate.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 11:06

Havermoutpannekoekjes zijn echt lekker en vullen enorm vind ik :j

Ja precies, voorheen at ik iedere dag veel snoep en koek en at ik meerdere dagen in de week friet of pizza of afhaal. Wil dat nu echt drastisch geminderd hebben. Maar wil ook niet al het lekkere eten uitsluiten

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 11:08

Hi iedereen!

Goede resultaten zijn er! :)

Ik was een beetje bang om me te wegen, omdat ik ongesteld ben en het m'n eerste weegmoment tijdens het lijnen is. Maar er was -2,2 af! Dus dat was wel een hele verrassing. Het gaat bij mij in het begin altijd zo snel en na een tijdje niet meer, dus moet er maar van genieten haha.

Vanavond wel gourmetten en morgen ga ik ergens lunchen, beetje rekening mee houden dus!

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 11:15

Dragan, hoe kom jij aan die 1730 die jij per dag wilt eten?

Zie namelijk dat jij (en anderen trouwens ook) het kcal verbrand van sporten eraf halen. Dat is bij bmr+pal NIET de bedoeling, aangezien je daarbij de beweging al meetelt bij het totaal wat je mag eten.

Daarnaast word meestal het aantal verbrande kcal door sporten overschat. Enige reden om dat betrouwbaar bij te houden is om al je beweging met hartslagmeter met borstband bij te houden. Apps en dergelijke zijn verre van betrouwbaar en nemen vaak veel te hoge aantallen. Daarom is het aan te raden om dit buiten beschouwing te laten en je dagelijkse kcal doel wat op te hogen rekening houdend met je activiteitsniveau.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 11:18

Oja en dat genieten: ik ben vanaf augustus continu bezig. Inmiddels 11/12 kilo afgevallen. En eet alleen dingen die ik lekker vind. Ga niet iets eten alleen omdat gezond is, terwijl ik niet lekker vind.

1 voedingsmiddel kan ook nooit als gezond bestempeld worden, het is het totaal van alles wat je binnen krijgt wat iets gezond of ongezond maakt. Zolang het binnen je kcal (en macro's als je daarop let) past, is er dus niks ongezond.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 11:23

Ik heb my fitness pal op mn telefoon. Die heeft die 1730 berekend en doet de beweging eraf halen als je die ingevoerd hebt.

Maar ik staar me niet per se blind op die kcal. Is meer om een beetje een richtlijn te hebben van wat ik binnen krijg.

Heb ook niet echt een concreet doel waar ik naartoe wil. Mag gewoon net een paar kilootjes af en als ik tevreden ben met wat ik in de spiegel zie en met hoe ik me voel dan is het goed. Weeg nu 65 kg, dus misschien als ik het goed vind weeg ik 63, of misschien 60 ofzo, dat weet ik niet. Heb er ook geen tijd voor uirgetrokken.

Gezondere leefstijl wil ik sowieso :) ben nu niet te zwaar, mn bmi is 23 geloof ik. Maar zit gewoon letterlijk en figuurlijk niet zo lekker in mn vel en dat wil ik verbeteren

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 11:27

En daarnaast vind ik voeding, beweging, diëten en gezonde levensstijl al sinds een jaar of 14 a 15 heel interessant. Wilde toen ook de vervolgopleiding voeding en diëtetiek doen, maar ik had in mn eindpakket geen scheikunde en biologie.

Misschien ooit nog eens de thuisstudie ervan volgen

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 11:37

Beweging moet je er niet afhalen bij jou. De enige reden waarom ik dat wel doe is omdat ik met mijn 1300 kcal geen beweging heb meegerekend (dus eigenlijk reken ik 1500/1600 per dag)

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 11:44

Ohhhh, heb gisteren gekart (voor het etentje met mijn werk). Vanwege het vele aantal mensen wat niet mee wilde doen waren de teams heel klein (maar twee personen) en het was een endurance-race, dus vijf kwartier karten. Heb dus in totaal zo'n 45 minuten gekart (teamgenoot hield het op het einde voor gezien vanwege rugklachten) en dat voel ik nu zo'n beetje overal. En natuurlijk: voor vandaag dubbele rijles afgesproken := . Ik hoop dat ik er op kom............

En: hongerrrrrrrrrrrr.
Probeer me een beetje in te houden...

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 11:48

IMANDRA schreef:
Beweging moet je er niet afhalen bij jou. De enige reden waarom ik dat wel doe is omdat ik met mijn 1300 kcal geen beweging heb meegerekend (dus eigenlijk reken ik 1500/1600 per dag)

Ah oke :)

Nou blijf ik de app ook niet gebruiken hoor. Als ik een beetje weet hoeveel ik gemiddeld binnen krijg dan ga ik zonder app verder. Ben niet zo'n fan van steeds kcal blijven tellen

Turtlelito, succes met je rijlessen. Hoop dat t meevalt zo met je spierpijn

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 12:23

Hmm even proberen een lijste je maken voor vandaag.
Weekenden vind ik altijd heel moeilijk omdat ik dan graag even gezellig wil lunchen met m'n vriend (even geen herbalife dan dus)
O: overgeslagen, laat uit bed
T: bij me oma op visite dus warme chocomelk met een nieuwjaarsrolletje
L: 2 gebakken eieren met 2 boterhammen
A: Moet ik nog bedenken.

Wat de planning van vanavond is weet ik nog niet dus kan ik niks over zeggen.

Gister tijdens de nieuwjaarsreceptie me wel in kunnen qua hapjes (niks genomen) wel warme chocomelk, met veul slagroom (oeps) en een radler gedronken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 12:33

Mijn lijstje voor vandaag:
O: brinta met melk
L: 450 gr skyr honing + 245 gr aardbeien
A: zelfgemaakte maaltijdsalade (veldsla,cherrytomaten,tonijn, pasta)
B: werken van 7 tot 14, beurs van 14.30 tot 18.30 dus veel lopen :)

Morgen eindelijk tijd voor de sportschool, nu al zin in :D

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 13:00

Goede resultaten weer!

Ik ga me na het weekend voor het eerst wegen.

Gister qua eten een goede dag. Komt ook omdat ik weinig eetlust had. 3 maaltijden gegeten en een manderijn.

Lijstje voor vandaag:
O : 2 witte boterhammen. 1 met oude kaas en 1 met smeerkaas.
T: -
L: Mexicaans bonensoep met kip.
T: snack a jack kaas.
A: macaroni met groente en een klein beetje gehakt.
T: manderijn.

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 13:02

Bij mij (sinds nu 11 dagen) mijn eerste meting/weging gehad. Helaas is er qua gewicht niks af (maar ik moet wel ongesteld worden dus mss daarom) maar volgens de meting wel -6% bodyfat :oo

Dat geloof ik niet xD dus ik doe over een paar dagen weer een meting en pak daar het gemiddelde van.

Ik weet wel dat ik al veel vet kwijt ben want ik ben een stuk slanker en mijn abs komen weer tevoorschijn maar nog lang niet wat ik op het schermpje zag vandaag :P
Laatst bijgewerkt door Primavera op 09-01-16 13:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 13:02

Dragan2008 schreef:
Ach, dagje gezelligheid en wat meer eten moet ook kunnen. Houdt de stofwisseling actief.

Stofwisseling is 24 uur per dag actief. Daar hoef je niet voor te eten of voor te genieten.

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 13:06

Gisteren :
O: appel + yakult
L: salade met kip
T: 2 cola zero
A: roodbaarsfilet met 2 krielaardappeltjes en wokgroente
T: 4carlsberg :o

Vandaag:
O /
L: muesli met magere melk
T: iets van fruit oofzo
A: ??? Kip met groente of groente met pasta?
Vandaag is nog vaag :)
B: 2 paarden rijden

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 13:12

Gisteravond veel te veel gegeten en ook wat drankjes bij het grillrestaurant, zat wel aan de 2000 kcal.
Vandaag dus een balansdag:

O: -
L: witte boterham met zelfgemaakte skinny tonijnsalade en sla.
T: cup-a-soup, 2 mandarijntjes, 1 a 2 gekookte eieren.
A: bouillonfondue, is weer een tijd geleden. Mijn vriend wilde graag kaasfonduen maar dat vind ik veel te vet (vooral na mijn slechte dag gister), dus dit is een mooie middenweg.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 13:16

Flups schreef:
Bij mij (sinds nu 11 dagen) mijn eerste meting/weging gehad. Helaas is er qua gewicht niks af (maar ik moet wel ongesteld worden dus mss daarom) maar volgens de meting wel -6% bodyfat :oo

Dat geloof ik niet xD dus ik doe over een paar dagen weer een meting en pak daar het gemiddelde van.

Ik weet wel dat ik al veel vet kwijt ben want ik ben een stuk slanker en mijn abs komen weer tevoorschijn maar nog lang niet wat ik op het schermpje zag vandaag :P

Goed resultaat dus als je het al gaat zien :j

Ga je er naast naar de sportschool of doe je thuis oefeningen voor de abs?

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 13:16

Ik heb donderdagavond MN paard gereden met bij mij een hartslagmeter om. En die kwam toch wel heel dicht in de buurt bij 'paardrijden' op mfp. Nu ook weer om en zometeen crossles. Ben heel benieuwd :D

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 13:17

Crossles zal best zwaar zijn. Ben wel eens met jan van beek mee geweest voor galoptraining op de heuvels en watertraining. Geloof dat ik het zwaarder had dan het paard onder me :+