Make-up Topic: Deel 4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 16:29

Lees ook goede ervaringen over de l'oreal perfect match foundation. Gebruikt hier iemand die?

Ben ook wel benieuwd naar de Macproducten, maar dan moet ik echt al naar een shoppingcentrum 50km verder op. Dus even snel kijken lukt niet helemaal. Had hier ook al gelezen dat die foundation ook weer niet voor iedereen goed was.

Had foundation van krylan, via zo'n workshop. Maar op de één of andere reden past de kleur absoluut niet meer (of heeft nooit gepast).

Een goede finishing poeder, daarvoor kan ik ook nog wel tips gebruiken. :o

Anoniem

Re: Make-up Topic: Deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 16:31

Mac foundation is voor mij niet zo geschikt, omdat ik een neutrale ondertoon nodig heb.
Mac is alleen roze of geel.
Ja ja, heeft even geduurd, maar ben er eindelijk achter waarom ik nooit tevreden was _O-

Qua finishing powder vind ik een translucent poeder het fijnst, die heb je van heel veel fijne merken, die van Mac (compact) is fijn, Laura Mercier is super (losse poeder), maar die van Max Factor is ook prima (compact) als je de geur niet te overheersend vindt.

Nikitaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 16:44

Hallo,

Sorry dat ik zo kom binnen vallen, maar ik heb even een vraagje.
Sinds kort heb ik Mac oogschaduw en nu zit er op sommige kleuren een rare laag en geeft het geen kleur meer af wanneer ik er met een kwast overheen ga. Ik reinig mijn kwasten na elke keer dat ik oogschaduw gebruik. Hebben jullie misschien tips om dit schoon te krijgen?

Alvast bedankt :) !

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 16:47

thank you! DnT

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 17:48

Ik zweer bij de MSF van Mac in Light <3 Geweldige poeder, geeft een hele mooie natuurlijke glans en je ziet 'm niet op de huid zitten. En je doet er eeuwen mee, ik heb de mijne vorig jaar september gekocht en nog geen pan geraakt. Hij is wel al helemaal plat en er zit al een kleine kuil in, ben benieuwd hoelang het duurt voor ik pan raak :P Maar zeker z'n geld waard.

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 19:41

Nikitaa, gebruik jij natte kwasten op je oogschaduw of maak je de oogschaduw nat?
Want dan is het uitgedroogt en wordt het hard. Geeft dan ook geen pigment meer af.

Aurorae

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 20:32

Nog bedankt voor het advies! _/-\o_

jessdaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 21:31

Was je de kwasten tussen het wisselen van kleur Nikitaa? Dan komt het inderdaad waarschijnlijk omdat de oogschaduw nat is geworden.. bij baked eyeshadow hoort dit trouwens niet te gebeuren.

Nikitaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 21:42

De oogschaduw gebruik ik alleen met droge kwasten, daarom vind ik het ook zo raar dat ze het niet meer doen. Had al met een tissue de bovenste laag afgeveegd, maar zelfs dat helpt niet :(

Soez

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 22:05

Kirrr schreef:
Ben ook wel benieuwd naar de Macproducten, maar dan moet ik echt al naar een shoppingcentrum 50km verder op. Dus even snel kijken lukt niet helemaal. Had hier ook al gelezen dat die foundation ook weer niet voor iedereen goed was.

Je zou iemand kunnen vragen wat proefjes op te laten sturen ;)
Ik heb nu zelf de cc cream en ben daar erg tevreden over.

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 09:44

Misschien kun je het helemaal loshalen tot poeder. en het dan terug repotten?

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 10:49

Wat balen van de oogschaduw! Heb er zelf geen ervaring mee maar ik denk dat de manier van pocogaucha misschien wel werkt maar ik weet dat natuurlijk ook nuet zeker.

Nikitaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 10:56

Dank jullie wel, ik ga dat maar eens proberen. Kan er nu toch niks mee :(

BelleTessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 16:58

Hmm eens gespeeld met kleur. Ik ben gek op turquoise en blauwe oogschaduw maar werk hier nooit me. Ik heb altijd bruin en goud tinten.
Ik vind het lastig om kleur goed tot z'n recht te laten komen en daarnaast een goede blendingkleur te vinden.
Afbeelding
Ook vind ik m'n wenkbrauwen te recht, ik heb er liever een mooiere en scherpere boog in, maar krijg dat niet voor elkaar.
Ga op zoek naar een goede datum voor zon Mac cursus, denk dat ze me veel kunnen leren.

Ik vroeg aan m'n vriend of die het mooi vond, zijn antwoord: beetje blauw. :')

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 17:02

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 17:18

Ik zou er mee terug gaan, nikita.

BelleTessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 17:18

Haha die heb ik ooit gedaan, 5 jaar terug ofzo. Vond het niet heel interessant.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 17:26

BelleTessa schreef:
Haha die heb ik ooit gedaan, 5 jaar terug ofzo. Vond het niet heel interessant.

Nja, tenminste een excuus om een dagje Amsterdam te doen :D

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 17:35

Die workshop heb ik ook gedaan, doe het niet!! :x Gelukkig waren wij ook gratis. :))

Allereerst begonnen we met onze gezichten te reinigen met hele 'milde en hypo-allergene' producten, ik hoorde zo'n beetje iedereen klagen over prikkende ogen, en mijn huid brandde. :') De producten waren ook niet om over naar huis te schrijven, ik bleef bij een vriendin slapen en had daarom m'n toilettas mee dus heb stiekem wat van mijn eigen producten gebruikt. := Daarnaast waren de kwasten ook nog eens vies, als in een maand niet gewassen ofzo. We hadden de partylook workshop, maar het voelde echt als een heel erge beginnerscursus, we gingen eerst helemaal stap voor stap de basis doen en daarna een smoky eye en als laatste gingen we shapen - wat ik wel leuk vond. Ik denk dat die workshop voor beginners wel leuk is, maar als je iets gevorderder (en veeleisender, verwend en verpest door high-end make-up :+ ) vind ik het geen aanrader. Had me thuis veel mooier op kunnen maken. Die oogschaduw ging trouwens ondanks de basis trouwens ook creasen als een gek. :\

BelleTessa, ik vind het wel een goeie blendkleur hoor, mooie look. :) Op die close-up foto lijken je wenkbrauwen trouwens helemaal niet recht, dacht eerst even dat het Debbie van beautyscene was. :') Maar misschien kan je ook proberen de bovenkant wat meer in een boogje te maken?

Oh en Suus, jouw laatste look was trouwens ook echt prachtig! Leuk dat je zoveel look-foto's plaatst, vind het altijd leuk om te zien ookal reageer ik niet altijd. :D

Ik zit zelf een beetje in een make-up dip, heb 's ochtends nooit echt tijd voor een uitgebreide look waardoor het vaak alleen foundation, poeder, concealer, wenkbrauwen en eyeliner wordt. Echt zonde van mijn oogschaduws, wil echt wel wat meer make-up gaan gebruiken eerst, had eerst elke dag een ooglook en nu hooguit eens per week. :oo

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 17:54

Teken je je wenkbrauwen in als je ze ontspant of als je ze iets optrekt? Heb t gevoel dat je t laatste doet want in je close up trek je hem iets op wn heb je een mooie boog probeer ze te ontspannen en dan te tekenen dan kan je t wat meer sturen :)
Mooie look hoor!

Thanks loose :D

BelleTessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 17:58

Bij de close-up foto's trek ik met mn vinger mn wenkbrauw een heeel klein beetje omhoog om de oogschaduw beter te kunnen zien.
Op de linker foto zijn mn wenkbrauwen zoals ze altijd zijn, vrij recht dus.
Ik teken ze bij terwijl ik ze niet aanspan, met een wenkbrauw potlood van Mac. Erg zacht dus strakke lijnen maken is lastig. Ga toch eens kijken of de gelline fluid of een harder potlood.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 18:39

Voor beginner is het wel grappige workshop :) had er wel enkele dingen geleerd...

Ik heb beetje veel centjes uitgegeven bij kiko :o

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 20:11

Afbeelding
Afbeelding

Biscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 20:18

Nice! <3

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 20:27

Ben echt onwijs fan van kilo oogschaduw... pak mijn Mac nu amper nog... onwijs veel keuze hebben ze en zijn nu maar 2,40 per stuk en als je 6 koopt krijg je die grote palette gratis erbij :D